Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 B nr 222 1:8 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 B nr 222 1:8 in constructie

#21 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 28 March 2012 - 07:26 PM

Am mai avansat putin:am terminat structura carlingi. Acum o sa incep confectionarea pieselor de interior unde sper sa ma ajutati sa le "scot" cat mai aproape de adevar.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar 80 001.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 002.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 003.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 004.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 005.JPG
  • Imagine atasata: iar 80 006.JPG


#22 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 28 March 2012 - 10:12 PM

Fain, nu am ce zice!
După mine, ar trebui ca în faza următoare să ataşezi o imitaţie de structură a scheletului fuselajului anterior. Te va ajuta, de el se prind palonierele, podelele, tabloul de bord inferior şi parcă şi manşa, nu mai ţin bine minte, trebuie să studiez desenele.
De asemenea, la cadrul din spatele scaunului mai este o grindă orizontală, sus, ce serveşte la susţinerea scaunului.
Te rog să ai răbdare cu mine până în weekend, să apuc să îmi scot toată bobliografia şi să o restudiez.
Până atunci, poţi începe liniştit să confecţionezi anumite componente de interior, care sunt valabile - podelele, manşa cu cap rotund, rastelele pentru cartuşele de semnalizare. Asta îţi va da sigur de lucru până în weekend.
Spor la lucru!
Apropo, cum ai de gând să faci plexiglasul cupolei carlingii?

#23 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 28 March 2012 - 11:36 PM

Vezi postareaSheniloiu, la 28 March 2012 - 10:12 PM, a spus:

Fain, nu am ce zice!
După mine, ar trebui ca în faza următoare să ataşezi o imitaţie de structură a scheletului fuselajului anterior. Te va ajuta, de el se prind palonierele, podelele, tabloul de bord inferior şi parcă şi manşa, nu mai ţin bine minte, trebuie să studiez desenele.
De asemenea, la cadrul din spatele scaunului mai este o grindă orizontală, sus, ce serveşte la susţinerea scaunului.
Te rog să ai răbdare cu mine până în weekend, să apuc să îmi scot toată bobliografia şi să o restudiez.
Până atunci, poţi începe liniştit să confecţionezi anumite componente de interior, care sunt valabile - podelele, manşa cu cap rotund, rastelele pentru cartuşele de semnalizare. Asta îţi va da sigur de lucru până în weekend.
Spor la lucru!
Apropo, cum ai de gând să faci plexiglasul cupolei carlingii?

Faza urmatoare a lucrari este complectarea peretilor laterali ai carlingi dupa care o sa construiesc toata structura fuselajului anterior +partea centrala din structura aripilor.Grinda care sustine scaunul o voi monta impreuna cu acesta (fiind destul de voluminos il voi monta ultimul si deasemenea am ceva nelamuriri asupra sistemului de intindere al centurilor) Singurul mod de a face cupole pe care il cunosc eu este de a confectiona un negativ (din lemn ,probabil), cu 1-2 mm mai mic in toate dimensiunile ,pe care apoi mulez plastic transparent de 1-2 mm.Cel putin asa am facut pana acum, daca aveti alte idei sau procedee ,eu sunt dispus sa invat: Multumesc.

#24 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 02 April 2012 - 10:38 PM

Salut ,o initiativa foarte frumoasa si patriotica.Nu am mai vazut abordat la un nivel asa detaliat un IAR -80.Din cate vad construiti fuselajul pe bucati.O singura intrebare am in aceasta faza: Cum pastrati sau cum verificati axa longitudinala a fiecarei blocsectii in parte si a fuselajului la final?. Paul.

#25 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 02 April 2012 - 11:53 PM

[quote name='hartman-ace' timestamp='1333399119' post='147406']
Salut ,o initiativa foarte frumoasa si patriotica.Nu am mai vazut abordat la un nivel asa detaliat un IAR -80.Din cate vad construiti fuselajul pe bucati.O singura intrebare am in aceasta faza: Cum pastrati sau cum verificati axa longitudinala a fiecarei blocsectii in parte si a fuselajului la final?. Paul.
[/q
Desenele dupa care lucrez contin sectiuni care au axe de simetrie verticale si orizontale .intentionez sa pastrez aceste axe cu ajutorul invelisului de interior (ceea ce se vede in fotografii) si care dupa terminarea constructiei, modelul va fi acoperit cu invelisul exterior conform panourilor existente in realitate .Nu am mai lucrat niciodata pe asemenea sistem dar sper sa iasa bine.De aceea am ales si acest fel de constructie (asistat pe forum)pentru a fi sigur ca nu imi scapa nimic si astept ca dvs sa imi atrageti atentia asupra greselilor sau sa imi indicati alte procedee prin care as putea obtine un rezultat mai bun. Multumesc, Cipoaca

#26 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 03 April 2012 - 04:38 PM

Cipoaca - ai alaturi plansa din NT a IAR-80 ce face referire la centura.
Daca mai doresti detalii din documentatia tehnica a avionului spune si si le postez.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 219.jpg

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 03 April 2012 - 04:46 PM


#27 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 03 April 2012 - 04:53 PM

Inca doua planse

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 070.jpg
  • Imagine atasata: 066.jpg


#28 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 03 April 2012 - 10:20 PM

Va multumesc pentru ajutor,nu aveam nici un desen cu structura fuselajului posterior,cat despre desenul cu cinematica centurilor l-am vazut si in cartea dl.Branzan dar nu inteleg cum anume actiona maneta din dreapta scaunului. Dar pana acolo mai este .... eu acum lucrez la piesele din interiorul cabinei si am niste nelamuriri : diferenta care apare in desenele dl iloiu si dl Branzan de o parte si fotografiile di cartea dl Branzan de alta parte. Ca exemplu :forma pompei de injectie, forma si amplasarea pompei manuale a trenului, forma celor trei manete hidraulice(flaps ,inel NACA ,tren aterizare) .Am confectionat contactele electrice dar se pare ca nimeni nu stie ce culoare aveau cablurile electrice ,daca m-ati putea ajuta in acest sens va sunt recunoscator. Multumesc. Cipoaca

#29 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 03 April 2012 - 11:07 PM

Da,am inteles.Va recomand inainte de cuplarea sectiunilor construirea unei piese ajutatoare ,respectiv decuparea formei fuselajului de sub bot pana la coada,pe o bucata de placaj.La fel si vederea de sus .Acestea va vor ajuta la pastrarea celor 3 axe.Adica construirea unui "gabarit" , in realitate e o chestie mult mai complexa folositoare la axsarea fuselajelor.Paul.

#30 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 03 April 2012 - 11:16 PM

Vezi postareahartman-ace, la 03 April 2012 - 11:07 PM, a spus:

Da,am inteles.Va recomand inainte de cuplarea sectiunilor construirea unei piese ajutatoare ,respectiv decuparea formei fuselajului de sub bot pana la coada,pe o bucata de placaj.La fel si vederea de sus .Acestea va vor ajuta la pastrarea celor 3 axe.Adica construirea unui "gabarit" , in realitate e o chestie mult mai complexa folositoare la axsarea fuselajelor.Paul.

Am inteles explicatia .Asa am sa fac. Multumesc.

#31 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 30 April 2012 - 07:40 PM

Am mai lucrat la interiorul cabinei dar multe din piese nu se pot monta fara a avea montata structura fuselajului anterior asa ca am inceput construire acestuia .Mai intai am inceput cu partea centrala a structurii aripilor ,dar pentru a monta la locul ei aceasta structura trebuie sa confectionez acele calibre despre care mi- ati spus in decursul acestui topic.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: paste 2011 005.JPG
  • Imagine atasata: paste 2011 006.JPG
  • Imagine atasata: paste 2011 007.JPG
  • Imagine atasata: paste 2011 009.JPG
  • Imagine atasata: paste 2011 010.JPG
  • Imagine atasata: paste 2011 008.JPG


#32 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 30 April 2012 - 09:14 PM

Părerea mea este că ar fi mai înţelept să continuaţi cu construcţia aripilor, până la completarea acestora. Şi aici ar trebui să construiţi nişte cale de montare, respectând datele tehnice. Bineînţeles, trebuiesc luate în considerare ferurile de prindere la structura fuselajului anterior, precum şi ale trenului de aterizare.
După aceea, s-ar putea continua cu fuselajul anterior, precum şi cu compartimentul anexelor motorului.
Aripile, fuselajul anterior şi compartimentul anexelor motorului pun relativ puţine probleme, sunt în general bine cunoscute, nu au avut variaţii mari (mai ales fuselajul anterior, care a rămas practic acelaşi de la primul la ultimul exemplar) şi, bine fixate, vor constitui o bază pentru ataşarea ulterioară a fuselajului posterior, a trenului de aterizare şi a motorului.
Până atunci, se mai pot studia problemele referitoare la interiorul carlingii, precum şi la alte detalii.
Promit să mă apuc de un studiu comparativ între desenele mele şi cele ale d-lui Brânzan, să vedem ce iese. Poate vă vom putea lămuri în privinţa unor aspecte.
Apropo, intenţionaţi să faceţi şi detalii din interiorul fuselajului anterior şi al compartimentului accesoriilor mototului? Asta ar însemna panouri de acces care să se poată desface, nu prea uşor de reprodus ţinând seama de modul de fixare/înzăvorâre al acestora!

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 30 April 2012 - 09:17 PM


#33 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 30 April 2012 - 09:26 PM

Frumos. Nici nu-mi imaginez ce bine va arata la final. Cu ocazia asta poluez si eu putin topicul tau cu niste poze care nu-si gasesc locul pe nicaieri. In pozele pe care le atasez este o macheta de IAR 80 cu anvergura cam de 1-1.20 m , care statea in sala de protocol in fosta uzina IAR. A fost preluata de uzina Tractorul, iar acum zace intr-o hala in asteptarea unor vremuri mai bune.
Ce mi se pare interesant este vopseaua, care parerea mea, este aceeasi vopsea care se dadea si pe avioanele IAR adevarate. Mi se pare imposibil ca cel care a facut macheta sa fii folosit alta nuanta cand avea la dispozitie tone de vopsea verde cu care se vopseau avioanele de la IAR.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: i1.jpg
  • Imagine atasata: i2.jpg
  • Imagine atasata: i3.jpg
  • Imagine atasata: i4.jpg


#34 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 30 April 2012 - 09:55 PM

Vezi postareaSheniloiu, la 30 April 2012 - 09:14 PM, a spus:

Părerea mea este că ar fi mai înţelept să continuaţi cu construcţia aripilor, până la completarea acestora. Şi aici ar trebui să construiţi nişte cale de montare, respectând datele tehnice. Bineînţeles, trebuiesc luate în considerare ferurile de prindere la structura fuselajului anterior, precum şi ale trenului de aterizare.
După aceea, s-ar putea continua cu fuselajul anterior, precum şi cu compartimentul anexelor motorului.
Aripile, fuselajul anterior şi compartimentul anexelor motorului pun relativ puţine probleme, sunt în general bine cunoscute, nu au avut variaţii mari (mai ales fuselajul anterior, care a rămas practic acelaşi de la primul la ultimul exemplar) şi, bine fixate, vor constitui o bază pentru ataşarea ulterioară a fuselajului posterior, a trenului de aterizare şi a motorului.
Până atunci, se mai pot studia problemele referitoare la interiorul carlingii, precum şi la alte detalii.
Promit să mă apuc de un studiu comparativ între desenele mele şi cele ale d-lui Brânzan, să vedem ce iese. Poate vă vom putea lămuri în privinţa unor aspecte.
Apropo, intenţionaţi să faceţi şi detalii din interiorul fuselajului anterior şi al compartimentului accesoriilor mototului? Asta ar însemna panouri de acces care să se poată desface, nu prea uşor de reprodus ţinând seama de modul de fixare/înzăvorâre al acestora!

Eu m-am gandit sa construiesc macheta in asa fel incat sa o pot transporta ulterior (de la locul de munca - acasa ) asa ca aripile vor fi demontabile , iar partea centrala va ramine fixata pe fuselaj , de aceea voi continua constructia aripilor numai dupa finalizarea intregului fuselaj si a motorului. Intentionez sa fac toate detaliile din fuselajul anterior si compartimentul accesoriilor motorului (cu panouri demontabile) pentru ca mai mult ca sigur dupa ceva timp de la terminarea constructiei o sa ma plictisesc sa-l vad in poziti de zbor si o sa-l urc pe niste cricuri in pozitie de intretinere.

#35 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 30 April 2012 - 09:59 PM

Vezi postareahoria, la 30 April 2012 - 09:26 PM, a spus:

Frumos. Nici nu-mi imaginez ce bine va arata la final. Cu ocazia asta poluez si eu putin topicul tau cu niste poze care nu-si gasesc locul pe nicaieri. In pozele pe care le atasez este o macheta de IAR 80 cu anvergura cam de 1-1.20 m , care statea in sala de protocol in fosta uzina IAR. A fost preluata de uzina Tractorul, iar acum zace intr-o hala in asteptarea unor vremuri mai bune.
Ce mi se pare interesant este vopseaua, care parerea mea, este aceeasi vopsea care se dadea si pe avioanele IAR adevarate. Mi se pare imposibil ca cel care a facut macheta sa fii folosit alta nuanta cand avea la dispozitie tone de vopsea verde cu care se vopseau avioanele de la IAR.

Sa fie oare macheta din anii `40 ? M-as mira sa se fi pastrat asa de bine.

#36 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 30 April 2012 - 10:03 PM

Sigur este. Am avut si una mica cu anvergura de aprox 25 cm. Au existat mai multe variante de epoca ale avioanelor construite de IAR. Cele de inox sunt cele mai cautate, mai ales cele de IAR 11 sau IAR 14. Au existat si de lemn. exista in Brasov o macheta superba din lemn al unui avion Savoia 79.

#37 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 30 April 2012 - 10:08 PM

Cu ce invelesti macheta? Nu vreau sa-mi fac reclama, dar am postat aici niste tabla de aluminiu de tipografie la vanzare http://www.cartula.r...-de-tipografie/
si cred ca ar merge excelent. In urma cu cativa ani am vazut o macheta de IAR-80 scara 1/12 invelita cu astfel de tabla si arata excelent. Nu zic, si comatexul e bun, acum depinde cum ti se pare tie mai la indemana.

#38 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 30 April 2012 - 10:15 PM

Vezi postareahoria, la 30 April 2012 - 10:03 PM, a spus:

Sigur este. Am avut si una mica cu anvergura de aprox 25 cm. Au existat mai multe variante de epoca ale avioanelor construite de IAR. Cele de inox sunt cele mai cautate, mai ales cele de IAR 11 sau IAR 14. Au existat si de lemn. exista in Brasov o macheta superba din lemn al unui avion Savoia 79.

Interesant. Pe vremuri am zburat Zlin -ul la Brasov dar nu am vazut niciodata o asemenea macheta . Este adevarat ca nu am trecut prin fabrica decat de trei ori dar aveam cativa colegi la aeroclub care lucrau la ICA , dar mi-au spus spus nimic , stiind ca eu ma ocup si cu modelismul. Oricum macheta respectiva numai "simbolizeaza" un IAR 80 dar din pacate este prea mare pentru a o tine pe birou, pentru ca altceva eu nu vad la ce s-ar putea folosi. Dupa cum am spus...... interesant .... oare s-ar vinde?

#39 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 30 April 2012 - 10:19 PM

Nici nu aveai cum sa o vezi la ICA. Fosta uzina IAR s-a transformat in uzina Tractorul. Uzina ICA s-a construit tarziu si la vreo 10 km departare de uzina IAR/Tractorul.

#40 Useril este offline   cipoaca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Location:Brad,Hunedoara
  • Interests:machete aviatice si masinile clasice

Postat 30 April 2012 - 10:20 PM

Vezi postareahoria, la 30 April 2012 - 10:08 PM, a spus:

Cu ce invelesti macheta? Nu vreau sa-mi fac reclama, dar am postat aici niste tabla de aluminiu de tipografie la vanzare http://www.cartula.r...-de-tipografie/
si cred ca ar merge excelent. In urma cu cativa ani am vazut o macheta de IAR-80 scara 1/12 invelita cu astfel de tabla si arata excelent. Nu zic, si comatexul e bun, acum depinde cum ti se pare tie mai la indemana.

Eu ma gandeam sa o acopar cu carton (cel folosit pt cartile de vizita) ca sa nu iasa prea greu. Nu stiu ce este comatexul iar cu tabla de aluminiu nu stiu sa lucrez. Stii cumva unde pot sa gasesc fotografii cu respectiva macheta din tabla?

Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi