Mgc151184's Profile
- Grup:
- Members
- Postari:
- 1073 (0.15 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Aviatie (669 postari)
- Inregistrat la:
- 14-December 04
- Vizualizari:
- 21413
- Ultimul click:
- Oct 25 2024 09:20 PM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru senior
- Varsta
- 40 ani
- Data nasterii
- Noiembrie 15, 1984
- Gender:
- Not Telling
Informatii de contact
Topicele mele
-
PZL 37B LOS
13 October 2024 - 04:57 PM
PZL 37B LOS (pentru mine - cel mai frumos avion polonez)
Aparut prima data in public in anul 1938, cica ar fi facut senzatie pe la saloanele aeronautice de la Belgrad si Paris, astfel statul Roman a inceput sa se intereseze de el trimitind in Polonia o misiune militara de studiu. Din varii motive nu s-a procurat direct nici un exemplar, insa in Septembrie 1939, 30 de avioane PZL-37 refugiate din Polonia au aterizat pe teritoriul Romaniei. Din cele 30, doar 22 au fost declarate in stare buna de functionare si au fost repartizate la Flotila 1 Bombardament, Grupul 4 cu Escadrilele 76 si 77.
Kit-urile folosite au fost de la IBG, despre care am doar cuvinte de lauda, injectate finut, suprafete detaliate foarte bine, imbinari foarte bune intre piese,PE-uri pentru extra detalieri ... etc.
NR.213
PZL 37 nr213 01-1.jpg (73.81K)
Numar de descarcari: 40
PZL 37 nr213 02.jpg (175.93K)
Numar de descarcari: 50
PZL 37 nr213 03.jpg (171.28K)
Numar de descarcari: 37
PZL 37 nr213 04.jpg (181.12K)
Numar de descarcari: 29
PZL 37 nr213 05.jpg (179.89K)
Numar de descarcari: 22
NR.216
PZL 37 nr216 01.jpg (97.81K)
Numar de descarcari: 22
PZL 37 nr216 01-2.jpg (89.29K)
Numar de descarcari: 25
PZL 37 nr216 02.jpg (196.94K)
Numar de descarcari: 36
PZL 37 nr216 03.jpg (185.36K)
Numar de descarcari: 22
PZL 37 nr216 04.jpg (184.47K)
Numar de descarcari: 19
PZL 37 nr216 05.jpg (190.92K)
Numar de descarcari: 23 -
PZL-23 Karas
04 July 2023 - 11:02 PM
PZL P-23 Karas, un avion care sincer nu-mi creaza asa mare interes, probabil pentru simplu fapt ca nu este chiar atragator asa vizual, imi pare grosolan si lipsit de forme aerodinamice atragatoare … in fine … noi l-am avut in dotare si desi nu era prea performant a fost pilotat cu foarte mare curaj in doua campanii ale armatei nostre in cel de-al doilea razboi mondial, asa ca merita facut si avut in vitrina, mai ales ca macheta celor de la IBG pare frumos executata si nu cred ca va fi dificil de construit.
Proiectarea avionului PZL P23 a inceput in 1931 urmata de construirea a trei prototipuri. Din cel de al treilea prototip a rezultat varianta P-23A din care statul Polonez a comandat 200 de exemplare in 1935. Au fost produse doar 40 de exemplare si predate clientului in 1936, nesatisfacand cu performantele, pe langa alte mici modificari s-a decis schimbarea motorului Pegasus IIM cu mai puternicul Pegasus VIII si a rezultat varianta P-23B si astfel restul de 160 de exemplare din cele 200 comandate initial au fost finalizate ca varianta B, ulterior comandandu-se inca 50 de exemplare.
In urma ocuparii Poloniei de catre Germania din toamna anului 1939 diverse avioane poloneze s-au refugiat la noi in tara, printre acestea au fost si 21 de PZL-uri P-23. Ulterior aceste avioane au fost preluate de Aeronautica Romana si in urma reparatiilor au rezultat 19 aparate operationale care au fost repartizate la Escadrila 73 Bombardament din Flotila 1 Bombardament Brasov. O data cu infiintarea Flotilei 3 Bombardament in Noiembrie 1940 la Craiova, Eascadrila 73 Bombardament trece in componenta acestei Flotile. Dupa o lunga pregatire in August 1941 Escadrila 73 este trimisa pe front langa Chisinau pe aerodromul Ialoveni, de unde va participa la luptele pentru cucerirea Odesei facand parte din Grupul 6 Bombardament Mixt. Dupa cucerirea Odesei, Escadrila 73 este trimisa in tara astfel ca pana la sfarsitul lunii octombrie 1941 Escadrila se afla inapoi la Craiova. Dupa un an de zile, in Octombrie 1942, Escadrila 73 se porneste spre frontul de la Stalingrad si va opera de pe terenul de la Morozovsk. De pe acest aerodrom vor executa misiuni de bombardament pana in decembrie 1942 cand datorita situatie nefavorabile de pe front se retrag la Novocerkask, ulterior la 17 Decembrie 1942 , avand doar cinci aparate ramase disponibile parasesc zona frontului definitiv indreptandu-se catre Zaporoje. In cele din urma pe 24 Decembrie 1942 ajung inapoi in tara la Bucuresti doar trei aparate apte de zbor care vor fi predate Centrului de Instructie al Aviatiei.
Kitul celor de la IBG este foarte finut executat, avand in componenta: culeele din plastic forte bine injecta cu mici bavuri, forte multe detalii redate chiar foarte bine pentru scara 1/72, o mica coala cu piese PE (un mare plus pentru detaliere), partile transparente injectate finut si o coala cu decaluri printata bine si fara decalari de forme si nuante.
Desi, per ansamblu, cum spuneam mai sus kitul este foarte bine executat, am si cateva mici obiectii:
- capota motorului fiind redata dintr-o singura piesa este lipsita de gravura, avand pe suprafata exterioara doar o bavura rezultata in urma imbinarilor ale matritei, asa ca am slefuit bine si regravat.
PZL-23 capota.jpg (255.44K)
Numar de descarcari: 89
- in partea din spate fuselajului sunt cateva urme (sink mark) de la imbinarea matritei iar bechia injectata direct pe o jumatate de fuselaj (fiind fragila si in relief mare noroc va fi sa reziste acolo pe tot parcursul ansamblari)
PZL-23 kit fuselaj.jpg (138.73K)
Numar de descarcari: 72
- radiatorul de ulei redat doar cel de iarna (acoperit) direct injectat pe fuselaj, cum in multe cazuri acest radiator lamelar nu era coperit ar fi fost mai bine sa fie redat piesa separata chiar si asa doar modelul acoperit, ar fi fost mai usor pentru modelist sa inlocuiasca acest radiator acoperit cu unul lamelar din rasina, decuparea acestuia de pe fuselaj va fi mai dificila.
PZL-23 kit radiator.jpg (164.98K)
Numar de descarcari: 61
Astea fiind spuse am inceput, desigur cu interiorul, cateva poze cu interiorul vopsit si asmblat, fara chestii notabile, totul s-a imbinat foarte bine. Am adaugat doar acel “parasolar” deasupra panoului cu instrumente si un mic panou cu doua ceasuri langa postul observatorului.
PZL-23 int.jpg (209.99K)
Numar de descarcari: 99
La PZL-23 geamul lateral-stanga al pilotului avea o deschidere cu un alt geam triunghiular culisant pe sina, kitul nu ofera acest detaliu, nu am indraznit sa decupez cupola insa am modelat o pucata de sarma in forma acestui geam triunghiular si cu sina.
PZL-23 geam lateral.jpg (141.89K)
Numar de descarcari: 84
Am mai inlocuit radiatorul de ulei turnat acoperit pe fuselaj cu unul lamelar de rasina, tubul pitot inlocuit si el cu o bucata de sarma, am adaugat cateva tuburi Venturi pe unde a fost nevoie, am folosit folie de aluminu adeziva pentru bordul de atac al palelor eliciei si cam atat, cred, cu detalierea.
Desi ale noastre, conform pozelor au fost un amestec de versiuni, teoretic conform documentelor avem o lista pe numere cu versiunile A si B, asa ca mi-am dorit desigur cate unul din fiecare, insa avand diferite inmatriculari, diferite camuflaje si diferite mascote in functie de perioada in care au operat mi-au rezultat, momentan, 6 bucati.
PZL-23 3 6 11 13 15 17.jpg (105.45K)
Numar de descarcari: 117 -
Aviatik Berg D.I
18 April 2021 - 01:36 PM
Zilele trecute m-am apucat de un Aviatik si m-am gandit sa impartasesc cu voi procesul de construire asa ca voi posta aici poze,pareri, opinii, concluzii, etc ... vedem ce iese la sfarsit.
Aviatik Berg D.I
Avion frumos de productie austro-ungara care a fost folosit si de aviatia romana dupa capturile rezultate in urma campaniei armatei Romane din Ungaria in 1919.
Un articol frumos se gaseste in revista Modelism International 1/2003 (80) unde gasim informatii istorice, date tehnice, planuri si doua poze cu ale nostre.
Kitul este un Eastern Express (Toko) 1/72, din cate stiu este singurul din plastic injectat pentru acest avion si este un kit simplu si modest, cu ceva bavuri dar nimic tragic.
Aviatik D1 kit 01.jpg (243.54K)
Numar de descarcari: 160
Primul lucru facut a fost astuparea cu bucati de plastic a celor doua orificii triunghiulare din bot, nu stiu daca alte versiun au avut aceste orificii sau daca este o eroare a kitului insa ale nostre de productie MAG nu avea asceste orificii
Aviatik D1 kit 02.jpg (101.11K)
Numar de descarcari: 131
Apoi am "atacat" interiorul, care e slabut redat plus ca plansa de bord si scaunul sunt de nefolosit, complet gresite.
Aviatik D1 kit 03.jpg (137.26K)
Numar de descarcari: 137
Scaunul refacut
Aviatik D1 kit 04.jpg (170.91K)
Numar de descarcari: 126
Deschizatura cokpitului e redata usor gresit, ea se prelungea catre inainte pentru a face usor accesibile cele doua mitraliere, acest lucru a trebuit decupat.
Aviatik D1 kit 05.jpg (114.14K)
Numar de descarcari: 144
Plansa de bord plus ceva parti de structura sunt necesare la interior
Aviatik D1 kit 06.jpg (252.03K)
Numar de descarcari: 146
Am asamblat si vopsit motorul, am adaugat mitralierele care nu sunt date in kit, am gasit ceva asemantor prin cutia cu resturi de piese ramase de pe la alte kituri si cu ceva piliri ajustari adaugiri a rezultat ceva asemator celor reale, dupa care a urmat vopsirea partilor de interior, spalari, asamblare generala si lac mat.
Aviatik D1 kit 07-1_Fotor.jpg (243.81K)
Numar de descarcari: 195
Cam atat pentru acum, am lipit cele doua jumatati de fuselaj si l-am lasat la o buna uscare pentru o perioada pana voi trece la urmatoarele etape.
-
Morane Saulnier MS-230
10 April 2021 - 07:07 PM
Morane Saulnier MS-230
Din cate cunosc, in tara de origine, Franta, a fost cel mai folosit avion de antrenament din ani '30, la noi au ajuns doar 18 bucati si au fost folosite pentru antrenamente intre 1930 si 1937.
Un avion frumos care ma atrage in special pentru expunerea directa, fara capote a grupului motor.
Am folosit kitul oferit de Heller, care isi are radacinile primei productii prin 1967, desi foarte vechi, kitul ma surprins placut cu usurinta asamblari si anumite detalii foarte frumos reprezentate. Desigur vechimea isi spune cuvantul si prin anumite locuri lipsa detaliilor este evidenta. Principala lipsa este interiorul, care cam lipseste, inafara de 2 scaune si 2 manse nu-i dat nimic. Aici am fost nevoit sa refac totul de la zero: structuri, coaste, suporti, cadre, ranforsari, planse de bord, centuri, etc ... La exterior foarte putine adaugiri: scara si ceva manere din sarma, parbrizele din folie transparenta, hobane din fir elastic, pe la motor ceva fire de plumb .... In rest asamblarea a fost foarte usoara, piesele se imbina foarte bine.
Am finalizat macheta cu o inmatriculare romaneasca, tipica pentru perioada anilor '30, kakiul francez ca vopsire generala, se obisnuia ca partile metalice sa fie lasate nevopsite, cocarde mari doar pe planuri, numerotare pe fuselaj, tricolor pe partea mobila a derivei cu inscrisuri informative. A mai avut si un inscris de fabrica cu alb "Morane Saulnier" pe partea fixa a derivei, din pacate nu l-am gasit pe nicaeri asa ca lipseste la macheta.
Cateva poza:
MS-230 nr108 001.jpg (192.69K)
Numar de descarcari: 202
MS-230 nr108 002.jpg (182.11K)
Numar de descarcari: 177
MS-230 nr108 003.jpg (198.03K)
Numar de descarcari: 163
MS-230 nr108 0int.jpg (186.84K)
Numar de descarcari: 180
MS-230 nr108 07.jpg (232.76K)
Numar de descarcari: 134
MS-230 nr108 08.jpg (210.95K)
Numar de descarcari: 121
MS-230 nr108 09.jpg (221.92K)
Numar de descarcari: 118
MS-230 nr108 10.jpg (248.01K)
Numar de descarcari: 127 -
IAR-38
27 March 2021 - 12:06 AM
IAR-38 a derivat din IAR-37 mai mult de nevoie decat din motive de evolutie, indisponibilitatea la acel moment a motoarelor IAR-14K a dus la achizitia de motoare BMW 132 din Germania pentru a echipa avioanele deja pe linia de productie, aceste motoare insa erau inferioare ca putere, 700CP, fata de 870CP a motorului IAR, de aceea IAR-38 a fost inferior ca performante in comparatie cu IAR-37.
