Forum Machete,Modelism,Hobby: RaduR - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

RaduR's Profile User Rating: -----

Grup:
Members
Postari:
21 (0 pe zi)
Cel mai activ in:
Aviatie (21 postari)
Inregistrat la:
06-March 11
Vizualizari:
6477
Ultimul click:
Useril este offline Dec 21 2020 11:08 AM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru deplin
Varsta
50 ani
Data nasterii
Noiembrie 27, 1974
Gender:
Not Telling Not Telling
Location:
Bucuresti

Informatii de contact

E-mail:
Click aici pentru a-mi trimite email
Website URL:
Website URL  http://

Ultimii vizitatori

Topicele mele

  1. Harbin H-5B

    28 April 2011 - 08:17 PM

    Buna seara,

    Am inceput de ceva timp un Il-28 in varianta chinezeasca din inzestrarea RoAF. M-am oprit la un H-5B din cele cu inmatricularea 70x (inca ezit intre 703 si 707). Fiind prima macheta a acestui model pe care o fac (VEB Plastikart-ul in 1:100 e deja (pre)istorie :drinks: ), am ales macheta celor de la Bilek (via Xaba) datorita calitati mai slabe a turnarii... Pastrez macheta de la Trumpeter pentru o varianta de Il-28 in varianta NMF din anii '60.

    Am inceput prin a transforma Il-28 in H-5 prin schimbarea turelei din spate sferice cu cea tip Tu-16, pentru care am folosit piesele din kit-ul Trumpeter. Taierea jumatatilor de fuselaj de la Bilek nu a fost tocmai facila datorita unor nervuri aplicate exact in acea zona :drinks:

    Fisier atasat  IMG_2719__800x603_.jpg (238.53K)
    Numar de descarcari: 291Fisier atasat  IMG_2720__800x603_.jpg (236.46K)
    Numar de descarcari: 275]Fisier atasat  IMG_2721__800x603_.jpg (238.36K)
    Numar de descarcari: 283Fisier atasat  IMG_2722__800x603_.jpg (248.64K)
    Numar de descarcari: 270g]

    Apoi am trecut la montarea scaunelor pilotului si bombardierului (setul de la Pavla a sosit cam la 2 saptamani dupa ce lipisem scaunele "originale" pe macheta :hi: ).

    Fisier atasat  IMG_2723__800x603_.jpg (272.84K)
    Numar de descarcari: 277

    In ultima vreme am incercat sa asamblez interiorul partii frontale. Am folosit niste bucati de guma de sters pentru a simula aparatura din botul vitrat. Am incercat de asemenea sa remediez una din marile lipsuri ale kitului - peretii baii trenului de aterizare frontal. Am folosit bucati de card pe care le-am fixat cu Patafix si apoi le-am lipit pe pozitie.

    Fisier atasat  IMG_3025__800x603_.jpg (268.37K)
    Numar de descarcari: 286Fisier atasat  IMG_3026__800x603_.jpg (268.07K)
    Numar de descarcari: 262]Fisier atasat  IMG_3027__800x603_.jpg (272.54K)
    Numar de descarcari: 287

    Pentru interior, am folosit Dark Grey Blue de la Agama (R29 P) pentru a simula turcoazul sovietic si un amestec de galben/albastru/verde pentru a obtine un Interior Green chinezesc... In rest, gri deschis de la Vallejo pentru scaune, aluminiu de la Revell pentru panoul metalic din stanga scaunului observatorului si alb, negru si rosu de la Vallejo pentru aparatura de bord.

    Fisier atasat  IMG_3028__800x603_.jpg (274.14K)
    Numar de descarcari: 259Fisier atasat  IMG_3029__800x603_.jpg (276.36K)
    Numar de descarcari: 259]Fisier atasat  IMG_3030__800x603_.jpg (289.47K)
    Numar de descarcari: 266]Fisier atasat  IMG_3032__800x603_.jpg (203.1K)
    Numar de descarcari: 246[Fisier atasat  IMG_3033__800x603_.jpg (263.73K)
    Numar de descarcari: 253pg]Fisier atasat  IMG_3034__800x603_.jpg (274.54K)
    Numar de descarcari: 255Fisier atasat  IMG_3035__800x603_.jpg (222K)
    Numar de descarcari: 301jpg]

    Astept acum o perioada mai calma pentru a putea inchega jumatatile de fuselaj si pentru a putea aranja si restul aparaturii din botul aparatului (conform pozei). Ar mai fi de facut "presurile" galbene.

    Fisier atasat  Il_28_031.jpg (355.1K)
    Numar de descarcari: 289

    Apropo: stie cineva ce nuanta de galben este cea din trenul de aterizare (pare la fel cu cea de pe "pres")?

    Fisier atasat  IL_28_42.jpg (47.86K)
    Numar de descarcari: 265

    Multumesc!
  2. Weathering

    26 March 2011 - 11:16 AM

    Buna ziua,

    Am si eu cateva intrebari de incepator. Pentru a experimenta tehnicile de weathering am folosit o macheta fara pretentii de la Noriel (un F-5E Tiger II la 1:72). Initial am testat pe el tehnicile de mascare, dar am pastrat doar deriva cu soarele rasare al VFM-111 Sundowners. Am indepartat camuflajul initial (culori gresite si aplicare incorecta) cu Triumf si smirghel. Pentru experiment, am aplicat intai un aluminiu (Revel Aqua) pe care l-am sigilat cu lac mat (Agama). Am sperat ca lacul mat sa fie suficient de aderent pentru straturile ulterioare de culoare. Am aplicat apoi camuflajul (Vallejo ModelAir) in trei straturi prin mascare succesiva cu serpisori de Patafix si banda de mascare putin adeziva (din cea galben mai inchis...).



    Aici am incercat sa dau si ideea de gazare, dar ceva a fost gresit: unele zone sunt prea nete si altele prea "intinate". Am incercat sa tin aerograful piezis dinspre partea mascata spre suprafata de vopsit. Oare faptul ca zona de acoperit era mult prea ingusta a determinat aplicarea vopselei sa ajunga usor in extrema cealalta? Puteti sa imi dati un sfat pentru astfel de situatii? Multumesc anticipat!



    Dupa indepartarea mascarii am observat ca vopseaua a "sarit" in unele locuri. Desi tocmai acest lucru voiam sa il fac si eu ulterior, zonele nu au o logica anume si tin mai mult de hazardul aderentei la Patafix/scoci. Trebuia oare sa sigilez si primul strat de vopsea cu lac pentru a nu avea aceasta problema? Aveti alte idei?



    In final, o intrebare de novice: de ce a aparut efectul de "piele de sarpe" in anumite regiuni? Care este remediul?



    Multumesc!
  3. F-105G Wild Weasel

    07 March 2011 - 07:17 PM

    In continuarea propriului periplu initiatic "invatam sa machetam" am trecut la o macheta din alta clasa comparativ cu PM... Am citit ca matritele sunt Monogram si apartin "epocii de aur" a machetelor "in pozitiv" (in treacat fie spus, pana si pe suprafata flapsului interior drept era stantata sigla producatorului si celebrul "made in china" - a trebuit sa slefuiesc ceva pana a iesit...). Kitul il primisem cadou acum cativa ani, dar nu m-am incumetat sa ma apuc de el. Gravajul era asa de fin si de detaliat, iar bestia atat de mare pentru un impatimit de 1/72...

    Deci: (i) un kit excelent ca detalii (dar in pozitiv); (ii) o foaie de decaluri cu stencilsuri incluse (peste 250 de pozitii pentru 5 variante de inmatriculare); (iii) instructiuni destul de clare. La acestea adaugam vopsele acrilice Vallejo ModelAir (plus diferite ModelColor, Revell Aqua si Gunze Aqueous), chit Tamyia Basic Putty, adeziv Revell Contacta Professional si "zeama de decal" Revell. Ar fi trebuit sa fie reteta succesului... Din pacate, toate au fost sub controlul (relativ) al unui modelist incepator si (mai rau) nerabdator. Intentia a fost sa testez metoda de mascare cu serpisori de Patafix pentru camuflaj multicolor. Reusita a fost partiala, in sensul ca a iesit mai bine decat ma asteptam, dar inca nu am reusit sa am control asupra gazarii la linia de demarcatie. Dupa 3 zile de lipit stencilsuri (inclusiv vreo 20 de "NO STEP" de 1x2 mm), decalurile principale m-au luat pe nepregatite cu asezarea pe curbele complexe ale fuselajului, de unde si silveringul partial... De asemenea, nivelul de detaliere al gravarii in pozitiv m-a facut zgarcit cu chituirea si (chiar daca am mascat zonele adiacente celei chituite) nu am reusit sa nivelez corespunzator imbinarile. La astea se adauga si unele piese uitate si montate ulterior, cu probleme de pozitionare si (cea mai suparatoare - mai ales pentru ca mi-am dat seama imediat dupa ce am facut-o de greseala) vopsirea inadecvata a dungii galbene de pe cupole. Neavand galben de modelism, am folosit de la copii un galben maimeri de pictat, dar l-am aplicat cu pen sula, iar nu cu aerograful. De aici si consistenta aiuristica...

    Dincolo de aceste erori majore, am si eu doua intrebari:

    1. cum se poate chitui si slefui o macheta gravata extensiv in pozitiv? Adica nu ar merge o regravare in negativ (sau ar lua cativa ani), iar mascarea cu izolirband a zonelor adiacente nu face altceva decat sa creeze doua "creste" de chit la limita cu zona mascata.
    2. inainte de vopsire, macheta a primit un stat de Primer de la Vallejo (spray gri) care este foarte fin, dar care a cauzat o zona neregulata pe deriva (in partea dreapta) accentuata apoi de vopsea. Care ar putea fi cauza (macheta a fost degresata in prealabil)?

    Si acum cateva poze:
  4. Yak-15 PM 1:72

    06 March 2011 - 05:16 PM

    Buna ziua,

    Dupa "traditionalele" (i) urmaresc forumul acesta de peste 1 an; (ii) am facut vreo 50 de machete de zburatoare fara sa stiu ca exista aerograf (foloseam pensula de la oja de unghii) si chit/glaspapir; (iii) revin in "campul muncii" dupa o pauza de 15 ani, o sa incerc sa va prezint o macheta de inceput, la care am incercat sa experimentez tehnicile de pe forum.

    Intrucat era vorba despre dezamortirea incheieturilor, am apelat la un kit fara pretentii - un Yak-15 de la PM. Scara aleasa este 1:72, pentru ca la aceasta scara am lucrat si inainte cu predilectie (daca nu socotim 1:100 al VEB Plastikart) si pentru ca noua colectie o voi face la aceeasi scara (chestiune de spatiu de depozitare).

    Fiind prima lucrare vopsita la aerograf, am preferat o inmatriculare mai simpla si am ales culorile formatiei de 5 (http://aerobaticteam...atic-teams.html) care evolua la mitingurile de la Domodiedovo de ziua aviatiei sovietice. Am gasit si un filmulet interesant pe youtube (http://www.youtube.c...h?v=xNVCWOwhTSg) care arata modul de asezare a culorilor (desi calitatea filmului colorat ulterior lasa de dorit in ceea ce priveste culoarea intradosului - care pare alb, dar este argintiu - si pare a avea margini albe si la deriva).

    Fata de diversele profile postate, aceasta echipa nu avea numere pe fuselaj, ci doar stelele rosii.

    Am incercat sa scratch-uiesc un pic cabina dupa planurile la scara (invizibila acum datorita matuirii cupolei :friends:() si sa reprofilez admisia in motor (care era aproape cilindrica). Din pacate, am folosit (tot pentru prima data) un chit vallejo care era destinat altor materiale (s-a mai scris pe forum despre el) si care seamana cu ipsosul, inclusiv tendinta de a se dizolva in apa. Prin urmare, folosirea lui a fost mai mult declarativa, neputand sa il lustruiesc la ud... Am incercat si sa evidentiez corect liniile de panou cu un zgarieci artizanal, dar am evitat utilizarea de ghidaje si rezultatele se vad. Dupa cum se spune: degeaba citesti cum trebuie sa faci, pana nu gresesti tu insuti, tot nu inveti...

    Acum o sa incerc sa atasez pozele:

Prieteni

RaduR nu a adaugat prieteni inca

Comentarii

RaduR nu are comentarii la profil inca.