Forum Machete,Modelism,Hobby: Recuperare ministrung - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Recuperare ministrung Merită recuperat acest strung?

#1 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 03 March 2012 - 04:16 PM

Fiind în plin avânt modelistic :-P am început să mă interesez de un ministrung. Mi-a plăcut mult topicul Ministrung selfmade al lui traian și mi l-am pus în plan. Însă nu e ceva care se rezolvă de azi pe mâine.

Interesându-mă pe la serviciu am găsit „ruina” din poze, pe care unii nu s-au îndurat s-o arunce. Mi s-a spus că ar fi cehoslovac. Am căutat pe net, dar nu este TOS MN80 și nici clona SP80 (vezi batiul cu un singur picior), dar seamănă.

Tot ce există este în poze. Are universal diametrul 80, dar nu și cheie pentru el :-P (asta să fie toată problema). Are motor, trifazat, ceea ce face să nu fie prea util acasă, mai ales că e și voluminos, nu-l poți ține pe un raft. Are toate piesele instalației electrice (cabluri, conectoare, contacte, siguranțe), dar nu șiu în ce stare este instalația. Turațiile se schimbă din curea - are, dar într-o stare deplorabilă. Păpușa mobilă am impresia că e pusă invers. Nu are niciun accesoriu, lipsește în special vârful rotativ din pinolă. Am impresia că lungimea de prelucrat între vârfuri nu trece de 250. Câteva cuțite am (eh, astea se găsesc). Pe ghidaje e multă mizerie, se vede că e nefolosit de multă vreme, dar toate săniile se mișcă bine, se simte alunecarea pe uns, nu pe metal.

Și acum întrebarea din subtitlu: merită recuperat acest strunguleț pentru modelism? Dacă da, v-aș fi recunoscător pentru orice informație, de exemplu ce tip este, caracteristici tehnice, ce i-ar mai trebui etc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Strung1.JPG
  • Imagine atasata: Strung2.jpg


#2 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 03 March 2012 - 06:30 PM

Nu te mai gandi, pune mana pe el cat nu ti-o ia altcineva inainte. Daca pe tine nu te satisface sunt dispus sa analizam un schimb cu unul gata functional. Oricum nu te gandi mult. Putem discuta pe MP mai detaliat.

#3 Useril este offline   czd 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 03-May 08
  • Location:baia mare

Postat 03 March 2012 - 10:58 PM

Strungul este fabricat in Romania si este de tip Pioner,costuctia este solida cu batiu din fonta,are si cutie de avansuri cu roti de schimb,se pot executa si anumite tipuri de filete.Problema cea mai mare a fost cu axul pricipal care se sprijina pe doi rulmenti radiali-axiali nu asigura precizia prinderi repetate,cauza impreciziei era necoaxialitetea dintre cele doua alezaje din papusa fixa in care erau fixati rulmenti,de aceea a fost vidut.Sfatul este sa cauti un ceas comparator si sa verifici bataile radiale si cele axiale cu un ax etalon fixat in universal si intre virfuri .O precizie satisfacatoare ar fi de 0,05-0,08.Dan

#4 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 04 March 2012 - 11:08 AM

Mulțumesc pentru îndrumări.

Se vede că vă pricepeți. Într-adevăr, arborele are un joc axial imens, de cca 10 mm, cel radial nu mi-a trecut prin cap să-l verific. O să mă uit mai cu atenție la toate mecanismele.

#5 Useril este offline   czd 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 03-May 08
  • Location:baia mare

Postat 04 March 2012 - 11:33 AM

Incearca sa fixezi in universal ,piese diferite si apoi masoara bataia radiala sar putea ca si universalul sa fie uzat .Dan

#6 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 04 March 2012 - 11:52 AM

Nu mai sta pe gânduri !!!!!!
SALTĂ - L ! Imagine postata

#7 Useril este offline   czd 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 03-May 08
  • Location:baia mare

Postat 04 March 2012 - 01:01 PM

Modificarea la 220v se face cu un cond. de 40-50mf/400v dar scade puterea cam la1/3 din valoarea initiala de aceea am schimbat si cureaua de transmisie cu una mai flexibila.Alte informatii via pm.Dan

#8 Useril este offline   czd 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 03-May 08
  • Location:baia mare

Postat 06 March 2012 - 05:29 PM

Ceva nou?

#9 Useril este offline   deckel 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 09-July 12

Postat 09 July 2012 - 12:57 PM

@pe_dos
buna ziua

Am un strung identic chiar si vopseaua e la fel nu stiu ce model e dar, clar are cateva piese lipsa una dintre ele ar fi maneta stanga sus pt .oprirea axului principal cred care lipseste cu angrenajul aferent desigur , plus o roata dintata care nu stiu daca ar trebui sa existe sau nu . rugamintea ar fi sa puneti cateva poze mai detaliate cu partea respectiva a strungului daca se poate .
multumiri anticipate

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 July 2012 - 07:18 PM
Motiv editare: citat inutil


#10 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 10 July 2012 - 12:38 PM

Am făcut fotografii cum am putut. Nu pot deschide mai mult.
Am vorbit cu cineva care a lucrat pe el și a spus că după ce strungul se încălzește, universalul începe să bată. Practic a confirmat problemele de lăgăruire a arborelui.

Pentru cei ce întreabă de noutăți, nu sunt. M-am interesat de formalități și mi-au spus ce se poate. Nu prea multe (de exemplu, ca donație poate fi donat doar unei unități bugetare). Costul formalităților depășește valoarea de inventar. :crazy: Unii înțeleg situația, dar alții zic că ar vrea să-l repună în funcțiune. Dar n-o fac, stau ca câinele pe paie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Strung11.jpg
  • Imagine atasata: Strung12.jpg
  • Imagine atasata: Strung13.jpg
  • Imagine atasata: Strung14.jpg
  • Imagine atasata: Strung15.jpg


#11 Useril este offline   deckel 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 09-July 12

Postat 10 July 2012 - 07:19 PM

Multumesc mult pt. poze , prin sertare am gasit bucsa si " potcoava " care sunt actionate de maneta de sus credeam ca nu apartin strungului , am incercat o ansamblare dar ceva nu se leaga , am vazut ca si bucsa d-voastra are frezat in interior canale mai lipseste ceva? nu cred sa le fi frezat degeaba cineva, ; daca puteti deschide capacul galben sa faceti o poza la ansamblu bucsa -potcoava - maneta v-as fi recunoscator din pacate nu am alta optiune neavand nici un reper in aflarea modelului acestui strung totusi dupa finisaje cred ca e romanesc sau rusesc , acum e desfacut bucati vreau sa-l reconditionez si sa-l fac sa functioneze ghidajele , caruciorul , rotile dintate sunt in stare buna ( din poza am vazut canu lipseste nici o roata), multumesc inca o data si scuze administratorului pentru neconcordanta.

#12 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 17 July 2012 - 08:18 AM

Am reușit să fac două poze cu maneta în cele două poziții. Mai mult nu se vede.
Nu cunosc strungul, așa că nu vă pot spune nimic despre acele canale din interior. :-(

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Strung17.jpg
  • Imagine atasata: Strung18.jpg


#13 Useril este offline   deckel 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 09-July 12

Postat 19 July 2012 - 11:00 AM

Multumesc pt. poze, macar se vede pozitia piselor voi dibui cumva si angrenarea lor , inca o data raman recunoscator pt efort, si sper cat mai repede sa postez cateva poze cu strungul reconditionat

#14 Useril este offline   deckel 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 09-July 12

Postat 22 July 2012 - 04:27 PM

Multumesc pe_dos pt. poze , intreband pe cunoscatori incep sa cred ca acesta e primul model de strung de banc fabricat in serie in Romania. Am ajuns si sub masa strungului motorul lipseste, dar am gasit unul de 0.37KW cu 1370rot/min trifazic la fel cu cele folosite la SP 80, am rugamintea daca mai ai posibilitatea sa te uiti daca e acelasi tip de motor si daca fulia (roata pe care se pune cureaua) ce diametru are??
- motorul pe care l-am adus nu are fulie. Iti multumesc anticipat pt. efort , sper sa ma pot revansa candva.

#15 Useril este offline   DanuAL 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 24-May 12

Postat 03 August 2012 - 12:10 AM

Citeaza

prin sertare am gasit bucsa si " potcoava " care sunt actionate de maneta de sus credeam ca nu apartin strungului , am incercat o ansamblare dar ceva nu se leaga , am vazut ca si bucsa d-voastra are frezat in interior canale mai lipseste ceva? nu cred sa le fi frezat degeaba cineva


La ce foloseste acea maneta? Multumesc!



#16 Useril este offline   scristi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 03-March 05
  • Location:Braila

Postat 15 August 2012 - 03:34 PM

Acea maneta era pentru prinderea rapida a pensetelor
Nu ai si vreun set de pensete la el? de diferite dimensiuni? adica prinde diferite diametre. Taica-miu are unul asemanator, numai ca e german
dar in mare seamana la fel, la fel, era pus pe 380V, cu buton cu schimbare de sens, numai ca daca l-a trecut pe 220V cu un condensator pe motor, merge numai intr-un sens
dar nu si-a pierdut din putere. Fulia e de masina de spalat, cred ca asta se potriveste si la tine.
Spor la reconditionat

#17 Useril este offline   DanuAL 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 24-May 12

Postat 15 August 2012 - 05:05 PM

@scristi - cauta un electriacian, NU ''electrician'', si o sa-ti monteze motorul cu condensator cu tot sa mearga pe ambele sensuri, daca initial motorul ''stia'' stanga-dreapta de pe butonul de pe banc, etc.






#18 Useril este offline   deckel 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 09-July 12

Postat 15 August 2012 - 07:02 PM

Am aflat ceva nou , incercam sa aflu cum se opreste universalul fara a astepta sa se opreascaaaaaaaaa singur din rotatie( ca e ceva de asteptat cred?) si speram ca aceea maneta e pt. acest lucru si nu intelegeam actionarea , dar prin raspunsul colegului " scristi" m-am lamurit intr-o oarecare masura daca detii un asmenea strung te rog sa detaliezi procedeul de prindere a pensetei si tragerea acesteia pt. ca pur si simplu nu inteleg sau lipseste ceva?? de la bucsa pana la penseta sunt vreo 20cm e vreo piesa de legatura (tija) . Cu fulia iti multumes de sugestie dar problema e de diametru pt. ca influenteaza turatia plus ca ,curelele sunt standardizate ; As vrea totusi sa ne spui daca se poate opri atunci cand doresti universalul ca si la celelalte strunguri normale sau il opresti din buton si astepti sa se opreasca singur. Comutatorul l-am gasit si pe el si e pt. ambele sensuri doar ca v-a trebui remontat . multumesc pt. sugestii.

#19 Useril este offline   scristi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 03-March 05
  • Location:Braila

Postat 17 August 2012 - 02:45 PM

Mda, sincer nu stiu cum sa monteaza condensatorul pe motor incat sa permita actionarea in ambele sensuri, cand era montat pe 380V, mergea din buton stanga dreapta si actiona motorul cand intr-un sens cand in celalalt.
Cat de curele eu am gasit de mai multe lungimi sa zic asa la un bazar, unde se vand diverse , unele noi altele SH. Pentru prinderea acelor pensete, este o tija cu filet la interiror care prinde si fixeaza penseta, adica mai pe romaneste,
daca scoti universalul, in interior piesa pe care e montat, ar trebui sa aiba o gaura conica care atunci cand se insurubeaza penseta sa faca si strangerea piesei aflata in penseta. Cred ca cel mai bine o sa pun niste poze, ca
face cat o mie de cuvinte.O sa revin cu niste poze zilele urmatoare. Oricum, si schimbarea curelei, e o adevarata poveste.
Cat despre orirea lui, nu te gandi ca are inertia unuia industrial, deoarece si volanta adica universalul e mult mai mic si mai usor.

Aceasta postare a fost editata de scristi: 17 August 2012 - 02:47 PM


#20 Useril este offline   DanuAL 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 24-May 12

Postat 17 August 2012 - 09:32 PM

Prea multe detalii nu stiu/cunosc. Sper sa va ajute! Scuze pentru calitatea pozelor!

Asa e la mine acum legat motorul de 1,1kkw - 380v la 220v si am schimbare de sens din buton. :friends:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: LEGATURA de la 380v-220v.jpg
  • Imagine atasata: CONDENSATORUL.jpg


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi