1-0-9's Profile
- Grup:
- Moderator
- Postari:
- 4965 (0.68 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Aviatie (3265 postari)
- Inregistrat la:
- 10-December 04
- Vizualizari:
- 38440
- Ultimul click:
- Nov 20 2024 06:22 AM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru senior
- Varsta
- 48 ani
- Data nasterii
- Octombrie 5, 1976
- Gender:
- Male
- Location:
- Bucuresti
Informatii de contact
- E-mail:
- Private
- Yahoo:
- eduard_bad
Awards
- Awards:
- aviatie-3
Ultimii vizitatori
-
radub
08 Nov 2024 - 07:35 -
dakian67
16 Oct 2024 - 21:25 -
flo
05 Oct 2024 - 20:41 -
Dan94
02 Jul 2024 - 13:51 -
staric
22 Apr 2024 - 13:20 -
alexelu_marinelu
11 Apr 2024 - 23:39 -
Mr32
14 Feb 2024 - 19:06 -
SorinTanase
29 Jan 2024 - 16:37 -
dany
24 Jan 2024 - 03:04 -
IAR93
18 Nov 2023 - 11:47
Postari ale mele
-
In topicul:Noutati interesante
07 November 2024 - 01:31 PM
La DP Casper apare o foaie cu subiecte ro :
-
In topicul:Aviatie imbarcata
06 November 2024 - 09:15 AM
Thanks man!
Lipsesc multe acolo pe la imbinarile aripilor si mi-a fost lene sa le detaliez mai mult.
Oricum intre timp am mai observat mici scapari si le-am rezolvat: o prizulica lipsa, un fir de la antena etc...
gettyimages-159137862-2048x2048.JPG (204.31K)
Numar de descarcari: 25
O mica poza cu ce poate sau nu sa apara...
In multe poze se vede firul antenei care e prelungit mult dupa micul catarg din spate.
Apoi pe coama, unele aveau , altele nu, al doilea beculet, albastru.
Mai spre cockpit unele aveau cablul de la antena intrat in fuselaj imediat in spatele catargului printr-un izolator, altele aveau acel fir tras undeva pe stanga fuselajului.
Pe fuselaj erau sau nu doua prize de aer, cea din spate, uneori era o simpla gaurica, alteori un carenaj, alteori deloc...
In cockpit, cel putin doua feluri de colimator, si oglinda, uneori inauntru, alteori afara, alteori deloc...
Si asta era doar la Martletul II... -
In topicul:Aviatie imbarcata
05 November 2024 - 02:19 PM
Multumesc, Sorin!
Pe astea fix din cauza formei le-am facut asa. Fuselajul lui Airfix e dubios rau...coama nu semana deloc cu cea reala iar cabina e lasata rau de spate.
Altfel, puteam relativ usor sa pun aripile pliate pe un Hasegawa sau Arma, dar stricam orzul pe gaste...
Altele nu mai fac asa, clar. Cu aripile pliate, arata mai mult a camion decat a avion :)))
In continuare voi incerca sa termin 4 Hasegawe convertite inapoi la aripa fixa (F4F-3 / Martlet III) si pentru altele early, gen cele pre-war, argintii cu aripi galbene, voi astepta pe Arma sau Eduard sa scoata unul decent.
de preferat eduard, ca sa aiba si niturile alea proeminente pe care le avea avionul real...
F4F_Wildcat_Sgt._R.W.Greenwood_in_cockpit_Henderson_Field_Guadalcanal.jpg (53.83K)
Numar de descarcari: 19 -
In topicul:Aviatie imbarcata
05 November 2024 - 01:12 PM
Celalalt Airfix pe care il aveam, e un Martlet IV sau F4F-4B.
Martletul IV a fost printre primele avioane care au fost predate Marii Britanii in cadrul Lend-Lease Act din 1941.
Cele 220 avioane au fost echipate cu motorul in 9 cilindri Wright Cyclone R-1820-40B si aveau aceeasi aripa pliabila cu 6 mitraliere grele, deci aceleasi probleme legate de greutate mare si putere mica.
Toate au fost livrate pana in noiembrie 1942 astfel ca prima operatiune majora la care au luat parte a fost Operatiunea Torch, atacul comun SUA/Marea Britanie asupra Africii de Nord franceze.
Pe HMS Victorious a operat Esc.882, iar pe HMS Formidable a operat Esc.893.
Martlet IV a servit si la bordul „USS Robin” (HMS Victorious) cand a fost „detasat” la Flota Pacificului SUA pentru a opera alaturi de USS Saratoga in Marea Coralilor si Insulele Solomon intre mai si iulie 1943.
Ca si la Martlet II, kitul de la Airfix e de fapt un F4F-4 la care au adaugat doua cadre cu piesele noi (extensia de fuselaj, motorul in 9 cilindri, capota, esapamentele si elicea - acolo se afla si o capota de Martlet VI pentru un eventual nou model
care nu a mai aparut niciodata),
Am folosit vopsele de la Ak real color si decalurile din cutie, pentru un avion interesant din operatiunea Torch, unde avioanele britanice au purtat stele americane, din doua motive:
Francezii ajunsesera sa ii urasca pe englezi, dar pentru Americani aveau inca o oarecare simpatie si vazand americani, ar fi fost sanse sa nu se mai bata pana la unul (hai unu si un sfert).
Al doilea motiv era "trigger happiness"-ul partenerului strategic, rondelul britanic li s-ar fi putut parea prea asemanator
cu cel francez, yankeilor.
Win-win, si pentru noi, modelistii...
IMG_9954.jpg (241.93K)
Numar de descarcari: 15 IMG_9955.jpg (253.19K)
Numar de descarcari: 9 IMG_9956.jpg (246.64K)
Numar de descarcari: 7 IMG_9957.jpg (244.95K)
Numar de descarcari: 6
IMG_9958.jpg (244.95K)
Numar de descarcari: 5 IMG_9971.jpg (266.28K)
Numar de descarcari: 10 IMG_9972.jpg (260.85K)
Numar de descarcari: 9 IMG_9973.jpg (262.46K)
Numar de descarcari: 6
IMG_9974.jpg (267.5K)
Numar de descarcari: 10 IMG_9975.jpg (264.1K)
Numar de descarcari: 13 IMG_9976.jpg (255.05K)
Numar de descarcari: 13 IMG_9977.jpg (271.71K)
Numar de descarcari: 7
IV.JPG (77.69K)
Numar de descarcari: 13 -
In topicul:Coltul cu 109F
26 October 2024 - 07:27 PM
dakian67, la 26 October 2024 - 10:09 AM, a spus:
Io tac și iau notițe...Am în pregătire o serie întreagă de 109, un F, 8 G-uri și un K.
Știți , cîte unul din fiecare ...Încă nu știu dacă am kituri pentru toate !
Și încă nu știu dacă am să încerc "Misiune imposibilă" - să le fac pe toate odată , sau cătinel , moșește, pe rînd...
Ideea este să mă hotărăsc la înmatriculări !! Să văd ce decaluri am , ce poze reale găsesc , etc.
La timpul potrivit o să vă cer ajutorul...
Numai bine !
te astept la cotitura :))
Comentarii
Cassin
06 May 2019 - 10:08viopa
11 Apr 2016 - 05:31Ce solutie/ulei sa folosesc ca sa nu se prinda siliconul ce urmeaza a turna peste prima jumatate de matrita?Multumesc!
Vio Pavel