Tren's Profile
- Grup:
- Members
- Postari:
- 25 (0 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Unelte & Instrumente (14 postari)
- Inregistrat la:
- 11-February 11
- Vizualizari:
- 3676
- Ultimul click:
- Mar 03 2011 09:15 AM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru deplin
- Varsta
- 40 ani
- Data nasterii
- Iunie 4, 1984
- Gender:
- Male
- Location:
- TIMISOARA - ROMANIA
Informatii de contact
- E-mail:
- Private
- Website URL:
- http://
Topicele mele
-
Vademecum pentru modelisti !
26 February 2011 - 05:59 PM
As vrea sa cumpar aceasta carte : Vademecum pentru modelisti ! Cine o are sa imi dea un pret !
Numai bine ! -
Cateva sfaturi utile !
26 February 2011 - 10:30 AM
In acest topic , acum ca e sambata si ca am si eu ceva timp m-am gandit sa va ajut cu cateva sfaturi practice in cea ce priveste unele elemente de prelucrare prin aschiere , scule aschietoare si reascustirea acestora !
BURGHIUL = Burghiele pentru gaurit metale , oricat de bune ar fi ele se mai si tocesc , acest lucru insa nu trebuie sa duca la aruncarea lor de acea ele vin reascutite . Cea mai buna metoda ar fi pe o masina-unealta specializata dar cum acestea sant scumpe se prefera piatra abraziva a unui polizor , la care se executa ascutirea astfel ! Burghiele din HSS sau alt material ( HSS = OTEL RAPID ) trebuie ca la muchie , tesitura , varf sa aibe un unghi de 116 grade care impartit la 2 ar veni 58 grade . Se prcedeaza astfel : Se prinde burghiul cu mana stanga , intre degetul mare si aratator cat mai apropape de varf , inclinand-ul la aproximativ 60 grade , se roteste si se oscileaza burghiul pe piatra de polizor apasand incet si ridicand-ul din cand in cand verificand unghiul , fie "ochiometric" ( cam greu ! ) fie folosind un sablon . Se tot repeta aceasta operatie pana se ajunge la ungiul optim . Atunci cand se ridica burgiul de pe piatra de polizor este bine sa se mai introduca burghiul in apa sau emulsie de racire pentru a nu duce la decalirea lui , acest lucru se intampla la apasari puternice capatand o culoare rosu inchis , sau sa se "arda" capatand culoarea albastru-negru . Daca este corect ascutit burghiul la varf trebuie ca muchiile taietoare sa fie drepte , egale si egal inclinate . Muchia transversala trebuind sa fie in dreptul axului burghiului ! -
Un strung mic de la zero MIST-1
17 February 2011 - 10:21 AM
Avand in vedere cea ce s-a discutat pe link-ul urmator http://www.cartula.ro/forum/Ministrung-selfmade-t4562.htm stand ieri la lucru m-am gandit sa incerc a construi si eu un mini strung pe care l-am botezat inainte de nastere cu numele MIST-1 de la ministrung . Am inceput cu universalul acestuia ! Conform definitiei acestuia putem spune :Piesa ce urmează a se prelucra se fixează īntr-un dispozitiv, ţinānd seama de forma şi dedimensiunile ei. Cel mai des se foloseşte sistemul de fixare al pieselor īn mandrina universal.Universalul este un dispozitiv de fixare prevăzut, de obicei, cu trei bacuri, care realizează simultan
centrarea şi strāngerea pieselor, avānd diametre īntr-o gamă relativ largă. Cele trei bacuri 1 se
deplasează īn canalele din corpul 2 al universalului, fiind antrenate de filetul plan 5, de pe faţa
frontală a roţii dinţate 3, care, la rāndul ei, este antrenată de pinionul conic 4. Bacurile se introduc
īn locaşurile din corpul universalului īntr-o anumită ordine marcată cu cifre: exemplu bacul
numărul 1 se introduce īn locaşul numărul 1, bacul numărul 2 īn locaşul cu numărul 2 etc., pentru a
se realiza deplasarea radială uniformă şi centrarea pieselor īn timpul strāngerii. Universalul poate
realiza centrarea şi strāngerea piesei cu bacurile aşezate īn poziţie normală pentru piese de
diametru mic sau īntoarsă pentru piese scurte, cu diametrul mare. Universalul este montat pe
capătul arborelui principal prin īnşurubare, avīnd un sistem de asigurare.Pentru prinderea pieselor cu secţiune pătrată se utilizează universale cu patru bacuri, acţionate
simultan. Īn cazul unor piese cu o configuraţie complicată se folosesc universale cu patru bacuri
acţionate independent. Īn acest caz fiecare bac este deplasat spre suprafaţa piesei, centrarea
făcīndu-se din aproape īn aproape. Strāngerea sau desfacerea universalului se face cu ajutorul
unei chei care se introduce īn locaşul cu secţiune pătrată din pinionul conic 4 (v. fig. 5). Universalul
foloseşte īn general la prinderea pieselor scurte. Piesele de diametru mic se strāng cu bacurile īn
poziţie normală (fig. 6, a). Īn cazul pieselor de lungime mică şi diametru mare, centrarea şi
prinderea piesei se execută cu bacurile in poziţie inversă (fig. 6, b). La piesele tubulare cu
diametrul mare, prinderea se execută prin acţionarea bacurilor de Ia interior spre exterior.
Datorită strāngerii pieselor pe porţiunea anterioară a bacurilor, acestea se uzează (fig. 7). Pentru a
fixa corect piesa īntr-un asemenea universal este necesară introducerea unui adaos. Adaosul
poate fi realizat prin īnfăşurarea pe piesă a unor straturi de grosime corespunzătoare din tablă
subţire sau hārtie. Atunci cānd bacurile se uzează, ele trebuie īnsă corectate prin rectificare (sau
strunjire
1.PNG (68.52K)
Numar de descarcari: 844
2.png (112.4K)
Numar de descarcari: 604
3.png (112.4K)
Numar de descarcari: 312
Avand toate acestea in vedere am hotarat pentru un universal dintr-un material cu un diametru de 85 si o grosime de 30.05 mm realizat din 60CRMO4 care a fost debitat pe un ferastrau mecanic automat de tipul AMADA 4.jpg (9.46K)
Numar de descarcari: 154
Urmeaza sa realizez rectificarea la plan , adica la grosime cu ajutorul unei masini de rectificat la plan de provenienta Ceha numit TOS 5.jpg (72.71K)
Numar de descarcari: 836 pentru a aduce grosimea la 30 mm cu o toleranta maxima de +/- 0,05 mm ( 5 sutimi de mm ) deci practic a rectifica pe ambele parti cam 0.25 mm si a elimina cele 5 zecimi de mm , 0.5 mm . Pentru ca apoi partea exterioara a cilindrului sa fie curatata de rugina pe o perie rotativa de banc si a o "trage" pe pasla rotativa pentru lustruire si finisare care poate duce chiar la efectul de oglinda ! -
Bine v-am gasit !
14 February 2011 - 08:49 AM
Ma numesc Radu , locuiesc in Timisoara , am 26 de ani , sant casatorit de 3 ani si am un baiat de 1 an si 10 luni . Muncesc ca si prelucrator prin aschiere intr-o fabrica de piese auto nemteasca , am lucrat ca strungar CNC , actualmente lucrez ca si rectificator la masini de rectificat la plan , masini de recticicat rotund cu centru RC si fara centru RFC , ma mai intalnesc din cand in cand cu debavurarea,cu masini unelte conventionale , strunguri , freze si lacatuserie din cand in cand . Pasinile mele sant Do It Yourself de electronica si mecanica , adica proiectez , construiesc si teztez diverse sisteme si echipamente electronice si mecanice , mecatronice etc. Cu modelismul si machetele nu ma am , de acea vreau sa invat , tot ce stiu este ca sant pasionat de trenuri de mic copil cand ma ducea Tata cu bibicleta la gara de nord , pe pasarela si la Ronat triaj sa vad trenurile iar acest lucru ma uimea de fiecare data . Acum ca fiu-miu este pasionat de desenele Thomas m-am gandit ca ar fi frumos si pentru el dar si pentru mine , indeplinind-umi un vis copilaresc , sa ma apuc de construit machete , diorame si alte elemente de modelism feroviar static sau in miscare . Vroiam sa cumpar dar cand am vazut preturile m-am hotarat sa le fac cu mana mea . Asa ca sant aici sa va stresez cu intrebari si sa cer ajutor indirect sau direct de la cei care sant din Timisoara si cunosc bine modelismul feroviar !
Toate cele bune ! -
Doresc sa construiesc acest personaj
14 February 2011 - 06:37 AM
TOBY THE TRAM ENGINE din Thomas the thank engine , acesta este personajul pe care vreau sa-l modelez,insa am nevoie de ceva ajutor din partea voastra a expertilor ceva de genul :
- Ce materiale sa folosesc
- Ce unelte imi sunt utile
- Cum si ce tehnici trebuiesc aplicate
Un fel de ..."la a la z" ! Sperand ca ma puteti ajuta va multumesc si pun si niste fotografii care sa arate ce vreau sa fac !
O zi buna ! 1.gif (102.41K)
Numar de descarcari: 350
2.jpg (17.96K)
Numar de descarcari: 297
3.jpg (12.49K)
Numar de descarcari: 195
Acest personaj se pare ca este inspirat de modelul din link la care adaug si doua fotografii ! http://www.lner.info/locos/J/j70.shtml
1.jpg (31.55K)
Numar de descarcari: 344
2.jpg (23K)
Numar de descarcari: 303
Prieteni
Tren nu a adaugat prieteni inca
Comentarii
Tren nu are comentarii la profil inca.