dani, la 01 April 2012 - 03:36 PM, a spus:
... Grizzlea,fara suparare,departe de mine gandul de a-l combate pe maestrul Zaloga,dar ce te faci cand in doua publicatii diferite,redactate de acelasi autor[S.Zaloga],acelasi tanc e clasificat cand 4A3 cand M4?
Stimabile Jupan si Fratior,
Departe de orice umbra de suparare, este Ursul !
Orice discutie in contradictoriu pe marginea inepuizabilelor subiecte Shermaniste, atunci cand este de buna credinta, poate fi doar spumoasa si deosebit de interesanta...
Stiu despre controversele pe tema variantei de Sherman ce poarta aceasta inmatriculare... dar cel putin Sensei Zaloga, nu s-a contrazis si nu a gresit ( singura eroare in legenda imaginii, este la numarul batalionului, in mod REAL, fiind Batalionul 68 ), nici atunci cand a prezentat A DOUA fotografie cunoscuta a acestui tanc ( cea in care carcasa diferentialului este demontata, pentru reparatii ) :
Citeaza
...Cateva argumente care mi-au fost aduse[de amicii de pe Armorama] in favoarea variantei 4A3:
-cupola comandantului-se pare ca majoritatea M4-urilor de 105mm VVSS,au avut cupole cu trapa mare[se deschidea in doua piese]
-montantul "dulcineei'[mitraliera de 50 cal.],in spatele trapelor, intre ele,specific variantei de 4A3[la M4 mitraliera era montata pe cupola comandantului]
-in toate pozele cu M4 de 105 mm,se vede clar acelasi tip de cupola...
Dani, faptul ca turela acestui tanc este echipata cu o cupola a comandantului, in loc de trapa cu doua capace ( caracteristica mai timpurie ), nu dovedeste nimic !
Diametrul acestora este identic, ele sunt total interschimbabile, operatiune ce se putea executa cu mare usurinta.
Pur si simplu, tancul ar putea sa fie dintr-un lot de productie mai tarziu, sau ( si mai probabil ) cupola a fost montata ca un "upgrade in the field".
Afetul mitralierei M2HB, este normal sa fie asezat pe acoperisul turelei, chestiune standard la turelele echipate cu numita cupola.
De fapt... demonstratia mormaielii mele, este simpla...
iata o pagina din BIBLIA lui Hunnicutt :
Altele sunt caracteristicile, pe care trebuie sa le cautam in imagini, atunci cand dorim sa deosebim un M4 (
cu motor in stea cu 9 cilindrii, racit cu aer ), de un M4A3 (
cu motor cu 8 cilindrii in V, racit cu lichid ).
Acestea sunt unghiul placii din spate de la coca superioara, detaliile puntii motorului si prezenta sau absenta capacelor ventilate de la compartimentele pentru "grouser-i".
Chestiile astea sunt dezbatute mai in amanunt, in aceasta mai veche scriere Urseasca :
http://barblogulursu...05vvss-148.html
Dar, sa analizam oleaca, cele doua fotografii cunoscute ale acestui Sherman :
In ambele :
-
1 ROSU : Unghiul placii din spate, CARCATERISTIC variantei M4
-
2 VERDE : Unghiul placii din spate, pentru o coca superioara, ce AR FI APARTINUT unui M4A3
In fotografia din stanga :
-
3 ROSU : Capacul ventilat de la compartimentul pentru "grouser-i", caracteristic pentru M4
In fotografia din dreapta :
-
3 ROSU : Se distinge forma caracteristica a protectiei din jurul capacului blindat, de la ventilatia motorului in stea. Deci, cu siguranta un M4 !
Consider ca cele prezentate, sustin cel putin intr-un mod suficient, mormaiala Urseasca.
Blanoase salutari, fratioare Dani !
Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 01 April 2012 - 05:28 PM