Forum Machete,Modelism,Hobby: 1-0-9 - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

1-0-9's Profile User Rating: ****-

Grup:
Moderator
Postari:
4965 (0.68 pe zi)
Cel mai activ in:
Aviatie (3265 postari)
Inregistrat la:
10-December 04
Vizualizari:
38458
Ultimul click:
Useril este offline Nov 22 2024 12:41 AM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru senior
Varsta
48 ani
Data nasterii
Octombrie 5, 1976
Gender:
Male Male
Location:
Bucuresti

Informatii de contact

E-mail:
Private
Yahoo:
Yahoo  eduard_bad

Awards

Awards:
aviatie-3

Ultimii vizitatori

Topicele mele

  1. Aviatie imbarcata

    05 November 2024 - 12:50 PM

    Dupa o pauza de peste 8 luni, am reusit sa mai termin si eu ceva.
    Micul butoias de la Grumman, care este unul din avioanele mele preferate.

    Aveam de mult in plan sa imi fac o serie, iar noile kituri de la Arma au picat la fix.
    Din pacate, deja aveam pe stoc mai multe Hasegawe, Airfix si AZ-uri, care au devenit dintr-o data depasite.

    Din fericire (sau nu) Arma hobby nu s-au mai aruncat la alte variante in afara de F4F-4 si FM1/2 asa ca am decis sa
    termin totusi, ce aveam deja inceput si pentru care am adunat ca un harciog tot felul de goodies...

    Airfix e un kit mai nou si cu multe optiuni, intre care cea mai juicy este aripa pliata, care nu e oferita de niciun alt producator,
    mura in gura. Este un kit destul de bizar de chesti bune, rele si foarte rele. Fuselajul si cabina arata ciudat, ceea ce il face un candidat perfect pentru aripi pliate.
    In final, cu greu poate iesi din aspectul ala de macheta die-cast, din cauza santurilor mari si detaliilor grosiere.

    In fine, long story short, peste Martlet I am sarit deocamdata, am vreo trei de la AZ dar ma voi ocupa de ele mai tarziu. Asa ca incep cu Martlet II.

    La engleJi, Wildcatul s-a numit Martlet, si incercarea de a le sorta este un camp minat. Asta pentru ca au avut o gramada, din multe serii, unele destinate intitial altor tari
    (care au fost ocupate pana cand comenzile au fost indeplinite), gen Franta sau Grecia.

    Mai multe feluri de motoare, aripi, elici, tuburi pitot, cele 3-4 elemente ale capotei motorului (priza de aer, voletii, prizele suplimentare de compresor din interior si cele doua blistere laterale)
    au existat in toate combinatiile posibile, facand uneori identificarea foarte grea. La asta se adauga si modificarile ulterioare...

    Martlet II;
    EngleJii au fost initial foarte incantati de G-36A franceze "refugiate" in FAA (daca e sa ne gandim ca cel mai performant avion zburat de aviatia navala britanica era Gladiator sau Skua/Roc cu Fulmarul de-abia iesit din teste),
    astfel ca Royal Navy a comandat alte 100 din varianta Grumman G-36B sub denumirea „Martlet Mk II”.

    Acestea urmau sa fie construite cu motorul R-1830-90 cu 14 cilindri (in esenta versiuni de export ale F3F-3A) si nu aveau aripi pliabile. Cand s-a aflat ca Grumman lucra la o versiune cu aripi pliabile, Royal Navy a decis sa mai
    astepte 6 luni pentru a beneficia de versiunea mai noua, desi se pare ca totusi cateva cu aripa solida au fost totusi livrate si testate de Esc.802 pe HMS Audacity.

    Greutatea suplimentara de aproape 450 kg fata de Martletul I, adusa de echipamentele suplimentare (aripa pliabila si inca doua mitraliere de .50 si munitia aferenta) a generat un avion submotorizat, astfel incat Martletul II,
    intrat in serviciu in primavara lui 1941, a fost destul de putin folosit in lupta, in special la antrenament, "proof of concept", apararea bazelor navale, dar si cateva operatiuni secundare cum ar fi cele din Madagascar.

