Forum Machete,Modelism,Hobby: Radu-Dan - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Radu-Dan's Profile User Rating: *****

Grup:
Members
Postari:
246 (0.04 pe zi)
Cel mai activ in:
Aviatie (145 postari)
Inregistrat la:
10-December 08
Vizualizari:
21102
Ultimul click:
Useril este offline Jul 26 2017 07:54 AM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru senior
Varsta
Varsta necunoscuta
Data nasterii
Data nasterii necunoscuta
Gender:
Not Telling Not Telling

Informatii de contact

E-mail:
Private

Ultimii vizitatori

  • Fotografie dany 
    18 Oct 2021 - 19:13
  • Fotografie d_andrei 
    07 Sep 2020 - 04:14
  • Fotografie Tatuca 
    24 Jul 2018 - 12:31
  • Fotografie Finn 
    18 Apr 2017 - 19:36
  • Fotografie Alecu60 
    20 Dec 2016 - 19:54

Topicele mele

  1. Fiesler Fi 103

    16 December 2016 - 06:06 PM

    Am achizitionat un Fi 103 bomba zburatoare V1 la scara 1/18 montata. Macheta este chiala, fara un support sau carucior pe care sa o asezi. Am cautat foto si filme din epoca, sau din muzee. Rampa, am fost ajutat cu fotografii din muzeu de prietenul Radu Branzan, am realizat un releveu si am reusit sa fac un desen la scara, la fel am procedat cu caruciorul de transport si urcare a bombei pe rampa.

    Nu am realizat nici o machete din 1990. Placa cu pamant si iarba a fost realizata de prietenii de concursuri trenarii sau feroviarii, numai ei au experienta de la dioramele exceptionale cu trenuri. Vopsirea o datorez lui Bujor iar imbatranirea lui Bogdan - Multumiri! eu nu mai am de mult scule.

    Sper sa va placa, eu sunt multumit de realizare.

    Ultimele fotografii:
  2. Concurs machete Hamilton Canada 20 martie ac

    26 March 2016 - 11:13 AM

    Sa vedem cum arata midelismul pe alte meleaguri, fara vitrine, ei privesc cu ochii nu cu mana ca romanul.
  3. AVIOANE POLONEZE IN ROMANIA 1933-1946

    13 December 2014 - 11:26 AM

    Avioane poloneze înRomania 1933-1946

    Dan Antoniu



    Pâna la sfârşitul celei de a douaconflagraţii mondiale când marile puteri au impus graniţe noi, România seînvecina la nord cu Cehoslovacia şi Polonia. Această vecinătate între Rmânia şiPolonia a dus la menţinerea din vechime a unor relaţii de colaborare şi bunăconviețuire, dar, inevitabil şi de conflict uneori. După prima conflagraţiemondială, pentru preîntâmpinarea şi descurajarea unor noi conflicte statale,ţările europene încheie alianţe de neagresiune şi de ajutor militar în cazul încare una din ţările semnatare este supusă unei agresiuni armate. O astfel dealianţă este încheiată în anul 1920 între România, Jugoslavia şi Cehoslovacia,numită "Mica Înţelegere" sau "Mica Antantă", la care înanul 1921 aderă şi Polonia.

    Urmare acestor concursuri, Romania aapreciat şi achiziţionat în anul 1933 pentru dotarea aeronauticii sale militareavioane PZL P-11b. Colaborarea a continuat, prin achizitionarea licenţei defabricaţie a acestui tip de avion, construit sub denumirea de IAR-PZL P-11F,dar şi a variantei ulterioare PZL P-24 cu denumirea IAR-PZL P-24E.

    În urma unor conjuncturi favorabilecreate de puterile centrale, Germania nazistă începe să-şi manifeste făţişpretenţiile teritoriale faţă de anumite ţări europene. Cu intenţia vădită de aocupa teritorii spre est, elimină o eventuală ripostă din partea URSS încheindcu aceasta la 23 mai 1939, un pact de neagresiune "PactulRibentrop-Molotov", ce împărţea Europa de est între cele două. URSS, bineînţelesavea la rândul ei pretenții teritoriale faţă de vecinii săi.

    Urmare acestui pact, România se simteameninţată în primul rând de URSS, apoi de Ungaria, Bulgaria, dar şi deGermania care viza rezervele uriaşe de petrol din subsolul său. În aceastăsituaţie România îşi declară neutralitatea. Cu toate aceste măsuri, Româniaprimeşte la 28 iunie 1940 un ultimatum pentru cedarea unor părţi importante dinteritoriul naţional, refuzul însemnând intervenţia armată a celor două puterisemnatare ale pactului. În această situaţie, România cedează fără luptă.

    Imediat Germania se dezlănţuie şi ocupă,fără rezistență, Cehoslovacia, Austria şi Albania. Pe 1 septembrie 1939, ceidoi aliați atacă simultan Polonia, operaţiune încheiată la 6 octombrie 1939,când armata Poloneză a capitulat.

    Guvernul României aprobă trecerea peteritoriul său a refugiaţilor refugiaţilor Polonezi. A fost o conduităumanitară de ajutorare a unor dezrădăcinaţi de toate categoriile.Oficialităţile române, dar şi ziarele au condamnat acestă agresiune ce a condusla o gravă dramă umanitară. Ignorând consecinţele grave pentru România, urmarea atitudinii sale umanitare, s-a acordat asistenţă refugiaţilor, cazare,îmbrăcăminte și alocaţii băneşti pentru întreţinere.

    La 9 septembrie 1939, Radio România afăcut publică ştirea că guvernul polonez a cerut azil în România, a urmat oreacţie imediată şi cât se poate de ostilă din partea Berlinului, fiindconsiderat "un act incompatibil cu statutul de neutralitate alRomâniei". Au urmat, începând cu 12 septembrie 1939, presiuni politiceprin ambasada Germaniei la Bucureşti, în care recomandau: "Să nu se acordeazil guvernului de la Varşovia sau Înaltului comandament al armatei poloneze;să nu se permită trecerea peste frontiere a unităţilor militare; la nevoie săse opună cu armele; trupele ce vor trece totuşi să fie dezarmete; să seîmpiedice orice tranzit de materiel de război spre Polonia; să se ceară energicguvernului României o declaraţie în acest sens".

    Numărulrefugiaţilor polonezi s-a ridicat la 100.000, dintre aceştia 60.000 de militarişi 40.000 civili. Pentru a putea gestiona această situaţie deosebită, la 29septembrie 1938 guvernul român a înfiinţat un "Comisariat General" care să se ocupe de problemeleacestor oameni.

    Pe calea aerului au sosit în România1.416 cetăţeni polonezi militari şi civili cu 286 avioane militare şicivile.

    Cele 286avioane poloneze refugiate şi abandonate pe teritoriul României necesitauadăpost şi întreţinere, astfel încât, la 1 octombrie 1939, Ministerul ApărăriiNaţionale Român dispune rechiziţionarea acestora şi repartizarea lor înunităţile aeronautice civile şi militare, funcţie de specificul fiecărui tip. Toateaceste avioane au fost trecute pe la Escadrila de Experienţe Pipera pentruevaluarea stării tehnice şi a performanţelor.

    Lucrarea face referire la evoluţia aceastor avioane în serviciul Aeronauticii Militare Romane, accidente, repatrierea după finalul conflagratiei.

    Format A4, 272 de pagini bogat ilustrate cu peste 400 fotografii, coperta cartonată, Editura STRATUS 2014. A aparut in limba poloneza, urmeaza un tiraj in engleză.





  4. Avioane Poloneze in Romania

    29 November 2014 - 08:01 AM

    A fost editata in Plonia cartea POLSKIE KONSTRUCCJE LOTNICZE W RUMUNII 1933-1946, deocamndata in poloneza, urmeaza varianta in engleza.

    Sunt tratate avioanele poloneze achizitionate de Aeronautica Romana, precum si avioanele refugiate cu personal polonez din fata invaziei germano-sovietice din 1939, avioane puse partial in serviciu.






    Cpera cati, este volumul IV din colectia poloneza.
  5. Cateva Foto cu nave romanesti

    01 November 2014 - 11:09 AM

    Facand sapaturi in arhivele personale ale veteranilor aviatori, dar si in arhivele militare, am intalnit cu totul intamplatori foto cu nave, auto, blindate, infanterie.

    Am sa postez aici cateva. nu le cunsc la toate numele, ramane ca voi specialistii in vapoare sa le identificati, sunt si porturi in special dunarene.

    In cazul in care nu sunt oportune va rog sa le stergeti.

    Dan Antoniu

Prieteni

Comentarii

Radu-Dan nu are comentarii la profil inca.