Forum Machete,Modelism,Hobby: mack8 - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

mack8's Profile User Rating: -----

Grup:
Members
Postari:
32 (0.01 pe zi)
Cel mai activ in:
Aviatie (19 postari)
Inregistrat la:
22-July 10
Vizualizari:
12782
Ultimul click:
Useril este offline Dec 06 2017 09:01 PM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru deplin
Varsta
Varsta necunoscuta
Data nasterii
Data nasterii necunoscuta
Gender:
Not Telling Not Telling

Informatii de contact

E-mail:
Private

Ultimii vizitatori

  • Fotografie axor 
    04 Aug 2012 - 19:47
  • Fotografie Pavel 
    16 Oct 2011 - 17:54
  • Fotografie MRX 
    17 Aug 2010 - 12:27
  • Fotografie Maverick 
    04 Aug 2010 - 13:40

Postari ale mele

  1. In topicul:IAR-80 DB

    06 December 2017 - 09:01 PM

    Salut,

    Bantuind pe net aseara, mi-a cazut fata cand am dat peste ce a facut un nene pe Warthunder, Nova29R: un IAR-80 cu motor in linie! Ia uitati aici ce frumusete (scroll):

    Imagine postata
    https://live.warthun...post/634872/en/
    https://live.warthun...post/638808/en/
  2. In topicul:La multi ani sarbatoritilor de azi

    29 August 2016 - 12:10 AM

    Urez un calduros La Multi Ani lu' nea Axor, sa ne a traiasca si spor la desenat/ modelit. :hi:
  3. In topicul:IAR-80 DB

    28 August 2016 - 11:46 PM

    Va multumesc pentru raspunsuri.

    Ok, referitor la IAR-81C nr.326, daca capotajul de la Bf-109G sau Pyorremyrsky nu se potriveste, atunci poate ca este posibil sa se fi utilizat un capotaj the Jumo-211F de la JRS-79B1 modificat pentru motorul DB-605, exact cum au facut cu nr.13? Se potriveste mai bine asa?

    Referitor la motorul respectiv, da era ceva mai greu, dar de exemplu cand au montat motorul pe Bf-109G practic nu au fost schimbari semnificative comparativ cu instalatia de la Bf-109F (lungimea avionului era aceeasi daca nu ma insel, doar structura a fost intarita) pe cand montarea motorului pe Macchi MC-205V comparativ cu MC-202 nu a necesitat decat modificarea usoara a capotajului si coifului elicei. Referitor la vibratii, mergand pe informatiile cunoscute, poate ca motivul pentru care nr.326 a zburat cu success este ca celula the IAR-81C era intarita pentrul rolul de bombardier in picaj, fiind mai rigida vibratiile intalnite la nr.13 poate ca au fost mult atenuate, celula acestuia fiind mai putin rigida probabil ca intra in rezonanta la anumite regimuri ale motorului.

    Am gasit desenele astea de fabrica (cred), pentru avioanele Fiat G-50V si G-55 dotate cu DB-601 si DB-605 respectiv, poate vor fi de folos pentru a vedea ce modificari au fost necesare pentru a se monta DB-605-ul in locul 601-lui? As fi vrut sa gasesc desene de fabrica pentru MC-202 si 205V pentru ca modificarile intre ele sunt minime, doar capotajul motorului fiind modificat, sigur s-or gasesc pe undeva.

    http://alternathisto...AT_G.50V-02.JPG
    http://www.airwar.ru...2/g55/g55-2.gif

    Numai de bine.
  4. In topicul:IAR-80 DB

    22 August 2016 - 12:54 AM

    Buna seara domnilor,

    Sper ca i-mi este permis sa redeschid aceasta foarte interesanta discutie de acum doi ani, din doua motive: referitor la identitatea aparatului din singura forografie, tocmai mi-am adus aminte ca am citit un rand intr-o publicatie poloneza despre IAR-80, in care ziceau ceva the IAR-80 numarul 0 (prototipul) si motorul DB-601Aa, asta dupa ce au mentionat vechea informatie cum ca no.111 ar fi fost dotat cu un Jumo-211Da. Stiu ca in cartile domnului Antoniu scrie ca prototipul no. 0 dupa modernizare in 1939/1940 a fost numerotat no. 1, pe de alta parte am citit tot scris the domnia sa ca avionul IAR-14 no.0 si-a pastrat numarul 0 cand a fost livrat aviatiei militare impreuna cu celelalte 20 de avione IAR-14 (in total 21). Daca cumva este posibil ca avionul IAR-80 no. 0 ar fi fost de fapt retinut in fabrica pentru teste si incercari diverse iar numarul 1 este al doilea IAR-80? Ne amintim de relatarea conform careia un IAR-80 FARA NUMAR ar fi fost dotata cu un motor Gnome-Rhone 14R the 1600 CP in 1944, daca cumva acesta ar fi de fapt no.0 modificat cu diverse elemente de pe linia de asamblare?

    Este doar o teorie si bineinteles poate fi gresita , dar m-am gandit ca e bine sa mentionez ce s-a scris despre numarul 0 in publicatia poloneza, cine stie, poate are un sambure de adevar!

    Al doilea motiv, gandindu-ma la IAR-81C no.326 cu motor DB-605, mi-am amintit the avionul finlandez Pyorremyrsky, de asemenea cu motor DB-605 , care are capotajul motorului aproape identic cu cel de la Bf-109G! Daca cumva si IAR-ul acesta ar fi avut capotajul motorului ca la Bf-109G (fara mitraliere pe capota bineinteles), are sens nu? Capotajul acela a fost proiectat special pentru motor, in special priza compresorului, prizele mici de racire din spatele elicei etc. Din discutia aceasta, membrii cunascatori spun ca aparatul din singura poza este cel mai probabil din seria 1-50 iar poza a fost facuta in 1941 sau 1942, asa ca probabil nu stim exact cum ar arata IAR-81C no.326 care azburat in 1943, nici nu stim daca ar avea un singur radiator tip Jumo sub bot sau poate, ca si aparatul finlandez, radiatoare tip Bf-109G sub aripi!

    Asgard, crezi ca un DB-605 cu capotaj de Bf-109G si suportul motor respectiv se pupa cat de cat cu un IAR-81C?

    Numai de bine.
  5. In topicul:IAR-80 DB

    14 March 2014 - 11:59 PM

    Cu respect, ma bag si eu in seama. E grozav ca se discuta despre acest prototip, sau prototipuri, de IAR-80 cu motor in linie, poate cine stie , or aparea candva inca vreo cateva poze ale acestui (acestor) prototip (uri). Umila mea parere e ca daca istoria ar fi fost un pic altfel, DB-601 si DB-605 ar fi facut pentru IAR-80 exact ce au facut pentru Macchi si Fiat, din avioane mediocre (G-50 si MC-200) au devenit vanatori redutabili capabili sa lupte in ring cu Spitfire , P-38, P-51A ca sa nu mai vorbim de P-40 si P-39 sau Hurricane care erau surclasate (vezi MC-202, 205 si G-55 sau vanatorii Reggiane), plus ca ar fi fost vai de mama Yak-urilor si La-urilor pana la Yak-3/ Yak-9U si La-5FN /La-7.

    Anyway... vad ca s-a consumat o groza de energie si timp incercand sa se faca Jumo-211 si suportul sau sa se "pupe" cu IAR-ul. Nu ar fi mai bine intai sa se mearga dupa informatiile din cele mai recente carti, si sa se incerce intai "puparea" IAR-ului cu suportul si motorul DB-601 si/sau 605? Logic (parerea mea), oricum face mai mult sens sa se incerce motorul DB folosit pe Bf-109 (care era deja in serviciu si cunoscut) decat motorul Jumo, pentru ca Jumo era mai greu, si nu era la fel de bun ca motor de avion de vanatoare (nici un vanator din Axa nu a folosit motorul asta, doar bombardiere). Stiu ca initial IAR-80 a fost proiectat pentru un motor Jumo-211 (varianta Da, desi eu sincer cred ca trebuie sa fie o mica eroare undeva pentru ca in 1937 versiunea Da nici nu exista, in plus ne-ar fi vandut germanii noua cel mai nou motor al lor care era inca pe planseta? Parerea mea e ca motorul respectiv ar fi fost Jumo-211A, puterea este data ca 930CP, care este aproape de unele informatii care dau 960CP pentru aceasta versiune, pe cand Jumo-211Da avea 1200CP) dar multe lucruri s-au schimbat intre 1937 si 1941 sau 1942.

    Deci, parerea me umila este ca motorul este un DB dar "pupat" cu capotaj usor modificat de Savoia/Jumo si radiatorul acestuia (desi nu stiu daca radiatorul de Jumo poate fi folosit de DB fara modificari majore, am impresia ca am citit undeva cum ca DB si Jumo foloseau diferiti agenti de racire, dar poate ma insel).

    PS: Poate intr-o zi stimabilii membri care au cunostintele necesare ar putea incerca sa "pupe" IAR-80 si cu motorul Gnome-Rhone 14R de 1600CP (1580CP dupa unele surse), prototip care ar fi fost aproape gata in primavara lui 1944!

Prieteni

mack8 nu a adaugat prieteni inca

Comentarii

mack8 nu are comentarii la profil inca.