    Kitul de la airfix e de fapt un F4F-4 clasic american, iar pentru a-l "britaniza" trebuie aduse cateva modificari. Tubul pitot in forma de 7, bechia cu cauciuc mare, colimatorul si domul elicei, capota motorului a fost
    modificata destul de mult, pentru a acoperi cei 4 voleti de racire si a-i inlocui cu unul singur. Pe intrados, carenajul mecanismului de catapultare mai lung si ascutit decat cel original, american.

    Ca inmatriculare, am avut noroc sa gasesc unul (A.M.977) care avea toate elementele unice ale acestei variante, plus o vopsire mai bogata, botul rosu si emblema escadrilei (888), pe coada.
    Am folosit vopsele de la Ak real color (cam sterse pentru gustul meu) decalurile improvizate.

    Fisier atasat  IMG_9959.jpg (272.21K)
    Numar de descarcari: 21Fisier atasat  IMG_9960.jpg (246.79K)
    Numar de descarcari: 15Fisier atasat  IMG_9961.jpg (245.21K)
    Numar de descarcari: 8Fisier atasat  IMG_9962.jpg (244.92K)
    Numar de descarcari: 9
    Fisier atasat  IMG_9963.jpg (243.8K)
    Numar de descarcari: 10Fisier atasat  IMG_9964.jpg (266.23K)
    Numar de descarcari: 9Fisier atasat  IMG_9965.jpg (259.47K)
    Numar de descarcari: 8Fisier atasat  IMG_9966.jpg (268.81K)
    Numar de descarcari: 9
    Fisier atasat  IMG_9967.jpg (261.91K)
    Numar de descarcari: 8Fisier atasat  IMG_9968.jpg (255.52K)
    Numar de descarcari: 11Fisier atasat  IMG_9969.jpg (266.47K)
    Numar de descarcari: 21Fisier atasat  IMG_9970.jpg (267.1K)
    Numar de descarcari: 13
    Fisier atasat  II 1.JPG (78.61K)
    Numar de descarcari: 14Fisier atasat  II 2.JPG (63.56K)
    Numar de descarcari: 13
  2. Caut un Buffalo de la Special Hobby

    25 January 2023 - 06:36 PM

    Salut!

    Stiu ca e o sansa la un milion, dar... are cineva un Buffalo de la Special Hobby, la 72? :help:
    Fisier atasat  1.JPG (97.49K)
    Numar de descarcari: 65

    Orice varianta e ok, dar as prefera unul cu bot lung:
    Fisier atasat  2.JPG (66.81K)
    Numar de descarcari: 63


    :hi:
  3. Concurs Alba Iulia 2022

    02 May 2022 - 07:51 PM

    Salut,

    Mai sunt cateva zile pana la concursul de la Alba, pentru detalii, aici :

    https://ama-modelism.ro/
  4. Coltul cu 109F

    22 May 2020 - 01:14 PM

    Era de asteptat, am inceput munca la F-uri.

    Aveam cateva de la Zvezda, care sunt un fel de Snap-kituri, cu multe calitati, dar si multe scapari.
    Am zis sa fac cateva, de "scoala" dupa care sa trec la cele mai dragi mie.

