Forum Machete,Modelism,Hobby: Pumnul Tarii - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Pumnul Tarii Junkers Ju-88A-4 ARR 1/32 WIP

#41 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 March 2012 - 12:17 PM

Catta, multe nu sunt realiste in modelism (una ar fi ...greutatea modelului :whistle: ) dar, vorba unui clasic in viata, trebuie sa pacalim ochiul intr-un mod placut. O macheta fara detalii (linii de panou, capace, nituri. Crezi ca in realitate, distanta dintre tablarii este de 0,1mm x 72 = 7,2 mm!!!!!) apare ca plata, stearsa, anosta. Gravarea/figurarea acestor detalii, cind nu se exagereaza, aduce un plus estetic machetei. Treaba valabila si pentru asa zisa "uzare" a modelului, care nu este, pina la urma, decit o scoatere in evidenta a detaliilor, nepercepute altfel de ochiul omenesc, invatat sa vada la "scara mare".
Incearca sa citesti prima parte de aici: http://www.cartula.r...panourilor.html
Florin, scuze de off topic. :-(

#42 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 05 March 2012 - 03:20 PM

@ Catta - ideea prezentarii niturilor nu este rea, problema este in schimb timpul care ti-l ia ca sa le faci. Numarul acestora nu este niciodata egal cu cel de pe modelul adevarat dar nici nu sunt multi care le numara :-). (Da,stiu ca sunt si oameni care numara niturile dar eu nu ma numar printe acestia) In alta ordine de idei, niturile se vad, nu se acopera cu vopsea daca stii cum sa vopsesti, egal la ce scara lucrezi!
Dar ca sa iti spun pe scurt cum sta treaba cu machetele - tu trebuie sa le faci asa cum iti plac in primul rind tie!

@ Florin! Foarte fain ai lucrat pina acum. Admir elanul si ambitia cu care detaliezi si acest model pentru ca sa iti iasa o macheta de exceptie!

#43 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 05 March 2012 - 03:57 PM

Multumesc ambilor pentru sfaturi, asa cum incheiam postarea cu niturile - conteaza efectul vizual si sunt pentru orice bucura ochii - imi castig traiul din grafica/fotografie si productie publicitara si stiu exact despre ce vorbiti. Citisem postarea cu panourile si exact la scula de la radub ma refeream. Ca sa inchei aceasta temă off topic am decis sa fur din munca de documentare a lui Florin si sa fac fratele mai mic JU 88 la 1/72 o copie a celui care il face Florin. Ma refer strict la schema de inmatriculare, sunt mult prea departe de priceperea lui.

Daca pot sa te ajut Florin cu masti si insemne taiate la cutterploter o fac gratuit si cu mare placere. Am un cutter Roland si pot taia cu o acuratete destul de mare si sunt hotarat sa vopsesc crucile si literele de inmatriculare in loc sa pun decaluri.

Discutia despre masti a fost muatat aici: http://www.cartula.r...ctionare-masti/
Z

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 07 March 2012 - 11:55 AM


#44 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 05 March 2012 - 08:46 PM

Vezi postareaCatta, la 05 March 2012 - 05:44 PM, a spus:

E valabila, si sunt dispus sa ajut pe oricine de pe forum. Daca primesc niste masti in ceva vectorial .cdr, .eps, .ai, etc. vi le tai fara probleme.


Notat.
Azi am mai mesterit cate ceva si anume am facut gondola radio-telegrafistului/mitraliorului de pe burta. Nu mare lucru, dar lucrurile mari se fac cu pasi mici.
Dintr-o bucata de stirol de 5mm, am facut perna pe care sta culcat mitraliorul, in exercitiul functiunii, iar din Gator Glue, am facut perinitele laterale, care au rol de suport pentru coatele aceluiasi personaj.
Am mai folosit o bucata de smirghel de 600, pentru a imita o portiune din pardoseala gondolei. Rama pentru perna si nervurile de pe pardosea, le-am folosit din setul Eduard.
Geamurile gondolei si partea din fata a acesteia, au facut azi, o baie de future si dupa uscare, o sa vina lipite pe pozitie si mascate, in vederea vopsirii.

Florin

Imagine postata

Imagine postata

#45 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 06 March 2012 - 08:06 PM

Pana se mai usuca unele si altele, m-am apucat putin si de interior, unde am facut un mic cocktail de Revell, CMK si L'Arsenal. Toate sunt doar provizoriu lipite cu patafix.

Scaun pilot L'Arsenal + suport Revell

Imagine postata

Imagine postata

scaun mitralior spate CMK + suport Revell

Imagine postata

Imagine postata

podea CMK

Imagine postata

O montare la rece

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Florin

Astept comentarii.

Aceasta postare a fost editata de Florin-aka-Scorpio: 06 March 2012 - 08:57 PM


#46 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 14 March 2012 - 07:17 PM

Mici progrese.
M-am gandit ca ar arata bine in cocpkit si banda transportoare pentru cartuse, de la cutiile de munitie, la mitraliere. Cum setul de upgrade de la L'Arsenal nu da asa ceva, am zis sa o fac eu. Dintr-o panglica de calculator, fir de cositorit de 0,3 mm, rabdare, am scos asta:
original
Imagine postata

ce mi-a iesit mie:

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

am facut si conducta de frana la trenul principal

Imagine postata
Imagine postata

NIMENI NU MISCA, SUNT INARMAT SI PERICULOS!

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Cutia de munitie care o sa vina prinsa de parbriz :crazy::crazy:

Imagine postata

Gri

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Deocamdata atat, zilele urmatoare o sa mai urmeze si alte culori.

Florin

#47 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 03 April 2012 - 05:40 PM

In ultimele zile, am reusit sa avansez cu lucrul la interior, unde mai am de pus doar centurile, de la Radu Branzan, de la care am si palonierele. In plus, Radu a fost deosebit de amabil si mi-a pus la dispozitie pentru acest proiect si o coala de decaluri 1/32, cu Crucea lui Mihai,(cele de 960mm), care sunt fantastic de reusite(le recomand cu caldura, tuturor celor care lucreaza la aceasta scara). Culoarea setului de interior de la Eduard, este putin ciudata, dar asta este.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Scaunele sunt puse provizoriu.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#48 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 April 2012 - 05:48 PM

Excelent!

#49 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 03 April 2012 - 05:48 PM

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Bordul

Imagine postata

Lada de munitie din bot.

Imagine postata

Mansa.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Rama despartitoare dintre cupola din fata si cea din spate(rama care are si rol de Roll-bar, in caz de rasturnare), la care am facut intaritura de protectie din piele si siportii stingatorului din carlinga(care este gata si el, dar nu este uscat inca).

Imagine postata
Imagine postata

Trenul principal este gata si el.

Imagine postata
Imagine postata

Am o mare nelamurire: cauciucul rotii de bechie era cu dunga alba pe el(la Ju-88 din ARR) sau nu, stie cineva? Ca si asta?
Imagine postata

Astept pareri si critici.
Va urma.

Aceasta postare a fost editata de Florin-aka-Scorpio: 03 April 2012 - 05:54 PM


#50 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 03 April 2012 - 06:07 PM

Pareri...superb!
Critici...N-am!

#51 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 03 April 2012 - 08:57 PM

Extraordinar Florin!:dribble::good:

#52 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 April 2012 - 09:01 PM

Da. Atat.

#53 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 04 April 2012 - 07:26 AM

IMPECABIL !! Felicitari, va iesi o bijuterie !!

Citeaza

Am o mare nelamurire: cauciucul rotii de bechie era cu dunga alba pe el(la Ju-88 din ARR) sau nu, stie cineva? Ca si asta?[/size]]

Habar n-am, dar care o fi fost sensul/utilitatea acelei dungi albe?! Ma indoiesc ca doar asa de estetica !

#54 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 04 April 2012 - 12:22 PM

Acuratete maxima! Felicitari.

#55 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2012 - 01:04 PM

Vezi postareaBlue-Max, la 04 April 2012 - 07:26 AM, a spus:


Habar n-am, dar care o fi fost sensul/utilitatea acelei dungi albe?! Ma indoiesc ca doar asa de estetica !


The white wall on the tailwheel tyres of Luftwaffe aircraft was an indication that the tyre was conductive and would therefore earth the aircraft whilst it was on the ground.


Nu mai traduc :)

#56 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 April 2012 - 01:24 PM

Adica un fel de indicator de contact cu solul /? Interesant.

#57 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 04 April 2012 - 02:09 PM

Nu spune acolo si de ce trebuia contact electric cu solul ?! E valabila chestia asta si la avioanele din ziua de azi ?!

#58 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2012 - 02:11 PM

Ma rog sper sa nu fie prea din topor traducerea/explicatia, dunga aceea indica ca pneul respectiv e conductor si facilita impamantarea avionului cat era la sol.

Si aici o posibila explicatie

Citeaza

This makes sense as it avoids the necessity for earthing the machines by other means and also prevents someone on the ground inadvertently earthing the aircraft with painful consequences!

Aceasta postare a fost editata de muggs: 04 April 2012 - 02:18 PM


#59 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 04 April 2012 - 02:23 PM

Atunci va fi o dunga alba pe cauciuc.

Florin

#60 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 04 April 2012 - 04:16 PM

Citeaza

This makes sense as it avoids the necessity for earthing the machines by other means and also prevents someone on the ground inadvertently earthing the aircraft with painful consequences!



Rezulta indubitabil ca avionul se incarca electrostatic si daca nu era impamantat prin cauciucul conductor al rotii, se putea descarca (si) prin cine punea mana pe el.

Nu am stiut de acest fenomen, probabil e general valabil la avioane .... ?! :book:



Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

25 useri citesc topicul
0 membri, 25 vizitatori, 0 utilizatori anonimi