comnean's Profile
- Grup:
- Members
- Postari:
- 37 (0.01 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Tehnici (18 postari)
- Inregistrat la:
- 14-October 06
- Vizualizari:
- 3478
- Ultimul click:
- May 27 2007 12:21 PM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru deplin
- Varsta
- Varsta necunoscuta
- Data nasterii
- Data nasterii necunoscuta
- Gender:
- Not Telling
Informatii de contact
Ultimii vizitatori
-
M_Ionescu
11 Dec 2017 - 22:23 -
deltadagger
08 Feb 2012 - 14:59 -
roberto
06 Jul 2010 - 19:22 -
ovichelu
21 Jun 2009 - 18:08 -
montana
17 Apr 2008 - 00:26
Postari ale mele
-
In topicul:intrebare W. Nowotny
18 November 2006 - 02:27 PM
Un seit cu imagini color , inclusiv cu aparatul(ele) de la Smithsonian si fara "colorizari de 2 lei". http://www.warbirdsr.../LRG/me262.html -
In topicul:intrebare W. Nowotny
18 November 2006 - 11:56 AM
Da, cartula ai dreptate, numai ca RLM 84 este folosit in mod conventional si iata argumentele:
1. Nu exista nici un document oficial care sa defineasca RLM 84
2. In 1985 intr-un articol Ive & Shefflin, bazandu-se pe fotgrafii si profile color ale unui FW 190D-9 apare pentru intrados, in mod conventional pomenit un RLM 84.
3. In 1980 Merrick si Hitchcock , pe baza analizelor pe avioane capturate inainte cu 2-3 luni si dupa capitulare si pe a celor prabusite au concluzionat ca este vorba de o noua vopsea si au realizat chiar 4 mostre in nuante diferite. Ulterior , din respect pentru adevarul istoric au numit-o conventional RLM XXX.XX.
4. Pe langa autorii citati si Smith & Creek si Radinger & Schick sunt de acord ca in ultima faza a razboilului s-autilizat o noua culoare , sa-I zicem RLM 84.
5. Conform Os din 23.02.45 Me 262 primea camuflaj 81/82/76 dar pe baza celor enuntate mai sus , autorii citati au dedus probabil ca era vorba despre 81/82/84. Argumentul lor este probabil sustinut si de utilizarea masiva a stocurilor de 65 , 02 sau chiar de primer.
Utilizarea de 70/71. Iata argumentele (tot cei citati mai sus):
1. La mijlocul lui 1944 programul de dezvoltare intensiva a avioanelor de bombardament a fost sistat, fabricantii ramanand pe stocuri cu cantitati impresionate de 65, 70, 71, 72 si 73
2. Exista, pastrate in original, schemele originale de camuflaj pentru Do 335, He 162 si Me 163 care prevad utilizarea culorilor 70/71 desi in mod normal ar fi trebuit utilizat e 74/75
3. Pe aparatele doborate sau capturate dupa 15.08.44 s-a observat o inconsecventa cromatica la RLM 76 de unde mai sus amintitii autori au dedus ca era posibila utilizarea lui RLM 65 in amestec cu RLM 02 diluat (interioare si prototipuri) pentru obtinerea de nuante apropiate lui RLM 76. Mai mult se presupune ca si celelalte stocuri ar fi fost combinate in asa fel incat sa se obtina ceva pe aproape de 74/75
Coroborand datele si extinzand practica de la Me 163 + analiza foto s-a tras concluzia, probabil, ca W.Nr. 110400 ca si celelalte din Komando Nowotny ar fi fost vopsit in 70/71/76 in loc de 81/82/76 (dupa 01.07.44). Oricum nici in nov 44 nu se editase atlas cu noile RLM 81/82. Pentru a sublinia criza de materiale se citeaza 8 Os –ul 155/13.09.44 care la Bloch & Voss revizuieste modul de aplicare a chitului (primerului) 7270.99 la revopsire astfel : se autorizeaza utilizarea primerului numai pe suprafete de metal neprotejat (pe intrados) pana la llinia de demarcatie cu camuflajul de pe extrados fara a fi necesara acoperirea ulterioara cu vopsea.
RLM 83:
1. Smith & Gallespy afirma in 1977 ca prin GLC/C10IVE din 21.08.43 Directia tehnica a RLM face referire indirect la RLM 83. Si in acest caz nu exista evidente deoarece nu s-au mai gasit mentiuni clare despre RLM 83.
Acestea sunt datele. Sursele sunt : http://www.scaleaero.com/docpath.htm
Cred ca aici veti mai gasi si alte lucruri interesante.
Cu speranta ca nu am deranjat pe nimeni si cu aprecieri pentru tinuta discutiei! -
In topicul:intrebare W. Nowotny
17 November 2006 - 03:51 PM
Mi se par foarte interesante lucrurile pe care le transmite Radub si cred ca din schimbul de idei va iesi o analiza cat de cat pertinenta.
Din sursele pe care le-am studiat personal (institutul Smithsonian ) despre Me 262 reies urmatoarele:
1. 17.06.44 (Oberflachenschutzliste) - camuflaj cu RLM 74 si 75 (Graugrun si Grauviolette). Referiri pentru utilizarea acestor culori se gasesc si in documentatia (in original ) cu privire la camuflajul aparatelor Do 335, He162, Me 163.
2. 26.11.44 (Os 8, 335A) pt BV 155, Ta152, Do 335, Me 262 utilizarea culorilor 81/82/83. RLM nu a inaintat pana la acea data un atlas revizuit al culorilor. In fapt pe analiza bucatilor de vopsea de pe apartul Me 262 W.Nr. 170273- doborat 12/44 (aflat in stare restaurata la Smithsonian) s-au gasit pe camuflaj 82 Hellgrau si 83 Dunkel grau. La analiza comparativa cu un Do 335 aflat in proprietatea aceluiasi institut s-a constatat , ce desi erau sub incidenta aceluiasi Os 335A nuanta 82 la Do era aproape aceeasi cu 82 de pe Me dar 81 de pe Me nu semana cu 81 de pe Do ci cu 83 de pe Me 163.
In acea perioada FW isi realizase propriul set de mostre pentru 81,82 si 83 (cred ca aici ar trebui sa se lege cu afirmatiile lui Radub)
3. 23.02.45 un alt Os (in afara de 81 si 82 care la Me sunt definite ca Braunviolette si Hellgrau) introduce RLM 84 ca inlocuitor al lui 76 dar fara a da mostra de culoare. Oricum datorita crizei se permite "lasarea" intradosului in nuanta primerului. Pentru culorile decamuflaj este la fel de probabila utilizarea (in amestec) a RLM 65 cu 70,72 si 73 aflat din belsug pe stocuri sau chiar combinatii
de RLM foarte diluat cu RLM65.
4. desi aparatele din Komando Nowotny pot fi incadrate la camuflaj intre 17.06-26.11.44 (in special avionul W.Nr.110400 - 8 alb) din documente foto aflate la Smithsonian (si diapozitive si A/N si analiza spectrala pe A/N) reiese ca erau vopsite in RLM 70/71/76.
Sper ca Radub sa vina curand cu informatii pentru a putea continua analiza, speram in ajutorul pasionatilor.
Cu respect! -
In topicul:intrebare W. Nowotny
16 November 2006 - 04:30 PM
Nu doresc sa fac polemica , nu sunt "expert" si nu doresc sa par transant . Dar asa cum cum am scris RLM 81 si 82, conform documentelor studiate (din ce au mai putut aduna) , a aparatelor aflate in colectie (muzeu) si a muncii de cercetare a celor de la Smithsonian se pare ca cele doua culori nu au fost clar definite pentru toti constructorii. Personal, mi se pare o sursa demna de incredere.
Este doar o opinie si nu o axioma.
Cu respect! -
In topicul:intrebare W. Nowotny
16 November 2006 - 03:31 PM
Revenind la discutia cu RLM 81 si 82 acestea practic nu exista, nimeni nu stie cum arata deoarece RLM nu a emis mostre de culoare la momentul in care s-a dispus introducerea lor (01.07.44).
Astfel s-a dispus introducerea noilor RLM 82 si 81 ca sa inlocuiasca vechile 70 si 71 care deveneau prohibite pentru camuflajul de zi. Prin acelasi ordin s-a dat dispozitie ca la prepararea RLM 81 si 82 sa se amestece la fiecare fabricant cu stocurile existente de 70 si 71, indiferent de cantitatea de pe stoc astfel:
82 s-a amestecat cu 70 si 81 cu 71. De fapt pe romaneste fiecare a facut cum l-a taiat capul. Rezultatul a fos ca in Nov 1944 mai multi constructori si-au definit singuri (din ce a iesit) standardele pr RLM 81 si 82. Spre exemplu Dornier a definit (fara prea mare diferenta de nuanta) 81 si 82 ca fiind verde inchis iar Messerschmitt a definit 81 ca pe un violet maroniu si pe 82 ca pe un verde deschis.
Din acest motiv ce am vazut pe TAMYA prezentata mi s-a parut mai aproape de realitate (ca si in poza) iar profilul prezentat de CARTULA ca ceva cu nuante de la alt constructor. Ma bazez pe recenzia http://www.scaleaero...lmcolorspt1.htm care avand in vedere seriozitatea institutiei unde s-au facut cercetarile (Institutul Smithsonian) cred ca se apropie de adevar.
Va recomand cu caldura lecturarea ei.
Cu respect
Prieteni
comnean nu a adaugat prieteni inca
Comentarii
comnean nu are comentarii la profil inca.