OH-6A Cayuse Italeri 1/72
#1
Postat 18 May 2012 - 07:22 PM
L-am inceput acum aproape un an si am lucrat pe apucate.
E un barzaune simpatic, ca un ou zburator, comandat de armata americana pentru a indeplini in principal, functia LOH (low observation helicopter), pe langa toate celelalte misiuni posibile.
Macheta e una bunicica, dar care permite / necesita destule upgrade-uri, fie ele scratch sau aftermarket.
Ca sa mai upgradez barzaunele, am luat 1 set de PE de la AZ Models. Este foarte bun, dar saracut in repere.De asemenea, am mai luat setul PE de la Airwaves, ca de obicei penibil (nu cred ca am folosit 5 dintre repere).
Mai dificile mi s-au parut ferestrele de deasupra usilor din spate, care trebuie marite. Aici e un schepsis - la varianta pe care am ales-o, ferestrele respective erau mai mari, dar totodata erau vopsite (de echipaj) pe deasupra cu oliv, pentru a se feri de soare. Ne mai gandim la variantele finale.
Si tunul a fost o provocare, dar tot e bine ca se construieste afara si abia apoi se monteaza.
Deoarece i-am mai gasit cateva bube la imbinari, planning-ul a trebuit luat de la capat. Pana la urma s-a executat in stilul vapoarelor in sticla - adica s-au imbinat jumatatile, s-a pus peretele spate, apoi podeaua, apoi peretele median, scaunele, bordul, ...
Iata ce aveam acum 6 luni:
Adica:
-centurile locurilor din fata sunt cele din setul AZ Models
-scaunul din spate este o bucata din peretele posterior de la un Huey 1/72 din setul CMK
-ferestrele superioare sunt din acetat
-completarea fuselajului este din folie Evergreen
-niturile din rasina sunt de la Archer
- toate capacele, capacelele, belciugele, gaicile, balamalele, etc sunt urmarea unui intens proces de canibalizare a seturilor PE aflate in posesie, dintre care cele mai de treaba donatoare au fost setul Eduard pentru Cobra 1/72 si un set Verlinden de "clamps and clasps" la 1/48
-cea mai complicata zona a fost zona bordului si a palonierelor, unde nici nu mai stiu ce am folosit
-la fel de greu a fost potrivirea piesei transparente din fata (evident ca, dupa atatea modificari aduse in zona, totul era putin deformat si nu se mai potrivea - asa ca s-a folosit intens MrSurfacer, freza si smirghelul)
To be continued...
E un barzaune simpatic, ca un ou zburator, comandat de armata americana pentru a indeplini in principal, functia LOH (low observation helicopter), pe langa toate celelalte misiuni posibile.
Macheta e una bunicica, dar care permite / necesita destule upgrade-uri, fie ele scratch sau aftermarket.
Ca sa mai upgradez barzaunele, am luat 1 set de PE de la AZ Models. Este foarte bun, dar saracut in repere.De asemenea, am mai luat setul PE de la Airwaves, ca de obicei penibil (nu cred ca am folosit 5 dintre repere).
Mai dificile mi s-au parut ferestrele de deasupra usilor din spate, care trebuie marite. Aici e un schepsis - la varianta pe care am ales-o, ferestrele respective erau mai mari, dar totodata erau vopsite (de echipaj) pe deasupra cu oliv, pentru a se feri de soare. Ne mai gandim la variantele finale.
Si tunul a fost o provocare, dar tot e bine ca se construieste afara si abia apoi se monteaza.
Deoarece i-am mai gasit cateva bube la imbinari, planning-ul a trebuit luat de la capat. Pana la urma s-a executat in stilul vapoarelor in sticla - adica s-au imbinat jumatatile, s-a pus peretele spate, apoi podeaua, apoi peretele median, scaunele, bordul, ...
Iata ce aveam acum 6 luni:
Adica:
-centurile locurilor din fata sunt cele din setul AZ Models
-scaunul din spate este o bucata din peretele posterior de la un Huey 1/72 din setul CMK
-ferestrele superioare sunt din acetat
-completarea fuselajului este din folie Evergreen
-niturile din rasina sunt de la Archer
- toate capacele, capacelele, belciugele, gaicile, balamalele, etc sunt urmarea unui intens proces de canibalizare a seturilor PE aflate in posesie, dintre care cele mai de treaba donatoare au fost setul Eduard pentru Cobra 1/72 si un set Verlinden de "clamps and clasps" la 1/48
-cea mai complicata zona a fost zona bordului si a palonierelor, unde nici nu mai stiu ce am folosit
-la fel de greu a fost potrivirea piesei transparente din fata (evident ca, dupa atatea modificari aduse in zona, totul era putin deformat si nu se mai potrivea - asa ca s-a folosit intens MrSurfacer, freza si smirghelul)
To be continued...
#2
Postat 18 May 2012 - 07:37 PM
Cind am ajuns eu la nivelul din primul episod, nu stiu cine mi-a dat cu blestem, dar sigur a gandit-o bine.
Nu pot sa-l ucid pe autorul material al faptei, pentru ca e fiu-meu.
Concret, a vrut "sa vada daca e lipit bine". El era lipit foarte bine, dar la un moment dat a cedat. Adio cupola (de care eram tare mandru), adio manse si scraciuielile aferente, adio scraciuieli la minigun si inca cateva piese (mai mult sau mai putin importante).
Daca nu dormea, il afisam. Parte proasta e ca pisele care au picat testul le-a pus bine - "nu mai stiu unde". Deci s-a cumparat o alta macheta (pentru cupola, manse si alte alea) si s-a purces la treaba.
Miniganu s-a reparat si a iesit chiar mai bine ca inainte (pe baza de know-how). Dar durerea mare a fost la cupola - pileala, gravura, future, gauri, far scratch, PE-uri, mascare, vopsit gri, vopsit oliv, lac acrilic, remascat, vopsit verde transparent, ..... Basca o mare parte din niturile laudate care a trebuit sa fie inlaturate, pentru o noua faza de Surfacer si smirghel.
Dupa ce am depasit momentul, am cam terminat faza de constructie si incep curand vopsirea. L-am fixat un pic cu Patafix, pentru poze (d-aia e mai sui putin).
In plus, a mai primit urmatoarele:
- picioroange (complicat, pentru ca e nevoie de pini la fiecare picior, pentru soliditate)
- miniganu (teava Quickboost, lada munitie Eduard si mult, mult scratch)
- rotorul principal (mult, mult scratch)
- rotorul anticuplu (scratch)
Va mai arat un M60 (PE Extratech) care va dota locul din fund de la taxatoare.
Iar la final, stresul serilor mele: extinctoru' (care vine la gamba pilotului) scraciuit complet.
Am o mare rugaminte la colegii de boala: are cineva poze ceva mai clare cu zona imediat de sub rotor (swash-plate system)?
Am o mare rugaminte la colegii de boala: are cineva poze ceva mai clare cu zona imediat de sub rotor (swash-plate system)?
Nu pot sa-l ucid pe autorul material al faptei, pentru ca e fiu-meu.
Concret, a vrut "sa vada daca e lipit bine". El era lipit foarte bine, dar la un moment dat a cedat. Adio cupola (de care eram tare mandru), adio manse si scraciuielile aferente, adio scraciuieli la minigun si inca cateva piese (mai mult sau mai putin importante).
Daca nu dormea, il afisam. Parte proasta e ca pisele care au picat testul le-a pus bine - "nu mai stiu unde". Deci s-a cumparat o alta macheta (pentru cupola, manse si alte alea) si s-a purces la treaba.
Miniganu s-a reparat si a iesit chiar mai bine ca inainte (pe baza de know-how). Dar durerea mare a fost la cupola - pileala, gravura, future, gauri, far scratch, PE-uri, mascare, vopsit gri, vopsit oliv, lac acrilic, remascat, vopsit verde transparent, ..... Basca o mare parte din niturile laudate care a trebuit sa fie inlaturate, pentru o noua faza de Surfacer si smirghel.
Dupa ce am depasit momentul, am cam terminat faza de constructie si incep curand vopsirea. L-am fixat un pic cu Patafix, pentru poze (d-aia e mai sui putin).
In plus, a mai primit urmatoarele:
- picioroange (complicat, pentru ca e nevoie de pini la fiecare picior, pentru soliditate)
- miniganu (teava Quickboost, lada munitie Eduard si mult, mult scratch)
- rotorul principal (mult, mult scratch)
- rotorul anticuplu (scratch)
Va mai arat un M60 (PE Extratech) care va dota locul din fund de la taxatoare.
Iar la final, stresul serilor mele: extinctoru' (care vine la gamba pilotului) scraciuit complet.
Am o mare rugaminte la colegii de boala: are cineva poze ceva mai clare cu zona imediat de sub rotor (swash-plate system)?
Am o mare rugaminte la colegii de boala: are cineva poze ceva mai clare cu zona imediat de sub rotor (swash-plate system)?
#6
Postat 21 May 2012 - 08:58 AM
Florine, Axoare, multumesc. Aproape renuntasem, cand am gasit in ultima pagina a unuia dintre link-urile puse de Alex exact ce-mi trebuia. Dau o bere la prima ocazie.
Merci si tie, Caline, pentru sinceritatea-ti caracteristica. Iar faza cu dormitul nu tine. Daca are ceva de spus, nu se va impiedica de un detaliu la o scara atat de mica.
Merci si tie, Caline, pentru sinceritatea-ti caracteristica. Iar faza cu dormitul nu tine. Daca are ceva de spus, nu se va impiedica de un detaliu la o scara atat de mica.
#7
Postat 24 June 2012 - 12:04 AM
Am avut 2 saptamani de concediu si l-am dovedit.
Uneori, pauzele astea intre etape au insemnat un castig, venindu-mi cate un chef nebun sa reiau / refac unele detalii la care anterior renuntasem (gen "swash plate"-ul de care am mai vorbit, gen elicea de coada, pe care am mai reconstruit-o o data, gen antena radio de pe intrados).
Sunt multumit ca am reusit sa scot putin la lumina un kit foarte vechi, care de obicei nu merita asemenea atentie.
Cayuse-ul mi-l doream in colectie inca de cand am vazut primul catalog Italeri - cred ca prin '92, dar niciodata nu am pus mana pe unul. Las' ca am pus acuma si mi-a ocupat timpul cam 6 luni.
Nu-mi pare deloc rau, pentru ca si eu sunt multumit overall de rezultat. Se mai putea insista prin unele locuri, dar, dupa cum s-a mai subliniat, e o macheta mica si foarte, foarte greu de manevrat. De asemenea, programarea etapelor e indispensabila pentru a avea loc de aplicat toate tehnicile.
Uneori, pauzele astea intre etape au insemnat un castig, venindu-mi cate un chef nebun sa reiau / refac unele detalii la care anterior renuntasem (gen "swash plate"-ul de care am mai vorbit, gen elicea de coada, pe care am mai reconstruit-o o data, gen antena radio de pe intrados).
Sunt multumit ca am reusit sa scot putin la lumina un kit foarte vechi, care de obicei nu merita asemenea atentie.
Cayuse-ul mi-l doream in colectie inca de cand am vazut primul catalog Italeri - cred ca prin '92, dar niciodata nu am pus mana pe unul. Las' ca am pus acuma si mi-a ocupat timpul cam 6 luni.
Nu-mi pare deloc rau, pentru ca si eu sunt multumit overall de rezultat. Se mai putea insista prin unele locuri, dar, dupa cum s-a mai subliniat, e o macheta mica si foarte, foarte greu de manevrat. De asemenea, programarea etapelor e indispensabila pentru a avea loc de aplicat toate tehnicile.
#9
Postat 24 June 2012 - 02:48 PM
Am vazut minunatia pe viu. Fara sa perii pe nime, ca nu ecazul, ajata muuuuuuuuult mai bine decit in poze. Am vazut niste detalii care si pe mine, "maniacul amnetelor" (citat dupa 1-0-9) m-au surprins.
Toata stima!
Toata stima!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 June 2012 - 02:48 PM
#14
Postat 24 June 2012 - 09:09 PM
Merci baieti pentru apreciatiuni. A fost un ou tare de spart, experienta pe care insa nu as mai repeta-o.
Intr-adevar, si mie mi se pare ca arata mai bine in realitate decat in poze, pentru ca, dupa parerea mea, ochiul liber vede mai intai ansamblul si abia apoi detaliile, iar scara reala a machetei nu e deformata de dimensiunile monitorului.
Axorele, urmatorul proiect il stii - o figurina. Iar urmatoarea macheta aero e departe - poate o Cobra, poate X1 pe portocaliu, poate Hs 129, cine stie?
Flo, un articol e prea mult. Sunt niturile Archer din rasina care vin fixate pe foaie de decal. Trebuie taiate fasii, masurat cu un compas, aplicate, zemuite, vopsite, lacuite, weatherite si cam atat. Nu e complicat, pur si simplu e o treaba geniala realizata la un standard ridicat de un producator care stie ce face. Cel mai greu e sa le procuri din State (merci Gabi)..
Intr-adevar, si mie mi se pare ca arata mai bine in realitate decat in poze, pentru ca, dupa parerea mea, ochiul liber vede mai intai ansamblul si abia apoi detaliile, iar scara reala a machetei nu e deformata de dimensiunile monitorului.
Axorele, urmatorul proiect il stii - o figurina. Iar urmatoarea macheta aero e departe - poate o Cobra, poate X1 pe portocaliu, poate Hs 129, cine stie?
Flo, un articol e prea mult. Sunt niturile Archer din rasina care vin fixate pe foaie de decal. Trebuie taiate fasii, masurat cu un compas, aplicate, zemuite, vopsite, lacuite, weatherite si cam atat. Nu e complicat, pur si simplu e o treaba geniala realizata la un standard ridicat de un producator care stie ce face. Cel mai greu e sa le procuri din State (merci Gabi)..
#19
Postat 25 June 2012 - 03:35 PM
Multam fain, dragilor. Dupa atata chin, parca te mai inmoaie / motiveaza cateva cuvinte frumoase.
Daca ar merge asa, inseamna ca unii dintre noi sunt de varsta ents-ilor din LOTR.
Suna-ma oricand, ca stii ca-ti raspund.
Cam asa ma gandesc si eu. Impreuna cu Huey-ul, care a fost primul realizat, ar face o familie frumoasa.
wurger, la 24 June 2012 - 11:38 PM, a spus:
Ba, macar acum poti sa-ti pui un an din viata in vitrina si sa nu-ti para rau cand te uiti la el.
Te sun sa te felicit cum se cuvine ca aici mi-e rusine de oamenii astia care ne stie.
Te sun sa te felicit cum se cuvine ca aici mi-e rusine de oamenii astia care ne stie.
Daca ar merge asa, inseamna ca unii dintre noi sunt de varsta ents-ilor din LOTR.
Suna-ma oricand, ca stii ca-ti raspund.
Florin-aka-Scorpio, la 25 June 2012 - 10:11 AM, a spus:
Găoacea chiar arată foarte bine. Felicitări! Iar despre viitoarele subiecte aero, i-ar sta foarte bine in compania unei Cobre.
Cam asa ma gandesc si eu. Impreuna cu Huey-ul, care a fost primul realizat, ar face o familie frumoasa.