1-0-9's Profile
- Grup:
- Moderator
- Postari:
- 4966 (0.68 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Aviatie (3265 postari)
- Inregistrat la:
- 10-December 04
- Vizualizari:
- 38760
- Ultimul click:
- Dec 21 2024 07:41 PM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru senior
- Varsta
- 48 ani
- Data nasterii
- Octombrie 5, 1976
- Gender:
- Male
- Location:
- Bucuresti
Informatii de contact
- E-mail:
- Private
- Yahoo:
- eduard_bad
Awards
- Awards:
- aviatie-3
Ultimii vizitatori
-
radub
08 Nov 2024 - 07:35 -
dakian67
16 Oct 2024 - 21:25 -
flo
05 Oct 2024 - 20:41 -
Dan94
02 Jul 2024 - 13:51 -
staric
22 Apr 2024 - 13:20 -
alexelu_marinelu
11 Apr 2024 - 23:39 -
Mr32
14 Feb 2024 - 19:06 -
SorinTanase
29 Jan 2024 - 16:37 -
dany
24 Jan 2024 - 03:04 -
IAR93
18 Nov 2023 - 11:47
Topicele mele
-
Aviatie imbarcata
05 November 2024 - 12:50 PM
Dupa o pauza de peste 8 luni, am reusit sa mai termin si eu ceva.
Micul butoias de la Grumman, care este unul din avioanele mele preferate.
Aveam de mult in plan sa imi fac o serie, iar noile kituri de la Arma au picat la fix.
Din pacate, deja aveam pe stoc mai multe Hasegawe, Airfix si AZ-uri, care au devenit dintr-o data depasite.
Din fericire (sau nu) Arma hobby nu s-au mai aruncat la alte variante in afara de F4F-4 si FM1/2 asa ca am decis sa
termin totusi, ce aveam deja inceput si pentru care am adunat ca un harciog tot felul de goodies...
Airfix e un kit mai nou si cu multe optiuni, intre care cea mai juicy este aripa pliata, care nu e oferita de niciun alt producator,
mura in gura. Este un kit destul de bizar de chesti bune, rele si foarte rele. Fuselajul si cabina arata ciudat, ceea ce il face un candidat perfect pentru aripi pliate.
In final, cu greu poate iesi din aspectul ala de macheta die-cast, din cauza santurilor mari si detaliilor grosiere.
In fine, long story short, peste Martlet I am sarit deocamdata, am vreo trei de la AZ dar ma voi ocupa de ele mai tarziu. Asa ca incep cu Martlet II.
La engleJi, Wildcatul s-a numit Martlet, si incercarea de a le sorta este un camp minat. Asta pentru ca au avut o gramada, din multe serii, unele destinate intitial altor tari
(care au fost ocupate pana cand comenzile au fost indeplinite), gen Franta sau Grecia.
Mai multe feluri de motoare, aripi, elici, tuburi pitot, cele 3-4 elemente ale capotei motorului (priza de aer, voletii, prizele suplimentare de compresor din interior si cele doua blistere laterale)
au existat in toate combinatiile posibile, facand uneori identificarea foarte grea. La asta se adauga si modificarile ulterioare...
Martlet II;
EngleJii au fost initial foarte incantati de G-36A franceze "refugiate" in FAA (daca e sa ne gandim ca cel mai performant avion zburat de aviatia navala britanica era Gladiator sau Skua/Roc cu Fulmarul de-abia iesit din teste),
astfel ca Royal Navy a comandat alte 100 din varianta Grumman G-36B sub denumirea „Martlet Mk II”.
Acestea urmau sa fie construite cu motorul R-1830-90 cu 14 cilindri (in esenta versiuni de export ale F3F-3A) si nu aveau aripi pliabile. Cand s-a aflat ca Grumman lucra la o versiune cu aripi pliabile, Royal Navy a decis sa mai
astepte 6 luni pentru a beneficia de versiunea mai noua, desi se pare ca totusi cateva cu aripa solida au fost totusi livrate si testate de Esc.802 pe HMS Audacity.
Greutatea suplimentara de aproape 450 kg fata de Martletul I, adusa de echipamentele suplimentare (aripa pliabila si inca doua mitraliere de .50 si munitia aferenta) a generat un avion submotorizat, astfel incat Martletul II,
intrat in serviciu in primavara lui 1941, a fost destul de putin folosit in lupta, in special la antrenament, "proof of concept", apararea bazelor navale, dar si cateva operatiuni secundare cum ar fi cele din Madagascar.
Kitul de la airfix e de fapt un F4F-4 clasic american, iar pentru a-l "britaniza" trebuie aduse cateva modificari. Tubul pitot in forma de 7, bechia cu cauciuc mare, colimatorul si domul elicei, capota motorului a fost
modificata destul de mult, pentru a acoperi cei 4 voleti de racire si a-i inlocui cu unul singur. Pe intrados, carenajul mecanismului de catapultare mai lung si ascutit decat cel original, american.
Ca inmatriculare, am avut noroc sa gasesc unul (A.M.977) care avea toate elementele unice ale acestei variante, plus o vopsire mai bogata, botul rosu si emblema escadrilei (888), pe coada.
Am folosit vopsele de la Ak real color (cam sterse pentru gustul meu) decalurile improvizate.
IMG_9959.jpg (272.21K)
Numar de descarcari: 26 IMG_9960.jpg (246.79K)
Numar de descarcari: 18 IMG_9961.jpg (245.21K)
Numar de descarcari: 12 IMG_9962.jpg (244.92K)
Numar de descarcari: 11
IMG_9963.jpg (243.8K)
Numar de descarcari: 11 IMG_9964.jpg (266.23K)
Numar de descarcari: 11 IMG_9965.jpg (259.47K)
Numar de descarcari: 10 IMG_9966.jpg (268.81K)
Numar de descarcari: 11
IMG_9967.jpg (261.91K)
Numar de descarcari: 9 IMG_9968.jpg (255.52K)
Numar de descarcari: 13 IMG_9969.jpg (266.47K)
Numar de descarcari: 25 IMG_9970.jpg (267.1K)
Numar de descarcari: 14
II 1.JPG (78.61K)
Numar de descarcari: 16 II 2.JPG (63.56K)
Numar de descarcari: 15 -
Caut un Buffalo de la Special Hobby
25 January 2023 - 06:36 PM
-
Concurs Alba Iulia 2022
02 May 2022 - 07:51 PM
Salut,
Mai sunt cateva zile pana la concursul de la Alba, pentru detalii, aici :
https://ama-modelism.ro/ -
Coltul cu 109F
22 May 2020 - 01:14 PM
Era de asteptat, am inceput munca la F-uri.
Aveam cateva de la Zvezda, care sunt un fel de Snap-kituri, cu multe calitati, dar si multe scapari.
Am zis sa fac cateva, de "scoala" dupa care sa trec la cele mai dragi mie.
De inceput, trei spanioli :
IMG_9966.jpg (217.06K)
Numar de descarcari: 262 IMG_9967.jpg (211.97K)
Numar de descarcari: 242 IMG_9968.jpg (206.18K)
Numar de descarcari: 224 IMG_9969.jpg (209.14K)
Numar de descarcari: 230
IMG_9970.jpg (225.18K)
Numar de descarcari: 221 IMG_9972.jpg (231.29K)
Numar de descarcari: 227 IMG_9973.jpg (226.57K)
Numar de descarcari: 231 IMG_9974.jpg (226.5K)
Numar de descarcari: 231
IMG_9988.jpg (238.87K)
Numar de descarcari: 232 135.JPG (244.89K)
Numar de descarcari: 250 -
De pe net, decembrie 2019
30 November 2019 - 07:07 PM
Pentru cei care nu au Fb reiau o stire care deja nu ma mai mira, din Brasov, inima aviatiei Romanesti; Se intampla acum, cu o zi-doua inaintea Zilei Nationale:
Postat de Horia Stoica pe pagina sa, citez :
"Dezastrul inceput azi pe platforma ICA va continua luni prin demolarea hangarului construit special la sfarsitul anilor 30 pentru Scoala de zbor cu motor a Aeroclubului Brasov. In dreapta hangarului care s-a pastrat până azi, a mai existat un hangar, in perioada in care la Ghimbav a existat si Scoala de perfectionare pentru Vanătoare. A fost incediat de germani după 23 augusr 1944 dar a supravietui primul hangar, cel care exista si azi. In acest hangar, dupa bombardamentele asupra Brasovului si implicit asupra fabricii IAR in acest hangar a functionat sectia de reparat avioane IAR 80. Dupa 1945 s-a recladit un hangar nou dar a fost daramat și s-a construit hala care s-a daramat azi cu tot cu planoare in ea. Sic trasit gloria avis..."
78205438_2508730102496055_684001983161434112_o.jpg (102.79K)
Numar de descarcari: 214 78205445_2508730085829390_6256361744914972672_o.jpg (99.19K)
Numar de descarcari: 217
78209145_2508729659162766_1749093077307359232_o.jpg (108.55K)
Numar de descarcari: 208 73346471_2508729599162772_6709272832326500352_o.jpg (130.57K)
Numar de descarcari: 208
77166987_2508729529162779_3744519468391333888_o.jpg (114.91K)
Numar de descarcari: 204 79007344_2508730089162723_4404543860319977472_o.jpg (128.61K)
Numar de descarcari: 193
Articol aparut si in ziarul libertatea :
https://www.libertat...-brasov-2817774
Pana acum am dat vina pe altii, ba pe sovietici, ba pe comunisti, ca nu mai avem IAR-80 sau Bf-109...numai ca se pare ca tot de la noi se trage...
Poate trebuie facut cunoscut stimabilul domn director general de la IAR, care zicea ca piesele ramase in hala demolata erau "niste rahaturi"...mi-e greata...
Felicitari baietilor care au fost pe faza si au mai recuperat ce au putut. Vazand ce treaba minunata au facut in trecut cu Grunau Baby, sunt convins ca o sa scoata ceva frumos si din IS3 si Futar.
Comentarii
Cassin
06 May 2019 - 10:08viopa
11 Apr 2016 - 05:31Ce solutie/ulei sa folosesc ca sa nu se prinda siliconul ce urmeaza a turna peste prima jumatate de matrita?Multumesc!
Vio Pavel