Forum Machete,Modelism,Hobby: incepator ,as dori sa gasesc un profesor pt primul nivel - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

incepator ,as dori sa gasesc un profesor pt primul nivel

#1 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 27 February 2012 - 06:54 PM

desi am facut ceva machete (revell,hasegawa,trumper,academy,si ceva de pe la ucraineni dar recunosc ultimile se fac greu de tot) ,reusind sa am vreo 33 blindate si vreo 18 avioane(toate ww2) , nu am avut de la cine sa invat deloc si am facut dupa capul meu cumparand vopsele de la revell si de curand de la mmaster si ceva de la agama , dar nici macar nu am stiut ca se dilueaza ! scule ce se gaseste prin casa(cuter,pila ,penseta ,etc) , si vopsire doar cu pensule ! vazand acest forum si unele machete mi-am dat seama ca se poate si altceva (praf ,nisip, rugina , etc) si cate alte tehnici ! de aceea as adori daca cineva e dispus sa ma ajute sa fac urmatorul pas in domeniul modelismului prin rabdarea de ami raspunde la sute de intrebari si nelamuriri ! as vrea in continuare sa contnui cu ceva avioane deoarece mi se pare mie (poate) ca sunt un pic mai usoare decat blindatele ! cine e dispus poate lasa un id de mess si il contactez eu ! multumesc anticipat

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 February 2012 - 07:58 PM

In primul rind, bun venit printre noi!
Pai... sa stii ca cel mai bun profesor esti tu insuti, trebuie doar sa vrei!
Incearca sa citesti sectiunea de articole, adica sapa bine pe aici: http://www.cartula.r...ro&task=section apoi sectiunile Aviatie, Blindate, Tehnici si Materiale. Sunt explicatii acolo, pas cu pas, cum trebuie procedat. Abia dupa ce ai citit toate astea si mai ai nelamuriri, pune intrebari pe forum!

#3 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 29 February 2012 - 09:58 AM

deci o sa incerc sa incep 3 machete noi toate de avione 1/72 de la academy . mi-am luat un set de pile si ceva ca o trusa de machiaj de la tamiya(am citit pe undeva pe forum ca e f buna la senile de blindate ) . de obicei primul pas la avioane e realizarea si vopsirea partii interioare (mi-am luat si diluant pt vopsele acrilice , pana acum nu folosisem) . ceva sfaturi pentru momentul de inceput al acestor machete ? e vorba de urmatoarele machete: HAWKER TYPHOON IB, HAWKER TEMPEST V, P-40E WARHAWK , ma refeream daca sunt ceva sfaturi de baza pt inceputul machetelor de avioane , are mare importanta vopsirea interiorului(scaun , bord , etc )? avand in vedere ca nu totdeauna se vede prea bine dupa terminarea machetei interiorul ?

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 February 2012 - 12:22 PM

Inca o data acelasi sfat: citeste sectiunile indicate, acolo o sa vezi ce si cum.
Pe scurt: decupezi piesele mari, le debavurezi si le potrivesti la rece, adica fara lipici. Partile mici, gen tablou de bord, jambe, bechie, scaun etc, le lasi prinse pe o bucatica de rama, asa le vopsesti mai usor. Interiorul cocpitului si restul pieselor ce intra in cocpit le vopsesti inainte de a lipi jumatatile fuselajului, in culorile indicate in prospect. Lipesti fuselajul aripile, ampenajele si chituiesti, daca e nevoie. Apoi vopsesti avionul in culorile indicate in prospect, pui decalurile. La final montezi piesele "sensibile" : trenul de aterizare si voletii bailor trenului de aterizare, antenele, cupola, bechia, tunurile si ce o mai fi.

#5 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 01 March 2012 - 07:05 AM

dupa cum am zis am facut ceva machete si chestiile ce tin de ansamblat le-am experimentat cat de cat ! ce nu stapanesc deloc sunt pasii urmatori(am vopsit tot pana acum cu pensula cu vopsele nediluate , deoarece nu stiam ca se dilueaza ) ; am vazut ca pomeneai de chituire, m-am uitat si am gasit la parc models un chit de la tamiya si o sa-l comand , acuma as intreba cu ce se aplica chitul si cu ce se slefuieste (banuiesc ca trebuie slefuit ) si de unde achizitionez (mai ales piesa cu care se slefuieste). in mod sigur ma voi opri cu machetele la momentul vopsirii ,deoarece ma tenteaza sa achizitionez si aerograf cu compresor !
as mai avea rugamintea daca poate sa-mi spuna cineva cum se pot pune fotografii ca sa arat acteva piese si sa cer sfaturi . multumesc

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 March 2012 - 09:56 AM

Nu te supara, dar vad ca-mi racesc gura de pomana! Ai citit ce ti-am indicat eu?
Aici ai modalitatea de a pune fotografii pe forum:
http://www.cartula.r...rafii-pe-forum/

#7 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 08 April 2012 - 07:10 PM

am citit si vizionat cam aproaape tot ce e pe forum , dar cu oarecare limita ! probleme cu ansamblarea machetelor nu am , dar unde stau mai prost este la vopsire ! cu toate ca am vizionat si ceva clipuri pe utub cu tehnici de vopsire mie greu fara sa intreb pe cineva (nu stiu engleza) unele lamuriri ! de exemplu am achizitionat un set tamiya weatherin master c si as vrea sa stiu ce se da mai intai pe machete ca sa prinda "fardurile" deoarece asa la simplu se comporta ca un simplu praf , am achizitonat si tamiya weathering stick ; si inca o intrebare de unde achizitionati hartie abraziva pt modelism (granulatie f fina )
ce sunt pigmentii ? am vazut la vallejo ,
si o sa mai am sute de intrebari , multumesc deocamdata pt raspunsuri(as vrea sa nu va suparati de intrebarile mele , am vazut ca la alti incepatori nu sa prea inervat nimeni asa tare , vreti sa raspundeti bine , daca nu : multumesc frumos !

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 April 2012 - 08:12 AM

Sa o luam pe rind.
- mai initii si mai intii, macheta se vopseste in culorile de baza, adica cele indicate in instructiunile de asamblare, unde ieste indicat si codul culorilor pentru o anumita firma furnizoare (Revell, Tamiya, Gunze, Agama, MM etc). Poti folosi vopsele tip emai sau acrilic. Eu zic ca pentru inceput trebuie sa stapinesti bine tehnica vopsiri, atit la pensula, cit si la aerograf, in cazul in care ai unul. Abia apoi se trece la subtilitati genul "tamiya weatherin master".Tehnica folosirii lor o gasesti pe forum.
- hirtia abraziva nu exista "speciala" pentru modelism, ci are utilizari universale. Cauta in magazinele gen Bricostore sau in cele cu accesorii auto de granulatii mici, adica peste 400. Cind o cumperi, vezi sa fie de tipul rezistenta la apa, pentru ca slefuirea o sa o faci intotdeauna "la ud"
- pigmentii, in general, sunt cei ce dau culoare vopseli. Tu cred ca te referi la acele prafuri folosite de modelisti in tehnicile de uzura. Se gasesc pe la magazinele de chimicale, vopsele, Bricostore (ţingvais, oxid de fier, praf de aluminiu etc) sau la cele de modelism, cu nuante dedicate (otel, rugina, praf, noroi etc). Poti folosi praf de creta colorata sau chiar farduri, daca se potrivesc culorile.

#9 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 22 April 2012 - 03:08 PM

mai greu dar am inceput sa lucrez la avioane (typhoon mai intai) , si asta din cauza ca mai dureaza pana continui cu figurinele 1/35( astept salariul sa iau ceva pensule bune ) cele cu vestul salbatic !
deci chitul asta s-a ansamblat destul de bine dar in urma lipirii partilor principale a mai iesit ceva lipici din imbinare ,in plus am mai scapat si 1-2 picaturi de lipici pe el (se vede in poza) si doream sa intreb daca se pot rezolva aceste chestii .
Imagine atasata: 15 ian 009.jpgImagine atasata: 15 ian 006.jpgImagine atasata: 15 ian 005.jpg
avand in vedere ca si la figurine si la avion urmeaza sa aplic chitul(tre sa soseasca chitul in 3-4zile doream sa aud ceva sfaturi despre modul de aplicare ( e tamyia putty alb si am abraziv de 1500 , daca e nevoie caut si mai fin) si ma refer aici in primul rand la cum se aplica si dupa cat timp se slefuieste sau daca sunt si alte secrete in stadiul asta de chituire !
abia astept sa trec de chituire si sa aplic grundul si sa ma apuc de vopsit asa mai profeionist datorita sfaturilor primite (e deja pas imens facut daca stiu ca vopselele se dilueaza !!:lol:)
Imagine atasata: 15 ian 003.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 April 2012 - 03:46 PM


#10 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 22 April 2012 - 03:18 PM

revin cu poze , in spatele cabinei la 1 cm e faza cu lipiciul (picatura), prima poza
Imagine atasata: 15 ian 015.jpgImagine atasata: 15 ian 014.jpg
Imagine atasata: 15 ian 013.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 April 2012 - 03:45 PM


#11 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 24 April 2012 - 07:02 PM

in general am citit destul de mult din discutiile de pe forum si am mai bagat cate ceva in cap , dar mai mereu in timpul executiei apar indoieli si nelamuriri , poate cand am postat aici la tehnici nu am fost prea inspirat dar nu stiam unde sa pun si eu intrebarile .
cand m-am lipit de alt topic al altui coleg mi-a mers mai bine , dar aici vad ca e mai putina vanzoleala ! o sa incerc cand vine ,maine poimaine chitul ,sa-i trag un chit si peste pata aia de lipici si ma bag la slefuit (la ud) si restul vad eu cum ma descurc ! nu prea stiu cu ce sa dau chitul , ca habar nam ce consistenta are si cum arata !

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 April 2012 - 08:01 PM

In principiu incearca sa nu mai ai de-a face cu lipici ajuns aiurea ;produce multe pagube. N-ai zis(sau poate n-am observat eu) cu ce-l lipesti.Sper ca nu cu superglue !!!.
Bon. Acuma din ce vad eu in poze,as zice cam asa: da-i un smirghel fin...nu: foarte fin ,cu apa si curata-i pata aia de lipici.Daca nu,cand vei vopsi o sa fie si mai rau(vizibil). Cu un drum,curata si vopseaua ce da p-afara (in jurul carlingii) si incearca sa-l slefuiesti pe axa de simetrie-pe unde ai unit cele 2 jumatati de fuselaj.Finut,pana uniformizezi cat de cat suprafata.
Chitul ala pe care-l astepti : n-ai zis de care,si de unde l-ai cumparat. Este Tamyia? Revell ? altceva?
In principiu ,chitul asta seamana foarte bine cu pasta de dinti ,dar pute a nitro. Il aplici cu ceva lopatica (sa zicem una din cele de inghetata,sau asemenea) - asta pentru suprafete mai mari(nu-i cazul la tine) Pentru suprafete mici ,poti folosi o scobitoare.Intinde-l pana obtii o suprafata acceptabila si lasa-l sa se usuce.Bineeeee de tot !!!
Dupa care-l iei la smirghel fin. Simplu.Vezi nu incarca in exces. Chitul este pe baza de nitrosolvent,si prea mult fiind,poate ataca plasticul.

#13 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 24 April 2012 - 09:45 PM

mersi de indrumari , am folosit lipici revell (contacta profesional)si o clipa de neatentie , nici nu stiu cand a picurat , iar chit de la tamiya am comandat , abrazim am cumparat de 1500 . cam asta ar fi , astept chitul pe joi

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 April 2012 - 10:37 AM

Un lucru de tinut minte: daca iti pica lipiciul pe alaturi, nu te repezi sa-l stergi! Lasa-l sa-si faca damblaua, oricum e mai mica decit daca incerci sa-l stergi, apoi se usuca si urma este mai mica.
In cazul tau, daca zona s-a uscat bine, incearca sa indepartezi "mizeria" cu lama unui bisturiu bine ascutit. Atentie sa nu intri prea adinc si nici sa tai detaliul de alaturi. Pui in jurul zonei ce urmneaza sa o chituiesti scoci, unul sau doua straturi, apoi chituiesti dupa care slefuiesti. Scociul iti apara detaliile din jur. Dupa ce ai ajuns la nivelul scociului, il indepartezi si mai slefuiesti nitel, cu atentie. Foloseste jmirghel de 500 - 600, dupa care 800 - 1000. Totul la ud.
Imagine atasata: do335.03-1.jpg
Chitul se aseaza cel mai bine cu o spatula elastica (se vede in partea de sus a imaginii). Este usor sa-fi faci un set de diferite latimi, folosind lame subtiri de otel sau tombac, infipte intr-o coada de lemn.

#15 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 25 April 2012 - 06:27 PM

ca de obicei f bune sfaturile , stiam tot de la tine sa nu ating lipiciul , dar ciudat a lasat o denivelare ca un mic crateras , mai ar fi o problema , ai spus cum sa procedez cu lipiciul revell cu ac si chiar ai zis ca-i foarte bun dar curge destul de necontrolat . am facut si faza cu bricheta si trebuie sa te misti repede cu el pe macheta astfel vine un surplus nedorit ce face probleme , mai tot timpul dupa ce il asez jos ,cat timp lipesc pesele curge din el asezat chiar asa in pozitie (cu acul in sus ma refer, curge pe ac in jos pana la plastic) ! asta e o sa incerc sa fiu si mai atent , de obicei invart piesa pe care aplic in asa fel in cat sa nu fie decat de la ac in sus toata piesa pt a nu curge accidental pe partile ei , si uneori vine fara sa apas pe tub picaturi in plus pe care tre sa le sterg de o carpa ; o sa mai incerc sa experimentez cu el la rece pe piese de prin casa !

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 April 2012 - 07:39 PM

Nu prea ai ce-i face; la lipiciul cu ac,fenomenul asta de "izvorare" este ceva comun;si eu patesc la fel.
Atunci cand vrei sa "participi" cu mai putin,sau ai piese maruntele,poti incerca cu adeziv Revell Contacta,dar gel.Asta este mult mai stabil si te poti servi cu un ac de gamalie sau altceva asemanator.

#17 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 25 April 2012 - 07:49 PM

Apropo de faza cu lipiciul ajuns aiurea. Dacă nu e în exces şi l-ai lăsat "să-şi facă damblaua", vorba lui Z, nu e mare bai. Eu şi un prieten cel puţin foloseam adezivi mai groşi pentru a umple dungile rămase la îmbinările pieselor mari. În loc de chit. E drept că aşteptam şi o săptămână să fim siguri că uscarea e completă!
Nu e neapărat nevoie să foloseşti şmirglelul "pe ud". Eu nu lam folosit niciodată aşa, dar folosesc granulaţii foarte fine, de la 1000 în sus. Mai mult chin, e adevărat. Apoi, o lustruire cu o bucată de cârpă mai grosuţă.
La blindate, lipiciul ieşit din îmbinări, dacă nu e mult, poate da chiar bine - seamănă cu sudura!
Gradul de detaliere al interiorului carlingilor ţine de amorul propriu şi de cât se vede din exterior. Sunt modelişti care fac pe dracu în patru şi reconstituie totul, chiar dacă în final nu se mai vede decât 30%. Dar ei ştiu că piesele sunt acolo şi asta îi face să doarmă fericiţi! Alţii aplică principiul "Ce nu se vede, nu se fluieră!" şi fac doar elementelke vizibile. Tu decizi unde te încadrezi, nu te va critica nimeni pentru asta!
Dacă nu ai aerograf şi foloseşti doar pensule, un sfat: nu dilua sau nu dilua foarte mult vopselele Model Master! Eu le folosesc nediluate, numai din cele mate. Iar după vreo săptămână de uscare, se pot lustrui cu o bucăţică de cârpă moale sau cu beţişoare de alea cu vată. Vei obţine vopsele aproape semi lucioase. Avantajul metodei - poţi da grade diferite de luciu în zone diferite, ca să sugerezi îmbătrânirea vopselei. Dezavantaj - poţi strica ceva modele!
Despre alte tehnici de vopsire, las pe alţii. Sunt unii pe aici cu "kilometri" buni în faţa mea!

#18 Useril este offline   vercingetorix 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 27-February 12

Postat 25 April 2012 - 08:27 PM

asta am remarcat la model master , unele par ele prea diluate , tre sa dau 5 maini de vopsea pana se cunoaste cat de cat , dar am si revel (email) ,model master tot email am , acrilice am ceva agama si mai nou vreo 14 nuante d ela vallejo (astea par parca cele mai bunisoare ), dar sincer parca tot cu email d ela model master imi place cum iese (fac figurine 1/72 pentru asta micu , e inebunit de astia micuti )

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 April 2012 - 10:57 AM


#19 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 26 April 2012 - 07:47 AM

Salut vercingetorix,

Doresc sa adaug si eu citeceva la cele intrebate de tine. In primul rind, pata aceea de pe macheta trebuie sa fie bine uscata. Adezivii astia care dizolva plasticul raman inca "activi" o vreme iar daca tu ai slefuit prea repede suprafata si zici, a iesit, peste citeva zile iti apare din nou o mica denivelare. Daca spui ca plasticul sa deformat in acel loc, sfatul meu este sa-l si chituiesti iar dupa uscarea chitului cam (24 ore) slefuieste la ud suprafata pine devine neteda. Nu este o operatiune grea! Slefuirea la ud are niste avantaje fata de slefuirea la uscat :
- Smirghelul nu se incarca cu praful de plastic si mai ales chit atit de repede ca smirghelul uscat;
- Prin slefuire si stergrea periodica cu o bucata de hirtie de bucatarie poti urmarii suprafata pe care o slefuiesti. Deci, tu controlezi situatia si nu invers!
- Plasticul nu se incarca atit de mult static!
- Nu apar asa multe zgirieturi inestetice pe suprafata plasticului ca in situatia slefurii la uscat!

Daca nu faci machete care trebuie vopsite metalic, smirghelul cel mai fin sa fie de 1000. Pentru munca bruta poti folosii cele recomandate de marele Z.

In cazul vopsirii machetei cu pensula sa tii cont de doua sfaturi:

- spala bine macheta inainte de prima vopsire;
- nu te grabii sa aplici un nou strat de vopsea pina stratul precedent nu a fost uscat! Uscat inseamna ca suprafata vopsita nu mai are miros!

Succes!

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 April 2012 - 11:01 AM

Citeaza

...dar curge destul de necontrolat...
Aici e o chestie de ...fizica. Inauntul recipientului, pe linga lipici, mai este si aer. De la caldura degetelor, aerul se dilata si scoate, necontrolat, lipici. Şpilul este sa lasi inainte dilatarea sa-si faca damblaua, apoi stringi usor. Dupa ceva timp capeti experienta si o sa pui exact atita lipici cit ai nevoie. Inca o jmecherie: dupa ce ai pus lipiciul pe piesa, las-o jos, ia o bucatita de pinaza, pune acul pe ea, tinut in sus, si stringe tare. Lipiciul ramas pe teava va fi scos afara, asa ca nu mai face dop la uscare. Operatiunea dureaza exact atit cit lipicul pus pe piesa "lucreaza" asftel ca lipitura se face foarte bine si rapid.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 April 2012 - 11:19 AM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi