What if IAR80 cu BMW801 sau Ash-82?
#41
Postat 12 June 2012 - 05:02 PM
In plus arata mult mai bine, ma īntreb de ce nu au folosit-o de la bun īnceput pe asta. O aveau oricum! Pe PZL-7...
Cu stima.
#43
Postat 18 June 2012 - 11:05 PM
#45
Postat 19 June 2012 - 05:47 PM
http://www.cartula.r...w2/page__st__20
Cu stima.
#46
Postat 21 June 2012 - 02:46 PM
Cred ca ar arata cel mai bine ceva in cenu lui machi205
Asgard, la 19 June 2012 - 05:47 PM, a spus:
http://www.cartula.r...w2/page__st__20
Cu stima.
#47
Postat 21 June 2012 - 03:45 PM
Capotajul de Me-109, (Machi, Hien etc) sau alt avion cu capotaj asemănător nu ar merge pe IAR80! Din cauza aripi care este foarte sus, fumul (flăcările, mai bine zis) țevilor de eșapament ar aprinde sigur zona aia. Deci nu, capotaj gen Me-109, sorry...
Profilul meu de IAR80\Jumo este corect, dar nu chiar la scara, pentru asta trebuie sa cumperi cărți, din respect pentru adevărați cercetători!
Cu stima!
PS. Cred ca un motor RR Grifon "iar" sta bine, nu?
#48
Postat 21 June 2012 - 10:50 PM
In acele timpuri nu era timp pentru experimente si exact din aceasi cauza, iar "plagiatul" era la moda...oare nu cumva cei de la IAR au luat partea din fata, capota si motorul unui Heinkel 112 si l-au adaptat la IAR-ul 80?
Asgard, daca te rog nu poti reproduce aceasta varianta ?...
Voi ce parere aveti?
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 21 June 2012 - 10:53 PM
#49
Postat 22 June 2012 - 06:23 AM
Adun fotografii cu IAR-80 din anii 60, secolul trecut, cand faceam machete din lemn. Am cunoscut zeci de piloti si ingineri care mi-au dat fotografii, fotografia cu modorul DB o am de la Ing. Frim Alexandru care a efectuat singurul zbor cu acest avion. Capotajul este cel al motorului Jumo folosit la JRS-79 cu exceptia coifului elicei. Daca se folosea motorul Jumo 211, pentru care s-a facut primul calcul de fuzelaj, aproape asa trebuia sa arate. S-a folosit acest capotaj deoarece exista si a putut fi usor adaptat.
In ceeace priveste cu arata avionul cu un motor sau altul, trebuie tinut cont da unele particularitati ale acestor motoare, de exemplu greutatea, motorul BMW era mult mai usor decat IAR-14K, deci pentru a echilibra celula trebuia lungit suportul motor, fuzelajul mai lung. Cine are experienta in proiectare poate calcula si desena pozitia aproximativa a motorului si a capotajului.
Tot acestui distins inginer datoram singurele fotografii cu IAR-47. Au existat foarte multe avioane in dotare cu care nu avem fotografii, am facut vorbire despre ele in carti fara posibilitatea de a ilustra. Nu se ascund fotografii, poate unul ca Botez, colectionar care a adunat sute de fotografii de dragul colectiei, nu le vede nimeni, nu le poate pune nimei in carti, stau depozitate in pungi.
Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 22 June 2012 - 06:24 AM
#50
Postat 22 June 2012 - 03:58 PM
Mulțumesc pentru lămuriri domnule Radu-Dan. O mica precizare totuși. Motorul BMW801 (și Ash-82) este mult mai greu (aproape dublu) și mult mai lung. Cum am mai zis nu sunt inginer aeronautic și m-am gândit ca "punându-le" pe aripii ar fi ok. Ar mai fi varianta înclinării motorului spre în jos, astfel s-ar schimba axa de zbor (coborând coada în jos) și s-ar mări sustentația aripi. Asta ar mari și vizibilitatea la sol pentru pilot în timpul manevrelor.
Credeți-ma ca nu am destui bani sa va cumpăr cartea\ cărțile. Sunt într-o perioada destul de dificila și am nevoie de toți banii."Colac peste pupăza" poarta de la intrarea în curtea mătușei mele, nu a încăput de mașina mea și a cam sifonat-o. Ma costa 750 de euro sa-o repar, deci...
Când am spus ca mai sunt fotografii cu IAR80Jumo nu am făcut referire la dumneavoastră! Cum va cunoaștem noi, cred ca-le "puneați" deja pe vreun forum pe undeva.
@Claudiu m-am gândit și la He-112. Dar în perioada când a fost proiectat prima oara IAR80 cu motor Jumo, He-112 avea un capotaj foarte diferit de varianta "B0" la care cred ca te referi. De altfel dacă cineva a copiat\plagiat cred ca cei de la Heinkel ar fi făcut-o, glumesc desigur. Ar mai fi Ju-87B care avea același motor...
Un lucru știu sigur, totuși. Ca sa "pui" un motor în "V" pe IAR80 trebuie obligatoriu sa aibe țevile de eșapament plasate mai sus de axa lui, ceea ce e un pic cam dificil la cele cu "V" inversat. Oricum o sa-l fac și cu capotajul de He-112.
Cu stima.
PS: Daca are cineva link-uri și\sau poze mai clare cu prototipul de IAR80 (cel cu motor K14) va rog sa-mi spune-ți. As' dori sa-l desenez, dar cu motor Jumo asa cum l-au gândit pentru prima oara creatori lui.
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 22 June 2012 - 04:09 PM
#52
Postat 22 June 2012 - 07:17 PM
Uite-l aici: http://www.alireggia...om/t327-re-2004
#53
Postat 22 June 2012 - 08:43 PM
Ciudat este ca eu nu cred ca e mult diferit de cel real, poate ca nu e īntrerupta linia dintre coafa elicei și motor, poate... Eu doar aici am avut dubii destul de mari pentru-ca restul l-am luat din poza cu IAR80 cu motor DB.. Deci rămāne problema parții frontale. De aia sunt bune carcotelile, asa ajungi la rezultatul final!
Cu stima.
#54
Postat 29 June 2012 - 10:00 PM
Īncă o īncercare, de data asta am folosit la maxim capotajele de la Savoia Jumo. Mai mult de atāt nu se poate,... cred.
Domnul Radu-Dan spunea că s-a folosit altă coafă pentru elice. Să fi fost cea de la Bf-109E de la care a luat motorul?! Sigur este că elicea a fost schimbată, datorită sensului de rotație diferit al motorului DB față de K14. Atunci se pune īntrebarea, dacă și elicea a fost cea de pe Bf-109E sau de pe Savoia-Jumo?! Cum am mai spus, partea frontala a capotajului mă intrigă īn continuare..
Pānă data viitoare, toate cele bune...
#56
Postat 30 June 2012 - 11:59 AM
Eu īncă mai sper, că pe undeva printr-un colț īntunecat se află o fotografie cu acest prototip.
Cu stimă.
#57
Postat 30 June 2012 - 05:31 PM
Printre aceste documente ara si dosarul cu proiectul initial pentru fuzelajul avioanului IAR-80 cu motor Jumo.
Cand am scris cartea cu IAR-80 l-am contactat pe Dl Mr. Mocanu prin fiica sa. A raspuns ca nu-l mai are, cand a predat materialele Cdor. Sandachi a retinut foarte multe obiecte si documente inestimabile.
L-am contactat din nou cand lucram la varianta in limba franceza a cartii, a raspuns ca nu stie unde a pus-o.
Pe undeva exista. Din cate i-mi aduc aminte capotajul arata ca cel de pe JRS-79 cu acelasi radiator. Motorul DB este doar un pic mai suplu si cred ca au micsorat un pic diametrul capotajului.
#58
Postat 30 June 2012 - 06:13 PM
Acum m-ați lămurit de ce capotajul īmi ieșea mai "suplu"! Credeți-ma ca am īncercat o grămada de variante, dar asta a dat cel mai bine. Īnseamna ca sunt pe aproape. In orice caz eu sunt mulțumit de rezultat. (bineīnțeles asta nu īnseamna ca am și dreptate). Dupa părerea dumneavoastră ce elice crede-ți ca s-a folosit?(dacă nu cer prea mult) Eu merg pe cea de Bf-109... și atunci ... sigur coafa trebuie modificata!!!
Daca acum vreo doua săptămāni īmi spunea cineva ca o sa "stau" de vorba cu dumneavoastră ii spuneam sigur ca a luat-o razna. Sincer, sunt onorat!
Cu stima.
#59
Postat 30 June 2012 - 11:04 PM
Radu-Dan, la 30 June 2012 - 05:31 PM, a spus:
Printre aceste documente ara si dosarul cu proiectul initial pentru fuzelajul avioanului IAR-80 cu motor Jumo.
Cand am scris cartea cu IAR-80 l-am contactat pe Dl Mr. Mocanu prin fiica sa. A raspuns ca nu-l mai are, cand a predat materialele Cdor. Sandachi a retinut foarte multe obiecte si documente inestimabile.
L-am contactat din nou cand lucram la varianta in limba franceza a cartii, a raspuns ca nu stie unde a pus-o.
Pe undeva exista. Din cate i-mi aduc aminte capotajul arata ca cel de pe JRS-79 cu acelasi radiator. Motorul DB este doar un pic mai suplu si cred ca au micsorat un pic diametrul capotajului.
Daca timpul o fi problema cu gasitul acelor documente referitoare la IAR-80 cu motor Jumo , sunt sigur ca daca d-l comandor ar binevoi , or fi pe acest forum zeci de oameni care ar sta treji o saptamana numai cu paine si apa cautand acele planuri in cine stie ce mormane de materiale or fi , numai sa le arate d-l comandor pe unde sa caute. Poate ca cineva care-l cunoaste pe d-l comandor ii va comunica propunerea asta ( n-am cum sa ma ofer ca-s la 3000km distanta , dar daca as fi in tara as face-o bucuros).
Aceasta postare a fost editata de mack8: 30 June 2012 - 11:05 PM
#60
Postat 01 July 2012 - 09:25 AM
Īn mod normal toată aceasta documentație (despre toate avioanele IAR) aparține fabricii IAR Brașov, nu? Īntrebarea se pune dacă nu cumva publicānd sau postānd (fără aprobarea fabrici) pe forumuri nu se īncalcă ceva "copyright-uri" Sunt sigur ca pe documentația cu IAR80Jumo scrie "strict secret". Poate ca ar trebui sa ne adresam fabricii IAR cu o petiție? Spun și eu...
Cu stima.
- ← My Mustang
- Aviatie
- MIG-29 →