Pagina 1 din 1
Modelism nr 2/2012
#1
Postat 28 May 2012 - 10:44 AM
Cuprinsul contine :
Inventator col. inginer Cristea Constantinescu
Primele hidroavioane in Romania
Uzinele Astra Arad in anul 1925
Prima serie de cargouri construite in Romania
Moson Model Show 2012
Planuri Modelism
Cd-uri Modelism
Carti, enciclopedii, monografii Histoire & Collection
Posta redactiei.
Inventator col. inginer Cristea Constantinescu
Primele hidroavioane in Romania
Uzinele Astra Arad in anul 1925
Prima serie de cargouri construite in Romania
Moson Model Show 2012
Planuri Modelism
Cd-uri Modelism
Carti, enciclopedii, monografii Histoire & Collection
Posta redactiei.
#2
Postat 28 May 2012 - 07:22 PM
Subiectul referitor la cargourile din clasa Galati mi s-a parut cel mai intersant, chiar daca este o reluare. Nu l-ai pomenit !?!
Apar mentionati si premiantii nostrii de la Moson Model Show 2012.
Altfel revista este din ce in ce mai saraca. Si in articole, dar si in autori. Lista colaboratorilor se subtiaza. Cred ca se stinge in curand daca se va continua in acest mod.
Stau si ma intreb daca mai dau banii pe nr. 3. Sincer imi pare rau.
Apar mentionati si premiantii nostrii de la Moson Model Show 2012.
Altfel revista este din ce in ce mai saraca. Si in articole, dar si in autori. Lista colaboratorilor se subtiaza. Cred ca se stinge in curand daca se va continua in acest mod.
Stau si ma intreb daca mai dau banii pe nr. 3. Sincer imi pare rau.
#3
Postat 28 May 2012 - 07:55 PM
Mi s-a parut destul de interesant cuprinsul, pacat sa aud ca nu se ridica la nivelul asteptarilor. Ma intereseaza daca articolul referitor la primele hidroavioane in Roamania se refera la cele germane din Marea Neagra sau au aparut poze noi cu FF 33 cu cocarde romanesti?
#6
Postat 28 May 2012 - 09:49 PM
flo, la 28 May 2012 - 09:37 PM, a spus:
Parca mai citisem in Tehnium. Probabil memoria ma insela. Pe undeva tot am citit.
Asa este, a aparut cu mult timp in urma in Tehnium o vedere laterala si una de sus, dar era un plan simplificat, adaptat pentru cercurile de navomodelism. Nu avea fotografii si nici text. Din punctul meu de vedere, acel articol nu poate fi considerat o prezentare a cargourilor din clasa GALATI.
#7
Postat 30 May 2012 - 07:30 PM
Am ajus si eu in posesia revistei MODELISM nr.2/2012 (133)
Din cuprins:
- "Inventator col. inginer Cristea Constantinescu", articol de ing. Matei Kiraly si ing. Ioan Buiu : povestea proiectului primului elicopter romanesc (anul 1938). Sunt prezentate fotografii, desene extrase din documente originale si reconstituire 3 D de Razvan Podgornei.
- "Primele hidroavioane in Romania", articol semnat de catre dr. ing. Cristian Craciunoiu : despre hidroavioanele Puterilor Centrale in Marea Neagra, text, fotografii inedite si planuri ale hidravionului FF33;
- "Ing. Otto Brandenburg la Uzinele ASTRA Arad in 1925 - primul hidroglisor pentru transport rapid de pasageri construit in Romania" de Razvan Podgornei, Cristian Craciunoiu, Cristian Loreman-Trascau: primul hidroglisor romanesc testat in anul 1925 pe Mures si pe Dunare, la Turnu Severin; sunt prezente fotografii si reconstituire 3D;
- "NR GALATI prima serie de cargouri construite in Romania" de dr. ing. Cristian Craciunoiu: sunt remarcabile extrasele din planurile originale de santier ale clasei "Galati", prezentate atat in varianta cu comanda la centrul navei cat si in cea cu comanda la pupa; alaturi de desene sunt numeroase fotografii.
- "Moson model show 2012" de Mihai Cianu - fotoreportaj
Subiectele sunt in premiera, MODELISM abordeaza in continuare tematica romaneasca, in general, putin cunoscuta.
Din cuprins:
- "Inventator col. inginer Cristea Constantinescu", articol de ing. Matei Kiraly si ing. Ioan Buiu : povestea proiectului primului elicopter romanesc (anul 1938). Sunt prezentate fotografii, desene extrase din documente originale si reconstituire 3 D de Razvan Podgornei.
- "Primele hidroavioane in Romania", articol semnat de catre dr. ing. Cristian Craciunoiu : despre hidroavioanele Puterilor Centrale in Marea Neagra, text, fotografii inedite si planuri ale hidravionului FF33;
- "Ing. Otto Brandenburg la Uzinele ASTRA Arad in 1925 - primul hidroglisor pentru transport rapid de pasageri construit in Romania" de Razvan Podgornei, Cristian Craciunoiu, Cristian Loreman-Trascau: primul hidroglisor romanesc testat in anul 1925 pe Mures si pe Dunare, la Turnu Severin; sunt prezente fotografii si reconstituire 3D;
- "NR GALATI prima serie de cargouri construite in Romania" de dr. ing. Cristian Craciunoiu: sunt remarcabile extrasele din planurile originale de santier ale clasei "Galati", prezentate atat in varianta cu comanda la centrul navei cat si in cea cu comanda la pupa; alaturi de desene sunt numeroase fotografii.
- "Moson model show 2012" de Mihai Cianu - fotoreportaj
Subiectele sunt in premiera, MODELISM abordeaza in continuare tematica romaneasca, in general, putin cunoscuta.
#8
Postat 30 May 2012 - 09:08 PM
177, la 30 May 2012 - 07:30 PM, a spus:
- "Primele hidroavioane in Romania", articol semnat de catre dr. ing. Cristian Craciunoiu : despre hidroavioanele Puterilor Centrale in Marea Neagra, text, fotografii inedite si planuri ale hidravionului FF33;
Subiectele sunt in premiera, MODELISM abordeaza in continuare tematica romaneasca, in general, putin cunoscuta.
Subiectele sunt in premiera, MODELISM abordeaza in continuare tematica romaneasca, in general, putin cunoscuta.
Subiectul cu hidroavioanele nu este in premiera, a mai fost prezentat acum ceva ani, sau ma rog, in alt context parca. Are ceva noutati referitor la activitatea avioanelor FF 33 , sau aceleasi poze? Chiar ma intereseaza acest subiect, mai ales ca am in lucru un astfel de avion scara 1/48. Mersi mult!
#9
Postat 31 May 2012 - 07:31 PM
@Horia
Salut,
Nu pot sa-ti spun daca articolul din MODELISM aduce lucruri noi fata de cel anterior deoarece aviatia nu este pasiunea mea si nu acord foarte multa atentie subiectelor respective. Articolul contine cinci imagini ale hidroavionului, toate sunt cu insemele Puterilor centrale. Pot fi observate diverse detalii ale fixarii aripilor, flotoarelor etc. Fotografiile sunt:
1. Hangarul de hidroaviatie german din portul Constanta- 1917. Se observa aparatele de culoare deschisa si altele gri-verde transferate de la hidrobaza de la Varna
2. Hidroavionul FF cu numarul 726 transmite un ordin unui submarin in Marea Neagra (2 fotografii)
3. Vedere cu un hidroavion in hangar
4. Atac asupra Sulinei in 1917 (ilustratie din presa germana a vremii)
5. Plansa realizata in 1952 de catre H. Lobner si P. Cooksley in 1954 dupa desenele originale (vedere de sus/ fata/ lateral/sectiuni fuselaj/profil aripa)
Salut,
Nu pot sa-ti spun daca articolul din MODELISM aduce lucruri noi fata de cel anterior deoarece aviatia nu este pasiunea mea si nu acord foarte multa atentie subiectelor respective. Articolul contine cinci imagini ale hidroavionului, toate sunt cu insemele Puterilor centrale. Pot fi observate diverse detalii ale fixarii aripilor, flotoarelor etc. Fotografiile sunt:
1. Hangarul de hidroaviatie german din portul Constanta- 1917. Se observa aparatele de culoare deschisa si altele gri-verde transferate de la hidrobaza de la Varna
2. Hidroavionul FF cu numarul 726 transmite un ordin unui submarin in Marea Neagra (2 fotografii)
3. Vedere cu un hidroavion in hangar
4. Atac asupra Sulinei in 1917 (ilustratie din presa germana a vremii)
5. Plansa realizata in 1952 de catre H. Lobner si P. Cooksley in 1954 dupa desenele originale (vedere de sus/ fata/ lateral/sectiuni fuselaj/profil aripa)
#10
Postat 04 June 2012 - 10:02 PM
177, la 28 May 2012 - 08:09 PM, a spus:
Salut, Flo,
Articolul despre cargourile din clasa Galati este o premiera.
Articolul despre cargourile din clasa Galati este o premiera.
Nu este o premiera.
Primul articol a aparut, ma refer la o revista ce avea rubrica de modelim, in anul 1971, daca nu ma inseala memoria, in revista "Sport si Tehnica" ce avea o rubrica dedicata concursului "Extera", cand a aparut o descriere a modelului real, planurile de executie pentru modelul la scara si ceva instructiuni.
In 1971 revista "Tehnium" inca nu avea rubrica de modelism.
#11
Postat 05 June 2012 - 05:47 PM
OK, nu este o premiera, este o alta abordare a unui subiect publicat intr-o revista cu 41 de ani in urma.
Privind lucrurile prin aceeasi prisma, nici articolul referitor la hidroglisorul lui Otto Brandenburg nu este in premiera, el aparand in revista ARIPI acum 87 de ani. Este bine ca aceste materiale sunt readuse in atentia cititorilor.
Privind lucrurile prin aceeasi prisma, nici articolul referitor la hidroglisorul lui Otto Brandenburg nu este in premiera, el aparand in revista ARIPI acum 87 de ani. Este bine ca aceste materiale sunt readuse in atentia cititorilor.
- ← Adolphe Pégoud - Premier looping à Bucharest 21 sept. 1913
- Documentatie - reviste si carti
- Poze ARR →
Arata acest topic
Pagina 1 din 1