IAR 80 B nr 222 1:8 in constructie
#182
Postat 04 February 2013 - 10:02 PM
Mai ca-mi vine sa ma dau o tura. Exceptional. Iti urmaresc topicul inca de la inceput si crede-ma ca m-ai lasat fara cuvinte. In speranta ca RaduB o sa scoata o macheta la 1/32, am salvat fiecare poza din topicul tau, care sper sa ma ajute atunci cand va fi vremea. Tine-o tot asa.
Florin
Florin
#185
Postat 05 February 2013 - 06:15 PM
Multumesc, imi pare bine ca va place.Acum o sa urmeze partea cea mai dificila a proiectului, motorul si anexele lui. O sa fie foarte greu de executat la nivelul restului machetei,utilizand desigur modul rudimentar in care lucrez (rigla ,creion ,foarfeca ,carton)Astept din partea dvs ceva idei de realizare a cilindrilor motorului,dupa mine ,partea cea mai dificil de facut.Ar fi doar oconditie in "caietul de sarcini" : costul metodei de constructie sa nu depaseasca salariul meu pe o luna.
#186
Postat 05 February 2013 - 06:50 PM
Foloseste o teava de plastic/metal in jurul careia sa infasori sarma de diametre diferite, pentru a simula fantele motorului, sau in loc de sarma, bucati de plastic de doua diametre, suprapuse intercalat. Asta-i primul lucru care mi-a venit in minte.
Florin
Florin
#190
Postat 08 February 2013 - 12:05 PM
Ce sa zic, frumoasa realizare. Cum zicea si Florin, trebuie salvate toate pozele intr-un fisier tip Walkaround, ce poate fi folosit apoi ca o documentatie pentru constructiile de IAR-80.
Am doua intrebari, una legata de culoarea din cocpit, cum ai ajuns la aceasta nuanta, din ce stiam era fie metalic, aliminiu, fie un gri deschis, si cealalta legata de tipul mansei (apropo, de unde ai luat acea tresa metalica?), nu s-a trecut destul de repede la varianta "bat", ca sa zic asa?
In legatura cu cilindrii motorului sugerez realizarea unui cilindru din lemn/plastic peste care vin discuri din carton, pentru a simula aripioarele de racire. Cind e gata, faci un master si apoi torni, din rasina, 14 bucati. E un pic costisitor, dra nu chiar asa de mult. Asta ca sa nu repeti de 14 ori constructia fiecarui cilindru.
Am doua intrebari, una legata de culoarea din cocpit, cum ai ajuns la aceasta nuanta, din ce stiam era fie metalic, aliminiu, fie un gri deschis, si cealalta legata de tipul mansei (apropo, de unde ai luat acea tresa metalica?), nu s-a trecut destul de repede la varianta "bat", ca sa zic asa?
In legatura cu cilindrii motorului sugerez realizarea unui cilindru din lemn/plastic peste care vin discuri din carton, pentru a simula aripioarele de racire. Cind e gata, faci un master si apoi torni, din rasina, 14 bucati. E un pic costisitor, dra nu chiar asa de mult. Asta ca sa nu repeti de 14 ori constructia fiecarui cilindru.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 February 2013 - 12:08 PM
#191
Postat 10 February 2013 - 03:59 PM
Am ajuns la culoarea asta datorita faptului ca in perioada de documentare am citit o relatare a unui pilot de 80 care dupa un accident, spunea ca avea hainele pline de praf albastru de la vopseaua din cabina,care era aceeasi vopsea de la intrados ,nu pot sa iti spun unde era acea relatare fiindca am avut o "bucurie " acum doua saptamani si laptop-ul meu a cedat nervos, pierzand in acest proces tot ce se afla in fisierele mele(poze,link-uri,muzica ,video),deasemenea tot in perioada de documentare am vazut fotografii cu o macheta scara 1/5 pe care o avea in lucru dl.Melinte(cred ca dansul este suficient de documentat) si avea scaunul vopsit aceesi nuanta de albastru.Acum eu nu pot sa garantez ca acea relatare era veridica dar mi sa parut logica folosirea culorii de la intrados(pe care cu siguranta o aveau cu sutele de litrii) si nu cumpararea altei culori pt a fi folosita numai la interior.Legat de forma mansei , in documentatia tiparita pe care o am in dreptul formei de mansa cu cap rodund este specificat: mansa la avioanele 181-230 si 241-461. Impletitura metalica pe care am folosit-o este un snur al unui saculet in care se impacheteaza robinetele monocomanda pt lavoare.Cat despre adunarea fotografiilor machetei mele intr-un fisier separat nu cred ca este necesara ,fiindca contributia mea la acest subiect este.....0, eu nefacand alceva decat a respecta desenele dl Dan Iloiu, complectate si revizuite de Dl. Radu Branzan,ei au facut munca de cercetare si reconstituire asa ca, atunci cand cineva doreste sa faca o macheta cat mai aproape de adevar nu trebuie decat sa isi procure respectivele desene,lucru pe care l-am facut si eu.
#193
Postat 10 February 2013 - 06:08 PM
Cipoaca, multumesc pentru raspuns. In privinta interiorului, ce spui tu este viabil. Intrebam asta pentru ca eu stiam, destul de incert, doar de cele doua "culori". Dupa mine, marturia pilotului este cea mai valabila.
In privinta mansei, intrebam de forma ei in indea ca vei face unul din avioanele din seriile enumerate de tine.
In privinta fotografiilor, imi pare rau ca am fost cam neclar, nu ma refeream la tine, ci la noi astialalti, pasionati de IAR, care avem in plan realizarea unei machete, fie ea la 1/72, 1/48 sau 1/32. Ca, fara sa supar pe nimeni, nu toata lumea poate interpreata corect un desen in plan, mult ami usor de de vazut, interpretat si reprodus un interior in "relief", in culori diferite si reale, vazut in poza.
In privinta mansei, intrebam de forma ei in indea ca vei face unul din avioanele din seriile enumerate de tine.
In privinta fotografiilor, imi pare rau ca am fost cam neclar, nu ma refeream la tine, ci la noi astialalti, pasionati de IAR, care avem in plan realizarea unei machete, fie ea la 1/72, 1/48 sau 1/32. Ca, fara sa supar pe nimeni, nu toata lumea poate interpreata corect un desen in plan, mult ami usor de de vazut, interpretat si reprodus un interior in "relief", in culori diferite si reale, vazut in poza.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 February 2013 - 06:09 PM
#196
Postat 12 March 2013 - 08:41 PM
Am montat si ultimele segmente ale structurii fuselajului anterior (cele demontabile), am fabricat si ultimele butelii,sau nu mai lipseste una. Am facut si doua rezervoare superioare,cred ca am sa-l montez pe cel din fotografie. Sunt ceva probleme inca la realizarea niturilor dar incep sa imi intru in mana.Cineva m-a intrebat daca aceasta serie de 80-uri nu avea potrhart. Avea ,dar eu nu il montasem inca .Acum este la locul lui.