Forum Machete,Modelism,Hobby: M4A3(76)W Sherman - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

M4A3(76)W Sherman 1/72 Dragon

#1 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 07 February 2012 - 10:04 PM

Fiind arestat la domicilu din cauza unei raceli si jucand On-line Worldoftanks si vazand aici si in alta parte acest subiect am decis sa construiesc si eu o astfel de macheta. Fiind nou in domeniu nu o sa va plictisesc cu detalii ale kitului mai ales ca ina fara de turela, galeti si senile nu cunosc alti termeni tanchisti asa ca incep cu constructia in sine. Vazand ca e la moda sa adaugi detalii omise de constructor am inlocuit manerele trapelor reprezentate prin niste dungi, cu manere facute din lita de cupru (de nu mai vad bine :blink: :wacko: ) Am mai gaurit si acele inele, carlige sau ce or fi, de remorcare, treaba facuta cu un burghiu de 0.4 provenit dintr-un set mai amplu.
Cu iniuta de la capat, intrebari adresate cunoscatorilor:
- am pus o poza cu suspensia unde se vad 3 piulite uitate de constructor, cum le pot reprezenta, ce tehnici se folosesc,
- suportul mitralierei pe acest fel de turela mi se pare eronat, nu am gasit nici o poza cu el in acea pozitie si forma, in unele poze e mai in spate si mai e un suport mic care tine teava mitralierei
- de unde pot gasi ceva lazi, canisre si alte bagaje ca in afara de un camion Academy nu am gasit nici un kit cu astfel de detalii.
Daca mai stiti ceva adaugari de detalii ce le-as putea omite va rog sa interveniti in discutie

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC07614.jpg
  • Imagine atasata: DSC07615.jpg
  • Imagine atasata: DSC07616.jpg
  • Imagine atasata: DSC07617.jpg
  • Imagine atasata: DSC07620.jpg
  • Imagine atasata: DSC07621.jpg
  • Imagine atasata: DSC07624.jpg
  • Imagine atasata: suspension.jpg

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 07 February 2012 - 10:06 PM


#2 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 08 February 2012 - 02:01 AM

Salutare!
Ai inceput in forta[cu supra-detalieri] aceasta mica bijuterie dragoneza,dealtfel cel mai reusit kit braille de pe piata. :good:
Am sa incerc sa-ti raspund la intrebari in ordinea in care le-ai pus:
-cele 3 piulite de pe fiecare boghiu le poti face simplu:iei un capac de margarina[plastic subtire],un ac de seringa pt adulti,si intepi capacul,apoi, cu ajutorul unei sarme subtiri, impingi bucatile de plastic[niturile] in afara;lipirea lor o poti face cu nitro diluant:cu ajutorul unei pensule subtiri in varf,pui o picatura finuta de nitro,apoi asezi nitul
-suportul mitralierei,cat si dispozitivul de sustinere a tevii, sunt asezate corect:trebuie sa tii cont de faptul ca chepengul incarcatorului[mitraliorului] culisa rotativ,pozitia mitralierei[fata,spate,lateral]se modifica in functie de cum era rotit acesta
-in afara de ce-ai gasit in kiturile Academy[la GMC probail],ar mai fi ceva bagaje rasinoase de la firma Black Dog,dar foarte scumpe;eu prefer sa le fac din lut de modelaj si hartie igienica[sau servetel] cu aracet
-ti-as sugera sa inlocuiesti urechea aia[din sarma] de remorcare,de deasupra mantalei tunului,cu cea originala ,plasticoasa din kit...cea din sarma e mult prea subtire,eventual pune o sarma mai groasa

Spor in continuare!

#3 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 08 February 2012 - 07:44 AM

Vezi postareadani, la 08 February 2012 - 02:01 AM, a spus:

Salutare!
-ti-as sugera sa inlocuiesti urechea aia[din sarma] de remorcare,de deasupra mantalei tunului,cu cea originala ,plasticoasa din kit...cea din sarma e mult prea subtire,eventual pune o sarma mai groasa

Spor in continuare!



Intradevar e cam subtire, o sa incerc cu o sarma un pic mai groasa, in kit e tot turnata odata cu turela si in instructiuni arata sa o dai jos si se inlocuieste cu PE dar la fel de subtire.
Ma duc sa caut margarina prin frigider.
Multumesc

#4 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 08 February 2012 - 09:30 AM

Din motive sentimentale, Ursul saluta modul in care ai abordat acest proiect.
Pe langa chestiile zise de fratele Dani, la care subscriu in totalitate, Ursul ar mai avea de adaugat cateva mici mormaieli.
In primul rand, kitul ales de tine, este fara indoiala cea mai faina reprezentare in braillescale, al unui M4A3(76)W cu suspensie VVSS, dintr-un lot de productie de la jumatatea anului 1944 :

http://www.172sherma...76_VVSSprev.htm

(Daca ai chef, frunzareste cu atentie tot situl onorabilului Doug Chaltry, o sa-ti lamureasca multe intrebari...)

Cele trei piulite de care zici tu, sunt niste bolturi care fixeaza articulatia bratelor oscilante. Merita sa mai adaugi inca patru bolturi, la patina de retur aflata deasupra carcasei boghiului
Deasemenea, pe fata boghiului opusa bratului rolei de retur, merita adaugate patru gauri (gauri pentru montarea bratului rolei de retur, in partea opusa). Boghiurile VVSS nu erau dedicate pentru partea stanga sau partea dreapta. Pur si simplu se atasa bratul rolei de retur, in fata sau in spate :

Imagine atasata: d47526bracketbogie.jpg Imagine atasata: d47527suspensionverticalvolute-1.jpg Imagine atasata: dbe8e4ff0961b8c5ae51a1785e873e83.jpg

Patina de retur Dragoneza, merita subtiata oleaca pe interior cu o freza cilindrica, inainte de aplicarea celor patru bolturi. Reprezentarea mea din punct de vedere modelistic, exact pentru boghiurile Dragon la 1:72, arata asa (in a doua fotografie, am inlocuit galetii cu un alt model, cel "cu spite") :

Imagine atasata: DSCN1845.jpg Imagine atasata: DSCN2694.jpg

Asa cum spunea si Dani, trapa "incarcatorului" este pivotanta, deci montantul si afetul mitralierei M2HB, poate sa fie oriunde pe circumferinta.
Afetul arata asa :

Imagine atasata: D80030.jpg

Este foarte bine ca vrei sa inlocuiesti inelul de ridicare al turelei, aflat in spatele scutului tunului. Trebuie sa fie la fel de gros ca si cele doua, aflate pe laterale.
Dragon, reprezinta o turela T23 "model mediu" tipica pentru echiparea M4A3(76)W, produsa la ASF (American Steel Foundries), din Granite City, Illinois.
In fotografiile de mai jos, vezi foarte bine detaliile acestor tipuri de turele... dar atentie, prima fotografie este a unei turele T23 "timpurie", produsa la USC (United Steel Casting), ce a echipat in mod tipic modelul M4A1(76)W cu suspensie VVSS, din primul lot de productie. Exista unele diferente in privinta unor detalii :

Imagine atasata: T23turret.jpg Imagine atasata: T23turret2.jpg

Pentru orice alte nelamuriri viitroare, nu ezita sa intrebi... daca ai nevoie de bibliografie... atat Ursul cat si Dani, pot sa-ti trimita o imensa gramada !
Voi urmari cu cel mai mare interes si cu o deosebita placere, desfasurarea acestui proiect !
Apropo... ce inmatriculare pohtesti sa executi, la final ?

**************************************

In alta ordine de idei... as vrea sa-ti spun ca, pentru acest inepuizabil subiect, exista un sub-forum dedicat special :

http://www.cartula.r...erman-variante/

Atat Ursul cat si Dani, s-ar bucura daca ai cere unui moderator, sa-ti mute topicul acolo unde cred io ca i-ar fi locul !

#5 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 08 February 2012 - 05:41 PM

[http://www.172sherma...76_VVSSprev.htm

(Daca ai chef, frunzareste cu atentie tot situl onorabilului Doug Chaltry, o sa-ti lamureasca multe intrebari...)
Am studiat un pic.

Merita sa mai adaugi inca patru bolturi, la patina de retur aflata deasupra carcasei boghiului. Sunt in afara de seama cu termenii tehnici tankisti si nu inteleg :blink: Cred ca intre timp mi-am dat seama

Patina de retur Dragoneza, merita subtiata oleaca pe interior cu o freza cilindrica, inainte de aplicarea celor patru bolturi.:blink: la fel da m-am prins intre timp, eu unu le-as inlocui de tot dar cred ca o sa am probleme cu pastrarea formei, cred ca in realitate ele sunt ceva de genul foilor de arc.


