incepator ,as dori sa gasesc un profesor pt primul nivel
#1
Postat 27 February 2012 - 06:54 PM
#2
Postat 27 February 2012 - 07:58 PM
Pai... sa stii ca cel mai bun profesor esti tu insuti, trebuie doar sa vrei!
Incearca sa citesti sectiunea de articole, adica sapa bine pe aici: http://www.cartula.r...ro&task=section apoi sectiunile Aviatie, Blindate, Tehnici si Materiale. Sunt explicatii acolo, pas cu pas, cum trebuie procedat. Abia dupa ce ai citit toate astea si mai ai nelamuriri, pune intrebari pe forum!
#3
Postat 29 February 2012 - 09:58 AM
#4
Postat 29 February 2012 - 12:22 PM
Pe scurt: decupezi piesele mari, le debavurezi si le potrivesti la rece, adica fara lipici. Partile mici, gen tablou de bord, jambe, bechie, scaun etc, le lasi prinse pe o bucatica de rama, asa le vopsesti mai usor. Interiorul cocpitului si restul pieselor ce intra in cocpit le vopsesti inainte de a lipi jumatatile fuselajului, in culorile indicate in prospect. Lipesti fuselajul aripile, ampenajele si chituiesti, daca e nevoie. Apoi vopsesti avionul in culorile indicate in prospect, pui decalurile. La final montezi piesele "sensibile" : trenul de aterizare si voletii bailor trenului de aterizare, antenele, cupola, bechia, tunurile si ce o mai fi.
#5
Postat 01 March 2012 - 07:05 AM
as mai avea rugamintea daca poate sa-mi spuna cineva cum se pot pune fotografii ca sa arat acteva piese si sa cer sfaturi . multumesc
#6
Postat 01 March 2012 - 09:56 AM
Aici ai modalitatea de a pune fotografii pe forum:
http://www.cartula.r...rafii-pe-forum/
#7
Postat 08 April 2012 - 07:10 PM
ce sunt pigmentii ? am vazut la vallejo ,
si o sa mai am sute de intrebari , multumesc deocamdata pt raspunsuri(as vrea sa nu va suparati de intrebarile mele , am vazut ca la alti incepatori nu sa prea inervat nimeni asa tare , vreti sa raspundeti bine , daca nu : multumesc frumos !
#8
Postat 09 April 2012 - 08:12 AM
- mai initii si mai intii, macheta se vopseste in culorile de baza, adica cele indicate in instructiunile de asamblare, unde ieste indicat si codul culorilor pentru o anumita firma furnizoare (Revell, Tamiya, Gunze, Agama, MM etc). Poti folosi vopsele tip emai sau acrilic. Eu zic ca pentru inceput trebuie sa stapinesti bine tehnica vopsiri, atit la pensula, cit si la aerograf, in cazul in care ai unul. Abia apoi se trece la subtilitati genul "tamiya weatherin master".Tehnica folosirii lor o gasesti pe forum.
- hirtia abraziva nu exista "speciala" pentru modelism, ci are utilizari universale. Cauta in magazinele gen Bricostore sau in cele cu accesorii auto de granulatii mici, adica peste 400. Cind o cumperi, vezi sa fie de tipul rezistenta la apa, pentru ca slefuirea o sa o faci intotdeauna "la ud"
- pigmentii, in general, sunt cei ce dau culoare vopseli. Tu cred ca te referi la acele prafuri folosite de modelisti in tehnicile de uzura. Se gasesc pe la magazinele de chimicale, vopsele, Bricostore (ţingvais, oxid de fier, praf de aluminiu etc) sau la cele de modelism, cu nuante dedicate (otel, rugina, praf, noroi etc). Poti folosi praf de creta colorata sau chiar farduri, daca se potrivesc culorile.
#9
Postat 22 April 2012 - 03:08 PM
deci chitul asta s-a ansamblat destul de bine dar in urma lipirii partilor principale a mai iesit ceva lipici din imbinare ,in plus am mai scapat si 1-2 picaturi de lipici pe el (se vede in poza) si doream sa intreb daca se pot rezolva aceste chestii .
avand in vedere ca si la figurine si la avion urmeaza sa aplic chitul(tre sa soseasca chitul in 3-4zile doream sa aud ceva sfaturi despre modul de aplicare ( e tamyia putty alb si am abraziv de 1500 , daca e nevoie caut si mai fin) si ma refer aici in primul rand la cum se aplica si dupa cat timp se slefuieste sau daca sunt si alte secrete in stadiul asta de chituire !
abia astept sa trec de chituire si sa aplic grundul si sa ma apuc de vopsit asa mai profeionist datorita sfaturilor primite (e deja pas imens facut daca stiu ca vopselele se dilueaza !!)
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 April 2012 - 03:46 PM
#11
Postat 24 April 2012 - 07:02 PM
cand m-am lipit de alt topic al altui coleg mi-a mers mai bine , dar aici vad ca e mai putina vanzoleala ! o sa incerc cand vine ,maine poimaine chitul ,sa-i trag un chit si peste pata aia de lipici si ma bag la slefuit (la ud) si restul vad eu cum ma descurc ! nu prea stiu cu ce sa dau chitul , ca habar nam ce consistenta are si cum arata !
#12
Postat 24 April 2012 - 08:01 PM
Bon. Acuma din ce vad eu in poze,as zice cam asa: da-i un smirghel fin...nu: foarte fin ,cu apa si curata-i pata aia de lipici.Daca nu,cand vei vopsi o sa fie si mai rau(vizibil). Cu un drum,curata si vopseaua ce da p-afara (in jurul carlingii) si incearca sa-l slefuiesti pe axa de simetrie-pe unde ai unit cele 2 jumatati de fuselaj.Finut,pana uniformizezi cat de cat suprafata.
Chitul ala pe care-l astepti : n-ai zis de care,si de unde l-ai cumparat. Este Tamyia? Revell ? altceva?
In principiu ,chitul asta seamana foarte bine cu pasta de dinti ,dar pute a nitro. Il aplici cu ceva lopatica (sa zicem una din cele de inghetata,sau asemenea) - asta pentru suprafete mai mari(nu-i cazul la tine) Pentru suprafete mici ,poti folosi o scobitoare.Intinde-l pana obtii o suprafata acceptabila si lasa-l sa se usuce.Bineeeee de tot !!!
Dupa care-l iei la smirghel fin. Simplu.Vezi nu incarca in exces. Chitul este pe baza de nitrosolvent,si prea mult fiind,poate ataca plasticul.
#14
Postat 25 April 2012 - 10:37 AM
In cazul tau, daca zona s-a uscat bine, incearca sa indepartezi "mizeria" cu lama unui bisturiu bine ascutit. Atentie sa nu intri prea adinc si nici sa tai detaliul de alaturi. Pui in jurul zonei ce urmneaza sa o chituiesti scoci, unul sau doua straturi, apoi chituiesti dupa care slefuiesti. Scociul iti apara detaliile din jur. Dupa ce ai ajuns la nivelul scociului, il indepartezi si mai slefuiesti nitel, cu atentie. Foloseste jmirghel de 500 - 600, dupa care 800 - 1000. Totul la ud.
Chitul se aseaza cel mai bine cu o spatula elastica (se vede in partea de sus a imaginii). Este usor sa-fi faci un set de diferite latimi, folosind lame subtiri de otel sau tombac, infipte intr-o coada de lemn.
#15
Postat 25 April 2012 - 06:27 PM
#16
Postat 25 April 2012 - 07:39 PM
Atunci cand vrei sa "participi" cu mai putin,sau ai piese maruntele,poti incerca cu adeziv Revell Contacta,dar gel.Asta este mult mai stabil si te poti servi cu un ac de gamalie sau altceva asemanator.
#17
Postat 25 April 2012 - 07:49 PM
Nu e neapărat nevoie să foloseşti şmirglelul "pe ud". Eu nu lam folosit niciodată aşa, dar folosesc granulaţii foarte fine, de la 1000 în sus. Mai mult chin, e adevărat. Apoi, o lustruire cu o bucată de cârpă mai grosuţă.
La blindate, lipiciul ieşit din îmbinări, dacă nu e mult, poate da chiar bine - seamănă cu sudura!
Gradul de detaliere al interiorului carlingilor ţine de amorul propriu şi de cât se vede din exterior. Sunt modelişti care fac pe dracu în patru şi reconstituie totul, chiar dacă în final nu se mai vede decât 30%. Dar ei ştiu că piesele sunt acolo şi asta îi face să doarmă fericiţi! Alţii aplică principiul "Ce nu se vede, nu se fluieră!" şi fac doar elementelke vizibile. Tu decizi unde te încadrezi, nu te va critica nimeni pentru asta!
Dacă nu ai aerograf şi foloseşti doar pensule, un sfat: nu dilua sau nu dilua foarte mult vopselele Model Master! Eu le folosesc nediluate, numai din cele mate. Iar după vreo săptămână de uscare, se pot lustrui cu o bucăţică de cârpă moale sau cu beţişoare de alea cu vată. Vei obţine vopsele aproape semi lucioase. Avantajul metodei - poţi da grade diferite de luciu în zone diferite, ca să sugerezi îmbătrânirea vopselei. Dezavantaj - poţi strica ceva modele!
Despre alte tehnici de vopsire, las pe alţii. Sunt unii pe aici cu "kilometri" buni în faţa mea!
#18
Postat 25 April 2012 - 08:27 PM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 April 2012 - 10:57 AM
#19
Postat 26 April 2012 - 07:47 AM
Doresc sa adaug si eu citeceva la cele intrebate de tine. In primul rind, pata aceea de pe macheta trebuie sa fie bine uscata. Adezivii astia care dizolva plasticul raman inca "activi" o vreme iar daca tu ai slefuit prea repede suprafata si zici, a iesit, peste citeva zile iti apare din nou o mica denivelare. Daca spui ca plasticul sa deformat in acel loc, sfatul meu este sa-l si chituiesti iar dupa uscarea chitului cam (24 ore) slefuieste la ud suprafata pine devine neteda. Nu este o operatiune grea! Slefuirea la ud are niste avantaje fata de slefuirea la uscat :
- Smirghelul nu se incarca cu praful de plastic si mai ales chit atit de repede ca smirghelul uscat;
- Prin slefuire si stergrea periodica cu o bucata de hirtie de bucatarie poti urmarii suprafata pe care o slefuiesti. Deci, tu controlezi situatia si nu invers!
- Plasticul nu se incarca atit de mult static!
- Nu apar asa multe zgirieturi inestetice pe suprafata plasticului ca in situatia slefurii la uscat!
Daca nu faci machete care trebuie vopsite metalic, smirghelul cel mai fin sa fie de 1000. Pentru munca bruta poti folosii cele recomandate de marele Z.
In cazul vopsirii machetei cu pensula sa tii cont de doua sfaturi:
- spala bine macheta inainte de prima vopsire;
- nu te grabii sa aplici un nou strat de vopsea pina stratul precedent nu a fost uscat! Uscat inseamna ca suprafata vopsita nu mai are miros!
Succes!
#20
Postat 26 April 2012 - 11:01 AM
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 April 2012 - 11:19 AM