IAR 80 B nr 222 1:8 in constructie
#22
Postat 28 March 2012 - 10:12 PM
După mine, ar trebui ca în faza următoare să ataşezi o imitaţie de structură a scheletului fuselajului anterior. Te va ajuta, de el se prind palonierele, podelele, tabloul de bord inferior şi parcă şi manşa, nu mai ţin bine minte, trebuie să studiez desenele.
De asemenea, la cadrul din spatele scaunului mai este o grindă orizontală, sus, ce serveşte la susţinerea scaunului.
Te rog să ai răbdare cu mine până în weekend, să apuc să îmi scot toată bobliografia şi să o restudiez.
Până atunci, poţi începe liniştit să confecţionezi anumite componente de interior, care sunt valabile - podelele, manşa cu cap rotund, rastelele pentru cartuşele de semnalizare. Asta îţi va da sigur de lucru până în weekend.
Spor la lucru!
Apropo, cum ai de gând să faci plexiglasul cupolei carlingii?
#23
Postat 28 March 2012 - 11:36 PM
Sheniloiu, la 28 March 2012 - 10:12 PM, a spus:
După mine, ar trebui ca în faza următoare să ataşezi o imitaţie de structură a scheletului fuselajului anterior. Te va ajuta, de el se prind palonierele, podelele, tabloul de bord inferior şi parcă şi manşa, nu mai ţin bine minte, trebuie să studiez desenele.
De asemenea, la cadrul din spatele scaunului mai este o grindă orizontală, sus, ce serveşte la susţinerea scaunului.
Te rog să ai răbdare cu mine până în weekend, să apuc să îmi scot toată bobliografia şi să o restudiez.
Până atunci, poţi începe liniştit să confecţionezi anumite componente de interior, care sunt valabile - podelele, manşa cu cap rotund, rastelele pentru cartuşele de semnalizare. Asta îţi va da sigur de lucru până în weekend.
Spor la lucru!
Apropo, cum ai de gând să faci plexiglasul cupolei carlingii?
Faza urmatoare a lucrari este complectarea peretilor laterali ai carlingi dupa care o sa construiesc toata structura fuselajului anterior +partea centrala din structura aripilor.Grinda care sustine scaunul o voi monta impreuna cu acesta (fiind destul de voluminos il voi monta ultimul si deasemenea am ceva nelamuriri asupra sistemului de intindere al centurilor) Singurul mod de a face cupole pe care il cunosc eu este de a confectiona un negativ (din lemn ,probabil), cu 1-2 mm mai mic in toate dimensiunile ,pe care apoi mulez plastic transparent de 1-2 mm.Cel putin asa am facut pana acum, daca aveti alte idei sau procedee ,eu sunt dispus sa invat: Multumesc.
#24
Postat 02 April 2012 - 10:38 PM
#25
Postat 02 April 2012 - 11:53 PM
Salut ,o initiativa foarte frumoasa si patriotica.Nu am mai vazut abordat la un nivel asa detaliat un IAR -80.Din cate vad construiti fuselajul pe bucati.O singura intrebare am in aceasta faza: Cum pastrati sau cum verificati axa longitudinala a fiecarei blocsectii in parte si a fuselajului la final?. Paul.
[/q
Desenele dupa care lucrez contin sectiuni care au axe de simetrie verticale si orizontale .intentionez sa pastrez aceste axe cu ajutorul invelisului de interior (ceea ce se vede in fotografii) si care dupa terminarea constructiei, modelul va fi acoperit cu invelisul exterior conform panourilor existente in realitate .Nu am mai lucrat niciodata pe asemenea sistem dar sper sa iasa bine.De aceea am ales si acest fel de constructie (asistat pe forum)pentru a fi sigur ca nu imi scapa nimic si astept ca dvs sa imi atrageti atentia asupra greselilor sau sa imi indicati alte procedee prin care as putea obtine un rezultat mai bun. Multumesc, Cipoaca
#28
Postat 03 April 2012 - 10:20 PM
#29
Postat 03 April 2012 - 11:07 PM
#30
Postat 03 April 2012 - 11:16 PM
hartman-ace, la 03 April 2012 - 11:07 PM, a spus:
Am inteles explicatia .Asa am sa fac. Multumesc.
#31
Postat 30 April 2012 - 07:40 PM
#32
Postat 30 April 2012 - 09:14 PM
După aceea, s-ar putea continua cu fuselajul anterior, precum şi cu compartimentul anexelor motorului.
Aripile, fuselajul anterior şi compartimentul anexelor motorului pun relativ puţine probleme, sunt în general bine cunoscute, nu au avut variaţii mari (mai ales fuselajul anterior, care a rămas practic acelaşi de la primul la ultimul exemplar) şi, bine fixate, vor constitui o bază pentru ataşarea ulterioară a fuselajului posterior, a trenului de aterizare şi a motorului.
Până atunci, se mai pot studia problemele referitoare la interiorul carlingii, precum şi la alte detalii.
Promit să mă apuc de un studiu comparativ între desenele mele şi cele ale d-lui Brânzan, să vedem ce iese. Poate vă vom putea lămuri în privinţa unor aspecte.
Apropo, intenţionaţi să faceţi şi detalii din interiorul fuselajului anterior şi al compartimentului accesoriilor mototului? Asta ar însemna panouri de acces care să se poată desface, nu prea uşor de reprodus ţinând seama de modul de fixare/înzăvorâre al acestora!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 30 April 2012 - 09:17 PM
#33
Postat 30 April 2012 - 09:26 PM
Ce mi se pare interesant este vopseaua, care parerea mea, este aceeasi vopsea care se dadea si pe avioanele IAR adevarate. Mi se pare imposibil ca cel care a facut macheta sa fii folosit alta nuanta cand avea la dispozitie tone de vopsea verde cu care se vopseau avioanele de la IAR.
#34
Postat 30 April 2012 - 09:55 PM
Sheniloiu, la 30 April 2012 - 09:14 PM, a spus:
După aceea, s-ar putea continua cu fuselajul anterior, precum şi cu compartimentul anexelor motorului.
Aripile, fuselajul anterior şi compartimentul anexelor motorului pun relativ puţine probleme, sunt în general bine cunoscute, nu au avut variaţii mari (mai ales fuselajul anterior, care a rămas practic acelaşi de la primul la ultimul exemplar) şi, bine fixate, vor constitui o bază pentru ataşarea ulterioară a fuselajului posterior, a trenului de aterizare şi a motorului.
Până atunci, se mai pot studia problemele referitoare la interiorul carlingii, precum şi la alte detalii.
Promit să mă apuc de un studiu comparativ între desenele mele şi cele ale d-lui Brânzan, să vedem ce iese. Poate vă vom putea lămuri în privinţa unor aspecte.
Apropo, intenţionaţi să faceţi şi detalii din interiorul fuselajului anterior şi al compartimentului accesoriilor mototului? Asta ar însemna panouri de acces care să se poată desface, nu prea uşor de reprodus ţinând seama de modul de fixare/înzăvorâre al acestora!
Eu m-am gandit sa construiesc macheta in asa fel incat sa o pot transporta ulterior (de la locul de munca - acasa ) asa ca aripile vor fi demontabile , iar partea centrala va ramine fixata pe fuselaj , de aceea voi continua constructia aripilor numai dupa finalizarea intregului fuselaj si a motorului. Intentionez sa fac toate detaliile din fuselajul anterior si compartimentul accesoriilor motorului (cu panouri demontabile) pentru ca mai mult ca sigur dupa ceva timp de la terminarea constructiei o sa ma plictisesc sa-l vad in poziti de zbor si o sa-l urc pe niste cricuri in pozitie de intretinere.
#35
Postat 30 April 2012 - 09:59 PM
horia, la 30 April 2012 - 09:26 PM, a spus:
Ce mi se pare interesant este vopseaua, care parerea mea, este aceeasi vopsea care se dadea si pe avioanele IAR adevarate. Mi se pare imposibil ca cel care a facut macheta sa fii folosit alta nuanta cand avea la dispozitie tone de vopsea verde cu care se vopseau avioanele de la IAR.
Sa fie oare macheta din anii `40 ? M-as mira sa se fi pastrat asa de bine.
#36
Postat 30 April 2012 - 10:03 PM
#37
Postat 30 April 2012 - 10:08 PM
si cred ca ar merge excelent. In urma cu cativa ani am vazut o macheta de IAR-80 scara 1/12 invelita cu astfel de tabla si arata excelent. Nu zic, si comatexul e bun, acum depinde cum ti se pare tie mai la indemana.
#38
Postat 30 April 2012 - 10:15 PM
horia, la 30 April 2012 - 10:03 PM, a spus:
Interesant. Pe vremuri am zburat Zlin -ul la Brasov dar nu am vazut niciodata o asemenea macheta . Este adevarat ca nu am trecut prin fabrica decat de trei ori dar aveam cativa colegi la aeroclub care lucrau la ICA , dar mi-au spus spus nimic , stiind ca eu ma ocup si cu modelismul. Oricum macheta respectiva numai "simbolizeaza" un IAR 80 dar din pacate este prea mare pentru a o tine pe birou, pentru ca altceva eu nu vad la ce s-ar putea folosi. Dupa cum am spus...... interesant .... oare s-ar vinde?
#40
Postat 30 April 2012 - 10:20 PM
horia, la 30 April 2012 - 10:08 PM, a spus:
si cred ca ar merge excelent. In urma cu cativa ani am vazut o macheta de IAR-80 scara 1/12 invelita cu astfel de tabla si arata excelent. Nu zic, si comatexul e bun, acum depinde cum ti se pare tie mai la indemana.
Eu ma gandeam sa o acopar cu carton (cel folosit pt cartile de vizita) ca sa nu iasa prea greu. Nu stiu ce este comatexul iar cu tabla de aluminiu nu stiu sa lucrez. Stii cumva unde pot sa gasesc fotografii cu respectiva macheta din tabla?