traian's Profile
- Grup:
- Members
- Postari:
- 1218 (0.2 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Mari Corabii (600 postari)
- Inregistrat la:
- 01-May 08
- Vizualizari:
- 21186
- Ultimul click:
- Jan 31 2014 12:56 PM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru senior
- Varsta
- 69 ani
- Data nasterii
- Aprilie 25, 1955
- Gender:
- Male
- Location:
- Orsova
- Interests:
- Nave-navigatie clasica
Informatii de contact
Topicele mele
-
2011
31 December 2010 - 12:54 PM
Un an nou mai bun, multa sanatate, Spor in tot ce va doriti si petrecere maxima a clipelor dintre ani.
LA MULTI ANI ! -
2010-2011
24 December 2010 - 09:05 AM
Doresc tuturor membrilor
Sarbatorile de iarna cat mai frumoase
Darurile Mosului cat mai substantiale
Multa sanatate
Un an nou mai bun macar cu putin
LA MULTI ANI ! -
Colorarea metalelor
14 October 2009 - 12:20 AM
Cu ceva timp in urma au fost discutii legate de patinarea/colorarea in negru a tevilor de tun din alama. Am gasit cateva variante pe care le redau pentru doritori.
Pentru culoare neagra obiectul se curata si se degreseaza si se scufunda in una din solutiile:
a) in 100 cm3 apa se dizolva 0,6 g hiposulfit de sodiu si in continuare 3 g acetat de plumb
b) in 300 cm3 apa se dizolva 20g carbonat bazic de cupru (II) iar in aceasta solutie se amesteca 150 g solutie concentrata de amoniac (25-30%)
c) se fierbe o solutie ce contine, in 100 cm3 de apa, dizolvate cate 100 g clorura de amoniu si 100 g hidroxid de cupru (II)
d) se dilueaza 75 cm3 solutie concentrata de amoniac cu 15 cm3 de apa, iar in aceasta solutie se adauga 10 g carbonat bazic de cupru (II) si se omogenizeaza
e) pentru culoare mata - se dizolva in 100 cm3 apa 250 g azotat de cupru (II) iar apoi 1,5 g azotat de argint. Se unge bine piesa cu solutia folosind un tampon textil dupa care se arde la flacara directa. Daca la racire culoarea nu e uniforma (lucru ce poate fi de preferat la patinari) se repeta operatiunea.
Pentru patinarea aluminiului - piesa se curata si se slefuieste pana capata un aspect neted apoi se introduce in una din solutiile:
a) soda caustica se dizolva in apa calduta pana la saturatie
b) amestec se acid clorhidric cu apa in parti egale
Se controleaza piesa pentru vizualizarea gradului de patinare pe percursul operatiunii. Baia se face intr-un vas din plastic, in aer liber, gazele degajate sunt toxice iar reactia degaja caldura. In solutia a) piesa ramane alba cu modificarea aspectului suprafetei iar in solutia b) capata culoare neagra dar nu rezistenta fapt ce necesita protejare.
Pe parcurs ce mai gasesc o sa vin si cu altele iar subiectul cred ca poate ramane deschis pentru oricine are date in domeniu
Spor! -
OMAGIU
15 August 2009 - 09:15 AM
MeCray_20__20Ranger_20__20large_202.jpg (62.06K)
Numar de descarcari: 485
O zi speciala pentru navigatori cat si pentru cei indragostiti de ,,arta marinariei'', zi in care cred ca cel mai potrivit gand care sa cuprinda toate sperantele este
VANT BUN DIN PUPA ! -
Bric Lexington - 1776
27 December 2008 - 06:28 PM
Aveam de mult pregatite planurile pentru constructia bricului asteptand momentul prielnic.Intentia era sa il realizez de la zero,intr-o damigenuta de 3 L,din lemn.Dar cum in luna asta am avut o multime de sarbatori,am lasat putin lucrul deoparte si am mai umblat pe net sa vad ce noutati mai sunt in lume.Asa am dat peste Lexington la scara de 1:96,nu din lemn ci din carton,produs de ShipYard,la Paper Model
100_0001.jpg (128.87K)
Numar de descarcari: 465
Initial l-am comandat cu intentia de a face un cadou,modelul fiind relativ usor de realizat din privinta numarului de elemente dar dupa ce am primit materialul am renuntat dintr-o umbra de egoism.Realizarea e deosebita atat ca descriere cat si in ce priveste calitatea cartonului.Instructiunile de constructie sunt amanuntite si insotite de o multime de imagini detaliate precum si de mai multe planuri ce au in vedere si arborada si greementul navei.Revin asupra calitatii cartonului pe care sunt imprimate subansamblele si care efectiv m-a incantat.
Desi e indicat de producator pentru avansati,eu il recomand si incepatorilor.Cu atentie,atat modul de prezentare cat si calitatea materialului si proiectarea componentelor face modelul abordabil iar linia corpului il claseaza printre navele frumoase ale vremii.La o lungime a corpului de 42 cm cred ca poate face deliciul unei vitrine sau a unei biblioteci.Pentru cei care au urmarit constructia Leocadiei in scopul de a invata cate ceva consider ca realizarea Lexingtonului nu poate crea nici un fel de problema, dimpotriva poate fi un pas spre un model mai complex.
Comentarii
fanHO
30 Jan 2014 - 20:46De cateva zile citesc mereu topicul "ministrung..." si inca nu ma pot opri.Am dat peste el cautand detalii pentru un proiect de minicircular dar trebuie sa recunosc ca incep sa -mi schimb planurile si ma gandesc serios la "vanatoarea" de materiale pentru strung.
Multumesc!
Slay3r
07 Mar 2013 - 16:08eDaniel
31 Jan 2013 - 10:28eDaniel
30 Jan 2013 - 15:00DanuAL
16 Jun 2012 - 16:14Vreau sa stiu ce parere aveti despre acel strung? Il pot folosi la strunjire in inox cu diametrul de 16? Filetele le voi face cu filiere/tarozi, dar pentru strunjit, este bun? Se poate lega un regulator de turatie de la o bormasina la un asemena motor(220)? Sa caut altceva? Multumesc anticipat de raspuns! O zi buna in continuare...
DanuAL
16 Jun 2012 - 16:11NNegoita
04 Apr 2012 - 15:10Am citit, când trebuia, cam de 5-6 ori Robinson Crusoe. Voi revedea Master and commander sigur. N-aş putea anticipa un număr diferit de 1. N-am mai văzut de mult un film care să-mi comunice ceva-uri, printre care cele enumerate de tine. Eu la prima vizionare am mai văzut şi altele.
Chiar îţi mulţumesc pentru recomandare. ...
NNegoita
28 Mar 2012 - 21:45Unul dintre crezurile mele este "Ridendo castigat mores" - deci nu m-a deranjat. Sunt gata să mor ca tu să ai dreptul să nu fii de acord cu mine.