Forum Machete,Modelism,Hobby: Galionul spaniol sec XVII "Sfantul Ioan Botezatorul" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Galionul spaniol sec XVII "Sfantul Ioan Botezatorul" Constructie model navigabil

#1 Useril este offline   laly 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 25-January 11
  • Location:constanta-murfatlar
  • Interests:navomodelism

Postat 25 May 2012 - 09:33 AM

Buna ziua tuturor,
Am citit cam tot ce s-a scris aici si (bune si rele) despre constructia galionului si dupa ce am adunat toate piesele si asamblat de doua ori "la rece" corpul (chila, coaste , punti ) si observand unele probleme majore de care trebuie sa tin cont am sa incep constructia modeluilui.
Modul de constructie al corpului va fi un pic diferit de cel recomandat de producator datorita torsionarii coastelor si a chilei ce vine din trei bucati lucru nerecomandat navomodelistilor.
Documentatie de referinta:
- Spanish Galleon 1530-1690 -OCR
- Historic_Ship_Models
- Ship_Modelling_Hints_and_Tips_Jason_Craine
- Anatomy of an admiralty model.Robert Bruckshaw
- Ship_Modeling_from_Stem_to_Stern_Milton-Roth
- Barco Guerra del XVII

Pozele avand dimensiuni peste recomandari le voi posta in format pdf.

Fisiere atasate



#2 Useril este offline   laly 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 25-January 11
  • Location:constanta-murfatlar
  • Interests:navomodelism

Postat 25 May 2012 - 09:44 AM

Cautand pe internet date despre galion am gasit aceste poze cu aceeasi macheta dar sub un alt nume. 1/50-SAN MARCOS Galleon

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 103-14004.jpg
  • Imagine atasata: 14004_2a.jpg


#3 Useril este offline   kuiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 02-February 11
  • Location:TgMures

Postat 25 May 2012 - 02:03 PM

din titlu sa intelegem ca vrei sa-l faci inchis si sa-l poti pune pe apa?
Ma bucur ca mai sunt care inca nu au inceput. Sper sa ma apuc si eu de constructie cat de repede.

#4 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 25 May 2012 - 08:40 PM

Am si io o nedumerire. In titlul topicului zici ca vrei sa-l faci navigabil deci RC ca altfel nu vaz cum.
Guvernarea o inteleg prin comanda servo a carmei posibil de realizat. Nu neg ca pot fi guvernate si velele, dar nu cred ca mai este asa simplu, pentru a folosi forta vantului. Presupun ca nu-i pui elice.
Am oarece indoieli cu privire la stabilitatea unui astfel de model fie el si lestat suficient fara un derivor corespunzator. Banuiesc si o carma supradimensionata.
Poti sa detaliezi cam la ce te-ai gandit?

#5 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 25 May 2012 - 09:26 PM

...vezi pe aici leo....Fisier atasat  Fleet sail 17 September 09 - YouTube.htm (154.47K)
Numar de descarcari: 1588 se numesc nss si in tarile evoluate (modelistic vorbind,) oamenii concureaza cu ele. mi se pare testul suprem, modelul fiind punctat atat pentru executie cat si pentru navigatie. In romania foarte putini modelisti au incercat asa ceva. in acest sens, mult succes, laly...Imagine postata

#6 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 25 May 2012 - 10:48 PM

aparent este foarte simplu, un servo pentru carma, un servo pentru vele (care se misca toate odata) ... si vant din pupa.
Leo te-ai gandit bine cu lestarea... uite cata stabilizatoru' are omu' asta (si carma pe masura)

Aceasta postare a fost editata de bobby: 25 May 2012 - 10:55 PM


#7 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 26 May 2012 - 07:07 AM

Multam baieti pentru lamuriri si clipuri. Acu' am inteles. Practic este un model de vitrina care se poate accesoriza cand il dai la apa. Foarte faine modelele vazute. La unele am vazut ca si tunurile erau functionale cu aprinderile tot telecomandate. Foarte tare.
Oricum nu mi se pare o treaba simpla.
Succes lui laly in acest demers. Am sa urmaresc topicul cu interes. Numai sa ne lase adminii fiind un RC.

P.S. M-am uitat mai atent peste imaginile puse de laly. Oare nu tebuiau prevazute, cel putin in punti decupaje pentru a avea acces la echipamentele electronice?

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 26 May 2012 - 07:29 AM


#8 Useril este offline   laly 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 25-January 11
  • Location:constanta-murfatlar
  • Interests:navomodelism

Postat 26 May 2012 - 09:27 AM

Puntile nu sunt lipite, am spus ca voi aborda o metoda diferita de constructie datorita problemelor pe care le-ma observat la premontaj. O problema principala este chila din trei bucati.
Un bun prieten de la care am invatat destule despre navomodele imi spunea ca un navomodelist experimentat poate face corpul unei machete de nava "in mana" adica , cam ce recomanda deagostini. Procedeul ce il voi alege este cel clasic, in care voi aseza coastele pe o placa de lemn pentru a evita torsionarea corpului.
Azi voi ajunge la atelier pentru aceasta treaba pe care o voi detalia in imagini .

Aceasta postare a fost editata de laly: 26 May 2012 - 09:27 AM


#9 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 May 2012 - 11:01 AM

Vezi postarealaly, la 26 May 2012 - 09:27 AM, a spus:

............ un navomodelist experimentat poate face corpul unei machete de nava "in mana" .........


Nu contest, fiecare are propriile metode functie de ce, cu ce, cat poate. Totusi, un modelist experimentat foloseste o cala de montaj, indiferent de forma ei doar si daca e numai pentru lucru mai lejer. Cu doua maini libere se lucreaza mult mai usor decat cu una sau cu sprijine improvizate momentan.

#10 Useril este offline   paulg 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 24-May 12

Postat 27 May 2012 - 11:33 AM

Buna ziua, cred, vazand foto, ca daca in kit-ul de montaj ai ceva scule pentru a tine fixe toate elementele poti rezolva problema torsiuni care te incurca asa de rau. Tot din foto, dar din kit poti vedea mai bine, cred ca este o macheta de salon. Daca in kit gasesti ceva pentru calafatuirea ( impermeabilizarea) vasului, atunci detaliile constructive se preteaza la punerea sa la apa daca nu gasesti inseamna ca trebuie sa faci modificari constructive pt-ca vasul sa pluteasca.
Spor la treaba!
paulg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 28 May 2012 - 09:39 AM
Motiv editare: citat inutil


#11 Useril este offline   laly 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 25-January 11
  • Location:constanta-murfatlar
  • Interests:navomodelism

Postat 28 May 2012 - 12:04 PM

Prima etapa:
Acum veti intelege mai bine ce am vrut sa spun prin "alta metoda" referindu-ma la acest sistem de fixare a coastelor navomodelului si nu la cavaletul de lucru folosit in momentul in care avem un corp acoperit.
In acest moment dupa un plan transversal si unul longitudinal se aseaza coastele si chila fixanduse cu cuisoare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie0229.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0234.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0236.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0237.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0238.jpg


#12 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 28 May 2012 - 05:32 PM

Io, sincer, nu m-am prins, dar nu-i bai. Mai astept. Pana la urma poate da Cel de sus si ma luminez..
Bag 'sama, cat vad io din pozele destul de subdimensionate, ca partea dinspre etambou a chilei nu este inca fixata ci numai prinsa cu acea clema. In poze, chila pare haita in acea zona. De aceea cred ca e pusa acolo numai pentru poza.
Succes!

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 28 May 2012 - 05:34 PM


#13 Useril este offline   kuiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 02-February 11
  • Location:TgMures

Postat 28 May 2012 - 10:01 PM

pai e o metoda f buna. Coastele vor sta lipite de acele placi de pal astfel incat vor fi paralele intre ele si perpendiculare pe chila. Este o cala de montaj care tine nu numai chila ci si coastele.
ps. ar fi mai bine ca pozele sa fie la rezolutie mai mare pe viitor

Aceasta postare a fost editata de kuiu: 28 May 2012 - 10:01 PM


#14 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 28 May 2012 - 10:54 PM

E una din metode, e buna, am mai zis ca nu contest nici una din metodele care duc la un bun rezultat insa in cazul Sfantului eu o consider din categoria ,,de ce simplu cand se poate complicat''. Banui ca ai informatii si sfatuitor la ceea ce vrei sa faci, ti-as sugera totusi sa ai in vedere la realizarea chilei de pozitia, forma si modul de prindere a derivorului, fara care, doar prin lestarea corpului nu o sa capeti stabilitatea necesara.





#15 Useril este offline   laly 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 25-January 11
  • Location:constanta-murfatlar
  • Interests:navomodelism

Postat 29 May 2012 - 03:57 PM

Metoda aleasa este si pentru a arata cum se realizeaza cu adevarat un corp de corabie pentru incepatori fie el model static sau dinamic daca vrei sa lucrezi cum trebuie fara sa te chinui pe viitor cu montajul filelor de bordaj. Eu unul nu am vazut aceasta prezentare aici , iar in carti nu prea gasesti explicatii de genul acesta.
Sunt ok si motodele folosite de colegi cu coltare si alte accesorii dar nu f sigura, lucrarile lor fiind bine realizate avand in vedere ca cea mai mare parte dintre ei sunt incepatori.

#16 Useril este offline   Ady 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:galati

Postat 29 May 2012 - 06:03 PM

Parerea mea este ca placajul este prea subtire pentru corabie navigabila, apeleaza la un atelier cu debitare laser si la placaj de 5 mm de fag. Stiu este prea greu, dar avand in vedere ca au decupaj adanc in coaste nu o sa traga prea mult ambarcatiunea in apa daca e invelita cu baghete de brad, mai departe sti tu.:rolleyes:

#17 Useril este offline   laly 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 25-January 11
  • Location:constanta-murfatlar
  • Interests:navomodelism

Postat 30 May 2012 - 02:14 PM

Am fixat coastele si apare prima problema.
Incercand sa montez baghetele de rigidizare a coastelor date (din placaj) si din bucati constat ca locasurile decupate in acestea sunt decalate. Drept urmare am rupt doua din acele baghete.O porcarie.
Solutie: doua baghete de lemn ce vor merge de la pupa la prova continuu cu modificarile de rigoare ale coastelor.
Am pozitionat baghetele , am insemnat modificarile ce trubuiesc facute pe coaste urmand sa fac modificarile.

Orice navomodel navigabil are nevoie de lestare, orice nava are tancuri (zone) de balast. Lestarea nu se face prin materialele folosite la constructie ci prin calcule....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie0240 (Large) (Medium).jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0242 (Medium).jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0243 (Medium).jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0244 (Medium).jpg


#18 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 30 May 2012 - 04:06 PM

Mie, din penultima poza mi se pare ceva neinregula. Cel putin primele trei coaste din prova nu par a fi paralele intre ele, deci nici perpendiculare pe planul vertical al chilei. Mai departe nu ma mai ajuta imaginea. Am prelucrat putin imaginea ca sa ma fac inteles.

Imagine atasata: 2012-05-30_165316.jpg

#19 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 30 May 2012 - 04:13 PM

Mie unul ,nu-mi inspira o siguranta si stabilitate modul in care ai abordat prolema ,problema fiind acest stand de lucru .In plus de asta nu pre vad niste repere dupa care sa pozitionezi in cele doua axe,coastele.Sper sa nu fi deranjat de acesta observatie.Spor!



#20 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 30 May 2012 - 04:18 PM

Nu vreau sa par sfacaicios dar revin asupra lestarii, doar in ideea ca o parere venita in complectarea unor lucruri deja cunoscute nu poate strica. Intre lestare si balastare e o mica diferenta. Lestarea vizeaza modificarea pozitiei centrului de echilibru pe directie verticala pe cand balastarea e special pentru echilibrarea navei in plan orizontal (asieta). Fara insa a intra in amanunte tehnice, la Sfant, e nevoie pentru a-l face navigant, atat de lestare pentru a compensa inaltimea catargelor, velatura si forta vantului aplicata pe ele cat si de o marire a suprafetei de deriva, cea oferita de corpul navei fiind insuficienta pentru a avea o nava manevrabila. Intr-o oarecare masura lestarea e asigurata de acumulatorii si accesoriile RC, mai mult nu o sa iti poti permite dat fiind afundarea dar va fi prea putin pentru stabilitate. Din aceasta cauza se recurge la un artificiu si anume un derivor atasabil, lestat, care ridica foarte mult centul de echilibru si in acelasi timp asigura suprafata de deriva necesara. Pozitia lui e undeva in zona ctargului mare si se calculeaza functie de centrul velic. Montarea pentru a fi demontabil e intr-o cutie special incastrata in chila, solida si etansa. Paralel cu asta, pentru manevrabilitate va fi necesar marirea suprafetei penei carmei.
Gata, promit sa nu ma mai amestec decat daca sunt intrebat.
Spor!

Aceasta postare a fost editata de traian: 30 May 2012 - 04:20 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi