T34/76 mod. 1941 cast turret Dragon 1:35
#41
Postat 24 April 2012 - 09:47 PM
Nu am mai văzut tipul ăla de zăvoare, aşa că nu pot fi sigur cum funcţionau, dar după desen presupun că:
- piesa de pe capac este împărţită, la partea dinspre piesa laterală a zăvorului, în 3 segmente, două laterale mai înguste şi unul central mai lat; segmentul central este profilat ca un cârlig (nu pot să pun desene, nu am scaner, dar fă un experiment - întinde mâna cu palma în sus, strânge degetele şi apoi poziţionează arătătorul ca şi cum chemi pe cineva. Cam aşa ar arăta partea centrală). Piesa de pe capac este fixă;
- componentele de pe laterala cutiei sunt în număr de două - o sârmă profilată, ca un "U" cu picioare, sudată pe cutie şi care constituie axul celei de-a doua piese; a doua piesă este un profil cu secţiune în "U", cu două găuri pe laterale, în partea de jos (pentru trecerea axului), iar la partea superioară este în gustată şi îndoită pentru a forma un cârlig ce se prinde de cârligul piesei de pe capac.
Un astfel de ansamblu stă închis numai datorită arcului capacului, care le ţine sub tensiune. Ca să deschizi capacul, apeşi puţin pe el pentru a dezangrena cârligele zăvorului, apoi tragi spre exterior de piesa mobilă de pe laterala cutiei.
Un astfel de sistem de închidere nu ar fi foarte sigur, capacul cutiei PSA a tunului este destul de greu şi, la şocuri mai mari, s-ar putea mişca ducând la deschiderea zăvoarelor. Probabil de aia s-a renunţat la el.
Repet, toate astea sunt presupuneri ale mele, plecând de la desenul prezentat de tine. Nu e neapărat să fie şi reale!
Cutia lotului PSA se putea monta oricum, este practic simetrică, exceptând sensul de deschidere al capacului. Normal, capacul ar trebui să se deschidă spre axa tancului, pentru ca să ai aacces uşor la interior când stai pe sol, lângă tanc.
- piesa de pe capac este împărţită, la partea dinspre piesa laterală a zăvorului, în 3 segmente, două laterale mai înguste şi unul central mai lat; segmentul central este profilat ca un cârlig (nu pot să pun desene, nu am scaner, dar fă un experiment - întinde mâna cu palma în sus, strânge degetele şi apoi poziţionează arătătorul ca şi cum chemi pe cineva. Cam aşa ar arăta partea centrală). Piesa de pe capac este fixă;
- componentele de pe laterala cutiei sunt în număr de două - o sârmă profilată, ca un "U" cu picioare, sudată pe cutie şi care constituie axul celei de-a doua piese; a doua piesă este un profil cu secţiune în "U", cu două găuri pe laterale, în partea de jos (pentru trecerea axului), iar la partea superioară este în gustată şi îndoită pentru a forma un cârlig ce se prinde de cârligul piesei de pe capac.
Un astfel de ansamblu stă închis numai datorită arcului capacului, care le ţine sub tensiune. Ca să deschizi capacul, apeşi puţin pe el pentru a dezangrena cârligele zăvorului, apoi tragi spre exterior de piesa mobilă de pe laterala cutiei.
Un astfel de sistem de închidere nu ar fi foarte sigur, capacul cutiei PSA a tunului este destul de greu şi, la şocuri mai mari, s-ar putea mişca ducând la deschiderea zăvoarelor. Probabil de aia s-a renunţat la el.
Repet, toate astea sunt presupuneri ale mele, plecând de la desenul prezentat de tine. Nu e neapărat să fie şi reale!
Cutia lotului PSA se putea monta oricum, este practic simetrică, exceptând sensul de deschidere al capacului. Normal, capacul ar trebui să se deschidă spre axa tancului, pentru ca să ai aacces uşor la interior când stai pe sol, lângă tanc.
#42
Postat 24 April 2012 - 09:53 PM
Sheniloiu - clar, oricum as putea mima toata smecheria asta: sa-i lipesc U cu picioare si deasupra sa-i pun capacel ca in desenul tehnic. Sau cutia sa o fac mai josuta si sa-i pun piesele de PE. ca pe ultimele foto prezentate de mine..
Ultima intrebare e care din variantele prezentate de mine ar merge la Parhomenko))
Ultima intrebare e care din variantele prezentate de mine ar merge la Parhomenko))
#43
Postat 24 April 2012 - 10:02 PM
Probabil că oricare dintre ele!
Cutiile alea par să aibă lungimea şi lăţimea identice, doar înălţimea diferă. Deci, aproape sigur erau interschimbabile. Asta în cazul în care vei folosi una dintre cutiile cu mânere pe laterale şi fixare de aripa tancului cu piesa aia în "L" cu cioc, care se agaţă de mânerele laterale (pare să fie acelaşi model la toate cutiile cu mânere).
În plus, din desene văd că a existat un singur model de cutie (de fapt, denumirea corectă este de "ladă pentru lotul P.S.A. - Piese de Schimb şi Accesorii - al tunului", deşi probabil tot acolo era ţinută şi trusa PSA a mitralierelor) fără mânere laterale. Deci, implicit, mai rar folosit.
Cutiile alea par să aibă lungimea şi lăţimea identice, doar înălţimea diferă. Deci, aproape sigur erau interschimbabile. Asta în cazul în care vei folosi una dintre cutiile cu mânere pe laterale şi fixare de aripa tancului cu piesa aia în "L" cu cioc, care se agaţă de mânerele laterale (pare să fie acelaşi model la toate cutiile cu mânere).
În plus, din desene văd că a existat un singur model de cutie (de fapt, denumirea corectă este de "ladă pentru lotul P.S.A. - Piese de Schimb şi Accesorii - al tunului", deşi probabil tot acolo era ţinută şi trusa PSA a mitralierelor) fără mânere laterale. Deci, implicit, mai rar folosit.
#54
Postat 07 May 2012 - 01:34 PM
Eu pe T-34/85 am prins cablul care e in prima si penultima fotografie. Ceea ce nu inseamna neaparat ca modelele mai de inceput nu au avut si alte modele de cabluri.
Daca poti, mergi insa pe modelul ala din a treia fotografie (cea cu marmita in fata tancului), da impresia de ceva mai "early" si e mai deosebit.
Daca poti, mergi insa pe modelul ala din a treia fotografie (cea cu marmita in fata tancului), da impresia de ceva mai "early" si e mai deosebit.
#59
Postat 08 May 2012 - 01:33 PM
Baieti, intrati in detalii de functionare!
Piesa aia e axul rotii de intindere. Si aia are de fapt doua axe, unul care intra in cutia blindata si in mecanismul de intindere si unul pe care se fixeaza roata de intindere. Cele doua nu sunt in prelungire. Ca urmare, prin rotire axul rotii de intindere descrie un cerc in jurul gaurii din blindaj. Fapt ce duce la intinderea si slabirea senilei.
Orice pozitie e corecta, functie de cat de intinsa vreti sa fie senila. Dar de obicei axul rotii se afla deasupra axului ce intra in blindaj. Daca este la orizontala si in fata, a atins pozitia maxima de intindere. Daca se continua rotirea si axul coboara, ceea ce e anormal dar se mai intampla, senila se slabea.
La T-34/85, daca nu ma insel, o senila corect intinsa se sprijina/atinge galetii 2, 3 si 4. Daca atinge toti galetii, e slabita. Daca mai face si "cute" intre galeti, e deja bleaga rau. Daca atinge doar 2 sau un galet, e prea intinsa. Trebuie sa verific manualul tancului, dar nu prea am cum acum.
In fapt, senila se intinde diferit fata de teren. Trebuie intinsa normal pentru drumuri tari. Se intinde mai mult pentru zapada si noroi. Si se poate lasa moale pentru nisip.
Iar e la decizia voastra!
Piesa aia e axul rotii de intindere. Si aia are de fapt doua axe, unul care intra in cutia blindata si in mecanismul de intindere si unul pe care se fixeaza roata de intindere. Cele doua nu sunt in prelungire. Ca urmare, prin rotire axul rotii de intindere descrie un cerc in jurul gaurii din blindaj. Fapt ce duce la intinderea si slabirea senilei.
Orice pozitie e corecta, functie de cat de intinsa vreti sa fie senila. Dar de obicei axul rotii se afla deasupra axului ce intra in blindaj. Daca este la orizontala si in fata, a atins pozitia maxima de intindere. Daca se continua rotirea si axul coboara, ceea ce e anormal dar se mai intampla, senila se slabea.
La T-34/85, daca nu ma insel, o senila corect intinsa se sprijina/atinge galetii 2, 3 si 4. Daca atinge toti galetii, e slabita. Daca mai face si "cute" intre galeti, e deja bleaga rau. Daca atinge doar 2 sau un galet, e prea intinsa. Trebuie sa verific manualul tancului, dar nu prea am cum acum.
In fapt, senila se intinde diferit fata de teren. Trebuie intinsa normal pentru drumuri tari. Se intinde mai mult pentru zapada si noroi. Si se poate lasa moale pentru nisip.
Iar e la decizia voastra!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 08 May 2012 - 01:35 PM