Forum Machete,Modelism,Hobby: What if IAR80 cu BMW801 sau Ash-82? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

What if IAR80 cu BMW801 sau Ash-82?

#1 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 28 May 2012 - 10:21 PM

Salut! Impulsionat de Axor, am sa "pun" si eu cateva "what if"

Imagine atasata: IAR-80M BMW-801.jpg

Imagine atasata: IAR-80M Ash-82.jpg


Scuze pentru neclaritatea desenelor. Originalele sunt aproximativ la scara 1:10 si cand le-am redus au devenit "blurate"

Cu stima.

#2 Useril este offline   mack8 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 29 May 2012 - 09:17 PM

Very nice. Doua chestii , daca se poate . La cel cu motor BMW , nu mai este nevoie de "umflaturile" din fata cabinei , alea sunt pentru mitralierele de capota , IAR-80 are armamentul in aripi. Poate gasesti vreun desen de FW-190 de la A-6 in jos pe care il poti folosi( fara umflaturi). De asemenea rezervorul suplimentar de sub burta nu prea se potriveste ( nu stiu daca o incapea intre roti) , tot alea de pe aripi ar arata mai bine.

Acelasi lucru si pentru cel cu motorul ASh-82, umflaturile sunt pentru tunurile de pe bot , nu sunt necesare pentru IAR-80.

Si poate ar fi indicat o roata de coada , in locul bechiei alea nesuferite.(lol)

Dar foarte faine ideile tale , asteptam continuarea. :clapping:

#3 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 29 May 2012 - 10:47 PM

Asgard :hi: ,sunt placut surprins sa descopar acest topic si sa constat ca profilele mele ''ti-au dat de lucru'',imi plac foarte mult cele doua schite !!!
Sincer,sper sa nu fie singurele ;-)

#4 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 29 May 2012 - 11:54 PM

Foarte frumoase ideile,ii sta bine in ambele posturi.Si de ce nu si mitraliere de capota ?mai ales ca e "what if". Bechia intradevar e tare nesuferita la IAR 80 ,hai la prototip mai mergea si Spitfire a avut.Dar la serie puteau sa adapteze o roata de coada de la 109 E.Poate ii dai si niste camuflaje ,ce zici?

#5 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 30 May 2012 - 12:17 AM

Mulțumesc pentru comentarii! Sunt binevenite.

@mack8, de ce nu ar avea și pe "nas" mitraliere? Am mutat rezervorul de benzina in spatele pilotului. Asta ar cam echilibra un pic motorul plus mitraliere mai grele. Totuși rămāne problema cānd acesta se golește! Ar mai fi varianta cu rezervoarele īn aripi, dar asta ar duce la anularea mitralierelor de acolo. Oricum, o sa īl fac și fără. Cu rezervorul pe burta, este īntr-adevăr o problema. (mai bine zis cu suportul lui) Dar arata bine cu suportul ala lung care ar īntări un pic și structura. Intre roti este un spațiu de vreo 4, 5 centimetri, ar cam fi deajuns, mai ales ca l-am subțiat un pic īn zona roților.(suportul)

@axor, pai deja am găsit ceva foarte interesant, la care lucrez deja. Aichi M6 A1 , e curios cum acest avion la capătul celalalt de lume are aproximativ același capotaj ca și IAR80 cu motor in linie!

O mica precizare. Desenul de IAR80 este făcut integral de mine și are cāteva erori, nu din răutate sau lene ci doar din lipsa de fotografi cu detaliile respective. Motorul BMW801 este preluat de pe Wikipedia dar l-am "redesenat" ca sa zic asa, din nou ca sa se potrivească cu fuzelajul de IAR80.

Dupa părerea voastră care motor ar fi mai potrivit? Eu prefer Ash-ul rusesc! Imagine postata

Cu stima.

#6 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 30 May 2012 - 06:47 PM

Acum ca ai itrebat daca ar fi sa aleg din cele doua si eu as prefera ASH-ul.Parca se echilibreaza mai bine geometric cu restul fuselajului.

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 May 2012 - 08:18 PM

Excelent.
Daca IAR-ul nostru ar fi avut o inima BMW 801 iar armele de sub capota ar fi fost (inca) 2 tunuri de 20 ,cred ca si mai multi americani si-ar fi lasat pielea pe la noi. <_< .
2x20 in bot si 2x20 in aripi ,ar fi facut "feliute" un B17 sau un B24.
Daca la asta am adauga un "801" D sau chiar J (de ce nu ? putem visa) am fi avut un pur sange autentic care s-ar fi tras de bretele de la egal la egal, cu oricare alt pur sange,fie el si motorizat RR. :good:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 May 2012 - 08:32 PM


#8 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 30 May 2012 - 08:27 PM

"Asta" după părerea mea ar fi "rău" de tot!Imagine postata

Imagine atasata: IAR-805 ultimate.jpg


mai vin și altele... unul cu 3x20mm īn bot, poate?

Multumesc de comentarii la toti!!!

Cu stima.

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 May 2012 - 08:30 PM

Povestea asta s-a mai scris, tentative au fost, insa...

No further trials took place after this experiment and the whole idea was abandoned. The next solution seemed to be BMW 801 engine, that was used for the Focke Wulf FW190 fighter. Its output of 1600+ HP ensured a increase of over 50% in engine power, and its dimensions were roughly the same with those of the IAR K14, although it was significantly heavier. The Romanian engineers felt confident that they could adapt the BMW 801 for the IAR-80 and hoped to match or even best the speed of the Messerschmitt Bf-109G.

Here's a nice artist impression of how an IAR-80 with a Junkers Jumo 211Da engine might have looked like


This would have made the Romanian fighter one of the fastest in the world, comparable with the Spitfire Mark V, and only slightly inferior to the FW 190 or P-51 Mustang. Had the IAR company received the 801 radial engines, its IAR-80's might have been capable to take-on late-war designs on nearly equal terms. However, the Germans could not persuaded to sell even one engine, as every single one that came off the assembly line was desperatly needed by the FW 190 program. Buying the license also proved to be impossible, since Germany could not spare one lousy engine, much less the complex machineries required for the production process, so this project had to be abandoned as well, and eventually attempts to further improve the IAR-80 were cancelled and production was to be switched entirely to building Bf-109G6's under license. The IAR-80 officially ceased to be produced on September the 30th, 1944.


text integral :
http://webspace.webr...m/IAR-80III.htm

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 May 2012 - 08:30 PM


#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 May 2012 - 08:41 PM

Ar fi extraordinar daca s-ar incumeta, cineva, la un what if in scara 1/72 sau 1/48.
Kituri de IAR 80 se (mai)gasesc ,iar motorul se gaseste (resin) produs in ambele scari, atat de catre CMK, cat si de catre Aires.
Exemplu:

http://www.swannysmo...com/IAR80C.html si
http://www.naumburg....o--+Do-217.html
asta pentru 1/48

sau
http://www.internetm...looks/iar80.htm si
http://www.naumburg....+etc--pu--.html
asta pentru 1/72.

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 May 2012 - 09:46 PM

M-as incumeta eu la unul daca as gasi un motor, defapt capota, de BMW 801D.

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 May 2012 - 09:07 AM

Vezi postareaZ-mare, la 30 May 2012 - 09:46 PM, a spus:

M-as incumeta eu la unul daca as gasi un motor, defapt capota, de BMW 801D.

Pai se poate: o capota de FW 190 ? usor modificata ?
Sau mai bine fa-l cu "fustele" date jos; lasi doar batiul si motorul. De fapt asa s-ar vedea cel mai bine ca sub capota (care n-o reprezinti) exista un BMW 801.N-o sa te contazica nimeni si, in plus, subiectul ar fi ... superinedit.
Kitul din rasina (fie CMK ,fie Aires) arata extraordinar. Bine, in 1/72 e cam mititel,nu vezi mare scofala ,insa 1/48... :whistle:
N-ar fi chiar un what if ,pentru ca s-au facut unele planuri, inginerii de la IAR cu siguranta au "desenat" ceva,ceva.
Un sambure de adevar istoric tot s-ar mai gasi,deci.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 May 2012 - 09:09 AM


#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 May 2012 - 10:22 AM

O sa incerc cu o capota de FW, nu-mi plac avioanele cu capacele si capacelele deschise, isi pierd linia.

#14 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 31 May 2012 - 04:44 PM

Prototipul de IAR80 cu BMW801D. Daca tot a luat motorul de pe FW-190, m-am gāndit ca n-ar strica sa ii ia și bechia!

Imagine atasata: IAR801D prototip.jpg


Z-mare, dacă iți trebuie desenul īn rezoluție mare, da-mi un PM.

Cu stima.

#15 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 31 May 2012 - 07:55 PM

Intr-un Top Gun din 1999 sau 2000 tin minte ca era prezentata o modificare de IAR 80 dar cu motor DB. M-a impresionat la vremea respectiva.

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 May 2012 - 08:43 PM

@Asgard, multumesc mult, ajunge cum este acum.

#17 Useril este offline   KAF2002 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 22-September 10
  • Location:Bucuresti

Postat 31 May 2012 - 09:09 PM

Parca incepuse cineva pe aici pe forum sa realizeze un prototip de macheta la 1/48.

#18 Useril este offline   mack8 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 31 May 2012 - 09:49 PM

Foarte misto noile desene cu BMW si ASh-82 , Asgard. :dribble:

Scuze anticipate , dar o sa mai carcotesc un pic asupra unui detaliu. La cel cu motor BMW daca ii pui numai rezervorul mic de 100l sub fuselaj , e fix jumatate din capacitatea rezervoarelor suplimentare normale (2X100l) , plus ca tinand cont de consumul de carburant al BMW-ului care cel mai probabil este mai mare decat la motorul K14, nu prea face o mare diferenta pentru autonomie , nu-i asa. Nu o incapea cel de 300l , de la avionul nr.76 in sus ( IAR-80A)?( care au jambele scurtate cu 75mm ca sa faca loc pentru bomba)

Alta idee, o bomba de 250kg pe lansatorul de FW , si doua rezervoare de 100l sub aripi!

Ah si probabil si la cel cu motor BMW n-ar trebui plasate antenele si statia radio in spatele cabinei, din aceleasi considerente de echilibrare?

Oricum , dau si eu din gura , sa-mi fie cu iertare , de ce n-am io talentul matale sa fac desene ca astea. Toata stima , tine-o tot asa! :clapping:

PS: Unde-i nenea Axor sa le coloreze? :yahoo:

#19 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 31 May 2012 - 09:51 PM

Da,@setal,insa nu cred ca se va baga cineva la conversii fanteziste,mai ales la 48.Genul asta de modelism nu are multi pasionati de wh-if la noi...dar poti sa sti pe cine prinde flama?

Aceasta postare a fost editata de axor: 31 May 2012 - 10:08 PM


#20 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 31 May 2012 - 09:59 PM

Vezi postareamack8, la 31 May 2012 - 09:49 PM, a spus:

PS: Unde-i nenea Axor sa le coloreze? :yahoo:


Iaca p-aci :spiteful:...curand...sper :-D

PS-si noile schite-mi plac,insa prima varianta cu motor BMW ma atrage mai mult,dar cu bechia noua.
Imi place mult aspectul asta de ''ceafa lata''

Imagine atasata: IAR-80M BMW-801a.jpg

Aceasta postare a fost editata de axor: 31 May 2012 - 10:19 PM


Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi