What if IAR80 cu BMW801 sau Ash-82?
#2
Postat 29 May 2012 - 09:17 PM
Acelasi lucru si pentru cel cu motorul ASh-82, umflaturile sunt pentru tunurile de pe bot , nu sunt necesare pentru IAR-80.
Si poate ar fi indicat o roata de coada , in locul bechiei alea nesuferite.(lol)
Dar foarte faine ideile tale , asteptam continuarea.
#4
Postat 29 May 2012 - 11:54 PM
#5
Postat 30 May 2012 - 12:17 AM
@mack8, de ce nu ar avea și pe "nas" mitraliere? Am mutat rezervorul de benzina in spatele pilotului. Asta ar cam echilibra un pic motorul plus mitraliere mai grele. Totuși rămāne problema cānd acesta se golește! Ar mai fi varianta cu rezervoarele īn aripi, dar asta ar duce la anularea mitralierelor de acolo. Oricum, o sa īl fac și fără. Cu rezervorul pe burta, este īntr-adevăr o problema. (mai bine zis cu suportul lui) Dar arata bine cu suportul ala lung care ar īntări un pic și structura. Intre roti este un spațiu de vreo 4, 5 centimetri, ar cam fi deajuns, mai ales ca l-am subțiat un pic īn zona roților.(suportul)
@axor, pai deja am găsit ceva foarte interesant, la care lucrez deja. Aichi M6 A1 , e curios cum acest avion la capătul celalalt de lume are aproximativ același capotaj ca și IAR80 cu motor in linie!
O mica precizare. Desenul de IAR80 este făcut integral de mine și are cāteva erori, nu din răutate sau lene ci doar din lipsa de fotografi cu detaliile respective. Motorul BMW801 este preluat de pe Wikipedia dar l-am "redesenat" ca sa zic asa, din nou ca sa se potrivească cu fuzelajul de IAR80.
Dupa părerea voastră care motor ar fi mai potrivit? Eu prefer Ash-ul rusesc!
Cu stima.
#7
Postat 30 May 2012 - 08:18 PM
Daca IAR-ul nostru ar fi avut o inima BMW 801 iar armele de sub capota ar fi fost (inca) 2 tunuri de 20 ,cred ca si mai multi americani si-ar fi lasat pielea pe la noi. .
2x20 in bot si 2x20 in aripi ,ar fi facut "feliute" un B17 sau un B24.
Daca la asta am adauga un "801" D sau chiar J (de ce nu ? putem visa) am fi avut un pur sange autentic care s-ar fi tras de bretele de la egal la egal, cu oricare alt pur sange,fie el si motorizat RR.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 May 2012 - 08:32 PM
#9
Postat 30 May 2012 - 08:30 PM
No further trials took place after this experiment and the whole idea was abandoned. The next solution seemed to be BMW 801 engine, that was used for the Focke Wulf FW190 fighter. Its output of 1600+ HP ensured a increase of over 50% in engine power, and its dimensions were roughly the same with those of the IAR K14, although it was significantly heavier. The Romanian engineers felt confident that they could adapt the BMW 801 for the IAR-80 and hoped to match or even best the speed of the Messerschmitt Bf-109G.
Here's a nice artist impression of how an IAR-80 with a Junkers Jumo 211Da engine might have looked like
This would have made the Romanian fighter one of the fastest in the world, comparable with the Spitfire Mark V, and only slightly inferior to the FW 190 or P-51 Mustang. Had the IAR company received the 801 radial engines, its IAR-80's might have been capable to take-on late-war designs on nearly equal terms. However, the Germans could not persuaded to sell even one engine, as every single one that came off the assembly line was desperatly needed by the FW 190 program. Buying the license also proved to be impossible, since Germany could not spare one lousy engine, much less the complex machineries required for the production process, so this project had to be abandoned as well, and eventually attempts to further improve the IAR-80 were cancelled and production was to be switched entirely to building Bf-109G6's under license. The IAR-80 officially ceased to be produced on September the 30th, 1944.
text integral :
http://webspace.webr...m/IAR-80III.htm
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 May 2012 - 08:30 PM
#10
Postat 30 May 2012 - 08:41 PM
Kituri de IAR 80 se (mai)gasesc ,iar motorul se gaseste (resin) produs in ambele scari, atat de catre CMK, cat si de catre Aires.
Exemplu:
http://www.swannysmo...com/IAR80C.html si
http://www.naumburg....o--+Do-217.html
asta pentru 1/48
sau
http://www.internetm...looks/iar80.htm si
http://www.naumburg....+etc--pu--.html
asta pentru 1/72.
#12
Postat 31 May 2012 - 09:07 AM
Z-mare, la 30 May 2012 - 09:46 PM, a spus:
Pai se poate: o capota de FW 190 ? usor modificata ?
Sau mai bine fa-l cu "fustele" date jos; lasi doar batiul si motorul. De fapt asa s-ar vedea cel mai bine ca sub capota (care n-o reprezinti) exista un BMW 801.N-o sa te contazica nimeni si, in plus, subiectul ar fi ... superinedit.
Kitul din rasina (fie CMK ,fie Aires) arata extraordinar. Bine, in 1/72 e cam mititel,nu vezi mare scofala ,insa 1/48...
N-ar fi chiar un what if ,pentru ca s-au facut unele planuri, inginerii de la IAR cu siguranta au "desenat" ceva,ceva.
Un sambure de adevar istoric tot s-ar mai gasi,deci.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 May 2012 - 09:09 AM
#18
Postat 31 May 2012 - 09:49 PM
Scuze anticipate , dar o sa mai carcotesc un pic asupra unui detaliu. La cel cu motor BMW daca ii pui numai rezervorul mic de 100l sub fuselaj , e fix jumatate din capacitatea rezervoarelor suplimentare normale (2X100l) , plus ca tinand cont de consumul de carburant al BMW-ului care cel mai probabil este mai mare decat la motorul K14, nu prea face o mare diferenta pentru autonomie , nu-i asa. Nu o incapea cel de 300l , de la avionul nr.76 in sus ( IAR-80A)?( care au jambele scurtate cu 75mm ca sa faca loc pentru bomba)
Alta idee, o bomba de 250kg pe lansatorul de FW , si doua rezervoare de 100l sub aripi!
Ah si probabil si la cel cu motor BMW n-ar trebui plasate antenele si statia radio in spatele cabinei, din aceleasi considerente de echilibrare?
Oricum , dau si eu din gura , sa-mi fie cu iertare , de ce n-am io talentul matale sa fac desene ca astea. Toata stima , tine-o tot asa!
PS: Unde-i nenea Axor sa le coloreze?
#20
Postat 31 May 2012 - 09:59 PM
mack8, la 31 May 2012 - 09:49 PM, a spus:
Iaca p-aci ...curand...sper
PS-si noile schite-mi plac,insa prima varianta cu motor BMW ma atrage mai mult,dar cu bechia noua.
Imi place mult aspectul asta de ''ceafa lata''
Aceasta postare a fost editata de axor: 31 May 2012 - 10:19 PM
- ← My Mustang
- Aviatie
- MIG-29 →