Mersi pentru varianta cu DB.
What if IAR80 cu BMW801 sau Ash-82?
#123
Postat 05 June 2013 - 11:15 PM
Cu plăcere Romi!
Din cauza ca, din "singura" fotografie nu se vede partea din spate a radiatorului (este singura parte care a rămas o enigma pentru mine) eu am mari rezerve ca au folosit voleti de închidere\deschidere. Era un prototip și cred ca au preferat sa-l facă cât mai simplu. Îmi bazez afirmația pe faptul ca este foarte înclinata partea de jos a capotajului radiatorului. Practic "gaura" de intrare a aerului este egala cu ieșirea, după cum am calculat eu înclinația. Totuși eu i-am desenat acolo, parca prea arata a neterminat fără voleti.
Cu aceasta ocazie ii mulțumesc D-lui Dan Antoniu pentru fotografiile publicate în cărțile sale. Cel putin pentru mine au fost o mana cereasca. Le recomand cu căldura și nu, nu este publicitate, de altfel domnia sa este unul din domni cărora i-am promis ca nu mai postez nimic.
Sa știți ca nu am uitat nici de dumneavoastră domnule Dan Iloiu. Va mulțumesc mult.
Z-mare... Spor sa ai! Un sfat dacă îmi permiți! Când îl faci, dacă-l faci ți-as recomanda sa-i pui numărul "111c" pe coada. Ma cam intriga pe mine numărul ala din fotografii 111b, dar asta ii alta poveste...
Cu stima.
Din cauza ca, din "singura" fotografie nu se vede partea din spate a radiatorului (este singura parte care a rămas o enigma pentru mine) eu am mari rezerve ca au folosit voleti de închidere\deschidere. Era un prototip și cred ca au preferat sa-l facă cât mai simplu. Îmi bazez afirmația pe faptul ca este foarte înclinata partea de jos a capotajului radiatorului. Practic "gaura" de intrare a aerului este egala cu ieșirea, după cum am calculat eu înclinația. Totuși eu i-am desenat acolo, parca prea arata a neterminat fără voleti.
Cu aceasta ocazie ii mulțumesc D-lui Dan Antoniu pentru fotografiile publicate în cărțile sale. Cel putin pentru mine au fost o mana cereasca. Le recomand cu căldura și nu, nu este publicitate, de altfel domnia sa este unul din domni cărora i-am promis ca nu mai postez nimic.
Sa știți ca nu am uitat nici de dumneavoastră domnule Dan Iloiu. Va mulțumesc mult.
Z-mare... Spor sa ai! Un sfat dacă îmi permiți! Când îl faci, dacă-l faci ți-as recomanda sa-i pui numărul "111c" pe coada. Ma cam intriga pe mine numărul ala din fotografii 111b, dar asta ii alta poveste...
Cu stima.
#124
Postat 09 July 2013 - 11:19 PM
Buna seara.
Am o nelămurire?
In "singura" fotografie (în cartea d-lui Dan Antoniu ediția franceza, aceasta poza este de o calitate extraordinara) se precizează ca acel avion este IAR81C cu motor Daimler-Benz DB-605. Nelămurirea mea este că acel IAR80 nu are nimic din seria 81C ! Adică parbriz blindat, umflaturile de sub aripa pentru tunul Mauser de 20mmm, chiar și țeava tunului lipsește! Motorul are țevile de eșapament caracteristice DB-ului 601 și cum se știe difereau complect fata de cele utilizate pe DB-605, "botul" prea scurt... Deci?
Cel cu motor DB-605 posibil sa fii arătat cam asa:
Cel cu motor DB-601, asa:
O sa încerc să o "iau razna" cam despre ce cred eu. Fotografia este făcută în momentul demontării motorului DB-601 de pe un IAR80. Numărul 111 cred, de acea apare mai târziu în fotografii cu numărul 111b pe coada. Si nu, nu cred versiunea ca sa montat tunul Mauser de 20mm si de aceea are "B" lângă număr, ar fi trebuit sa fie 111A și oricum o grămada de 80-uri au fost dotate cu tunuri (seria "M") și nici unul nu are o litera în "coada"...
Sunt sigur ca fotografii cu cele doua prototipuri exista, dar nu se fac publice din cauza erorilor spuse\scrise. Din nou opinia mea!!! Ciudat este ca cineva de încredere a evitat răspunsul la întrebarea mea dacă au existat diferențe intre cele doua capotaje de DB-uri...
Nu am pretenția sa aflu sau sa vad acele fotografii, dar cum îmi spunea și Axor: "Dacă pentru IAR-47 sunt mai multe fotografii, atunci e și normal ca și pentru IAR80 DB ar trebui să fie" nu?
Am desenat fuselajul posterior cât mai corect posibil. Sunt diferențe intre cele doua desene din cauza variantelor diferite de avion "mama" folosit. Va las pe voi sa le descoperiți.
Cu stima.
PS: Mulțumesc Catta, sincer dvs. m-ați făcut sa reverific toate informațiile pe care le dețin prin afirmația pe care ați făcut-o "parca vad un He-111 sau JRS-ul nostru"
Am o nelămurire?
In "singura" fotografie (în cartea d-lui Dan Antoniu ediția franceza, aceasta poza este de o calitate extraordinara) se precizează ca acel avion este IAR81C cu motor Daimler-Benz DB-605. Nelămurirea mea este că acel IAR80 nu are nimic din seria 81C ! Adică parbriz blindat, umflaturile de sub aripa pentru tunul Mauser de 20mmm, chiar și țeava tunului lipsește! Motorul are țevile de eșapament caracteristice DB-ului 601 și cum se știe difereau complect fata de cele utilizate pe DB-605, "botul" prea scurt... Deci?
Cel cu motor DB-605 posibil sa fii arătat cam asa:
Cel cu motor DB-601, asa:
O sa încerc să o "iau razna" cam despre ce cred eu. Fotografia este făcută în momentul demontării motorului DB-601 de pe un IAR80. Numărul 111 cred, de acea apare mai târziu în fotografii cu numărul 111b pe coada. Si nu, nu cred versiunea ca sa montat tunul Mauser de 20mm si de aceea are "B" lângă număr, ar fi trebuit sa fie 111A și oricum o grămada de 80-uri au fost dotate cu tunuri (seria "M") și nici unul nu are o litera în "coada"...
Sunt sigur ca fotografii cu cele doua prototipuri exista, dar nu se fac publice din cauza erorilor spuse\scrise. Din nou opinia mea!!! Ciudat este ca cineva de încredere a evitat răspunsul la întrebarea mea dacă au existat diferențe intre cele doua capotaje de DB-uri...
Nu am pretenția sa aflu sau sa vad acele fotografii, dar cum îmi spunea și Axor: "Dacă pentru IAR-47 sunt mai multe fotografii, atunci e și normal ca și pentru IAR80 DB ar trebui să fie" nu?
Am desenat fuselajul posterior cât mai corect posibil. Sunt diferențe intre cele doua desene din cauza variantelor diferite de avion "mama" folosit. Va las pe voi sa le descoperiți.
Cu stima.
PS: Mulțumesc Catta, sincer dvs. m-ați făcut sa reverific toate informațiile pe care le dețin prin afirmația pe care ați făcut-o "parca vad un He-111 sau JRS-ul nostru"
#125
Postat 15 July 2013 - 03:46 PM
- ← My Mustang
- Aviatie
- MIG-29 →