T-34/85 Zvezda 3533 1/35 Tnac mediu T-34/85
#1
Postat 29 March 2012 - 11:05 AM
Doamne ajuta si mâini făra tremurici!
#3
Postat 29 March 2012 - 05:58 PM
Early Dished Wheels
The "Early Dished Wheel" was a solid dished steel wheel with a solid rubber tyre. The tyre was perforated at the edges and along the outside walls. These wheels were commonly seen on Model 1943 and Model 1945 T-34/85s.
Half Spider Wheels
The "Half-Spider Wheel" was a cast steel wheel featuring 12 large lightening holes around the outer edge of the rim, 6 smaller lightening holes closer to the hub, and 6 narrow reinforcing ribs radiating out from the hub to the rim between the holes. The rubber tyre was perforated in the same manner as the "Early Dished Wheel". "Half-Spider Wheels" entered production in late 1943, and therefore may have been fitted to any T-34/85 variant. (Photograph Courtesy Andreas Lärka)
Full Spider Wheels
The "Full-Spider Wheel" was similar in design to the "Half-Spider" variety, but with 12 small lightening holes close to the hub instead of 6. The full-radius reinforcing ribs also doubled to 12. The "Full-Spider" tyre was solid rubber with no perforations. Curiously, the Full-Spider Wheel" entered production at about the same time as the "Half-Spider" variety, although it is more common to see this type of wheel installed on very late-war and post-war vehicles.
Starfish Wheels
This cast steel wheel is reinforced by incorporating a "wave" pattern around its radius. One lightening hole correspond to the highest point of each of five "waves" near the wheel's rim. Tyres are of the non-perforated variety. It is possible that some late-war vehicles may have been fitted with this style of wheel. There is at least one photograph which seems to support this claim. However, it is more usual to find this style of wheel on very late post-war vehicles.
Kitul arata asa:
Intrebare pentreu cei experimantati.
#4
Postat 29 March 2012 - 06:41 PM
Repet întrebarea lui Hammer, în altă formă: te mulţumeşti cu ce ai cumpărat, sau te înhami la muncă grea să scoţi mai mult din acel kit?
Să ştii că, în privinţa îmbunătăţirii, nu e chiar foarte greu. Nu mă bag însă la vopsire!
#6
Postat 29 March 2012 - 06:55 PM
Ai curajul să arunci lateralele alea ale cutiei blindate şi să faci altele? Că alea, cu balansorii integraţi, sunt oribile. Pe mine, care mi-am făcut mâna, ca tanchist, pe T-34/85, mă oripilează!
Din fericire, nu e o treabă prea grea. Ai nevoie de nişte ABS, un cutter, burghie şi nişte pile. Iar balansorii şi carterul demultiplicatorului, îi poţi recupera, îmbunătăţi şi refolosi.
Dă-mi un PM cu adresa ta poştală. Funcţie de stadiul constructiv la care ajungi, am să-ţi trimit copii xerox din manualul T-34, plus altele.
Şi, dacă ai privire bună, răbdare şi îndemânare, ai să te miri şi tu la ce poţi ajunge!
S-ar putea să mai arunci câte ceva, nu te descuraja!
#7
Postat 29 March 2012 - 07:17 PM
Nu am gasit Model Master 1710 (dark green). O sa mai caut.
De asemenea la unele T34 am vazut că acel cauciuc de pe roti este dințat pe altele nu. O sa ma documentez.
#8
Postat 29 March 2012 - 07:19 PM
Nu stiu daca merita Zvezda atita chin, e primul kit care-l faci? Daca e printre primele eu l-as stringe out of the box, si as opta data viitoare pentru un kit mai avansat ce tine de partea tehnica.
Zvezda face repack la vopseaua model master-> revell aqua e vopsea destul de buna si nu cred ca ar fi cazul sa schimbi producatorul din cauza instructiunii.
Daca te intereseaza partea tehnica eu am citeva carti interesante pe care le-am acumulat atunci cind cautam info despre T34 76, daca te intereseaza zi-mi si le upload-ez pe rapidshare.
#9
Postat 29 March 2012 - 08:59 PM
Anul trecut am facut si eu aceiasi macheta, cu inmatriculari romanesti . Spre norocul meu am descoperit ca am avut in dotare acea versiune . Spre exemplu este unul sectionat la MM iar altul intreg la Arsenal Parc in Orastie, jud. Hunedoara. Despre o inmatriculare reala a acestei versiuni(construita de fabrica 183) in Armata Romana, nu am gasit referinte; in concluzie l-am inmatriculat fictiv .
Imbinarile la cutia blindata o sa-ti dea putin de lucru , mai ales placa de blindaj din spate, unde vin esapamentele . Aceasta nu o sa se imbine foarte bine cu lateralele. In consecinta cand vei aplica kit s-ar putea sa pierzi o serie de nituri. Nu te chinui sa le salvezi, mai bine reconstruiestele.
Alta problema este cordonul de sudura de pe turela ; nu este foarte corect ca pozitionare. Vezi planuri sau foto.
De asemeni senila este oribila. Doar daca o lipesti de galeti, in partea superioara, va avea o forma corespunzatoare
In privinta galetilor, depinde ce versiune vrei sa faci. Din cate mai tin minte pe T34 (toate variantele: 76 si 85) au fost peste 20 de tipuri de galeti. La variantele utilizate pana tarziu dupa WW II vei gasi galeti chiar si de T54 si T55.
Daca crezi ca te pot ajuta cu ceva documentatie, inclusiv planuri in scara, da-mi un PM.
#10
Postat 29 March 2012 - 09:59 PM
Tancul ăla de la Zvezda ar putea fi şi unul fabricat în Ceho, dar alea aveau o diferenţă - plăcile blindate din faţă se îmbinau direct, fără piesa de legătură rotunjită.
Când T-34/85 stocate la Buziaş au fost trimise la casat, în primăvara anului 1995, m-am dus să fac ceva poze. Am rămas surprins de varietatea de detalii întâlnite, inclusiv în ce priveşte sudurile la turelă! Erau chiar şi în varianta prezentată pe cutia Zvezda. Dar este posibil să difere în alte detalii.
#11
Postat 06 April 2012 - 02:34 PM
- am amestecat vopsea si diluant in proportie de 50-50% insa se usuca foarte repede...
- raman urme vizibile de la pensula.
In schimb acrilica (Rust, Vallejo) se usuca uniform si fara urme, insa are rezistenta mecanica redusa.
Ce ma sfatuiti?
#12
Postat 06 April 2012 - 02:51 PM
#13
Postat 06 April 2012 - 05:28 PM
Si eu sunt de aceeasi parere cu OdlHammern in ceea ce priveste efortul pentru kit-urile slabe(sau "mai" slabe).
Aceasta postare a fost editata de tgr: 06 April 2012 - 05:30 PM
#14
Postat 06 April 2012 - 10:48 PM
Daddy22 ,parerea mea personala,e ca poti sa faci linistit kitul direct din cutie,are tot ce-i trebuie.Cu putin kit pe la imbinari si ceva ace deasupra senilelor,iasa ceva frumos-l-am facut si eu pt un client,cu vreo 2 ani in urma...
In privinta vopsirii eu iti recomand acrilicele ModelMaster,iar ca modalitate de vopsire la pensula iti recomand tutorialul asta:
...nu-i nevoie sa intelegi ce spune,se vede clar ce face.E aceasi tehnica folosita si de mine pt toate scarile,si crede-ma ca nu ramane nici urma de "pensulit".
Spor sa ai!