Forum Machete,Modelism,Hobby: What if IAR80 cu BMW801 sau Ash-82? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

What if IAR80 cu BMW801 sau Ash-82?

#61 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 02 July 2012 - 05:37 PM

In acest caz nu este cazul de copyright, fabrica nu mai exista, documentele au deja 50 ani, deci sunt publice.
Sincer, in discutiile legate de 80 cu motorul DB mu m-a interesat ce elice s-a folosit, mai ales ca rezultatul testului a fost un fiasco.
Acum, am si eu o curiozitate, aveti in vedere ca ma pasioneaza acest avion de aprope 50 ani, am discutat cu pilotii care au luptat cu el, unii au fost doborati, raniti, am adunat materiale, am salvat desenele originale.
In acest caz va intreb sincer, cu exceptia variantelor cu motor Jumo si DB, nu inteleg efortul pe care-l depuneti incercand sa-l desenati cu motor BMW, cu directie si deriva de FW-190, le consider pierdere de timp.
De exemplu, in cazul in care prin absurd admitem ca la un moment dat era dotat cu BMW, chiar credeti ca se cheltuiau bani, fara o justificare, pentru a-l dota cu ampenaj de FW-190. Pentru FW-190 s-a ajuns la acel ampenaj pe baza de calcule, rezultate concrete in tunelul aerodinamic. Sunt multe aspecte, discutati neaparat cu un proiectant + un structurist + un specialist in aerodinamica, veti descoperii lucruri fascinante.

Cum am spus - am pus o intrebare care sper sa nu rascoleasca orgolii.

#62 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 02 July 2012 - 06:58 PM

Buna întrebarea!

Știu-ca e pierdere de timp, dar îmi place sa desenez avioane, nu colorate doar creion.
Când aveam 15 ani părintii mei s-au mutat în Arad, dar pana atunci am locuit într-un loc faimos (Cocargeaua) cu multe MIG-uri și Il-uri. Le-am văzut zburând pe deasupra mea de când ma știu.Tot acolo am văzut și primul film la cinema, am învățat sa joc Carambol (de la acei mari piloți, desigur) în timp ce admiram uluitoarele picturi de pe pereții. Desigur la început nu știam ca acele avioane cu elice se numeau Me-uri sau IAR-uri, știam doar ca au elice! M-au fascinat mai mult ca tunătoarele (și căzătoarele din nefericire) MIG-uri. Sper ca am lămurit de unde pasiunea mea pentru aviație... Damn cum trec anii...

Sa știți ca nu m-ați ofensat de loc! Cum am mai spus e o onoare pentru mine sa "vorbesc" cu dumneavoastră!
Ar fii interesant sa vorbesc cu un proiectant sau specialist în aerodinamica, dar din nefericire nu cunosc pe nimeni și cred ca și ei ar putea greși, nu? Cazul nefericit cu motor DB de care pomeneați sta mărturie. Ca sa nu mai vorbim de Mustang cu motor Alison. Proiectanții au dat greș și au avut dreptate piloții când au spus sa-l schimbe cu un RR Merlin.

Nu vreau sa para a lauda, dar am aproape 30 de ani de lucru în domeniul structurilor metalice (printre ele si câteva avioane reparate) și am văzut un lucru destul de curios, în special în Romania. Se da un proiect care cam 50% e bun iar restul de 50% trebuie sa-l rezolve executantul! Dupa execuție, vine proiectantul și modifica proiectul după cum a fost făcuta execuția. No comment...

Cu stima.

#63 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 03 July 2012 - 07:06 PM

"Încă unu și mă duc"
La propriu, pentru-că am rezervat bilet de avion pe Duminică. Destinația finală: Italia. Întoarcerea acasă... probabil când JSF-35 o să fie în dotarea FAR! (îl merităm!!!) Sau... ăăăă... am vrut să zic ceva de clasa conducătoare, dar mă abțin. Imagine postata

Deci:

Imagine atasata: IAR40x2.jpg


I-am mutat priza de aer de pe "nas" doar ca să se vadă linia acestui "rechin" Dintre toate capotajele la care am lucrat, acesta s-a potrivit perfect! Doar câteva linii pe ici pe colo am avut de modificat.

Cer scuze celor pe care i-am ofensat cumva, nu a fost cu intenție. Sincer mă așteptam la mai multe critici, dar cum Axor spunea: încă what if-ul nu a prins pe la noi.

Acum "îmi iau zborul spre alte ceruri". Cu stimă.

#64 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 03 July 2012 - 08:23 PM

Interesante variantele de capotaj pt IAR 80. Arata bine cu toate motoarele. Desi nu sunt un adept al what-if-urilor, este de apreciat efortul tau.
In momentul de fata - imi cer scuze pt poluarea topicului - singurul demers care ar mai ramane pentru popularizarea si pastrarea vie a amintirii acestui avion il consider ca este realizarea unei replici zburatoare la scara 1/1. Asta pentru ca exista carti ce trateaza acest subiect, exista sau vor exista in curand machete la diferite scari (de la 1/72 pana la 1/1). Stiu ca au mai existat astfel de initiative dar nu cunosc sa se fi concretizat. Ar fi interesant poate de vazut impactul unui motor actual radial asupra celulei de IAR 80?
Personal, sunt curios ce implica un asemenea proiect, o sa aprofundez in perioada urmatoare.
Sunt curios sa vad si in continuare alte desene ale tale pe tema IAR 80.
Si bafta pe noile meleaguri! Sa nu uiti de IAR-uri!

Aceasta postare a fost editata de paul: 03 July 2012 - 08:39 PM


#65 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 July 2012 - 09:33 PM

Paul mulțumesc pentru aprecieri! Scuze pentru întârziere. M-am decuplat de la internet, dar mai am prieteni și ma lasă sa postez.

N-am cum sa uit de IAR-uri! Este primul avion din WW2 pe care l-am văzut în mod real și nu desenat. Nu chiar în mărime naturala cred ca la scara de 1:5 (îmi aduc aminte ca avea avariata jamba dreapta, sau stânga?!!! E mult de atunci). Era agățat de tavanul unei librarii din Arad. Acolo l-am întâlnit și pe domnul Cornel Marandiuc care m-a făcut sa-i cumpăr cărțile! Deci Paul "no way to forget" cum ar spune englezi!

O ultima varianta. Dupa "îndelungi" cugetări am ajuns la concluzia ca; dacă s-a folosit motorul DB sigur "ia" luat și elicea. Cu alte cuvinte grupul moto-propulsor. Totuși ma pot înșela....

Imagine atasata: IAR80 DB.jpg


Pana Duminica o sa încerc sa mai pun cate ceva. Cu stima.

#66 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 19 July 2012 - 06:15 PM

Vezi postareamack8, la 06 June 2012 - 09:27 PM, a spus:

( Hai nea Axoare cu coloritu' :yahoo: :dribble: )


Una dintre versiuni(stiu ca Mihaela nu ''se nascuse'' inca,dar da bine acolo pe fuselaj :-D ):

Imagine atasata: IAR-AS-AX-MIHAELA.JPG

#67 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 20 July 2012 - 02:16 PM

Vezi postareaaxor, la 19 July 2012 - 06:15 PM, a spus:

Una dintre versiuni(stiu ca Mihaela nu ''se nascuse'' inca,dar da bine acolo pe fuselaj :-D ):

Atasament IAR-AS-AX-MIHAELA.JPG



...e cea mai reusita varianta.... :drinks: :clapping: :clapping: :clapping:

#68 Useril este offline   mack8 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 22 July 2012 - 10:25 PM

Buna treabe nea Axoare, dar eu ziceam ca al cu motor rusesc ar trebui sa aibe inmatriculori post 1945 sau 1949, pe cand al cu motor BMW i-ar sta bine cu cruci , spirale , etc. :rolleyes:
Deh , ca sa se respecte adevarul istoric despre IAR-82! :lol:

Aceasta postare a fost editata de mack8: 22 July 2012 - 10:25 PM


#69 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 22 July 2012 - 11:11 PM

Mda,zici tu ceva acolo ;-)...se rezolva.

Aceasta postare a fost editata de axor: 22 July 2012 - 11:11 PM


#70 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 03 August 2012 - 11:22 AM

Iata-le :
Imagine atasata: 82-2.JPGImagine atasata: 82-3.JPG
Imagine atasata: 82-4.JPGImagine atasata: 82-5.JPG

Si o cerere mai veche din partea lui Asgard
Imagine atasata: 82-1.JPG

Aceasta postare a fost editata de axor: 03 August 2012 - 11:28 AM


#71 Useril este offline   mack8 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 04 August 2012 - 08:55 PM

Foarte tare Nea Axoare. :rolleyes: :clapping:

Amu , daca vrei sa il iei 'mneata pe cel cu motor BMW si-l vopsesti cu diverse insemne de dinainte de august '44... :dribble: Sa nu uiti de cele 26 de victorii contra vantorilor americani ( P-51, P-38 etc.), plus 11 bombardiere cu patru motoare si 40 de "bolsevici" marcate pe celebrul aparat cu numarul 461! :lol: :lol: :lol: ;-)

#72 Useril este offline   add2mix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 80
  • Inregistrat: 14-March 06
  • Location:bucuresti

Postat 21 August 2012 - 05:03 PM

buna ziua,

am si eu o rugaminte....se poate si o varianta cu motorul de pe fw-190d? dar cu deriva originala de i.a.r. :D. multumesc anticipat.
referitor la varianta cu motor bmw, intreb si eu in totala necunostinta de cauza asa ca nu dati cu toporu', oare nu mergea folosit capotajul original de i.a.r. (in ipoteza unor f mici diferente de diametru intre motorul k14 si motorul bmw) si cumva "grefat" radiatorul de ulei de la fw cu blindajul lui cu tot la partea frontala a capotajului original de la i.a.r.? sau renuntat la el si folosit ceva asemanator radiatorului de ulei de la motorul k14.

#73 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 22 August 2012 - 08:06 PM

Salut la toti din Italia. Inca nu am o conexiune la internet stabila. "Fur" si eu de pe unde pot! De la 1 septembrie, in schimb se rezolva problema internetului.
Multumesc Axor pentru camuflajul din primul razbel mondial.

Deocamdata nu o sa postez nici-o varianta, pentru-ca lucrez la cel cu motor DB. Il fac la scara 1:10 dar intr-o rezolutie de 300DPI ceea ce imi permite sa fac detaliile beton!

A se vedea gondola cu tunul MG 151\20 in varianta romaneasca!

Imagine atasata: Gondola Tun 20mm.jpg


Bineinteles fiind in .jpg este "contaminata" cu tot felul de pixeli eronati.

@ add2mix. Ai uitat ceva la motorul BMW801. Lungimea este de aproape 2 metri si aproape dublu de greu. Deci nu merge capotajul original de IAR-80. In schimb, altfel sta treaba cu ASH-ul rusesc Dar chiar daca se potrivea sub acel capotaj eu tot cu capotajul de FW-190 il desenam. Ce rost avea sa desenez un "what if" cu alt motor (care nu se vede) dar care arata ca originalul IAR80. Asta este si esenta acestui topic. Sa vedem (si sa visam, binenteles) IAR80-ul si sub o alta forma. La IAR80-ul "bot lung", probabil cand va veni vremea o sa-l fac cu ambele cozi. Nu uita ca si FW-ul si-a schimbat coada!

Cu stima.

#74 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 26 August 2012 - 09:01 PM

Scuze pentru dublu post! Nu găsesc butonul de edit?!!!

