dakian67's Profile
- Grup:
- Members
- Postari:
- 1780 (0.32 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Aviatie (1409 postari)
- Inregistrat la:
- 10-June 09
- Vizualizari:
- 23342
- Ultimul click:
- Nov 17 2024 11:53 AM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru senior
- Varsta
- 57 ani
- Data nasterii
- Octombrie 18, 1967
- Gender:
- Male
- Location:
- Braila
- Interests:
- Modelism aero WW II,numai 1/72
Informatii de contact
- E-mail:
- Click aici pentru a-mi trimite email
- Website URL:
- http://
- Yahoo:
- n_sorin_rr@yahoo.com
Topicele mele
-
Black Widow
05 October 2024 - 08:17 PM
Sal'tare !!
Nu trebuie să stea producția , așa c-am demarat fuguța lucrările la urlătorul kit ( !!), un american mai deosebit...
Northrop P-61 Black Widow este primul avion american construit special ca vīnător de noapte echipat cu radar. Bimotor masiv , bifuselat , dar foarte rapid și manevrabil . Puternic īnarmat ( 4 tunuri Hispano M2 de 20mm + 4 mitraliere Browning cal.50 īn turelă telecomandată), a participat cu succes īn campaniile ultimilor ani de război, pe teatrul Vest European , īn Mediterana, China-India-Burma și Pacific. Īn noaptea de 14 august 1945 , P-61B-2 "Lady in the Dark"din esc.548 NF este creditat cu ultima victorie aeriană a războiului...
FRE_008659mic.jpg (175.47K)
Numar de descarcari: 27
Nu-i așa că-i frumos, ciudățenia zburătoare ?
Au fost mai multe variante.
Doar primele P-61A , varianta inițială, au fost vopsit clasic , Olive Drab/Neutral Grey , restul au fost vopsite negru ( gloss night jet no.62) .Dotat cu turela superioară, care s-a dovedit īnsă greu de operat, și mai mult, atunci cīnd era rotită rapid īn lateral, afecta puternic stabilitatea avionului. Doar primele 37 A-uri au avut turela montată, restul au renunțat la ea, fiind reintrodusă la B-uri, după remedierea efectelor secundare nedorite.
Bun. Avīnd īn vedere că va fi doar unul ( știți asta deja cu totii...) , am să fac un B-15-NO ( cea mai numeroasă versiune fabricată, 153 buc.) , echipat cu turela superioară și 4 puncte de acroșaj sub aripi.
Kitul are și bune , și rele. Ca orice kit.
Pro :
- Fuselajul , aripile , roțile , elicile, gondolele, par OK, le-am curățat și le-am potrivit la rece , par să se "pupe" chiar bine.
- Exteriorul este frumușel , nituit plăcut , panouri ok , mai văd dacă mai adaug ceva ori ba...
- Interiorul este OOB destul de bine reprezentat , bine detaliat pentru această scară. Dar am un interior AIRES, care este totuși mai bine făcut. Cu bubele lui ( OOB imposibil de vopsit , l-am tăiat/separat cu maaare atenție !!) , dar mai OK.
Contra :
- Motoarele substandard, le-am īnlocuit cu unele QuickBoost.
- Tunurile jalnice , trebuie să le modific măcar țevile, ies īn afară cam 5mm, se văd !
- Idem mitralierele turelei , trebuie să găsesc īnlocuitoare. Browningurile turelei erau non-standard , foloseau niște țevi lungi de 36in, cu manșoane perforate. OOB , niște bucăți de plastic...bucăți de plastic. Nu seamănă a...nimic.
- Eșapamentele sunt OK , păcat că lipsesc cu desăvīrșire !! Iar un Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp avea 18 bucăți per motor. Mă gīndesc la o modalitate de-a le reproduce cīt mai simplu și mai eficient...
Or mai fi și altele , pe care o sa le descopăr pe parcurs...
Am demarat construcția :
IMG_20241004_200425.jpg (90.8K)
Numar de descarcari: 30 IMG_20241004_200442.jpg (91.73K)
Numar de descarcari: 25
Așa , am făcut deja o primă modificare, i-am decupat locașul pentru trapa de acces a operatorului radar ( nereprezentată deloc de kit) și i-am scrăciuit trapa propriu-zisă , ajutat și de ceva PE-uri Airwawes .
Īntrebare mare la voi : ce culoare sa folosesc pentru interior ? Cockpitul și compartimentul operatorului radar ?
IMG_20241005_184909.jpg (35.89K)
Numar de descarcari: 20
Unii spun ceva , altii altceva. Poze color , nu prea. Doar avioane de prin muzee. Restaurate. Mai mult sau mai putin cercetat.
Īn unele poze ,am văzut o culoare relativ deschisă . Adică acel Northrop Interior Green ( Model Master e foarte OK). Care a fost culoarea "oficială" pentru interior.
Īn alte poze , am văzut o culoare īnchisă , asemănătoare cu primul Vallejo.
Al doilea Vallejo și Gunze mi se par cele mai aiurea , aduc prea mult a...Olive Drab !!
Nu știu ce să fac.Mai ales că īncă nu m-am decis CARE va fi alegerea finală...Trebuie să fie īnsă un B-15 sau un B-20...Asta ma limitează la escadrilele din Pacific. Se pare că P-61 cu turelă nu a operat īn Europa....
Va urma ! -
Dornier Do-17Z-2 "Der Fliegender Bleistift"
24 August 2024 - 10:19 AM
Salutare !
Vă prezint o nouă construcție, Dornierul 17 al englezilor de la Airfix. Avionul în sine nu are nevoie de prezentare , este arhicunoscut. Dezvoltat de Claude Dornier "pe șestache", pentru eludarea interdicțiilor pe care le avea Germania în privința înarmării . Mascat în avion poștal și de transport ușor, a fost rapid convertit în Schnellbomber, sarcină de care s-a achitat cu brio la începutul războiului , cînd a constituit coloana vertebrală a bombardierelor Luftwaffe. Rapid și foarte manevrabil , a fost foarte apreciat de echipaje. A echipat KG 2"Holzhammer", KG 3"Blitz" , KG 76 și KG 77.
Versiunea Z-2 a fost cea mai fabricată dintre toate , atît în fabrica mamă de la Oberpfaffenhofen, cît și în licență , de Henschell , HFB și Siebel.
Acuma, kitul . Airfix , matriță nouă. Deja două bile albe. Botezat simplu , Dornier-17Z . Bilă neagră. Dacă nu știi ce-i în cutie , ai putea crede că vei avea de ales între mai multe variante. Nț. Kitul este un Z-2 curat. Atît. Modelul Z a avut numeroase subvariante ( 2-bombardier / 3-recco / 4-trainer / 5-antinavă / 7/10"Kautz"-nightfighter, etc)
OOB kitul este extrem de detaliat. Interiorul poate fi făcut direct din cutie, nivelul de detaliere face să pălescă de invidie orice kit la 1/48 Ceea ce am și făcut...aproximativ. Am mai adăugat eu cîte ceva. Mai ales panoul de instrumente, Yahu , ca de obicei.
IMG_20240728_185050.jpg (82.56K)
Numar de descarcari: 42 IMG_20240728_185118.jpg (69.55K)
Numar de descarcari: 35
IMG_20240728_191454.jpg (59.56K)
Numar de descarcari: 29 IMG_20240728_191506.jpg (58.36K)
Numar de descarcari: 29
La cererea spectatorilor ( Buntzi si soața !!) am adăugat și echipajul. Aviatorii sînt bine reprezentați , deși nu la nivelul celor de la Zvezda.
IMG_20240728_185207.jpg (58.32K)
Numar de descarcari: 31
IMG_20240731_185614.jpg (79.81K)
Numar de descarcari: 35 IMG_20240728_193658.jpg (60.12K)
Numar de descarcari: 36
Și înca nu sînt toți , mai este mitraliorul spate, care va fi adăugat la final, după ce plantez mitralierele MG17 pe poziții, dupa cum deja se observă, spațiul este foarte mic, aviatorii stau înghesuiți unul într-altul, o reprezentare destul de fidelă a realității !
Va urma ...
Numai bine la toată suflarea modelistică ! -
FIAT CR-32 Freccia-Chirri
29 June 2024 - 03:15 PM
Salutare !
Next in line...Nu pot spune cum de mi-a picat īn mīnă, dar uite-l
CR-32, progenitura lui Celestino Rosatelli, este probabil motivul pentru care Regia Aeronautica a cam īnceput războiul cu avioane la nivelul anilor '30...Un avion extrem de bine făcut pentru vremea lui, rapid , foarte agil, robust și bine īnarmat ( două BREDA/SAFAT cal.12,5mm , īntr-o epocă īn care toți contemporanii lui aveau două pușcoace de 7,7mm), a dat impresia că nici nu ar mai fi nevoie de altceva... Construcție clasică, fuselaj din tuburi de oțel acoperit cu pīnză, botul metalic, aripile īmpīnzite, motor FIAT A.30RAbis de 600 CP, elice metalică bipală cu pas variabil reglabil la sol.
A servit foarte bine īn Războiul Civil din Spania, īn China și Africa de nord, unde s-a dovedit un adversar redutabil. Cīt s-a luptat cu avioane contemporane lui ( A5M Claude, Gloster Gladiator, I-16 Rata...) a fost net superior. Apariția noii generații de vīnători ( Bf-109, Hurricane , Spitfire , Zero) a pus capăt carierei "Săgeții" ( asta īnseamnă Freccia...), fiind retras īn roluri secundare ( antrenament). A fost īn dotarea Ungariei (76 buc., folosite īn conflictul cu Slovacia), Spania (100 buc. 32quater fabricate sub licență-Hispano HA 132L Chirri), Austria (45 buc., intrate īn componența Luftwaffe după Anschluss, folosite inițial la antrenament ,apoi vīndute tot Ungariei), China (16 sau 24buc., īnca din 1933),
Kitul va este probabil cunoscut, este clasicul Supermodel din anii '70, Italeri doar a mai cosmetizat pe ici-pe colo.
Cockpitul este simpluț, fără prea multe zorzoane. Am mai adăugat si eu cīte ceva, să-l mai apropii de realitate.
IMG_20240503_104616.jpg (72.71K)
Numar de descarcari: 45 IMG_20240502_210651.jpg (77.61K)
Numar de descarcari: 51
Foarte haioase centurile astea italiene, foarte complicate. Nu știu cīt de grozave erau , dar modelistic sīnt de efect !
Aha, se impune o explicatie totuși. CR-32 a fost produs īn 4 variante. 32 simplu , 32ter si 32quater practic nu se pot deosebi la o primă vedere. Difereau prin motor și echipamente. Singurul reconoscibil imediat este 32bis, care avea două mitraliere BREDA cal 7,7mm pe aripile inferioare, protejate de carenaje aerodinamice. Și cum "There can only be ONE" , am ales să fac un bis, măcar e mai cu moț. De aia am pus centurile alea. 32 simplu nu avea așa ceva, doar două banale lap-belts.
Nu am insistat mult pe interior deoarece deschiderea este mică , oricum nu se vede nimic īn afară de scaun !! Nici măcar tabloul de bord nu se vede ( ca de obicei am pus un Yahu frumușel foc), este "ingropat" adīnc īn fuselaj...
Unit semifuselajele , adăugat aripile inferioare și capotajul superior. Potrivirea foarte bună pentru un kit atīt de vechi.
IMG_20240515_191605.jpg (111.09K)
Numar de descarcari: 41
Nu mă īntrebati de ce l-am bălăcit negru...Nu știu. Cred ca inițial am vrut să-l fac aluminium tot. Sau măcar intradosul. Apoi m-am răzgīndit. Kitul 1438 oferă 4 īnmatriculări. Doar una īmi plăcea , și aia era avionul lui Grandinetti staționat īn Gorizia, īn 1935. Neah. Ăla era un 32 chior. Singurul bis este cel din Spania, dar mi s-a părut...tern. Banal. Oricum eram chitit pe unul din Spania, acolo a fost momentul de glorie maximă al 32-ului ! Așaaa, si am văzut o īnmatriculare superbă , dar...īn kitul 1322. Pe care nu-l am, și nu se prea găsește. Avionul căpitanului Vosilla, comandantul Squadriglia Autonoma Mitragliamento FRECCE, Munesia, aprilie 1938. Această escadrilă a fost echipată cu avioane 32bis.( puține 32bis au ajuns īn Spania) și folosită īn sprijinul trupelor de la sol ( la așa ceva erau utile cele două Breda de pe aripi...) Am gasit și două poze reale ale avionului , una chiar la sosirea īn Spania, și alta cīnd avea deja săgețile galbene pe fuselaj.
Asa ca am decis să-l fac pe acesta, īncurajat și de faptul că am emblemele de pe fuselaj ( pe coala Sky a lui CR-42!). Voi vopsi restul.
Ceea ce-am și făcut.
IMG_20240616_133231.jpg (117.4K)
Numar de descarcari: 40 IMG_20240617_203120.jpg (93.17K)
Numar de descarcari: 45
IMG_20240618_215731.jpg (83.91K)
Numar de descarcari: 53 IMG_20240619_201525.jpg (111.48K)
Numar de descarcari: 58
IMG_20240619_210332.jpg (44.58K)
Numar de descarcari: 44 IMG_20240622_130531.jpg (73.02K)
Numar de descarcari: 72
Am īncercat să reproduc cīt am putut camuflajul original(executat cu pistolul , mīnă-gratis, fără șabloane) . Practic nu există două avioane identice. Cīnd am dat Marrone mimetico 1 am folosit parțial un fel de mască, iar Verde mimetico 2 dat mīnă-gratis. Cred că mi-a ieșit mai bine decīt speram.
Evident că săgețile galbene mai au nevoie de ceva retușări, dar este mai bine decīt m-am așteptat.
Va urma. -
Brewster Model 239 "Buffalo"
10 June 2024 - 09:26 PM
Salutare !
Nici eu nu am stat degeaba...Bucuros (dar și "epuizat" ) de terminarea Hudson-ului , am zis să fac ceva mai mic , mai simplu...Mi-au căzut ochii pe ăsta micu' ...Butoiașul zburător.
Model 239 este varianta denavalizată a lui F2A-1 . Contractul inițial prevedea 52 sau 54 buc. F2A-1 pentru US.Navy , care a renunțat la el , după recepția a doar cīteva mașini , pentru ca SUA să-l poată vīndă Finlandezilor prinși īn Războiul de iarnă contra rușilor. După cele mai credibile surse, finlandezii au cumpărat 42 de bucăți.
Acestea au fost īmbarcate (demontate și puse īn containere de lemn) īn ianuarie-februarie pe cargoul SS Mormackstar , și expediate īn portul norvegian Bergen , apoi pe calea ferată īn Suedia , unde au fost asamblate și echipate la uzinele SAAB din Trollhatan.
Aici au fost echipate de luptă ( blindaj adițional la scaunul pilotului, instrumente de zbor metrice, 4 mitraliere suedeze LKk/42 cu 400 rpg-aripi și 250 rpg-capotă , colimator Yaisala T.h.m40-copie licențiată după germanul Revi 3C.
Avioanele erau echipate cu motor Wright R-1820-G5 de 950CP.
Din păcate pentru finlandezi , Brwsterele nu au fost gata pentru participarea la Războiul de Iarnă, dar a fost folosit cu deosebit succes īn Războiul de Continuitate...cu un kill ratio de 25/1 , ceva formidabil !!
Kitul probalbil că vă este binecunoscut , matrița Hasegawa. După priceperea mea , corect ca forme, dar īn spiritul japonezilor , bine simplificat la interior. Care interior a fost "umplut" cu ceva fotodecupaje ( coala Eduard 72221) și scrăciuială īn completare.
IMG_20240519_175335.jpg (70K)
Numar de descarcari: 45 IMG_20240519_175325.jpg (86.92K)
Numar de descarcari: 40
1717919295552.jpg (82.27K)
Numar de descarcari: 46
Hasegawa a dat inclusiv blindajul scaunului , dar era ridicol de supra-dimensionat , așa că am scrăciuit unul din foaie de aluminiu subțire.
IMG_20240515_192025.jpg (92.93K)
Numar de descarcari: 41
Ia'n uitați ce blindaj...Orice crucișetor ar fi mīndru...
Asă că l-am īnlocuit.
IMG_20240519_175620.jpg (44.31K)
Numar de descarcari: 36
Interiorul a fost original Aluminium dope (Hopean Harmaa), iar după prima reparație a fost vopsit Valeaan Harmaa ( light grey).
De la bun īnceput am hotărīt că voi face avionul Oranssi 4, al Lentomestari ( Warrant officer=Sergent Major) Eino llmari "Illu" Juutilainen , Mannerheim ristin ritari koneineen ( Dublu cavaler al Crucii Mannerheim-cea mai īnaltă distincție militară finlandeză)
Juutilainen a fost un as veritabil , pilotul non-german cu cel mai mare număr de victorii din istorie , 94 confirmate . Nu numai că nu a fost doborīt niciodată, dar nu a fost nici măcar atins vreodată de vreun inamic !! O singur»ă aterizare forțată, pe propriul aerodrom , din cauza unui "friendly fire"ce i-a avariat motorul...A pilotat un avion Fokker D.XXI īn timpul Războiului de iarnă , apoi Brewster Model 239 ( pe care a obținut 34 victorii) și īn final Messerschmitt Bf-109G-2 și G-6.
Oranssi 4 / BW-364 se pare că este avionul individual cu cel mai mare număr de victorii , 42,5 , din care 28 doar Juutilainen. La sfīrșitul lui 1943 a fost revopsit pe intrados DN-vari ( literal , culoare Dornier, recte RLM 65) și interiorul Light grey. A fost distrus īntr-un accident pe 29.07.1944
Apoi am īnchis fuselajul. Ce să zic , potrivire perfectă , fără cusur. Cu ceva chit pe ici-pe colo, doar pentru a nivela lipiturile.
1717919295542.jpg (49.94K)
Numar de descarcari: 30
Am asamblat capota motorului și inelul frontal , căria i-am adăugat niște site, să nu rămīnă găurile goale...
1717919295519.jpg (138.82K)
Numar de descarcari: 24 1717919295508.jpg (87.68K)
Numar de descarcari: 30
Asamblat și făcut motorul. Frumușel.
1717919295487.jpg (47.72K)
Numar de descarcari: 41
Aripile, fuselajul și capota le-am nituit după pricepere...
Cīnd să asamblez totul , m-a pocnit revelația...Īn bunul lor obicei, japșii au lăsat compartimentul motorului și al aterizoarelor ...complet gol. Nimic. Nada. Nihil...Așa că am căutat pe net și-am scrăciuit practic īntreg interiorul. Suporții (parțial) motorului, brațele trenurilor față ( mecanismul de escamotare este foarte ușchit !!), suportul mitralierelor de capotă , mitralierele īn sine , cutiile de muniție, țevăraie...
1717919295530.jpg (76.34K)
Numar de descarcari: 54
Din poză lipsește mecanismul de escamotare , nu era īncă gata, iar ulterior am uitat să-l pozez...
Odată populat și acest compartiment, am asamblat totul. Potrivirea a fost foarte bună.
1717919295498.jpg (53.41K)
Numar de descarcari: 35
1717919295460.jpg (74.45K)
Numar de descarcari: 38
1717919295445.jpg (72.38K)
Numar de descarcari: 34
Urmează vopsitul . Nu este greu . Pe burtă rămīne Aluminium Dope , iar extradosul Oliivin Vihrea-Olive green (FS 34096-Gunze H-73) și Musta-Negru (voi folosi totuși Tyre Black de la Tamiya, negrul pur e mult prea...nenatural) .
Va urma ! -
Polikarpov I-16 Ishak/Rata/Mosca
27 October 2023 - 08:31 AM
Salutare !
Cum lucrul la Hudson s-a dovedit plin de provocări, evident că am umplut timpul dintre pauzele ( obiective și subiective...) de lucru cu o altă construcție.
Nu este cazul să vă prezint kitul ICM. Este destul de vechi deja, arhicunoscut , are și bune și rele...
La origine , kitul este un Type 24. Dar se poate face din el, la fel de ușor, atīt Type 17 cīt și Type 28. Asta am ales eu , un Type 28 ( mi-au plăcut tunurile alea sexy din aripi !!)
Privind retrospectiv, cred că un Type 17 ar fi fost o alegere mai OK, doar din punct de vedere al īnmatriculărilor disponibile.
M-am ajutat și de o mică coală de PE, din cupru, cred că rusească ( parcă Mars ??).
Cockpitul :
IMG_20230822_212247.jpg (130.13K)
Numar de descarcari: 67 IMG_20230822_212302.jpg (123.56K)
Numar de descarcari: 54
IMG_20230822_212327.jpg (142.01K)
Numar de descarcari: 55 IMG_20230827_102107.jpg (39.23K)
Numar de descarcari: 63
IMG_20230904_171231.jpg (84.33K)
Numar de descarcari: 64 IMG_20230904_171254.jpg (104.64K)
Numar de descarcari: 56
Pentru un avion atīt de MIC, nivelul de detaliere este satisfăcător.
Nu cred că voi avea vreodată răbdarea lui Alexelu' , să fac fiecare șurub și muc de țigară căzut prin cockpit...
Am făcut apoi și motorul , destul de frumos realizat de ucrainieni, deși bineīnțeles că , odată īnchisă capota, nu se va mai vedea absolut nimic din el.
Bine , ICM l-a oferit īn cazul īn care modelistul dorește să-l expună , lăsīnd panourile capotei deschise. Bun pentru diorame, īn general. Eu=NU DIORAME. Mă depășesc , pur și simplu...
IMG_20230827_101217.jpg (74.88K)
Numar de descarcari: 70 IMG_20230827_101236.jpg (64.25K)
Numar de descarcari: 58
Mărturisesc că pīnă aici construcția a mers lejer. Piesele s-au potrivit chiar bine, PE-urile nu mi-au creat probleme deosebite, etc.
Lucrurile păreau să meargă șnur. Daar , "nimic nu este ceea ce pare" ! Citat dintr-un clasic īn viață...
Va urma.
Numai bine prieteni !
Comentarii
dakian67
09 Oct 2013 - 07:13dakian67
09 Oct 2013 - 07:11dakian67
09 Oct 2013 - 07:10matly
08 Oct 2013 - 11:57as vrea sa te intreb daca se vopseste bine cu ALC (cu aerograful). pentru mig ul 15 stii cumva care este ok? am vazut ca e in mai multe nuante dar majoritatea il fac intr o singura nuanta de argintiu (1:72). ms