What if IAR80 cu BMW801 sau Ash-82?
#101
Postat 06 January 2013 - 12:32 AM
Prima: Nu compara o macheta de IAR80 cu un avion real. Sa facem deosebire intre iubitori de machete și iubitori de aviație. Mie nu îmi plac machetele, ci avioanele reale! (opinia mea)
Doi: Eu nu am cerut finanțarea a 3-4 avioane ci doar a unuia! Oricum bani (curios pentru mine) au venit de pe FW-uri sau le-ați\le-au făcut gratis?!!!
Trei: Din câte vad restaurarea se face de către S.A.-uri la noi în țara!
Patru: In afara de salarii (care sunt asa cum sunt) ai uitat de dividente!!!
Cinci: Cineva a spus ca; dacă ar avea 3 dolari în buzunar, doi i-ar investi în reclama!!! Nu cred ca s-ar supăra nimeni dacă pe deriva IAR-ului ar scrie Fabricat (sau recondiționat) la Aerostar.
Sase: Cel mai important lucru pe care nu l-ai văzut! In lume poate sunt sute de replici... DAR NICIUNA DE IAR80!!!
As mai continua, dar ma opresc. Nu aveam nimic cu nimeni, dacă nu citeam de pe un site STRĂIN ca recondiționam sau facem replici pentru alții... ei vezi tu draga, ASTA ma doare cel mai tare...
Cu stima.
#102
Postat 06 January 2013 - 01:10 PM
#105
Postat 18 January 2013 - 11:56 PM
Poate ca trebuia sa pun aceste desene pe un alt topic. Dacă este asa rog un admin sa le mute.
Deci:
- Subiectul pe ziua de azi; Cupola... O sa pun un desen cu câteva secțiuni ca sa fie mai explicit
Cineva a spus că cupola este problematică la acest avion și înclin să cred că este așa. De ce? Păi stă să apară o machetă (pe care o vreau și eu) și are cupola un pic eronată. Si din nefericire cam toate machetele făcute de diverși producători (inclusiv cele de prin muzee) sunt la fel! Nu mă întrebați de ce, pentru-că mie mi se pare simplă, mai simplă decât cea de Spitfire de exemplu. Să exemplific;
Prima greșeală pe care au făcut-o, este că au făcut unghiuri mai mult sau mai putin rotunjite pe partea culisantă a cupolei. In realitate avionul avea o foarte frumoasă boltă asemănătoare în secțiune unui tunel (vezi secțiunile din desen) Ca să faci o cupola corectă trebuie să oprești orice fel de unghi pe partea fixă a cupolei (wind shield), adică exact în dreptul secțiuni 2 desenată de mine. Pană aici rama, are profilul de forma unui cornier îndoit la 90 grade (în secțiune). De aici încolo, acesta se transformă într-un triunghi care pe măsură ce se apropie de partea mobilă a cupolei se rotunjește creând un arc de cerc. Simplu, nu?
Partea mobilă... In secțiune orizontală la partea de jos este simetrică, adică cum este în fată așa și în spate. Dacă ar fi fost vreo diferență, adică mai lată în fată și mai îngustă în spate nu s-ar fi putut închide prin culisare, să nu uităm că este pe șine, Dacă secționăm mai sus pe orizontală (in mijlocul cupolei) lucrurile se schimba un pic adică devine un pic bombată la mijloc și nu dreaptă! Este normal să fie așa pentru-că în secțiune verticală (din profil) este mai înalta la partea din fată decât cea din spate și dacă nu făceau acest bombeu la mijloc nu reușeau sa închidă acceptabil spațiul dintre cupolă și coama fuzelajului posterior.
Ufff... a fost mai greu să scriu decât sa desenez și nu cred că o să se înțeleagă mare lucru! Desenul meu nu este complect din cauză că este făcut modular, ca să-l pot folosi și la alte variante.
Cu respect.
PS: Urmează în curând varianta hidro.
#106
Postat 19 January 2013 - 12:02 PM
Daca primele sectiuni sunt OK, adica pina la 3, deja la patru treaba sta cam asa:
. adica sesctiunea se rotunjeste nitel, dar nu asa pronuntat ca in desenul tau.
Cupola se rotunjeste apoi si mai tare, dar arcul, ca sa zic asa, se ingusteaza spre capat pentru a prinde profilul coamei de pe fuselaj
Mai sus se vede destul de vine acest profil.
Imaginile sunt preluate de aici: http://www.cartula.r...-81-walkaround/ .
In cartea lui Radub, The IAR - 80 & IAR - 81 mai sunt citeva imagini elocvente, de asemenea si in IAR - 80 a lui Dan Antoniu si George Cicos.
#107
Postat 19 January 2013 - 02:29 PM
"Cupola se rotunjește apoi și mai tare, dar arcul, ca sa zic asa, se îngustează spre capăt pentru a prinde profilul coamei de pe fuselaj" Rama ai vrut sa spui și nu sticla. Întrebare: de ce crezi ca au făcut-o asa lata?
O sa scriu ceva acum și prevăd furtuna!!!
Treaba cu cărțile nu-i relevanta atâta timp cât continua sa apară cupole eronate. De aceea am făcut aceste desene. Pana la urma tot noi le cumpăram (machetele)
As mai fi vrut sa adaug ceva, dar ma tem ca o sa fiu înțeles greșit. Altădată, poate...
Cu respect.
PS: Secțiunile 4,5 și 6 sunt înclinate și nu perpendiculare pe axa...
#108
Postat 19 January 2013 - 02:58 PM
Citeaza
Cei ce vor sa se documenteze serios, o pot face din carti serioase. Cele doua indicate, care contin o multime de fotografii document, cred ca se incadreaza in aceasta categorie. Acuma, ca multi fauritori de machete nu fac asta, e alta poveste.
De adaugat poti aduga orice, numai sa afie partinent si la subiect. Cum spuneam mai sus, lucrurile noi nu pot fi decit in favoarea modelistilor si a modelismului
In privinta sectiunilor, am inteles, ma descurc cit de cit la desen tehnic.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 19 January 2013 - 03:00 PM
#109
Postat 19 January 2013 - 03:21 PM
Cu respect.
#111
Postat 27 January 2013 - 12:31 AM
Ar mai fii varianta ambarcată și cea cu capotaj de He-112. Cam astea ar fi ultimile care le mai fac, pentru-că încep să comand cărțile dedicate acestui avion și nu vreau să se creadă că mă inspir din ele. Cum am mai spus; nu le-am cumpărat pentru-că am vrut să-mi mențin liberul arbitru și să îmi las imaginația să "zburde". Dacă am reușit .. păi, asta o judecați voi.
Cu stimă.
#114
Postat 27 January 2013 - 01:23 AM
Spor
Aceasta postare a fost editata de Apache: 27 January 2013 - 01:24 AM
#115
Postat 27 January 2013 - 01:31 AM
Apropo de aceea flotoarele se pun cât mai în fată, pentru a nu capota în faza amerizări la impactul cu apa.
Respect.
#116
Postat 04 June 2013 - 12:41 AM
Si pentru cei care vor sa faca DB-ul:
Am promis ca nu o sa mai postez nimic pe acest forum și cer scuze acelor persoane în fata cărora am spus asta. Sper sa ma înțeleagă toți. Dar și fata de Alex am o datorie veche.... Alex cu motorul machetei de La-5 nu te pot ajuta. Eu sunt în Italia și macheta e în Romania, deci...
Cu stima.
PS: Un mail pe care l-am primit de la un englez (Clave de la Deviantart) in legatura cu SPIT VB canadian:
"Hello,
That is a very patchy Spitfire, so I think that the colour IS Dark Green, and like the light blue, it was used because there was no other paint available.
There seems to be more Dark Green behind the 'A' of the squadron number too - also possible battle damage.
You have got to remember that nearly all desert camo Spitfires were far away from proper hangers and workshops, so most things were patched up with salvaged metal, and any OLD (sublinierea mea, pentru-ca erau și australieni pe acolo și aveau SPIT-urile vopsite cu verde/maro) paint that was nearby.
Cheers,
Bill"
#120
Postat 05 June 2013 - 06:05 PM
C-am la fel sta treaba și cu ASH-ul rusesc. Inca o data sorry ca nu te pot ajuta cu acest motor.
Cu stima.
- ← My Mustang
- Aviatie
- MIG-29 →