Fata de IAR-37 pe langa modificarile specifice in jurul noului motor (capotajul specific cu ambutisari) au mai existat si alte modificari, ca de exemplu: anvergura aripilor inferioare a fost marita (foarta probabil aceasta modificare a rezultat pentru a compensa inferioritatea de putere a motoruli BMW), ansamblul ampenaj orizontal si profundor modificat ca forme, partea vitrata din planul superior a fost eliminata, lafel si cele doua faruri de sub aripile inferioare au fost eliminate, sistemul de prindere a bombelor nu a mai fost impartit in trei sectii sub fiecare plan ci a fost facut dintr-o singura sectie continua ... probabil sa mai existe si altele eu cam atat am observat momentan.
Am folosit singurul kit 1/72 disponibil pentru acest avion oferit de Special Hobby, lafel ca la kitul IAR-37 oferit de ei si acest kit IAR-38 dezamageste, fiind un short run, prin calitatea relativ scazuta a injectari si modalitatea grosolana de a imbina piesele (lipsa pinilor sau a orificiilor de ghidare/centrare etc). De altfel dezamageste si prin reproducerea gresita a unor detalii.
Daca la unele detalii cu ceva indemanare acestea pot fi remediate relativ usor, altele insa au nevoie de mai mult decat indemanare, iar altele chiar imposibil de remediat.
La categoria usor de remediat, prin pilire/slefuire, intra tesitura din zona imbinari aripilor inferioare cu fuselajul, tesitura oferita in kit pe distanta de o coasta, in realitate distanta era pe doua coaste. Toata seria 37/38/39 aveau acest tip de tesitura pe lungimea a doua coaste, din pacate toate gama de kituri 37/38/39 oferita de Special Hobby sau Azur Frrom au acest defect (am facut aceste modificari si la IARurile-37 deja facute, am uitat sa mentionez in topicul respectiv).
IAR-38 plan mod 1.jpg (240.06K)
Numar de descarcari: 152
Jantele rotilor, fata/spate au fost si ele modificate cu usurinta: indepartat cu o mica freza ce nu era corect si inlocuit cu decupaturi de preducea, modelate, regravate ...
IAR-38 roti mod.jpg (138.99K)
Numar de descarcari: 155
Imposibil de modificat este capotajul oferit de kit, pentru ca exact acest capotaj il face foarte interesant pe 38ul nostru, o foarte mare dezamagire pentru mine a fost sa observ ca acesta este oferit complet gresit, numarul de ambutisari reprezentate, 15, este mai mic decat in realitate, 18, (nu stiu cum au gresit aici si de ce au redat doar 15, e asa de simplu calculul pentru ele, motor cu 9 cilindri, 2 ambutisari pe cilindru rezulta 18 ) ceea ce duce la o lipsa de alte detalii sau reprezentare eronata a multor alte detalii, de asemenea tot ansamblul imi parea prea alungit, prea lung si prea curbat in partea din fata ...dupa parerea mea nu prea exista posibilitatea modificari in vreun fel pentru a remedia aceste aspecte deci per total de nefolosit. Din fericire motorul BMW-132 a fost foarte raspandit si am gasit o capota foarte asemantoare la Henschel Hs-123, un vintage Airfix la un pret modest pe e-Bay a fost donatorul si cu ceva mici ajustari am reusit sa reproduc pe cat posibil capotajul la IAR-38.
Capotajul gri Special Hobby, capotajul alb Airfix originalul
IAR-38 cap mot orig1.jpg (314.12K)
Numar de descarcari: 138
Capotajul gri Special Hobby, capotajul alb Airfix modificat, infundarea gaurilor specifice pt HS-123, largit circunferinta prizei de aer, modelat partea de jos dintre cele doua ambutisari, decupat cele doua orificii pentru tevile de esapament si cele doua orificii din partea de jos, regravat.
IAR-38 cap mot modificat_F.jpg (211.53K)
Numar de descarcari: 147
Noul capotaj rezultat a fost copiata in silicon si multiplicata in rasina.
Alte detalieri extra decat ce ofera kitul au fost: tije de sustinere intre interiorul capotajului si motor, tijele de legatura tren aterizare si fuselaj, aparatorile de noroi la roti, hobane, tub pitot ...
Comentarii
Mgc151184 nu are comentarii la profil inca.