    De inceput, trei spanioli :

    Fisier atasat  IMG_9966.jpg (217.06K)
    Numar de descarcari: 258Fisier atasat  IMG_9967.jpg (211.97K)
    Numar de descarcari: 237Fisier atasat  IMG_9968.jpg (206.18K)
    Numar de descarcari: 220Fisier atasat  IMG_9969.jpg (209.14K)
    Numar de descarcari: 226
    Fisier atasat  IMG_9970.jpg (225.18K)
    Numar de descarcari: 215Fisier atasat  IMG_9972.jpg (231.29K)
    Numar de descarcari: 218Fisier atasat  IMG_9973.jpg (226.57K)
    Numar de descarcari: 227Fisier atasat  IMG_9974.jpg (226.5K)
    Numar de descarcari: 227
    Fisier atasat  IMG_9988.jpg (238.87K)
    Numar de descarcari: 224Fisier atasat  135.JPG (244.89K)
    Numar de descarcari: 244
  5. De pe net, decembrie 2019

    30 November 2019 - 07:07 PM

    Pentru cei care nu au Fb reiau o stire care deja nu ma mai mira, din Brasov, inima aviatiei Romanesti; Se intampla acum, cu o zi-doua inaintea Zilei Nationale:

    Postat de Horia Stoica pe pagina sa, citez :

    "Dezastrul inceput azi pe platforma ICA va continua luni prin demolarea hangarului construit special la sfarsitul anilor 30 pentru Scoala de zbor cu motor a Aeroclubului Brasov. In dreapta hangarului care s-a pastrat până azi, a mai existat un hangar, in perioada in care la Ghimbav a existat si Scoala de perfectionare pentru Vanătoare. A fost incediat de germani după 23 augusr 1944 dar a supravietui primul hangar, cel care exista si azi. In acest hangar, dupa bombardamentele asupra Brasovului si implicit asupra fabricii IAR in acest hangar a functionat sectia de reparat avioane IAR 80. Dupa 1945 s-a recladit un hangar nou dar a fost daramat și s-a construit hala care s-a daramat azi cu tot cu planoare in ea. Sic trasit gloria avis..."

    Fisier atasat  78205438_2508730102496055_684001983161434112_o.jpg (102.79K)
    Numar de descarcari: 211Fisier atasat  78205445_2508730085829390_6256361744914972672_o.jpg (99.19K)
    Numar de descarcari: 211
    Fisier atasat  78209145_2508729659162766_1749093077307359232_o.jpg (108.55K)
    Numar de descarcari: 205Fisier atasat  73346471_2508729599162772_6709272832326500352_o.jpg (130.57K)
    Numar de descarcari: 204
    Fisier atasat  77166987_2508729529162779_3744519468391333888_o.jpg (114.91K)
    Numar de descarcari: 200Fisier atasat  79007344_2508730089162723_4404543860319977472_o.jpg (128.61K)
    Numar de descarcari: 190


    Articol aparut si in ziarul libertatea :
    https://www.libertat...-brasov-2817774

    Pana acum am dat vina pe altii, ba pe sovietici, ba pe comunisti, ca nu mai avem IAR-80 sau Bf-109...numai ca se pare ca tot de la noi se trage...

    Poate trebuie facut cunoscut stimabilul domn director general de la IAR, care zicea ca piesele ramase in hala demolata erau "niste rahaturi"...mi-e greata...

    Felicitari baietilor care au fost pe faza si au mai recuperat ce au putut. Vazand ce treaba minunata au facut in trecut cu Grunau Baby, sunt convins ca o sa scoata ceva frumos si din IS3 si Futar.

Prieteni

Comentarii

Pagina 1 din 1
  1. Fotografie

    Cassin 

    06 May 2019 - 10:08
    Stimate si tinere dom, vazand ca esti un inrait facator de Bf 109 m-am gandit la o tranzactie mutuala. Adicatelea am un S-199 Sakeen de la KP pe care nu cred ca-l voi mai face ever (nou). N-ai dori sa-l primesti in custodie (for ever) si sa-l faci pentru marirea colectiei dumitale pe care cu mandrie o posezi ? Plata se va face in ceruri (cele albastre unde zburdau Bf-urile) tel 0727335195
  2. Fotografie

    viopa 

    11 Apr 2016 - 05:31
    Salut !
    Ce solutie/ulei sa folosesc ca sa nu se prinda siliconul ce urmeaza a turna peste prima jumatate de matrita?Multumesc!
    Vio Pavel
Pagina 1 din 1