florinjenica, la 28 April 2012 - 07:54 PM, a spus:
Intre timp am mai studiat cartea lui S.Zaloga, Modelling the US Sherman (76 mm), care trateaza chiar acest subiect, e drept, la scara 1/35. Cu temele aproximativ facute...
Ursul declara ca este
absolut impresionat, de felul cum desfasori acest
"Very Important Project" (asa cum l-ai prezentat lui Doug Chaltry, in conversatia feisbucista), in paralel cu noua si nobila ta misiune !
Consider ca, din toate punctele de vedere, este un adevarat
tutorial... o excelenta sursa de inspiratie, pentru oricine !
In ceea ce priveste articolul din cartea lui
Obi-Wan Zaloga... ei bine, fiind un proiect modelistic mai vechi al Onorabilului, s-au strecurat acolo si cateva mici erori (datorate probabil, nivelului informational, din acel moment)..
Una dintre ele, care sare in ochi, este ne-obliterarea celor doua busoane ale rezervoarelor de ulei, din lateralele capacului blindat al admisiei pentru aerul de racire al motorului.
Kitul Dragonez la 1/72, este din acest punct de vedere, mai corect decat cel la 1/35.
O alta mica eroare
care te intereseaza, apartine procedurii sale pentru conversia turelei, din versiunea ASF, in versiunea USC.
Tot ce a lucrat Sensei Zaloga acolo, este absolut corect... in afara de pozitia celor extensii (din profile in L) din spatele turelei, menite sa asigure stocarea tevii mitralierei M2HB.
El le-a lasat nemodificate, plasate la nivelul "acoperisului" turelei, tipic versiunii ASF.
La versiunea foarte timpurie USC, aceste extensii erau sudate la un nivel sensibil mai jos. Deci, in plus de ce a facut Zaloga,
trebuie sa tai acele extensii si sa le pozitionezi mai jos !
Aceste doua fotografii, cred ca ilustreaza foarte bine, cele mormaite de catre Urs :
Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 29 April 2012 - 03:21 PM