Dihoru's Profile
- Grup:
- Members
- Postari:
- 99 (0.06 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Aviatie (88 postari)
- Inregistrat la:
- 28-March 20
- Vizualizari:
- 11049
- Ultimul click:
- Mar 05 2022 12:31 PM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru deplin
- Varsta
- Varsta necunoscuta
- Data nasterii
- Data nasterii necunoscuta
- Gender:
- Male
- Location:
- Bavaria - Sud
Informatii de contact
Topicele mele
-
F-100D - Vietnam
08 October 2021 - 08:53 PM
F-100D, primul supersonic de serie American, zis si foenul de la baie.
De altfel un avion proiectat ca interceptor cu mare efort la inceputurile aerodinamicii supersonice, ca apoi sa fie folosit in Vietnam exclusiv pentru suport la sol (exceptand primele faze ale conflictului).
Kitul este Trumpeter la 1:72, adica asta:
https://www.scalemat...r-sabre--102769
care ar fi, zic cei mai multi, cel mai bun in scara. De altfel kitul e demontat si demolat pe internet cat se poate. Eu zic ca nu e deloc asa, chiar din contra cu distanta mai bun decat concurenta. Gasisem o parere foarte pertinenta legat de it chiar exprimata de un fost pilot, dar din pacate nu mai gasesc linkul. Pe scurt, omul zice ca arata per total foarte bine in forme, mai putin doua elemente.
Pe scurt, cele doua elemente care deranjeaza maxim si fara de care chiar nu merge, zic eu:
#1. Admisia din bot este gresita ca forma in kit. Ea trebuie sa fie perfect ovala/simetrica, pe cand in kit e turtita jos, practic plata. Asta nu prea e o chestie subiectiva de moft, e evidenta. Se poate corecta cu o piesa de rasina:
https://www.scalemat...re-nose--131534
0.JPG (21.43K)
Numar de descarcari: 139
#2 Rotile din kit sunt serios supradimensionat si au si niste imprimari ciudate pe cauciuc care nu au existat. Practic pozitia definitoriu a lui F-100 cu nasul in sus e stricata de rotile astea foarte mari. Se pot fie micsora cele din kit sau inlocuite (cum am facut eu) cu acestea:
https://www.scalemat...t-masks--225213
Mai sunt diverse alte mofturi si defecte, dar la care se pot inchide ochii eventual. Unii sugereaza o oarecare inacuratetea a ampenajului vertical (desi aici depinde si care planuri sunt luate ca referinta ca si alea difera). Altii zic ca ar fi fuselajul o idee prea lat sau ca numarul de lamele pentru evacuarea de urgenta a combustibilului (bordul de fuga al ampenajului vertical) ar avea numarul incorect. Personal m-a mai deranjat faptul ca aripile sunt evident prea subtiri, dar asa ceva nu prea se corecteaza usor. Decalurile in sine (pentru cine vrea sa foloseasca schema din kit) mi s-au parut calitatic foarte bune. Nasol este in schimb ca pentru pilonii de pe aripa nu se ofera absolut nimic, desi in realitate erau pline de stencil-uri.
Am vrut neaparat sa fie cel putin unul in NMF, adica metallic nevopsit (unele era vopsite argintiu). Am ales de pe foaia de decaluri de la Xtradecal (excelent de altfel) urmatoarea schema:
https://www.scalemat...r-sabre--149147
01.JPG (69.89K)
Numar de descarcari: 149 10.JPG (71.06K)
Numar de descarcari: 141 -
Valea cu Tornado
30 May 2021 - 07:16 PM
Cu acestea incepe epopeea lui Tornado, avion foarte popular in tarile care l-au operat sau inca il opereaza (mai ales UK si Germania) si mai putin popular in toate celelalte.
Cum zicea un coleg candva, "pur si simplu un autobuz", poreclit mai tarziu de britanici inclusiv "Tonka" (practic o basculanta). Exista clar si alte avioane care lasa impresia asta si mai puternic decat Tornado, dar asa a ramas.
S-au adunat intre timp mai mult de 40 de ani de cand inca e in serviciu, fiind produse putin sub 1000 de bucati in total. Cu subiectul in cauza sunt cam pline forumurile germane, fiind foarte iubit. Virusul Tornado a sarit si la mine, probabil si din cauza proximitatii.
Aici adunate vor fi mai multe bucati (8 ), practic 6 fiind subiecte germane. Un al 9-lea a fost dat cadou si a scapat nefotografiat.
Variantele principale/majore de Tornado sunt toate foarte asemanatoare intre ele cu exceptia lui F3/ADV. Acestea cam ar fi:
- IDS (in principal pentru atac la sol, varianta exploatata intensiv de Germania, Italia)
- ECR (practic "Wild Weasel"/SEAD, varianta folosita de asemenea de Germania si Italia)
- Gr.1 (britanic, aproape echivalent cu IDS, dar care putea sa joace si rol de SEAD)
- Gr.4 (britanic, upgradat de la Gr.1)
- F3/ADV (varianta imbunatatita a unui catastrofal F2, conceput exclusiv ca interceptor; folosit de UK, Italia si mai tarziu vandut si catre Arabia Saudita)
Aici se gaseste si o reprezentare
Kitul
pentru IDS/ECR/GR.1 este bineinteless Revell, un kit nu excelent, dar aproape de a fi:
https://www.scalemat...germeet--120682
Fara sa intru in extrem de multe detalii, o sa scriu cum am perceput eu kitul:
Pro:
- formele generale (cu mici exceptii) foarte bune
- detalierea suprafetelor foarte frumoasa cu liniile de panou in marea lor majoritate corecta
- detaliile de interior/cockpit cel putin la nivel mediu
- imbinari in cea mai mare parte foarte bune
- tren de aterizare
- per total kitul ofera sanse foarte bune sa iasa un rezultat excelent cu ceva corecturi
Contra:
- cea mai evidenta si poate deranjanta problema e forma radomului care e conica in kit, iar in realitate este de fapt mai bombat la baza si mai ascutita la varf. Practic forma specifica a radomului e una din elementele speciale de la Tornado.Asta se poate corecta cu ceva set de resina, dar care se gaseste foarte greu. Multi zic ca se poate corecta si din mana, dar mi se pare mai dificil decat se povesteste, pentru ca lipseste practic material care trebuie adaugat circular simetric. Cine are un ministrung, nu ar trebui sa aibe probleme.
- kitul a aprut in 1998 si de atunci este incontinuu scos de Revell cu tot felul de vopsiri aniversare sau Tiger Meet, una mai kitschoasa ca alta. Practic decaluri pentru un Tornado standard al Lutfwaffe se gasesc in mai putin de jumatate din kiturile Revell
- tot pentru ca din 1998 e produs la foc automat, matritele si-au cam dat duhul deja de la kitul de Tornado Gr.1 din 2002. Cu alte cuvinte, unele piese nu mai vad nicio urma de detaliere. Cel mai evident este la cele 2 admisii pentru motoare (care initial in primele kituri avea tot felul de capacele si surubele gravate) sau la fuselaj pe ambele parti laterale, unde liniile de panou nu se mai pot deslusi deloc.
- Fuselajul pe intrados in partea din fata sub cabina pilotului are o imbinare nasoala, piesele par (in absolut toate kiturile) usor deformate. Chituirea si pilirea duce evident inevitabil la pierderea tuturor detaliilor, deci trebuie de fiecare data regravata toata zona. Enervant pentru cine vrea sa faca mai multe.
- poate un moft, dar pentru atac la sol kitul nu ofera niciun fel de armament pentru IDS-urile germane. Doar varianta britanica Gr.1 are incluse bombe neghidate si Paveway. In kiturile de IDS germane este in schimb oferit un misterios Pod de recunoastere folosit exclusiv doar de o unitate de marina germana (MFG2). Pod-ul nu este mentionat niciodata in instructiuni iar decaluri pentru unitati de marina nu a oferit pana acum Revell in 1:72.
- unii se plang de diverse si discrete nunante si inexactitati la forma ampenajului vertical. Eu unul nu le-am observat, iar din moment ce eu personal nu am reusit sa gasesc doua planuri de Tornado care sa fie identice intre ele (ca dimensiuni), am renuntat sa mai incerc sa masor kit-ul.
In rest, dupa ce am finalizat 8 la numar intr-o perioada de cam 6 luni, pot spune ca e ceva cu kitul asta de se lasa cumva greu de facut. Nu am ramas cu impresia ca e kit de weekend. Nu e nimic spectaculos de complicat la Tornado, dar cumva per total au fost multi pasi intermediari enervanti cu acest kit.
Pe kitul pentru Tornado F3/ADV il discut mai tarziu, pentru ca acolo e cu circ si scandal.
Si sa incepem:
Primele Tornado au intrat in inzestrare pentru Luftwaffe in 1979 si au fost vopsite in Norm 76.
Pe https://www.tornadosig.com/ se gaseste chiar profilul:
Norm76.JPG (40.38K)
Numar de descarcari: 190
Pe asta din pacate nu il am facut momentan, dar este in plan candva.
Ce este foarte interesant, desi exista putine poze cu Tornado din Luftwaffe vopsite in Norm 76, exista poza asta (care e cu un mai tarziu Norm 83), unde inca se vad Walkways-urile vopsite in rosu. Aparent aceste Walkways in rosu nu au avut viata lunga, si au fost inlocuite deja dupa 4-5 ani cu cele galbene (o sa se vada mai tarziu). Walkways rosii si galbene vor avea si toate Tornado din Marinefliegergeschwader #1, care a primit Tornado cam in acelasi timp cu primele 2 unitati din Luftwaffe.
Unbenannt.JPG (100.24K)
Numar de descarcari: 189 -
MiG-21 MF romanesti
29 May 2021 - 10:54 PM
Salutare!
Am niste nelamuriri legate de Migurile 21 romanesti din perioada de dinainte de 1984, cand s-au inlocuit stelele tricolere cu binecunoscutele cocarde (ca sa evit cacofonia).
Intrebarea este: erau toate Mig-21 MF romanesti inainte de 1984 (cu stele) in culoarea metalica sau erau si unele deja si gri? Practic cum eram livrate din URSS? Cand au devenit gri MF-urile?
Au existat si Mig-21 romanesti vopsite complet in acel gri dar si cu stele tricolore?
Momentan nu am alta sursa decat internetul, iar pe internet din pacate nu se gasesc decat EXTREM de putine poze cu Mig-21 romanesti cu stele. Practic am gasit o singura poza alb-negru din anii 70, de unde am dedus ca atunci erau metalice:
MiG-21MF(DF-SN-83-01219) - Kopie.jpg (92.43K)
Numar de descarcari: 197
Unde s-ar parea ca nu este exclus sa fie mai degraba unguresti.
Cine m-ar putea ajuta cu niste poze?
Scuze daca s-a discutat deja pe undeva pe forum, dar o cautare rapida nu m-a lamurit. -
Lacuri, luciuri si alte mătuiri
29 January 2021 - 11:18 PM
Salutare, salutare,
scriu cu ceva incarcatura
... de frustrare.
Folosesc Future/Pledge ca strat de sigiliare dupa o vopsire impecabila si cu toate efectele. Intai Future, apoi decaluri, apoi iar Future, apoi washuri/Uleiuri, apoi eventual ceva lac mat ca sa ajung la un finish semimat (mat nu iese oricum niciodata). Problemele sunt 3 la numar:
#1 Am ajuns la concluzia ca EXISTA decaluri (si deloc putine) care sa nu reactioneze si sa nu se prea clinteasca la Microsol, Microset sau Revell Decal Soft. Ultimul e deja o artilerie o mai grea, dar nu e inca Hypersol. Si practic e a nu stiu cata macheta la care vopsirea e impecabila, ca apoi zemurile pentru decal sa porceasca si lacul dar si vopseaua (vopsire peste revopsiri peste necesare)....
Cu alte cuvinte, prea multe aplicari de zemuri nu rezista stratul de Future, care in sine este atacat nasol inclusiv de blandul Microsol stat usor baltit peste decal mai mult de 30-40 secunde. Future-ul devine permanet mat/opac/laptos, dar pe fenomen sigur il cunoasteti. Si se repara doar daca se da mecanic jos stratul. Intrebarea #1: ce folositi voi pentru o prima sigilare la care ati avut o experienta buna si care nu este tavalit prin toate colturile de strazi dubioase si intunecate de inclusiv Microsol? Sau mai bine punem decalurile pe vopseaua semimata? Future-ul pare sa lase sa treaca cam tot prin el....
#2 Sa presupunem ca printr-o minune decalurile s-au asezat impecabil (si se mai intampla, chiar si fara toate zemurile), deci urmeaza stratul lucios pentru washuri si uleiuri. Deci am parti din macheta care oarecum inca lucesc, dar parti care sunt mate deja de la uleiuri, pe unde au fost aplicate. Intrebarea #2 Cum procedez sa obtin finish-ul semimat PESTE TOT? De obicei mai dadeam un strat lucios, apoi direct mat. Cu foarte mici exceptii, am scos-o la capat relativ decent pana acum, dar ceva imi spune ca nu asa se face.
3# Intrebarea 3: Cu ce produs ati avut experienta cea mai buna, ca din lac lucios sa scoateti semimat (eventual acrilic) ? Aici se pune problema sa nu devina laptos/opac, alt fenomen minunat.
Practic partea de decal si de luciu/finish e ce poate sa distruga 3-4 luni de lucru imediat. -
Bazele modelitului
06 December 2020 - 09:34 PM
Salutare,
accidental am gasit o serie de articole complete legate de tehnicile de baza pentru modelit. Aici e vorba exemplar de un Starfighter la 1:72, a carui constructie e explicata de la 0 pana la finalizare (cu tot cu o mica diorama) si cred ca poate fi de ajutor aproape oricui.
Desigur, articolele nu prea mai dezvaluie multe secrete celor care au strans deja niste ani in domeniu, dar o scurta citire poate servi totusi ca o curiozitate din categoria "cum mai lucreaza si altii". Sunt tratate printre altele pe scurt si tema gravatului si tema iluminarii in pre-shading.
Tot desigur, mai exista o multitudine de articole de genul pe internet, doar ca aici mi s-a parut prezentat destul de clar, frumos cu text si poze pe un fundal inchis la culoare care nu rupe ochii....si nu este doar un video greu de urmarit si neclar pe youtube.
Part I: http://dqscaleworks....by-ricardo.html
Part II: http://dqscaleworks....by-ricardo.html
Part III: http://dqscaleworks....ricardo_12.html
Part IV: http://dqscaleworks....ricardo_21.html
Part V: http://dqscaleworks....ricardo_26.html
Part VI: http://dqscaleworks....-es-x-none.html
Part VII: http://dqscaleworks....by-ricardo.html
Part VIII: http://dqscaleworks....ricardo_22.html
Part IX: http://dqscaleworks....ricardo_29.html
Part X: http://dqscaleworks....by-ricardo.html
Part XI: http://dqscaleworks....ricardo_15.html
Part XII: http://dqscaleworks....ricardo_24.html
Nota pt admin: poate se fixeaza sus, daca se considera relevant? Daca nu, se poate sterge paragraful asta oricum.
Prieteni
Dihoru nu a adaugat prieteni inca
Comentarii
Dihoru nu are comentarii la profil inca.