Sherman M4A1 76 (W) VVVS - Dragon 1/72
#1
Postat 20 March 2012 - 06:10 PM
Am decis sa purced la un nou proiect shermanistic in scara 1/72, inspirat de topicul lui Daniel. De la el am "furat" si ideea cu patinele de retur de la UM.
Nu in ultimul rand, aici pot sa contez pe sprijinul prietenului Dragos aka Grizzlea, care cu bunavointa si rabdare m-a ghidat intotdeauna prin "hatisurile" shermanistice
Un review excelent al acestui kit poate fi citit pe site-ul lui Doug Chaltry, lectura obligatorie pentru toti amatorii de sherman in scara orbilor.
Din fericire, boghiurile la acest kit sint cele revizuite, asa ca nu mai trebuie sa "cobor" carcasa.
Sa ne-auzim cu bine,
Florin
#2
Postat 20 March 2012 - 09:23 PM
florinjenica, la 20 March 2012 - 06:10 PM, a spus:
Pai, cel putin Ursul, se bucura tare mult ca te-ai decis sa ni te (re)alaturi !
Cunoscandu-te, tot acelasi Urs considera ca vom asista la un topic frumos, in care va fi prezentat un proiect foarte interesant. Lucrat cu pasiune si cu multa gingasie.
Da, ideea lui Daniel de a folosi un kit UM, pentru a canibaliza componentele ce pot rafina un kit Dragon, este excelenta.
Pana la urma, pretul unui kit UM, este mai mic sau egal cu cel al unui set de accesorii pentru supradetaliere.
Boghiurile sunt impresionant de faine si deosebit de curat lucrate.
Ce (sub)varianta si ce inmatriculare, intentionezi sa executi ?
Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 20 March 2012 - 09:34 PM
#3
Postat 21 March 2012 - 07:41 AM
GRIZZLEA, la 20 March 2012 - 09:23 PM, a spus:
Ma gandesc sa-l fac pe Ferocious III, divizia a 3-a blindata, Belgia '44. Imi plac marcajele galbene F32 pe turela..
Insa nu am gasit nici o poza cu el in realitate, asa ca sint deschis si altor sugestii.
Florin
#4
Postat 21 March 2012 - 12:20 PM
florinjenica, la 21 March 2012 - 07:41 AM, a spus:
Insa nu am gasit nici o poza cu el in realitate, asa ca sint deschis si altor sugestii...
Nu sunt absolut convins, dar este posibil sa fie cel din aceasta fotografie :
Acele numere galbene de pe turela, pentru recunoastere rapida ( Speed Numbers ), au fost pictate pe turelele tuturor celor o suta si ceva de bucati din Diviziile Blindate 2 si 3, in Normandia.
Cand tancurile au fost camuflate cu benzi negre, inainte de "Operatiunea Cobra", la unele dintre ele, numerele galbene au fost obliterate.
Se poate observa aceasta chestiune, spre exemplu, la "ELOWEE" :
Sau la "In The Mood" :
In concluzie, poti face orice inmatriculare, cu numere galbene sau cu ele obliterate !
O alta optiune pentru tine, DOCUMENTATA sigur, ar fi "DUKE" :
Dar, dintre posibilitatile oferite de decalurile kitului, cea mai colorata este "Vaca Zburatoare" :
Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 21 March 2012 - 12:27 PM
#6
Postat 23 March 2012 - 05:39 PM
Intre timp, am mai lipit una-doua chestii. Am fixat boghiurile pe pozitii si am inceput lucrul la partea din spate, respectiv usile de acces motor. Am refacut mecanismele de tensionare a rotilor intinzatoare, pe care Dragon ne sugereaza in mod eronat sa le lipim cu susul in jos. Am adaugat si cele doua perechi de urechi sudate pe usi (poate un pic prea sus) care ajuta la fixarea grilei de protectie a sistemului de ventilatie. Din pacate, aceasta grila este cam grosolan reprezentata in plastic, asa ca nu o voi mai pune. Motiv pentru care inmatricularea lui Duke cade (din cate se vede in poza de la Dragos, acesta avea grila respectiva pe pozitie). Mai mult ca sigur voi merge inainte cu "Ferocious" al treilea. Pe langa cele de mai sus, am pus si un maner mai acatarii, din liță.
Pozele pentru documentare sint luate de pe Sherman minutia, un site foarte folositor, explicit si concis.
Va salut cu respect,
Florin
#7
Postat 01 April 2012 - 07:32 PM
Am mai progresat un pic. M-am ocupat de luminile de pozitie, unelte si alte maruntisuri de pe puntea motorului. Pentru ca uneltele sint practic lipite de cocă, la sugestia mai veche a lui Dragos am decis sa le "scobesc" un pic la locul de intalnire, cu varful cutitului de modelism; rezulta un plus de realism si de volum. In plus, am decis sa inlocuiesc toate elementele de fixare a uneltelor de cocă (abia sugerate in plastic) cu unele din tabla de cutie de bere. Desi nu arata intocmai fidel, e mai bine decat cu acele excrescente de plastic. Asfel am prins curaj si am decis sa fac si suportul de fixare a lopetii. Acum trebuie sa gasesc o solutie pentru chingile care fixau, in plus, sculele la locul lor. Luminile de pozitie au fost mutate mai in spate fata de cum indica Dragon, aceasta fiind o alta lectie invatata cu prilejul lui Derby.
#8
Postat 01 April 2012 - 10:01 PM
florinjenica, la 01 April 2012 - 07:32 PM, a spus:
Solutia ar fi niste folie de plumb, sau foaie din stiren de 0,13mm.
Daca tu poti sa ai oleaca rabdare, marti dimineata io as putea sa pun pentru tine, la posta mioritica, un mic pliculet...
De rest, nu are sens sa-ti mai laud manufactura... as deveni plicticos si redundant !
Ursesti complimente !
#9
Postat 01 April 2012 - 10:20 PM
GRIZZLEA, la 01 April 2012 - 10:01 PM, a spus:
Daca tu poti sa ai oleaca rabdare, marti dimineata io as putea sa pun pentru tine, la posta mioritica, un mic pliculet...
E musai sa am rabdare, caci maine ne imbarcam in excursie... si sper sa ne intoarcem toti trei sanatosi, la finele saptamanii care vine
Asa ca astept cu nerabdare plicul de la tine... oricand poti si ai vreme.
Salutari,
Florin
#10
Postat 21 April 2012 - 03:17 PM
Am continuat cu partea frontala. De departe, cel mai greu a fost sa refac protectia sirenei, pentru ca Dragon nu ofera alternativa fotoincizata. Cea indicata cu sageata rosie e oferita in kit, iar aia cu verde cea incropita de mine. Am adaugat si protectiile periscoapelor de la trape, pentru ca si acestea lipseau.
#12
Postat 23 April 2012 - 11:56 AM
Voiam sa-ti cer parerea in legatura cu protectia ventilatorului dintre trape. Dragonul l-a lasat cam golas, eu l-am vazut insa acoperit in mai toate fotografiile din documentatia mea. Ma gandesc sa-l acopar, n-ar fi mare lucru.
#13
Postat 23 April 2012 - 02:16 PM
florinjenica, la 23 April 2012 - 11:56 AM, a spus:
Voiam sa-ti cer parerea in legatura cu protectia ventilatorului dintre trape. Dragonul l-a lasat cam golas, eu l-am vazut insa acoperit in mai toate fotografiile din documentatia mea. Ma gandesc sa-l acopar, n-ar fi mare lucru.
Nu, in niciun caz !
"Ferocious" al treilea , inmatricularea pe care o doresti tu, a facut parte cu siguranta, din lotul initial si foarte timpuriu, echipat cu foarte rarele turele USC. Aceste M4A1(76)W/VVSS, nu aveau nici acea protectie, deasupra extractorului de fum dintre trape. Respectiva protectie a aparut la loturile de productie mai tarzii si in special la cele echipate cu suspensie HVSS. Turela insa... va trebui sa o modifici. Chestia arata asa :
Mai multe detalii despre acest lot foarte timpuriu, gasesti aici :
http://barblogulursu...76-148-ep1.html
Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 23 April 2012 - 02:19 PM
#15
Postat 24 April 2012 - 07:57 AM
florinjenica, la 23 April 2012 - 03:47 PM, a spus:
Pai, ar fi... sub forma unor inmatriculari Britanice ( deci, originale ), de Sherman Mk.IIA, in Italia.
1. CHAERON / CAMERON ( interpretari diferite ) din 2nd Royal Tank Regiment / C Squadron :
2. Un Sherman IIA, din Queen's Bays / 2nd Armoured Brigade :
Ambele inmatriculari, le gasesti in acest superb set :
http://www.angelfire...ison/72020.html
Ar mai fi avantajul de nu a mai avea nevoie sa modifici turela T23, in versiunea USC. Loturile tarzii, au fost echipate cu versiunea ASF, cea mai raspandita, bine reprezentata in kitul Dragon.
#16
Postat 24 April 2012 - 03:06 PM
In primul rand,felicitari pt noul membru al familiei si sa-ti traiasca!
In al doilea rand,m-ai innebunit cu PE-urile...dar ai facut o treaba excelenta pana aici:good: .Daca tot esti amator de PE-uri,poate esti interesat de un schimb:iti ofer seturi de PE-uri dragoneze contra plasticelor...lasa-mi un nr de tel. si te sun eu.
Spor in continuare!
#18
Postat 28 April 2012 - 07:54 PM
GRIZZLEA, la 24 April 2012 - 07:57 AM, a spus:
Dragos, multumesc tare mult pentru research. Am decis sa raman totusi la operatiunea Cobra, chiar daca asta inseamna sa folosesc teava din plastic; pana la urma nici nu e asa mare tragedie.
Intre timp am mai studiat cartea lui S.Zaloga, Modelling the US Sherman (76 mm), care trateaza chiar acest subiect, e drept, la scara 1/35. Cu temele aproximativ facute, am purces mai departe.
Am aflat ca aparatorile de noroi din fata trebuie modificate, ele nefiind reprezentative pentru aceasta versiune de Sherman. Dupa metoda descrisa chiar de Zaloga, am facut si eu modificarea. Aparatorile erau facute practic din doua bucati separate, prinse cu trei suruburi. In plus, aveau sudat un element de ranforsare, un fel de triunghi perpedincular pe aparatoare. Cel mai bine se vede aici:
Si modificarile mele, cea cu sageata verde este modificata deja, cea rosie e din kit.
Dupa asta am adaugat platbandele pentru prinderea aparatorilor laterale (din stirenul 0,23 de la tine subtiat un pic cu smirghel fin) si am "injumatatit" bridele pentru cablul de remorcare, pentru ca aratau grotesc asa de mari. A urmat cablul (Karaya), pentru care am bricolat elementele de prindere sudate pe carcasa transmisiei si pe puntea spate; cablul nu este fixat definitiv. La final am montat si portbagajul din PE (bravo Dragon) si l-am "incaltat" de proba.
Salutam cu respect!
Florin
Aceasta postare a fost editata de florinjenica: 28 April 2012 - 07:57 PM
#19
Postat 29 April 2012 - 03:18 PM
florinjenica, la 28 April 2012 - 07:54 PM, a spus:
Ursul declara ca este absolut impresionat, de felul cum desfasori acest "Very Important Project" (asa cum l-ai prezentat lui Doug Chaltry, in conversatia feisbucista), in paralel cu noua si nobila ta misiune !
Consider ca, din toate punctele de vedere, este un adevarat tutorial... o excelenta sursa de inspiratie, pentru oricine !
In ceea ce priveste articolul din cartea lui Obi-Wan Zaloga... ei bine, fiind un proiect modelistic mai vechi al Onorabilului, s-au strecurat acolo si cateva mici erori (datorate probabil, nivelului informational, din acel moment)..
Una dintre ele, care sare in ochi, este ne-obliterarea celor doua busoane ale rezervoarelor de ulei, din lateralele capacului blindat al admisiei pentru aerul de racire al motorului.
Kitul Dragonez la 1/72, este din acest punct de vedere, mai corect decat cel la 1/35.
O alta mica eroare care te intereseaza, apartine procedurii sale pentru conversia turelei, din versiunea ASF, in versiunea USC.
Tot ce a lucrat Sensei Zaloga acolo, este absolut corect... in afara de pozitia celor extensii (din profile in L) din spatele turelei, menite sa asigure stocarea tevii mitralierei M2HB.
El le-a lasat nemodificate, plasate la nivelul "acoperisului" turelei, tipic versiunii ASF.
La versiunea foarte timpurie USC, aceste extensii erau sudate la un nivel sensibil mai jos. Deci, in plus de ce a facut Zaloga, trebuie sa tai acele extensii si sa le pozitionezi mai jos !
Aceste doua fotografii, cred ca ilustreaza foarte bine, cele mormaite de catre Urs :
Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 29 April 2012 - 03:21 PM
#20
Postat 30 April 2012 - 12:55 PM
Ma gandeam sa recapitulam modificarile care trebuie facute in faza asta cu turela. Corecteaza-ma daca gresesc, si mai adauga daca mai sint :
- numarul serial turnat in spate, deasupra, trebuie "mutat" in fata trapelor.
- ventilatorul din spate lipseste.
- zona de contact dintre cele doua trape, trebuie latita un pic (aici nu mai sint asa convins) .
- numar serial pe laterala stanga a turelei; din cate am mai citit numerele erau un pic mai mari fata de media obisnuita.
- trapa incarcatorului caracteristica turelei de tipul low-profile, recognoscibila mai ales prin zonele inaltate din jurul balamalelor.
Iata o alta vedere turelei early din spate (din nou, corecteaza-ma daca gresesc):
Aici se vede ca cele doua extensii sunt mai scurte decat in varianta tarzie. Diferenta de lungime cred ca e data exact de lipsa acelei teşituri la extensia din partea stanga, prezenta la variantele tarzii. Acolo venea sistemul de prindere al MG-ului, care la varianta noastra early este sudat direct pe turela si nu pe extensie!
Iata si turela "late", cu diferentele aferente:
Si o vedere foarte frumoasa si istorica, de ansamblu, cu turela noastra: