Pagina 1 din 1
Ajutor ! Doresc identificare.
#1
Postat 29 February 2012 - 10:41 PM
Buna seara. Am primit de la un amic doua machete de avioane ,unul de vanatoare si un bombardier. Se afla in starea ,,care este'' (vezi foto ) si cred ca o restaurare a lor este imposibila . Totusi doresc sa le identific deoarece vreau sa le introduc in doua vignete sub forme de epave doborate . Cea cu bombardierul intr-o vigneta in care este la sol ruginit si acoperit cu buruieni. Iar cea cu avionul de vanatoare , in vrie ,doborat fiind de o baterie antiaeriana si cu o dara de fum in coada.
Ce ma intereseaza mai mult este perioada in care au zburat ,,zonele de conflict si tipul de armament antiaerian care ar fi putut sa doboare avionul de vanatoare, pe care totusi il suspectez ca fiind un Messersmith BF 109. Bombardierul tind sa cred ca este un Dornier.
Multumiri anticipate . Corneliu Andrei
Ce ma intereseaza mai mult este perioada in care au zburat ,,zonele de conflict si tipul de armament antiaerian care ar fi putut sa doboare avionul de vanatoare, pe care totusi il suspectez ca fiind un Messersmith BF 109. Bombardierul tind sa cred ca este un Dornier.
Multumiri anticipate . Corneliu Andrei
#3
Postat 29 February 2012 - 10:54 PM
Salut Corneliu.
Bimotorul este un Me-110, monomotorul se vrea a fi un Me-109 G.
Cautand pe net dupa denumiri, cu siguranta vei gasi rezolvare la dilema ta. Ceea ce ar fi putut sa doboare cele doua aparate, incepe cu o simpla piesa AA si merge pana la cablul de amaraj al unui balon de obstructie, etc, etc.
Depinde doar de tine ce vrei sa alegi; variantele posibile sunt practic infinite.
Spor
Bimotorul este un Me-110, monomotorul se vrea a fi un Me-109 G.
Cautand pe net dupa denumiri, cu siguranta vei gasi rezolvare la dilema ta. Ceea ce ar fi putut sa doboare cele doua aparate, incepe cu o simpla piesa AA si merge pana la cablul de amaraj al unui balon de obstructie, etc, etc.
Depinde doar de tine ce vrei sa alegi; variantele posibile sunt practic infinite.
Spor
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 29 February 2012 - 10:54 PM
#4
Postat 29 February 2012 - 10:55 PM
Bombardierul este tot un vanator, dar greu. Zerstorer cum ii ziceau nemtii. Este vorba de un Messerschmitt Bf 110.
Celalalt cum bine ai zis este un Bf 109 G5 cu umflaturile (bosele) mitralierelor de bot montate aiurea. Daca dai o cautare dupa imagini pe google o sa aflii multe.
Poti insa sa le razi de tot si sa zici ca-i un F. Daca arunci si o carpa pe bot in zona aia poate scapi de comentarii rautacioase.
110-ele a zburat din 39 pana in 43, cand se intalnea cu aviatia aliata de bombardament insotita de vanatoare - Mai mult inglishi.
109 F a apraut mai tarziu (prin 41 cred) si G5-ul si mai tarziu. Ii zic G 5 pentru ca italeri (caci asta e macheta) dau parbrizul cu tot cu triunghiurile si nu au figurat pe ele micile prize de aer pentru cockpit caracteristice G6-ului. Pentru F triunghiurile astea ar trebui sa fie din geam.
Auzi, mai bine fa-l cu botul infipt in pamant ca sa scapi de zona aia. Sunt foarte multi care cunosc avionul asta bine si tot timpul au ceva de comentat.
Sa nu le spui ca ti-am zis eu .
Celalalt cum bine ai zis este un Bf 109 G5 cu umflaturile (bosele) mitralierelor de bot montate aiurea. Daca dai o cautare dupa imagini pe google o sa aflii multe.
Poti insa sa le razi de tot si sa zici ca-i un F. Daca arunci si o carpa pe bot in zona aia poate scapi de comentarii rautacioase.
110-ele a zburat din 39 pana in 43, cand se intalnea cu aviatia aliata de bombardament insotita de vanatoare - Mai mult inglishi.
109 F a apraut mai tarziu (prin 41 cred) si G5-ul si mai tarziu. Ii zic G 5 pentru ca italeri (caci asta e macheta) dau parbrizul cu tot cu triunghiurile si nu au figurat pe ele micile prize de aer pentru cockpit caracteristice G6-ului. Pentru F triunghiurile astea ar trebui sa fie din geam.
Auzi, mai bine fa-l cu botul infipt in pamant ca sa scapi de zona aia. Sunt foarte multi care cunosc avionul asta bine si tot timpul au ceva de comentat.
Sa nu le spui ca ti-am zis eu .
#6
Postat 01 March 2012 - 07:09 AM
Cornel_58, la 29 February 2012 - 11:02 PM, a spus:
Scuze pentru confuzie . Dar seamana izbitor cu Dornierul Do 215 B-5 Kauz III Stab II/JG2 din foto.
cg38802.jpg.
cg38802.jpg.
Seamănă, dar sigur nu e un Dornier. E un Me-110 Matchbox.
#7
Postat 01 March 2012 - 05:04 PM
Multumesc tuturor celor care au avut amabilitatea sa raspunda rugamintii mele, le multumesc si pentru informatiile primitesi pentru idei. Acum ca m-am lamurit ,in mintea mea au inceput sa se iteasca un crampei de scenariu. Voi face o vigneta cu bimotorul care zace intr-un cimitir al avioanelor ,mancat de rugina si napadit de buruieni. Iar monomotorul il voi integra intr-o mica diorama in timp ce se prabuseste fiind doborat de propria antiaeriana a carei servanti sunt chiori de beti si mai au si soarele in fata si au facut o confuzie fatala.
Acum incep sa adun materiale pentru ele si am sa deschid topic in sectiunea Diorame si Vignete.
Spor la modelit !!! Corneliu Andrei
Acum incep sa adun materiale pentru ele si am sa deschid topic in sectiunea Diorame si Vignete.
Spor la modelit !!! Corneliu Andrei
#8
Postat 01 March 2012 - 07:43 PM
Cornel_58, la 01 March 2012 - 05:04 PM, a spus:
Iar monomotorul il voi integra intr-o mica diorama in timp ce se prabuseste fiind doborat de propria antiaeriana a carei servanti sunt chiori de beti si mai au si soarele in fata si au facut o confuzie fatala.
Salut
Treaba cu servantii germani beti incat sa confunde un Me-109 nu prea tine... La italieni, poate... Dar servantii nemti erau considerati ca fiind printre cei mai buni in domeniu (poate intrecuti doar de servantii de la marina, dar astia erau motivati in plus, ca daca pierdeau coaja de sub ei, faceau ore suplimentare de inot).
Anstro
#9
Postat 02 March 2012 - 05:43 AM
Citeaza
Celalalt cum bine ai zis este un Bf 109 G5 cu umflaturile (bosele) mitralierelor de bot montate aiurea.
Daca le monta putin mai in spate , as fi zis ca-i versiune de dame
Citeaza
mancat de rugina
Salut Cornel . Ambele avioane erau construite in mare parte din aluminiu , iar acesta nu prea rugineste . Cele cateva piese din otel se gaseau prin interior , pe la cockpit sau la motor , uneori structura, dar nu cred ca e cazul sa te complici cu asta .Poti sa le faci linistit ( cel putin 110-le)aterizate fortat , adica pe burta si fara prea multe stricaciuni .Poti sa le indoi palele elicilor , sa mai deschizi cate o carlinga ( daca e cazul ) sa decupezi eleroanele , partea mobila profundorului , sau carma si sa le lipesti in pozitie de lucru ( desi nu e obligatoriu , uneori da un plus de diversitate ).
Daca doresti sa pastrezi totusi trenul la 109 , ai ridici coada in aer , ai indoi palele elicii si -l bagi cu nasul in pamant si spui ca a ratat decolarea sau aterizare din cauza pamantului moale , sau a dat intr-o groapa , etc. La 109 roata din coada provine de la o alta macheta si trebuie inlocuita .
Citeaza
Iar monomotorul il voi integra intr-o mica diorama in timp ce se prabuseste fiind doborat de propria antiaeriana a carei servanti sunt chiori de beti si mai au si soarele in fata si au facut o confuzie fatala.
Foarte rar se intampla asta , in ultimele luni de razboi 1945 , insa nu din cauza ca servantii erau beti , ci din cauza ca erau niste copii lipsiti de experienta care trageau in tot ce misca , fiindca de regula tot ceea ce misca in acea perioada erau avioane aliate .
Arata acest topic
Pagina 1 din 1