Recuperare ministrung Merită recuperat acest strung?
#1
Postat 03 March 2012 - 04:16 PM
Interesându-mă pe la serviciu am găsit „ruina” din poze, pe care unii nu s-au îndurat s-o arunce. Mi s-a spus că ar fi cehoslovac. Am căutat pe net, dar nu este TOS MN80 și nici clona SP80 (vezi batiul cu un singur picior), dar seamănă.
Tot ce există este în poze. Are universal diametrul 80, dar nu și cheie pentru el (asta să fie toată problema). Are motor, trifazat, ceea ce face să nu fie prea util acasă, mai ales că e și voluminos, nu-l poți ține pe un raft. Are toate piesele instalației electrice (cabluri, conectoare, contacte, siguranțe), dar nu șiu în ce stare este instalația. Turațiile se schimbă din curea - are, dar într-o stare deplorabilă. Păpușa mobilă am impresia că e pusă invers. Nu are niciun accesoriu, lipsește în special vârful rotativ din pinolă. Am impresia că lungimea de prelucrat între vârfuri nu trece de 250. Câteva cuțite am (eh, astea se găsesc). Pe ghidaje e multă mizerie, se vede că e nefolosit de multă vreme, dar toate săniile se mișcă bine, se simte alunecarea pe uns, nu pe metal.
Și acum întrebarea din subtitlu: merită recuperat acest strunguleț pentru modelism? Dacă da, v-aș fi recunoscător pentru orice informație, de exemplu ce tip este, caracteristici tehnice, ce i-ar mai trebui etc.
#3
Postat 03 March 2012 - 10:58 PM
#9
Postat 09 July 2012 - 12:57 PM
buna ziua
Am un strung identic chiar si vopseaua e la fel nu stiu ce model e dar, clar are cateva piese lipsa una dintre ele ar fi maneta stanga sus pt .oprirea axului principal cred care lipseste cu angrenajul aferent desigur , plus o roata dintata care nu stiu daca ar trebui sa existe sau nu . rugamintea ar fi sa puneti cateva poze mai detaliate cu partea respectiva a strungului daca se poate .
multumiri anticipate
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 July 2012 - 07:18 PM
Motiv editare: citat inutil
#10
Postat 10 July 2012 - 12:38 PM
Am vorbit cu cineva care a lucrat pe el și a spus că după ce strungul se încălzește, universalul începe să bată. Practic a confirmat problemele de lăgăruire a arborelui.
Pentru cei ce întreabă de noutăți, nu sunt. M-am interesat de formalități și mi-au spus ce se poate. Nu prea multe (de exemplu, ca donație poate fi donat doar unei unități bugetare). Costul formalităților depășește valoarea de inventar. Unii înțeleg situația, dar alții zic că ar vrea să-l repună în funcțiune. Dar n-o fac, stau ca câinele pe paie.
#11
Postat 10 July 2012 - 07:19 PM
#14
Postat 22 July 2012 - 04:27 PM
- motorul pe care l-am adus nu are fulie. Iti multumesc anticipat pt. efort , sper sa ma pot revansa candva.
#15
Postat 03 August 2012 - 12:10 AM
Citeaza
La ce foloseste acea maneta? Multumesc!
#16
Postat 15 August 2012 - 03:34 PM
Nu ai si vreun set de pensete la el? de diferite dimensiuni? adica prinde diferite diametre. Taica-miu are unul asemanator, numai ca e german
dar in mare seamana la fel, la fel, era pus pe 380V, cu buton cu schimbare de sens, numai ca daca l-a trecut pe 220V cu un condensator pe motor, merge numai intr-un sens
dar nu si-a pierdut din putere. Fulia e de masina de spalat, cred ca asta se potriveste si la tine.
Spor la reconditionat
#18
Postat 15 August 2012 - 07:02 PM
#19
Postat 17 August 2012 - 02:45 PM
Cat de curele eu am gasit de mai multe lungimi sa zic asa la un bazar, unde se vand diverse , unele noi altele SH. Pentru prinderea acelor pensete, este o tija cu filet la interiror care prinde si fixeaza penseta, adica mai pe romaneste,
daca scoti universalul, in interior piesa pe care e montat, ar trebui sa aiba o gaura conica care atunci cand se insurubeaza penseta sa faca si strangerea piesei aflata in penseta. Cred ca cel mai bine o sa pun niste poze, ca
face cat o mie de cuvinte.O sa revin cu niste poze zilele urmatoare. Oricum, si schimbarea curelei, e o adevarata poveste.
Cat despre orirea lui, nu te gandi ca are inertia unuia industrial, deoarece si volanta adica universalul e mult mai mic si mai usor.
Aceasta postare a fost editata de scristi: 17 August 2012 - 02:47 PM