Cavaler occidental sec. XII-XIII
#21
Postat 11 February 2012 - 04:13 PM
1. Metoda de vopsire a ochilor este metoda descrisa de Sheperd Paine in a sa faimoasa carte "Building and Painting Scale Figures". Daca poti sa pui mana pe aceasta carte este un bonus extraordinar. Daca esti dreptaci, vei constata ca accesibilitatea la ochiul drept al figurinei este limitata de nas. Incearca sa executi acel ochi, mai intai. Apoi pe cel stang. O alta metoda, care am observat-o la alti modelisti experimentati este in a intoarce figurina cu capul in jos. Accesibilitatea este foarte buna. Este mai dificil sa vopsesti ochiul cu capul in jos dar, poate mai tarziu, aceasta metoda va fi aplicabila.
2. Referitor la detaliile pupilei, figurinistii experimentati aplica detaliile. Este un subiect discutabil si cate-o data controversat. Cate din detaliile pulilei se vad la scara asta si cat de realist este sa fie executate? Aceasta intrebare retorica a creat multe discutii. Pt. mine acest subiect, in momentul de fata este incheiat. Cu abilitatile mele tehnice nu sunt capabil inca sa execut acele detalii. Eu lucrez primitiv. Trag linii si apoi le ajustez la forma ochiului. Mai tarziu cand voi fi capabil sa execut acele detalii voi avea o parere.
3. Incerc sa plasez irisul in dreptul coltului gurii. Asta ca o referinta generala. Plecand de aici poti face ca privirea sa fie indreptata in fata, la stanga sau la dreapta.
Daca mai imi aduc aminte de alte detalii am sa revin.
Spor la treaba si mult succes.
#22
Postat 11 February 2012 - 05:42 PM
4. Dilutia acrilicelor: Mentine dilutia. Vopseaua este subtire. Formula cu care lucrez este: 2 picaturi vopsea + 2 picaturi apa + 1 picatura retarder. De la asta plec. In timpul lucrului mai adaug apa. Daca observ ca este nevoie de dilutie mai mare, adaug apa. Se poate observa pe zona de lucru daca dilutia este OK sau nu. Dilutia este critica. Practica o sa te faca sa observi mai bine cum se comporta vopseaua pe figurina. Intodeauna stratul de vopsea trebuie lasat sa se usuce. Asta se intampla in cateva secunde, daca dilutia este corecta. Daca stratul este mai gros, un uscator de par ajuta foarte mult. Suflii aer cald cateva zeci de secunde si gata.
5. Cand lucrezi ochii si vrei sa subliniezi coltul ochiului (la nas), nu te chinui sa tragi o linie subtire exact pe locul necesar. Pui pensula pe baza nasului si te apropii de zona care vrei s-o subliniezi. Cand ajungi in pozitie, te opresti. Apoi cureti baza nasului acoperind cu culoarea de baza zona pana ramane doar o linie.
#23
Postat 11 February 2012 - 06:41 PM
Sunt convins ca multe din aceste consideratii sunt foarte bine cunoscute dar, poate este bine sa le reamintesc. In "focul luptei" este bine ca din cand in cand sa ne aducem aminte de reguli de baza. Este valabil pentru mine.
#24
Postat 11 February 2012 - 07:03 PM
Voi fi atent, multumesc ca mi-ai reamintit si mie niste pasi tare importanti.
Intre timp am luat si scutul la rost , incercand sa-i elimin specificul normand si, urmand o sugestie excelenta (mersi Daniel!), sa-i aplic desenul ordinului Sf. Lazar.
Am de ales intre varianta intre cateva variante, a treia mi se pare mai convenabila pentru scutul meu.
Mai meditez la aspectul asta. Intre timp, va trebui sa iau o pauza de cateva ore.
I'll be back!
#25
Postat 11 February 2012 - 09:40 PM
7. In timpul lucrului vei observa ca pigmentul se separa un pic de carier pe paleta. Amesteca periodic vopseaua de pe paleta ca sa ai un omogen. Inca o data, in "focul luptei" cand obuzele cad si stii ca in urmatoarele minite infanteria va ataca la baioneta, parca nu iti vine sa amesteci vopseaua ci vrei sa termini de vopsit. Nu folosi aceeasi pensula foloseste alta pensula pe a amesteca maglavaisul.
8. Daca lucrezi fara retarder, curata periodic pensula cu care lucrezi. Vei observa, la un moment dat ca vopseaua nu se mai transfera pe figurina sau se transfera foarte putin. Se usuca pe pensula. Dintr-o data incepi, fara sa vrei sa faci drybrush. Curata periodic pensula in timpul lucrului. Este suficient s-o clatesti intrun pahar cu apa si s-o stergi de un servetel absorbant. Si daca lucrezi cu retarder se intampla acelasi lucru, dar mai rar.
9. Daca planuiesti sa nu lucrezi pt. cateva ore, curata pensulele cu un mediu de curatare si conservare. Nu-i trebuie mult sa se usuce bine si atunci sunt probleme de restaurare a pensulelelor. O disciplina de lucru face foarte mult.
Inca o data, aceste amanunte care par la mintea cocosului si bine cunoscute sunt bine a fi reamintite. Stiu asta pe piele proprie.
In mare, cam asta este. Am notat cam tot ce mi-a trecut prin minte in timp ce am terminat de vopsit fata. Nu voi posta ce am facut pana ce tu ajungi in faza aceea. Nu te grabi. Incet si temeinic. Nu-i concurs. Daca in timpul lucrului ai intrebari sau vezi ceva care nu-ti place, intreaba. Daca nu stiu raspunsul avem o intreaga comunitate care ne poate ajuta. Voi incerca sa raspund cat mai repede. Tine cont ca intre tine si mine sunt 7 ore diferenta, datorita fusului orar. Ora 12 la pranz, la mine este ora 7 seara, la tine.
Multa bafta si sa ai spor. Sunt pe receptie.
Aceasta postare a fost editata de LAV-Z: 11 February 2012 - 09:42 PM
#26
Postat 12 February 2012 - 01:47 AM
1. stratul de primer a mers ok. Am utilizat, din nou, primerul metalic de la Gunze, menţionat mai sus.
2. In schimb, la stratul de vopsea de baza (Vallejo Orange brown 70981+Basic Skontone 70815), intins in 3 straturi, au aparut niste probleme. Am amestecat cu o pensula diferita, asa cum ai zis, am intins cu Red Sable Kolinski 3/0 i
#27
Postat 12 February 2012 - 01:50 AM
#28
Postat 12 February 2012 - 02:17 AM
JangBogo, la 12 February 2012 - 01:50 AM, a spus:
Daca nu spunea-i, nu observam.
Imi place fata si imi place cum ai reparat-o si cum ai pregatit-o. Va arata tip-top. Ai sa vezi ce misto va fi la final.
Spor la treaba.
P.S. N-ai mers la culcare. Este ora 2 dimineata la tine... Lucrezi tare, nu gluma.
Aceasta postare a fost editata de LAV-Z: 12 February 2012 - 02:19 AM
#29
Postat 12 February 2012 - 03:53 AM
Da, trag tare, pentru ca am o saptamana plina, trebuie sa termin niste proiecte, probabil voi reveni maine seara. Am uitat sa-ti spun, sa vedem cum ne pregatim etapele, eu voi lipsi weekendul viitor din localitate si martie sunt la Paris, n-o sa pot lua figurina cu mine.
Rezultatele pana acum:
#30
Postat 12 February 2012 - 04:32 AM
JangBogo, la 12 February 2012 - 03:53 AM, a spus:
Ai dreptate. Culoarea irisului este cam tare si irisul ocupa toata deschiderea ochiului. Putin din albul ochiului ar fi bine sa se vada. Poate ca ar fi mai usor sa revopsesti ochii cu culoarea de baza si sa incepi din nou cu plasamentul irisului. Sa stii ca mi se intampla aproape intotdeauna, cel putin cu un ochi. De obicei cu ochiul drept al figurinei. Dar nu-i problema. Revopsesc cu culoarea de baza si apoi cu culoarea mai deschisa a culorii de baza albul ochiului.
Citeaza
Rezultatele pana acum:
Nu-i nici o problema. Nu te grabi. Daca te grabesti o dai peste cap si in plus mai esti si obosit. Faci cat poti sa faci si apoi intrerupem pina te intorci. Eu daca sunt obosit, o dau de pereti. Trebuie sa refac tot. Vezi si tu.
Ma gandeam ca am putea aborda camasa de zale dupa ce termini fata. Ce zici?
#31
Postat 19 February 2012 - 04:48 PM
#32
Postat 19 February 2012 - 06:41 PM
JangBogo, la 19 February 2012 - 04:48 PM, a spus:
Nu esti de parte, de loc. Esti chiar foarte aproape. Si mie imi tremura mana, foarte tare, daca n-o sprijin. Cautat-i o pozitie cand pictezi irisul, si nu numai, in care sa poti sa-ti sprijini mana. O idee: Tine figurina in dreptul pieptului (figurinei) intre degetul aratator si cel mijlociu al mainii stangi (daca esti dreptaci). Sprijina mana dreapta de degetul aratator al mainii stangi. Este o idee.
Uitate mai jos. Sunt cateva idei cum poti sa rezolvi problema.
#33
Postat 19 February 2012 - 11:37 PM
Tu te poti opri cand ochiul tau iti spune ca este gata. Tine insa seama ca privesti figurina de la o anumita distanta si in cele mai multe cazuri, in conditii de iluminare slaba. Daca o pui pe un raft si unica lumina este de la o plafoniera ai sa intelegi de ce am impins luminile si umbrele la limitele pe care le vei vedea. Exagerez luminile si umbrele pt. ca figurina sa arate OK in conditii de iluminare proasta si foarte proasta.
Am mai spus-o si o mai spun. Ce vei vedea nu este singura metoda. Eu nu fac propaganda pt. aceasta metoda si nici nu spun ca este cea mai buna. Este doar metoda pe care o aplic azi, cu vopsele acrilice. Asta se poate schimba maine. Nu sunt partizanul ei si, de fapt, nu sunt partizanul nici unei tehnici. Dupa opinia mea, orice tehnica este buna atata timp cat produce rezultatul pe care il dorim. Asta este ce tintim. Rezultatul. Daca el ne multumeste, inseamna ca tehnica pe care am aplicat-o este cea mai buna.
Am decis sa postez aceste etape, pt. ca esti foarte aproape de aceasta faza si poate te ajuta cat de curand.
Imi cer scuze pt. calitatea slaba a fotografiilor. Fata asta am facut-o sambata trecuta in graba si nu am avut timp sa bibilesc fotografiile. Inca o data, imi cer scuze pt. asta.
Deci, vei vedea urmatoarele etape:
Strat de Baza + Ochii + Prima Lumina + A 2-a Lumina + Umbre + Ultima Lumina + Filtru
Iata o fotografie cu fata vazuta aproape de la distanta normala de privire.
#35
Postat 23 April 2012 - 01:11 AM
JangBogo, la 23 April 2012 - 12:19 AM, a spus:
Sa vedem fotografiile si apoi vedem ce putem sa facem. Ochii sunt dificili de rezolvat asa ca ca nu-ti face probleme. Mergem mai departe.