Apropo... ce inmatriculare pohtesti sa executi, la final ? KOKOMO, am montat si tunul cu treaba aia in bot :blink: rezonator sau ce o fi

**************************************

In alta ordine de idei... as vrea sa-ti spun ca, pentru acest inepuizabil subiect, exista un sub-forum dedicat special :

http://www.cartula.r...erman-variante/

Atat Ursul cat si Dani, s-ar bucura daca ai cere unui moderator, sa-ti mute topicul acolo unde cred io ca i-ar fi locul ! sa rezolvat :-D nu stiam de acea sectiune

Multumesc de aprecieri si sfaturi, mai am un Hummel gata de vopsit dar apoi urmeaza alte M4 la aceiasi scara si producator

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 08 February 2012 - 06:20 PM


#6 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 08 February 2012 - 06:43 PM

[Asa cum spunea si Dani, trapa "incarcatorului" este pivotanta, deci montantul si afetul mitralierei M2HB, poate sa fie oriunde pe circumferinta.
Afetul arata asa :

Imagine atasata: D80030.jpg

[/quote]


Am inteles si treaba asta, acel inel care e in jurul capacelor e mobil, si suportul tevii e pe partea opusa, as modifica pozitia mitralierei si sa o pun cu teava pe suport, ce crezi?

#7 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 08 February 2012 - 06:57 PM

Vezi postareaDGDaniel, la 08 February 2012 - 05:41 PM, a spus:

... apoi urmeaza alte M4 la aceiasi scara si producator...


Pai, pot doar sa ma bucur de noul tau apetit Shermanist... si braillist !
Cum ma bucur si pentru ca ti-ai mutat topicul, in sub-forumul dedicat. Deci, bine-ai venit in club !
Sunt dator sa te avertizez, totusi : Shermanismul este o boala grea, incurabila si extrem de contagioasa !

Sa lamurim oleaca nelamuririle tale.
"Patina de retur" este acea banda metalica curbata, montata deasupra carcasei boghiului.
Are rolul de a facilita si de a ghida rulajul partii de sus a senilei, pe sensul de retur spre roata motoare (ca si rola de retur, ce are acelasi scop ca si patina).
Senila de Sherman este normal tensionata, astfel ca ea nu atinge acea patina in stationare. Doar eventual in timpul marsului, datorita vibratiilor. Deci, are mai mult un rol de protectie a boghiului.
Patina este montata pe carcasa boghiului cu patru bolturi. Le vezi foarte bine in fotografiile de mai jos, cum vezi si simularea lor modelistica (sugerata de Dani, dar si de mine), in fotografiile din postarea anterioara.

Imagine atasata: m7_snl_13-02.jpg Imagine atasata: picture_004.jpg Imagine atasata: PA120287.jpg

In aceasta foto, vezi mai bine cele trei bolturi de sub carcasa boghiului, ce fixeaza bratele oscilante :

Imagine atasata: picture_006.jpg

In prima foto de jos, este rola de retur, apoi cele patru gauri de pe fata opusa (in fata boghiului), pentru montarea bratului rolei, daca boghiul este asamblat pe cealalta parte a sasiului :

Imagine atasata: picture_003.jpg Imagine atasata: picture_005.jpg

"Treaba aia" din botul tunului nu este "rezonator", ci "muzzle brake". Adica, frana de recul.
Are rolul de a disipa (si a ejecta in lateralele tevii), presiunea gazelor arse ce propulseaza proiectilul, inainte ca acesta sa paraseasca definitiv ansamblul tevii tunului. Astfel, energia fortei de recul, este diminuata.

Imagine atasata: muzzlebrake1.jpg

Aici ai un profil color al lui KOKOMO. Si informatiile tactico-istorice, ce te pot ajuta la o eventuala plasare in context :

Imagine atasata: Kokomo.jpg

Pentru orice nelamurire, pune linistit intrebarea necesara.
Placerea noastra, va fi sa-ti raspundem, in limita a ceea ce stim.
Succes !

Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 08 February 2012 - 07:00 PM


#8 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 08 February 2012 - 09:25 PM

Vezi postareaDGDaniel, la 08 February 2012 - 06:43 PM, a spus:

... acel inel care e in jurul capacelor e mobil, si suportul tevii e pe partea opusa, as modifica pozitia mitralierei si sa o pun cu teava pe suport, ce crezi?


Bineinteles ca poti, suportul acela basculant pentru teava, fixeaza mitraliera in pozitia pentru mars.
Sper ca nu ai lipit totusi trapa, stiu ca asa o arata in instructiuni, deoarece este intr-o pozitie posibila... dar mai putin uzuala. Mitraliera fixata cu teava in suportul pentru mars, va avea o orientare in diagonala... spre spate.
Cel mai normal, ar fi o orientare axiala, cu suporul afetului in fata sau in spate.
Fotografiile de mai jos, cred ca or sa-ti lamureasca pe deplin aceasta chestiune :

Imagine atasata: Trapa2.jpg Imagine atasata: Trapa1.jpg Imagine atasata: Trapa3.jpg

Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 08 February 2012 - 09:27 PM


#9 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 08 February 2012 - 10:15 PM

Vezi postareaGRIZZLEA, la 08 February 2012 - 09:25 PM, a spus:

Sper ca nu ai lipit totusi trapa, stiu ca asa o arata in instructiuni, deoarece este intr-o pozitie posibila... dar mai putin uzuala. Mitraliera fixata cu teava in suportul pentru mars, va avea o orientare in diagonala... spre spate.



:fool: Am lipit, nu am stiut,acum m-am dat seama cum sta treaba.

Intre timp am mai lucrat la turela, am inlocuit inelul prea subtire cu stiren tras la cald si am facut acea protectie pentru periscop care nu prea mi-a iesit, dar cand o sa fie vopsita turela cred ca va fi ok. Am cumparat o mitraliera foarte detaliata dar pe care o sa o folosesc la un alt M4 care zic eu o sa fie mai bine facut si care o a merite imbunatatirea mai tare decat acesta.
Multumesc mult pentru interventii

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC07628.jpg


#10 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 10 February 2012 - 01:38 AM

Desi stiam,tot asa am lipit-o si eu ,trapa-graba mare,ca de obicei. :crazy:
Inelul ala e ok acum,in schimb"dulcineea "aia metalica[50 cal.] mi se pare mult mai slaba decat cea dragoneza.

#11 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 17 February 2012 - 06:35 PM

Azi am reusit sa termin un ansamblu de la suspensie, sau cum s-o fi numind, abia la poze am vazut ca nu sunt pozitionate perfect cele trei suruburi dar asta e. Rasfoind netu dupa Shermanuri am vazut ca UM face niste machete care merg dezgolite de ceva piese pentru a face Dragonul si mai tare, acea patina e facuta din PE si are chiar si suruburile lipsa. O treaba foarte interesanta, UM da un fel de calapod pentru a da forma patinelor si unul pentru a da forma protectiilor de la faruri si stopuri. Ciocanul, levierele si ce scule mai sunt pe tanc sunt separate asa ca le-am ras de pe carcasa tancului si o sa le atasez pe cele de la UM, vopsite frumos, separat. Maine imi iau ochelarii si mai lucrez cate ceva ca deja :blink: .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC07637.jpg
  • Imagine atasata: DSC07636.jpg
  • Imagine atasata: DSC07639.jpg
  • Imagine atasata: DSC07640.jpg
  • Imagine atasata: DSC07644.jpg
  • Imagine atasata: DSC07645.jpg


#12 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 18 February 2012 - 08:36 AM

Bravo Daniel, Ursul este impresionat !
Sincer, ma bucur cu adevarat cand vad ca mai exista cineva, care sa-si bata capul si sa ia in serios detalierea unui boghiu de Sherman, la scara 1:72.
Placere-mi face si gustul tau de a canibaliza multiple kituri, pentru a obtine cele mai bune componente, in scopul unui proiect cat mai perfect.

Am doua observatii totusi...
Pe vremuri, deranjat de uneltele de bord turnate in basorelief la kiturile Dragon, m-am gandit si eu la kiturile UM, ca si o posibila sursa de piese.
Problema este ca uneltele UM, desi piese separate, sunt cam inexate si cam uratele.
Cele Dragon, desi monobloc, sunt mai precise si mai frumusele. Uneltele pe care Dragon a catadixit sa le ofere ca si piese separate, sunt absolut minunate. Vezi lopata !
O alta problema, sunt boghiurile din kitul tau.
Ai nimerit probabil, un kit foarte vechi, dintr-un prim lot de productie. La aceste kituri vechi, boghiurile au o eroare stupida.
Anume, articulatia bratelor oscilante, este reprezentata ca fiind sub carcasa boghiului ! Probabil CAD-istul chinez, gustase prea mult distilat de orez, atunci cand a proiectat matritele...
Apoi, matrita a fost corectata si articulatia adusa la locul ei, in carcasa boghiului. Recenzia aceasta, explica vizual (pe la jumatatea ei) problema de care-ti mormai :

http://www.172sherma...ormandyprev.htm

Problema poate fi "camuflata" destul de usor, prin prelungirea in jos a carcasei. Daca ai lucrat un singur boghiu, ai oleaca rabdare, promit sa fac si sa postez in acest W.E., o fotografie cu solutia gasita de mine (pe care i-am sugerat-o si lui Doug Chaltry). De interes pentru tine, poate fi si acest articol, despre toate suspensiile VVSS la scara 1:72 :

http://www.172sherma...VVSScompare.htm

**********************************************************************************************

In alta ordine de idei, desi putin off-topic, am observat ca ai apelat la Jupan Mielu pentru a-ti cumpara un kit de M4A4 :

http://www.172sherma...on/M4A4prev.htm

Este un kit foarte frumos, ce reprezinta o varianta de Sherman mai aparte, pe care americanii n-au folosit-o deloc.
A fost oferita exclusiv aliatilor, cei mai mari utilizatori fiind englezii, ce au denumit-o Sherman Mk.V
Problema acestui kit, o reprezinta decalurile, care sunt ori eronate ori incomplete (problema uzuala, la multe produse Dragoneze).
Situatia celor patru inmatriculari optionale, este urmatoarea :

- "BALACLAVA" (10 rosu, ilustratia capacului), tancul comandantului regimentului 13th/18th Royal Hussars, nu este un Mk.V !
In realitate este un Mk.III (M4A2, cu motor diesel) :

Imagine atasata: BALACLAVA3.jpg Imagine atasata: BALACLAVA2.jpg Imagine atasata: BALACLAVA1.jpg


- "St. QUENTIN", tancul frantuzesc din regimentul 2e CUIRASSIERES / 4e Escadron, este un M4A4, dar este echipat cu senile T49 (kitul are senile T62, tipic "englezesti"), iar decalurile sunt incomplete... :

Imagine atasata: st_quentin_4-2_cuir_1.jpg Imagine atasata: st_quentin_4-2_cuir_2.jpg Imagine atasata: aaasherman.jpg

- Tancul chinezesc, din "1st Chinese Provisional Tank Group", este un M4A4... dar este echipat cu senile T48 sau T54E1. Oricum, in acest caz decalurile sunt aproape complete, iar inmatricularea este una interesanta si vizual atragatoare :

Imagine atasata: M4A4_Chinese_1.jpg Imagine atasata: M4A4_Chinese_2.jpg Imagine atasata: M4A4_Chinese_3.jpg

- Inmatricularea poloneza, nu am studiat-o pana acum, din lipsa de interes. Oricum, Divizia 1 Blindata Poloneza, a fost echipata cu Sherman Mk.V (M4A4), de catre englezi.

Ti-as sugera, daca tot te-ai aruncat asa puternic asupra subiectului Sherman, sa prospectezi si oferta seturilor suplimentare de decaluri. Sunt foarte multe, dedicate acestui subiect :

http://www.172sherma...rman_decals.htm

Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 18 February 2012 - 08:46 AM


#13 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 18 February 2012 - 10:43 AM

Vezi postareaGRIZZLEA, la 18 February 2012 - 08:36 AM, a spus:


Am doua observatii totusi...
Problema este ca uneltele UM, desi piese separate, sunt cam inexate si cam uratele.

Am sesizat aspectul dar sa stii ca nu toate le rad de pe carcasa Dragon, cele doua leviere pozitionate mai in fata pe lateral le-am lasat, lopata evident ca cea originala o folosesc, iar ce raman sunt destul de ok, cu putin efort din partea mea

O alta problema, sunt boghiurile din kitul tau.
Ai nimerit probabil, un kit foarte vechi, dintr-un prim lot de productie. La aceste kituri vechi, boghiurile au o eroare stupida.
Anume, articulatia bratelor oscilante, este reprezentata ca fiind sub carcasa boghiului ! Probabil CAD-istul chinez, gustase prea mult distilat de orez, atunci cand a proiectat matritele...
Apoi, matrita a fost corectata si articulatia adusa la locul ei, in carcasa boghiului. Recenzia aceasta, explica vizual (pe la jumatatea ei) problema de care-ti mormai :

Atasament DSC07651.jpg

Vorbesti de cele doaua semicercuri de pe centru jos? (nu am paint pe calculator, ca sa desenez pe poza.)

Problema poate fi "camuflata" destul de usor, prin prelungirea in jos a carcasei. Daca ai lucrat un singur boghiu, ai oleaca rabdare, promit sa fac si sa postez in acest W.E., o fotografie cu solutia gasita de mine (pe care i-am sugerat-o si lui Doug Chaltry). De interes pentru tine, poate fi si acest articol, despre toate suspensiile VVSS la scara 1:72 :


In alta ordine de idei, desi putin off-topic, am observat ca ai apelat la Jupan Mielu pentru a-ti cumpara un kit de M4A4 :

Aici am cam luat teapa, nu imi place sa fac alte inmatriculari decat cele ale caror natiune apartin armele, avioane sau tancul in speta, decizia a fost luata din lipsa de alte kituri, nu am gasit nicaieri sa cumpar un M4 Dragon, decat asta si ASTA iar eu am facut alegerea cea mai neinspirata

Ideea e, se poate cu mici modificari sau ceva si cu ajutor din partea voastra sa fac o versiune US?




Ar mai fi un beutepanzer la parc dar care are doar inmatriculare nemteasca, se poate gasi acea versiune inmatriculata US, ca vreau sa-l cumpar.

Multumesc mult pentru interesul acordat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC07651.jpg


#14 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 18 February 2012 - 12:30 PM

Pai, sa o luam cu explicatiile de la sfarsitul intrebarilor tale.
In primul rand, corectia boghiurilor. Cum ti-am spus si cum arata si Chaltry in recenzia sa, la primele kituri, matrita este eronata (ulterior, la kiturile mai noi, a fost corectata).
Articulatia celor doua brate oscilante se afla in mod eronat sub carcasa boghiului.
Solutia mea, a fost sa prelungesc in partea de jos, buza carcasei, cu o banda din stiren de 0,24mm grosime. Am prelucrat-o pentru a se potrivi cu forma de jos a carcasei, apoi am aplicat cele trei bolturi lipsa.
Astfel, articulatiile au fost acoperite si se gasesc acum, in interiorul carcasei :

Imagine atasata: corectie_boghiuri_1.jpg Imagine atasata: corectie_boghiuri_2.jpg Imagine atasata: corectie_boghiuri_3.jpg

Scuze pentru calitatea jalnica a fotografiilor, le-am facut in mare graba.
Oricum, sper ca sunt suficient de explicite.

#15 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 18 February 2012 - 01:12 PM

In primul rand, ca nu ai luat deloc teapa cu acel kit de M4A4 !
Asa cum ti-am spus, americanii nu l-au folosit operational DELOC, intreaga productie de la Chrysler a fost oferita aliatilor !
Cel mai mare utilizator, a fost Imperiul Britanic, deci, poti sa-l consideri practic un tanc englezesc !
Pe acest tanc, ei au facut si una dintre versiunile celebrei lor conversii, adica Sherman Firefly Mk.Vc cu tunul OQF de 17 livre :

http://www.172sherma...reflyVCprev.htm

Nu poti sa-l convertesti in alta varianta, folosita de americani (adica M4, M4A1, M4A3 si foarte putin M4A2), deoarece dintre toate variantele de motorizari, M4A4 ESTE SENSIBIL MAI LUNG (datorita motorului Chrysler Multi-bank).

Kitul disponibil la Pavel, acel M4A2(75)"late", este iar o alegere EXCELENTA, datorita marii cantitati de piese in plus (extrem de utile, daca vei continua pe calea Shermanista) !

http://www.172sherma...2Beute_prev.htm

Chestia cu "beutepanzer", este o kknarie tipic Dragoneza, bazata pe o fotografie a unui exemplar capturat de la rusi :

Imagine atasata: sherman1.jpg

Nici aceasta varianta, M4A2(75)"late" cu motor diesel General Motors, nu prea a fost folosita de americani, majoritatea productiei a mers tot catre aliati, in special catre Glorioasa Armata Rosie :

http://www.o5m6.de/m4a2_75mm_late.html

Ciosvarta aceea de epava ruginita, aruncata in dosul curtii Muzeului Militar din Bucuresti, este EXACT varianta de Sherman din cutia despre care vorbim !
Ai totusi posibilitatea sa-l faci si american... deoarece varianta motorizata diesel a fost dorita doar de US Marines, iar batalioanele blindate ale infanteriei marine, l-au folosit exclusiv in campania din Pacific.
De exemplu, varianta reprezentata de acest kit, a fost folosita la debarcarea din Peleliu :

Imagine atasata: Pel%20M4%2012.jpeg Imagine atasata: Pel%20M4A2C2.jpeg Imagine atasata: USMCM4-7.jpeg

Imagine atasata: Peleliu tops.jpg Imagine atasata: M4A2%20OK%20COLOR.jpeg

In concluzie, te sfatuiesc sa-ti cumperi acest kit, fara nici o sovaiala.

Aceasta postare a fost editata de GRIZZLEA: 18 February 2012 - 01:19 PM


#16 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 18 February 2012 - 08:50 PM

Vezi postareaGRIZZLEA, la 18 February 2012 - 12:30 PM, a spus:

Pai, sa o luam cu explicatiile de la sfarsitul intrebarilor tale.
In primul rand, corectia boghiurilor. Cum ti-am spus si cum arata si Chaltry in recenzia sa, la primele kituri, matrita este eronata (ulterior, la kiturile mai noi, a fost corectata).
Articulatia celor doua brate oscilante se afla in mod eronat sub carcasa boghiului.
Solutia mea, a fost sa prelungesc in partea de jos, buza carcasei, cu o banda din stiren de 0,24mm grosime. Am prelucrat-o pentru a se potrivi cu forma de jos a carcasei, apoi am aplicat cele trei bolturi lipsa.
Astfel, articulatiile au fost acoperite si se gasesc acum, in interiorul carcasei :

Atasament corectie_boghiuri_1.jpg Atasament corectie_boghiuri_2.jpg Atasament corectie_boghiuri_3.jpg

Scuze pentru calitatea jalnica a fotografiilor, le-am facut in mare graba.
Oricum, sper ca sunt suficient de explicite.



Cum ai facit bolturile? si cum le-ai lipit?

Eu am facut o forma in care am apasat stiren cald si dupa ce am prelucrat bucatica am lipito si slefuito, dar mi-a iesit putin stramba si probabil o sa o refac.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC07653.jpg
  • Imagine atasata: DSC07655.jpg
  • Imagine atasata: DSC07658.jpg
  • Imagine atasata: DSC07660.jpg
  • Imagine atasata: DSC07663.jpg


#17 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 19 February 2012 - 09:46 AM

Vezi postareaDGDaniel, la 18 February 2012 - 08:50 PM, a spus:

...Cum ai facit bolturile? si cum le-ai lipit?


Interesanta metoda ta.
In pasareasca modelistica internationala, se numeste "squash casting".
Mi se pare cam complicata, pentru aceasta operatiune de corectie a boghiului, dar parerea mea nu are nici o relevanta.
Pentru fiecare, procedura ideala, este aceea pe care o stapaneste cel mai bine.
Cred ca nu gresesc daca-ti spun, ca esti probabil primul de pe plaiurile Mioritzei, care-si bate capul sa corecteze acea eroare a boghiurilor...
Pentru mine personal, acest fapt, spune foarte mult despre tine.

Metoda mea de realizare a bolturilor sau niturilor, este foarte simpla.
Am invatat-o cu multi, foarte multi ani in urma, de la Steelmaster (aka. Alex Giersch).
Practic, cu preducele fabricate din ace de seringa (taiate si ascutite) cu diferite diametre interioare, tai mici discuri din foi de stiren cu grosimi de 0,13mm si 0,24mm, pana la 0,38mm.
Discurile sunt ejectate din interiorul acului, cu un "desfundator" din sarma de otel cu diametrul potrivit :

Imagine atasata: Preducele_1.jpg Imagine atasata: Preducele_4.jpg

Bolturile obtinute, fiind din stiren, se lipesc foarte usor cu adeziv normal pentru polistiren (eu prefer nitrodiluantul, sau cel ultra-subtire de la Tamiya).

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi