De pe net, aprilie 2012
#42
Postat 22 April 2012 - 07:33 PM
http://www.youtube.c...h?v=M9LsK74J_W0
http://www.youtube.c...&feature=relmfu
#44
Postat 22 April 2012 - 08:19 PM
Gopo, evident, parerile pot diferi. Eu ce pot sa zic este ca, oarecum contrar opiniei majoritare, desertul e un mediu cu mult mai putin nisip decat s-ar crede pe alocuri. Anumite regiuni raman neschimbate perioade extrem de lungi, iar zona din imagini pare sa faca parte exact din categoria asta.
Cu toate ca pare greu de crezut ce zic, revin la "Lady Be Good". Cazut intr-o zona doar cu nisip, fara echipaj la bord, planand cu motoarele oprite. Nu trebuie sa mentionez ce proprietati excelente de franare are nisipul, cred. In cazul LBG, desi un B-24 are un profil parca facut sa fie pus pe sol fara probleme, in nisip s-a infundat cu botul, a franat rapid, si asta a dus la ruperea in doua a aparatului. Coada a cam vrut sa-si continue drumul si botul s-a opus.
Ca idee, in zona in care echipajul s-a parasutat, existau urme in nisip din '41 si '42 (avionul a fost pierdut in '43). Cel putin o perioada echipajul se pare ca s-a ghidat dupa respectivele urme. Respectivele urme erau inca vizible in '58-'59 (aproape 20 de ani mai tarziu). Marcajele lasate in urma de echipaj (parasutele fixate cu pietre) au fost gasite la suprafata in '59-'60. Ramasitele echipajului, la distanta enorma de aparat (cel mai departe la circa 180km de la locul parasutarii) au fost gasite deasupra nisipului. Au fost recuperati toti mai putin unul, din 4 zone diferite ale desertului, la zeci/sute de km distanta unele de altele locurile in cauza. Cred ca e destul de evident unde bat... E posibil si ce spui tu, gandeste-te un pic si la ce am prezentat mai sus insa... In fond, e usor irelevant cat nisip era acum 70+ de ani acolo, si fara o masina a timpului putem avea cel mult doar pareri.
Ca sa mentin un pic ideea topicului, pentru cei care nu cunosc povestea... Revista Life, numarul din Martie 1960. Probabil primul articol aparut pe tema asta, si ca atare incomplet (inca 3 membri ai echipajului au fost gasiti dupa publicarea articolului, ultimul inca e MIA)
http://books.google....nepage&q&f=true
#45
Postat 22 April 2012 - 08:40 PM
#46
Postat 22 April 2012 - 09:14 PM
[/quote]
Un pilot bun, chiar si cu un P-40, aterizeaza in 5 metri la nevoie. Daca il fileaza pana la pierderea aproape totala a portantei si il pune capac e mai sanatos decat sa aterizeze in viteza si sa aiba un derapaj necotrolat. Daca a avut motorul oprit sau in relanti la contactul cu solul, aterizarea a fost chiar banala. Evident si relieful arata altfel. In zonele desertice se schimba frecvent peisajul, de aceea nu exista harti detaliate ale acestor zone.
#48
Postat 22 April 2012 - 09:57 PM
goposaurus, la 22 April 2012 - 09:31 PM, a spus:
,,In fond, e usor irelevant cat nisip era acum 70+ de ani acolo, si fara o masina a timpului putem avea cel mult doar pareri.''
Perfect de acord.
Interesant si filmuletul din doua parti, macar ne putem forma o imagine de ansamblu putin mai ampla fata de cel trei cadre initiale.
Multumesc Muggs.
Cine stie cate epave de genul celei de mai sus, sau a mai cunoscutului Lady be Good, ascunde inca teatrul african.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 22 April 2012 - 09:58 PM
#49
Postat 22 April 2012 - 10:08 PM
[/quote]
Si cate or mai fii si pe la noi. Un IAR 80 apare in rapoarte ca fiind cazut in Piatra Mare si nici pana azi nu a fost gasit. In anii 80'' la Comandau a fost gasit un Potez 25 in padure (nu se stie nici azi ce s-a mai intamplat cu el) si tot prin zona aia a fost gasit si un biplan rusesc din WW2 in sura unui taran.
#51
Postat 23 April 2012 - 05:23 PM
#53
#57
Postat 24 April 2012 - 12:07 PM
teh, la 23 April 2012 - 05:23 PM, a spus:
Din pacate da, si tot mai des! Modelul in cauza nu facea parte din concurs, era expus in sala de sus unde erau si cluburile cu diverse machete expuse. Nu cred ca propietarul va mai avea sansa sa isi revada modelul vreodata (doar daca hotul este prea prost sau lacom sa obtina suma de bani).
Pentru iubitorii WWII la scara 1:48 Tamiya pregateste o surpiza cu noul Il2 Shturmovik care este mult laudat : http://www.hyperscal...3reviewbg_1.htm
#58
Postat 24 April 2012 - 06:44 PM
#59
Postat 24 April 2012 - 07:13 PM
Filmat initial in IMAX, in link-ul de mai jos se regaseste la o rezolutie mai mult decat acceptabila; sunetul asisderea.
De urmarit in mod full screen.
#60
Postat 24 April 2012 - 08:05 PM
Si partea 1 a acestui foarte interesant serial care este color o buna parte .
Aceasta postare a fost editata de dany: 24 April 2012 - 08:18 PM