horia's Profile
- Grup:
- Members
- Postari:
- 2974 (0.41 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Documentatie - reviste si carti (739 postari)
- Inregistrat la:
- 24-April 05
- Vizualizari:
- 28383
- Ultimul click:
- Sep 26 2024 02:44 PM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru senior
- Varsta
- 41 ani
- Data nasterii
- Aprilie 9, 1983
- Gender:
- Not Telling
Informatii de contact
Topicele mele
-
Hurricane ARR 1/48 HobbyBoss - o interpretare
30 September 2023 - 08:22 PM
Hurricane ARR 1/48 HobbyBoss - o interpretare.
Poate cel mai bun kit de Hurricane la 1/48 (și la toate scările de fapt) este acesta de la HobbyBoss. Are și el câteva mici chestii de reparat dar cu toate astea de departe este cel mai bun.
Una dintre chestiile pe care eu le-am reparat sunt capotele din fața parbrizului. Kitul are acolo niște rânduri de nituri destul de mari și care nu dau bine. Le-am șters, am pus bandă de aluminiu pe una dintre capote. Pe cea din față nu am reușit, forma capotei nu permite benzii să se muleze cum trebuie, face cute. Am încercat cu două grosimi de bandă, la fel.
Pe bord, peste decal am pus niște ceasuri de la un PE de la Eduard cu ceasuri germane 1/24. Câteva chestii s-au potrivit.
Nu intru în prea multă filozofie pe tema modelelor Mk.1 Early / Late că este interminabilă discuția.
Cel românesc pe care vreau să-l facă este Nr.2, prima variantă cu Cruci din Iunie 1941, când încă mai are banda galbenă pe aripi și cel mai probabil capătul aripi revopsit peste tricolor. Aici e o discuție...poze nu am văzut cu Hurri cu capăt tricolor, dar nu cred că modelul a făcut excepție de la modelul ăsta de camuflaj.
Nr.2 apare prin August 1941 cu un camuflaj apropiat, cu dunga de pe fuzelaj mai groasă și în două culori, fără bot galben, și cu dunga de pe aripă aproape estompată de tot.
Eu o să interpretez macheta cum ziceam, cu capătul tricolor acoperit și prima variantă cu Cruce, precum în poza de mai jos.
Momentan atât.... -
Miles M2H in ARR machetă 1/72
24 January 2023 - 09:25 PM
Cum să pierzi 7 zile într-o săptămână!
Am zis, după câteva machete 1/32, să mă relaxez cu una 1/72. Am ales un Miles Hawk (ce variantă/sub-variantă este de fapt?Mister...). Pe cutie zice Miles M2H. Seamă dar nu prea. Miles a avut o grămadă de variante cu o altă ”grămadă” de alte sub-variante la fiecare model.
Am ales ca înmatriculare o variantă cu Crucea Regelui Mihai I după singura poză în care se vede cât de cât bine numărul și înmatricularea. Din poza asta se văd și câteva chestii specifice avioanelor care au zburat în România. În primul rând s-a renunțat la trapele de acces de pe ambele părți, acolo sunt niște placaje din ce se vede. Au țeava de eșapament mai lungă și pusă pe mijloc față de partea stângă cum ar trebui la varianta asta. Are cocoașă în spatele scaunului din postul anterior.
Kitul e decent, cam de 7/10 și cu puțină muncă iese ceva bun din el. Trebuie modificat conturul accesului în cabină și eliminate trapele, în primul rând, apoi adăugată cocoașa.
Mie altceva mi-a cășunat. Carenajul de la incastrarea aripii în fuzelaj. Trebuie mai accentuat și nu ieșea bine doar chituit așa că... l-am făcut din tablă de aluminiu de la o doză de bere. Aici începe chinul, că nu mi-a ieșit de prima dată. L-am făcut din două bucăți, cum apare în poze. La partea din față, carenajul normal trebuia rotunjit până sub bordul de atac. Acolo am făcut un chit din araldit+pudră de talc = love = un chit ca sticla când s-a uscat. Zona aia am șlefuit-o până arată de parcă este prelugirea naturală a acelui carenaj. Conturul l-am rașchetat cu bisturiul.
Ehhh, chestia asta efectiv mi-a luat 7 zile.Doar aripa dreaptă. Lipit, chituit, așteptat să se usuce etc. În plus am șlefuit până a ajuns la profilul aerodinamic care trebuie, și curba corectă a incastrării în fuzelaj a bordului de fugă. Acum arată cum trebuie (în poză nu se vede prea bine căci am folosit un spray auriu Tamya pe post de grund).
Camuflajul!
Aici este clar un verde închis, capetele aripilor galbene doare pe intrados, botul - aluminu eloxat. Există o poză slabă de pe net cu Nr.7 unde aripile par albe. E doar o imagine proastă, chiar dacă pânza lăcuita a reflectat lumina puternic, nu se justifică culoarea aia.
Momentan cam atât. -
Fw-190 1/32 ”românizat”
01 August 2022 - 06:10 PM
Încerc o reconstituire a unui Fw-190 de captură, pe care s-au aplicat cocarde românesti. Este vorba de varianta F-8. După cele câteva poze cunoscute sunt câteva interpretări care pot naște confuzii între variantele A-8 si F-8 dar cel mai probabil este vorba de varianta F-8 cea care a purtat cocarde românești, atât Cruce cât si cocarda rotundă. Nu intru în alte detalii si istoria lor în România, in curând un articol destul de complex cu serii de fabricație și istoria lor la noi va apărea publicat.
Macheta este un Revell 1/32 varianta A-8/R-2. Acest A-8 l-am transormat în F-8 destul de repede și simplu. A-8 are plăci blindate pe părțiile laterale ale cabinei. Le-am rașchetat cu un bisturiu și a ieșit surprinzător de bine. Practic nici nu a trebui să chituiesc zone, a ieșit la șlefuire. Mici interpretări mai sunt la armament și la rack-urile bombelor, dar acolo e deja chestie de gust dacă le pui pe toate sau nu. Tot in zona părților laterale ale fuselajului dar mai in jos, spre aripă am pus bandă adezivă de aluminiu pentru un efect mai realist, si să iasă puțin in relif partea aia.
Macheta sincer mi se pare de nota 7/10. E ceva gen sfârșitul anilor 90. Deși pe cutie zice 2019, ca și concepție mi se pare mult depășită. Sunt multe chestii care cu puțină imaginație se puteau turna cu totul altfel. Motorul de exemplu este un chin, eleroanele și profundorul sunt foarte slab gravate. Aici am cumpărat niste decaluri 3D de la HGWNODELS dar nu m-au impresionat. Deși la partea de nituri in relief stau bine, la modele mai complexe de decal in relief nu pot spune că am fost impresionat, nu s-au lipit bine, s-au rupt in unele zone. Plus că, deși am respectat modul de aplicare cu 6-8 ore de așteptare pentru uscare, nu s-au lipit cum trebuie.
Văzând cât de slăbuț este modelul am luat ca și piese after-market aproape tot ce există, înafară de piesele pentru motor pentru că l-am făcut cu capotele închise și deja 99% din motor nu se mai vede. Aici am dat în partea cealaltă, că sunt deja prea multe PE-uri si nici nu ai cum să folosești tot ce este acolo. La un pachet BIG Ed cu 5 PE-uri, de exemplu flapsurile deschise nu le-am folosit, nu am de gând să-l fac cu flapsurile deschise. Am folosit interiorul, PE-color foarte bun, baia trenului de aterizare, și tunurile de la ABER (superbe), păcat că nu se vede mai mult din ele după montarea capotelor. Mai urmează să folosesc măstile cupolei, tot de la Eduard.
Este prima machetă de avion german WW 2 la scara asta pe care il fac. De fapt cred că este primul avion la care voi vopsi cu RLM-uri. In fine... Am studiat puțin zona asta de avione germane WW2 pentru a realiza macheta cât mai corect. M-a surprins zona de incastrare a aripi în fuselaj. 90% dintre machetel studiate sunt greșite aici. Am atasat un desen unde se vede că, la zona de incastrare este de fapt tablă ondulată, niște trape de acces la lonjeroane. Zona aia apare mai pe toate machetele ca fiind o imbinare simplă acolo. M-a distrat faptul că majoritatea fac acolo și whetering, și chipping. Mari modeliști au căzut în capcana asta. Corecte am văzut doar machetele Eduard 1/48, zona aia de îmbinare e altfel concepută. Mai sunt câteva aspecte la care m-a lămurit Radu Brânzan, și ar mai fi niste chesti dar deocamdată la potențialul machetei nu mai insist!
Atașez momentan câteva poze și revin pe măsură ce lucrez! -
PZL-11f 1/72 IBG
21 February 2021 - 11:42 PM
Așa cum am mai menționat, cei de la IBG vor lansa anul acesta un kit PZL-11f cu decaluri românești. Producătorul a ales deja 2 variante de înmatriculare românească (le vom dezvălui în curând), iar pentru a treia variantă putem vota aici pe grup. Am atașat 7 variante care au rămas în cursă, după sfătuirea cu cei de la IBG, iar după votare, în măsura în care se poate reconstitui cât mai fidel înmatricularea după imaginile pe care le avem, cel mai probabil va rămâne varianta votată aici. Hai să vedem...! -
PZL 11c 1/32 IBG și PZL 11b 1/72 IBG
03 January 2021 - 08:33 PM
Așteptând să se usuce lacurile de pe Potezul 25 1/72 am zis sa încep macheta PZL 11c scara 1/32 primită de la IBG cadou, datorită unei modeste contribuții avute la realizarea schemei de înmatriculare a variantei românești.
Per ansambli macheta arată foarte bine, plină de detalii foarte fine care scot în evidență detalii specifice seriei de avioane PZL 11, precum striațiile de pe invelișul aripii, foarte fin realizate, apoi niturile (poate puțin cam accentuate ca dimensiune dar care dau un aer foarte mișto avionului), și mai alea interiorul cockpitului care este foarte-foarte bine realizat,cu foarte multe detalii, unele de prisos deoarece după lipirea fuselajului o mare parte nu se mai vad. Exista și varianta cu două panouri ce pot fi montate astfel încât să existe vedere la interiorul cockpitului și la statia radio din spatele pilotului.
Dacă asamblarea cockpitului a fost o plăcere, aripa însă a lăsat de dorit. În primul rând, după asamblarea celor 4 părți care formează aripile am observat ca bordul de fugă este foarte gros, prea gros. Am căutat pe net să vad alții cum au rezolvat problema. În primul râmd axistă doar câteva machete PZL 11c 1/32 asamblate ce pot fi studiate pentru comparație, iar acolo unde sunt prezentate au evitat să pozeze zona cu îmbinarea bordului de fugă. Abea am găsit două poze pe care le și atașez mai jos. În toate pozele se pare că nimeni nu și-a bătut capul cu această situație deși în realitate bordul de fugă este extrem de subțire. Am incercat mai multe variante de subțiere dar în final am ajuns la concluzia că trebuie îmbinate părțile așa cum sunt si apoi, la exterior trebuie intervenit (mă gândisem să subțiez la interior parțile de aripă înainte de lipire dar nu se mai potriveau apoi în zona fantei flapsurilor). Am șlefuit la exterior până am reușit să-i dau aspectul imbinării în unghi, însă în mod normal mai trebuia luat din plastic. Am regravat zona, dar striațiile inițiale sunt foarte fine și greu iese ceva foarte apropiat de situația inițială.
Referitor la varianta de înmatriculare, deși în cutie există 3 variante de înmatriculare, eu am ales-o pe...a patra, adică un PZL 11c cu skiuri, variantă adaptată în România.
Momentan atât, pe măsură ce lucrez revin cu poze.
Prieteni
Se afiseaza la intamplare 50 de prieteni din
Comentarii
horia
15 Apr 2021 - 19:04Roxana23
14 Apr 2021 - 12:18177
21 Jul 2020 - 08:05Sunt interesat de volumul "Bloch M.B. 210". Am achizitionat de la Heller kitul 1:72 al bombardierului mentionat si doresc sa-l construiesc in varianta romaneasca.
Va rog frumos sa-mi comunicati detaliile platii si ale livrarii. Pot fi contactat la adresa mugur.leonida@yahoo.com.
Va multumesc anticipat!
O zi buna!
VonManstein1975
17 Dec 2013 - 21:49duncan_mcleode
28 Nov 2012 - 23:57Cassin
08 Nov 2012 - 14:22horia
07 Nov 2012 - 00:27Oficiul postal 2 Baia Mare
maine caut avizul si-ti spun si numarul de prezentare.bafta!
horia
07 Nov 2012 - 00:27Oficiul postal 2 Baia Mare
maine caut avizul si-ti spun si numarul de prezentare.bafta!
Cassin
06 Nov 2012 - 14:42Night_Prowler
31 Oct 2012 - 20:37horia
29 Oct 2012 - 23:16horia
29 Oct 2012 - 23:16Night_Prowler
29 Oct 2012 - 22:15Night_Prowler
29 Oct 2012 - 22:13Acum ceva timp am facut un abonament pentru 12 numere din revista dvs. Se pare ca nr. 7 nu a ajuns la mine. Cumva cei de la posta intampina probleme?
Stefan_M
26 Aug 2011 - 12:381x partea a doua
total=40RON
cuata-ma te rog pe email. am probleme cu foru-ul: smardale@yahoo.com