IAR 80 B nr 222 1:8 in constructie
#2
Postat 19 March 2012 - 08:53 AM
In orice caz te-'i "inhamt" la o treaba destul de laborioasa, avind in vedere scara!
Succes, si...
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 19 March 2012 - 08:59 AM
#3
Postat 19 March 2012 - 11:09 PM
#5
Postat 20 March 2012 - 03:54 PM
Nu am apucat sa le studiez foarte bine, dar pana acum:
- forma carenajului din spatele prizei de aer a compresorului, corect la dl. Branzan;
- la fel pentru unghiul de inclinare al tabloului de aparate de bord auxiliare, de jos, de langa paloniere;
- in ce priveste profilul corect al cupolei carlingii, in sectiune transversala, cred ca mai degraba al meu este cel corect, dar mai ramane sa studiez.
Oricum, trebuie sa studiez mai serios desenele dl. Branzan. Dar sunt cam mici in carte iar eu nu mai am privirea prea agera!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 20 March 2012 - 03:54 PM
#6
Postat 21 March 2012 - 10:38 PM
#8
Postat 22 March 2012 - 02:05 PM
paul, la 22 March 2012 - 10:28 AM, a spus:
Nu stiam ca dl Branzan are un site. Abia acum am intrat si intradevar sunt planuri 1/32 dar nu vad planse cu desenele cabinei (unde apar modificari fata de cele ale dl.Iloiu ) sau poate nu am cautat unde trebuie. Multumesc pt observatie ,asa mai aflu si eu noutati...pt mine.
#9
Postat 22 March 2012 - 02:30 PM
- pe mediana fiecarui lonjeron de la fuselaj;
- pe mediana exptradosului;
- pe mediana intradosului.
Pe extrados si intrados, imbinarea tablelor era acoperita cu cate o fasie de tabla, ce avea si rol de unire a celor doua jumatati ale fuselajului posterior ( acesta se construia sub forma a doua jumatati complete, cu tabla pusa, care apoi se fixau intre ele). Tabla de pe intrados se vede pe desene, cea de pe extrados e acoperita de coama fuselajului, care se monta dupa cuplarea celor doua jumatati de fuselaj.
Daca nu ai avansat foarte mult, poate ar fi bine sa reiei constructia. Daca da, cauta o solutie.
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 22 March 2012 - 02:30 PM
#10
Postat 22 March 2012 - 05:10 PM
Citeaza
Cred ca autorul nu a invelit la final. Banuiesc ca dupa unirea tuturor elementelor de fuselaj va chitui si finisa invelisul actual dupa care va aplica un invelis subtire ce imita tabla ( poate chiar tabla de aluminu) si nituri.
Singura problema a constructiei tine de aliniere ( neavand gabarite de lucru).
#11
Postat 22 March 2012 - 08:10 PM
Am incercat sa fac un schelet de fuzelaj posterior la 1/32, incercand sa respect tehnologia initiala. E un cosmar, am abandonat pana la urma. La scara 1/8 probabil ca e mai usor.
Cu metoda aia cu chituirea si apoi invelirea in tabla, se ingroasa peretii, dar din nou nu e bai mare, e aproape insesizabil. Mai ales dupa ce pui toate detaliile interioare!
Cu niturile e mai greu. Exceptand cele de pe centurile longitudinale (ce acopera lonjeroanele) si cele din spatele carlingii, toate sunt cu cap ingropat.
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 22 March 2012 - 08:10 PM
#12
Postat 22 March 2012 - 08:22 PM
#14
Postat 22 March 2012 - 09:03 PM
vlad, la 22 March 2012 - 08:43 PM, a spus:
Un inceput frumos si hotarit ! Astept cu mare interes continuarea !
Nu am inteles la ce scara lucrezi.
Sper si in continuare sa lucrez la fel de "hotarit" mai ales ca urmeaza interiorul carlingii unde voi avea ,probabil, mari dureri de cap dar totul este posibil cu multa rabdare (....cred.Nu cred ,stiu sigur ca si voi stiti de cata rabdare este nevoie pentru hobby-ul nostru).
Macheta este scara 1/8 ,eu am scris in titlul topicului 1: 8 crezind ca inseamna acelasi lucru.
Cipoaca
#17
Postat 22 March 2012 - 11:28 PM
Una dintre problemele modelelor la scara mare, mai ales cand lucrezi cu lemn si derivate din lemn, e posibila deformare a modelului. Atentie la o structura de rezistenta rigida! Si de asta ar fi fost mai bine sa incepi cu construirea fuselajului ca un tot unitar. N u ar fi fost mai greu de realizat interiorul carlingii, e tot una. Mai ales ca tablele din zona aia se pun ultimele.
1:8 este tot una cu 1/8. Doar un alt mod de exprimare al aceleiasi realitati.
La scara asta, ai putea aborda modelul cam ca pe avionul original. Bine, cu unele modificari, nimeni nu va avea pretentia sa poti deschide toate panourile si capacele de vizitare si sa vezi pe acolo toate detaliile, ca la avionul real. Exteriorul trebuie sa fie corect, la fel carlinga (cosmar) simotorul (nici aici nu scapi usor)! Daca poti face atat, va iesi un model pe cinste!
Am citit odata un articol al unui american, care construise un StuG III superb, la scara 1/8 sau 1/9. Spunea ca, pe langa modelul expus, la cosul de gunoi au ajuns piese pentru alte trei modele complete. Te poti astepta la acelasi lucru!
A, si cred ca vei avea nevoie de un fel de stand de montaj final, pentru a obtine unghiurile corecte intre fuselaj, aripi, ampenaje si tren. Dar totul depinde de solutiile de montaj pe care le alegi.
Cipoaca, daca vrei, te ajut peste tot unde ai nevoie, ca sa intelegi unele detalii ale desenelor alea. Daca esti interesat!
Am cartea lui Dan Antoniu. Dar, crede-ma, nu te va ajuta mai deloc. Desi este grozava, este axata mai mult pe partea istorica. Ori, cum tu te-ai hotarat deja asupra avionului pe care vrei sa il realizezi, trebuie doar sa cauti informatii despre avionul "222".
#18
Postat 22 March 2012 - 11:40 PM
Piesa aia de la imbinarea diagonalelor oblice cu cadrul central al carlingii, este prezenta si pe stanga, nu doar pe dreapta. Cele doua piese sunt perfect verticale si paralele, iar intre ele va trebui sa fixezi ulterior o traversa. Care, la randul ei, va sustine scaunul, ansamblul mansei, jgheaburile ce formeaza podeaua si niste manete pentru comenzi hidraulice. Plus alte chestii, daca nu ma insel. Deci, o piesa foarte importanta.
#19
Postat 22 March 2012 - 11:56 PM
Sheniloiu, la 22 March 2012 - 11:28 PM, a spus:
Una dintre problemele modelelor la scara mare, mai ales cand lucrezi cu lemn si derivate din lemn, e posibila deformare a modelului. Atentie la o structura de rezistenta rigida! Si de asta ar fi fost mai bine sa incepi cu construirea fuselajului ca un tot unitar. N u ar fi fost mai greu de realizat interiorul carlingii, e tot una. Mai ales ca tablele din zona aia se pun ultimele.
1:8 este tot una cu 1/8. Doar un alt mod de exprimare al aceleiasi realitati.
La scara asta, ai putea aborda modelul cam ca pe avionul original. Bine, cu unele modificari, nimeni nu va avea pretentia sa poti deschide toate panourile si capacele de vizitare si sa vezi pe acolo toate detaliile, ca la avionul real. Exteriorul trebuie sa fie corect, la fel carlinga (cosmar) simotorul (nici aici nu scapi usor)! Daca poti face atat, va iesi un model pe cinste!
Am citit odata un articol al unui american, care construise un StuG III superb, la scara 1/8 sau 1/9. Spunea ca, pe langa modelul expus, la cosul de gunoi au ajuns piese pentru alte trei modele complete. Te poti astepta la acelasi lucru!
A, si cred ca vei avea nevoie de un fel de stand de montaj final, pentru a obtine unghiurile corecte intre fuselaj, aripi, ampenaje si tren. Dar totul depinde de solutiile de montaj pe care le alegi.
Cipoaca, daca vrei, te ajut peste tot unde ai nevoie, ca sa intelegi unele detalii ale desenelor alea. Daca esti interesat!
Am cartea lui Dan Antoniu. Dar, crede-ma, nu te va ajuta mai deloc. Desi este grozava, este axata mai mult pe partea istorica. Ori, cum tu te-ai hotarat deja asupra avionului pe care vrei sa il realizezi, trebuie doar sa cauti informatii despre avionul "222".
Bine inteles ca sunt interesat de ajutorul oricui ca doar de aceea am ales varianta aceasta de constructie cu publicare pe forum (nu ca sa ma dau mare ce mare constructor sunt eu -deja m-am afirmat acolo unde trebuia pe plan profesional), cu atit mai mult cand ajutorul vine din partea dvs.Sunt deschis la orice complectare din partea oricui pentru ca macheta sa "iasa" cat mai aproape de original. Am multe intrebari dar o sa le pun pe rand dupa cum avanseaza constructia. Prima data as dori sa stiu ce culoare aveau cablurile electrice si butelia extinctorului manual (nu se cade sa le vopsesc gresit). va multumesc . Cipoaca
#20
Postat 23 March 2012 - 12:06 AM
Scuze!
Piesa aia de la imbinarea diagonalelor oblice cu cadrul central al carlingii, este prezenta si pe stanga, nu doar pe dreapta. Cele doua piese sunt perfect verticale si paralele, iar intre ele va trebui sa fixezi ulterior o traversa. Care, la randul ei, va sustine scaunul, ansamblul mansei, jgheaburile ce formeaza podeaua si niste manete pentru comenzi hidraulice. Plus alte chestii, daca nu ma insel. Deci, o piesa foarte importanta.
[/quot
Desigur, dar eu abia am terminat de vopsit partea opusa piesei montate, si abia maine pot sa lipesc partea interioara a diagonalelor si piesa respectiva +traversa. Fotografiile sunt facute la terminarea zilei de lucru.Multumesc pt atentionare.