Am rămas dator cu o variantă! Chiar înainte de a pleca am terminat una, dar nu am mai avut timp să o postez. Deci...

Imagine atasata: IAR40x2B Late.jpg


Știu pe "cineva" care ii place P-40. Cred că și "ăsta" o să-i placă...

Cu stimă.

#75 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 26 August 2012 - 09:15 PM

Arata foarte foarte bine in configuratia asta,suplu,elegant si echilibrat.
Imagine postata

#76 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 14 November 2012 - 10:06 PM

Buna seara!

Din nefericire nu mai am timp liber aproape de loc. Se apropie sarbatorile si trebuie sa terminam ce avem de lucru. IAR80 DB-ul la scara 1:10 e terminat in proportie de 90%. Cand o sa-l termin o sa fac fotografii cu el dupa ce il scot la imprimanta ca nu am cum sa-l postez, e urias! De altfel ca sa pot desena a trebuit sa-l "tai" in 5 bucati!

Am avut terminata mai demult o varianta "simpla" de "DB" Sper sa va placa. Oricum e foarte elegant si frumos, chiar daca are coada de PZL-7. Il fac si pe asta in paralel la scara 1:10.

Imagine atasata: IAR80 DB (Late).jpg


Cu stima.

#77 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 January 2013 - 02:18 AM

La cerere am făcut și ăsta:

Imagine atasata: IAR-80 bot lung.jpg


Din cauză că motorul este foarte lung, și destul de greu, nu cred că varianta asta ar fi zburat! După părerea mea cred ca fuzelajul posterior ar trebui lungit! Ceva de genul:

Imagine atasata: IAR-82 Racer 3.jpg


De la ultima mea postare și până acum, am făcut o grămadă de variante (mai multe de 60!) cu IAR80-ul. O să încep să le postez în curând.

Cu stimă.

#78 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 January 2013 - 11:40 AM

O, nu! Cu un astfel de motor, si in configuratia de mai sus, nu cred ca ar fi zbuat vreo-data! Pilotul este, nu chior, ci orb de-a binelea la aterizare si decolare. Apoi, centrul de greutate este mult in fata.
Si, fara suparare, si-a pierdut toata eleganta!

#79 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 January 2013 - 12:25 PM

Ai perfectă dreptate Z-mare! Nu știu ce credeți voi dar parcă avionul ăsta nu "dă" bine cu motoare în linie! Ar fii o excepție totuși... cea cu motorul de P-40.
Si dacă tot sunt "pe aci" iată încă doua. Just for fun!

Probabil că nu ar fi rezistat fuzelajul la motorul ăsta (Pratt & Whitney R-4360 Wasp Major 3000+ HP!!!) dar:

Imagine atasata: IAR-82 Racer 2.jpg


Si unul mai "ortodox" ca să zic asa:


Imagine atasata: IAR-82 Racer.jpg



Z-mare o întrebare dacă îmi permiți? Este adevarat ca la Bacău se fac replici de FW-190?!!! Asta ar fi foarte straniu pentru mine, să facem un avion străin și nu unul Romanesc?!!!


Cu stimă.



#80 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 04 January 2013 - 12:41 PM

Daca bine retin, colegul de forum Liviumaff imi zicea acu vre-o 14 ani ca la Bacau s-ar fi construit o replica a unui 190 (parca D-u), la comanda unui pasionat strain (persoana privata). S-ar putea sa ma insele memoria, insa inclin sa cred ca fie LiviuMaff fie un cadru militar de la Bacau mi-a spus.


Daca se mai fac acum replici ale acestui aparat, habar nu am.
Fiind de notorietate faptul ca romanii sunt mai oportunisti asa de felul lor, ar fi posibil sa fi fructificat toata documentatia pusa la dispozitie de neamt.
- Tu de unde ai informatia/intrebare de mai sus ?



Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi