metalice vopsele metalice model master sau altele
#1
Postat 07 March 2006 - 02:53 PM
Unde se pot gasi ele?
Si care ar fi setul minim necesar pentru inceput, cred ca nu voi putea sa cuprind toata gama dintr-o data.
#2
Postat 07 March 2006 - 03:27 PM
Iti da Zetul codurile, mnealui e doctor in astea, io nu le am la indemana.
Ai nevoie de trei, maxim patru nuante, cum ar fi aluminiu, duraluminiu, otel, metal ars si poate titan.
Ai grija, la gama MM, trebe sa-ti iei neaparat si diluantul special, precum si sealer-ul ( lacul de sigilare ) care, din pacate omoara tot efectul ! Dar altfel, sunt extrem de fragile la manipulare, mai ales cand pui decalurile....
Toate vopselele lustruibile se aplica DOAR cu aerograful !
O optiune mai buna, este gama ALCLAD II, care se usuca extrem de rapid si sunt BETON. La noi nu prea se gasesc... doar de ocazie... Cauta in magazinele virtuale specializate.
#3
Postat 07 March 2006 - 03:35 PM
Diluantul nu e neaparat necesar, si oricum se poate substitui cu nitro in extremis. Dar de cand folosesc MM-uri metalice, adica de vreo 6 ani, n-am desfacut inca sticluta de diluant... Ca fragilitate, sunt si nu sunt, de exemplu daca vopsesti componente de obicei scapi fara 'metalizer sealer', daca vopsesti un avion intreg treburile se complica. Sincer sa fiu, nuantele de aluminiu de la MM mi s-au parut cam nenaturale... Si foarte fragile, spre deosebire de altele cum ar fi otelul/gun metal-ul.
Alclad-urile le recomand din inima, dar sunt niste vopsele destul de pretentioase, si necesita un timp de 'acomodare'... Plus ca-s scumpute.
#4
Postat 07 March 2006 - 05:14 PM
Utilisam mult aluminiu de la model master, direct la aerograf.
Pentru un alu mat, tipic de aviane vopsit alu frantes, e posibile se vopsesc o basa de alb mat. Pentru nuantele de aluminiu, e posibile se vopsest basa en diferit culoare.
Cund are o basa, alu modelmaster e foarte solid.
Cunt se utiliseaz direct pe plastic, are nevoie de o suprafata foarte lustrit si un bun degresare pentru une effect brillante si un vopsit mai solid.
In general pentru efect briliant, e mai bine se pus un vernis.
Si cund numai are pigmenti la cutie, e foarte interesante.
Pe exemplu se vopsest o roata in negru mat, si se face dry brush din janta in pigmenti.
Pentru Alclad am facut proba, a adeverat da ca sunt mai solid. sunt mai scump (7€ in Franta, pentru 2.5€ la Model master) are mai mult in sticle de alclad.
Pentru aluminiu metal cote (cum Tamiya acrilic alu), see vede mult pigmenti.
salute
Sril
#5
Postat 07 March 2006 - 06:28 PM
http://www.shopcreator.com/mall/department...603/1/1/-/60603
Nu am folosit niciodata, dar am vazut rezultatele - este o vopsea foarte buna si realista.
Eu am folosit de obicei Humbrol Metallic (lustruibile) dar din pacate astea nu se mai fabrica. Am fost foarte multumit.
De curand am inceput sa folosesc emailuri metalice Tamiya, singura problema e ca astea nu se pot vinde in magazine in Europa sau America (multzumita ecologistilor). Tampenia crasa e ca nu se pot cumpara in sticlute dar se pot cumpara in sprayuri care sunt mai scumpe. Am luat cateva sticlute de la Hobbyco in Australia.
http://www.hobbyco.com.au/product_groups/s...hp?grp=533&sid=
Sprayurile Tamiya se mai gasesc si pe la Wonderland Models in Edinburgh sau Hannants. Pigmentul este foarte fin si se aseaza foarte frumos. Emailul metalic Tamiya este o vopsea foarte buna, singura problema e ca alte vopsele nu adera cand sunt aplicate deasupra si se pot jupui cand se inlatura mastile.
Nu am avut mult succes cu acrilice metalice - pigmentul mi se pare prea "grunjos"
Nu am folosit niciodata Alclad ca pute rau de tot si nu ii e pe plac nevestei.
Acum cativa ani a fost o moda cu folosirea de sprayuri metalice pentru masini de la magazinele moto-velo. Erau multe nuante si culori. Revistele de modelism erau pline de asa ceva (in special Scale Models International), dar a cam disparut moda.
O alta alternativa este sa folosesti folie de aluminiu de bucatarie aplicata cu adeziv de folie (Pressure sensitive Adhesive) de la Bare Metal Foil http://www.bare-metal.com/specialty_items/...alty_items.html Am vazut niste minunatii facute prin metoda asta.
HTH
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 07 March 2006 - 06:28 PM
#6
Postat 07 March 2006 - 06:32 PM
- vopsele "metalice" de tip email, produse de Model Master:
- 15 46 silver si 1790 crom silver, vopsele numai bune pentru treburi cromate/nichelate (pistoane jamba, tacheti (cred ca asa se chiama, bita la mecanica!) de la motoarele rotative, oglinda, etc. Se dau cu pensula sau aerograful (mai pretentios, de preferinta pe suprfeta mari), direct pe plastic. Nu necesita lustruire. Le recomand cu caldura. Nu necesita lac de protectie.
- 1551 cupru, 1780 otel, 1781 aluminiu, 1795 gun metal. Pe suprafete mici se pot da cu pensula, dar pe suprafete mari numai cu aerograful, altfel ramin urme suparatoare. Se pot da direct pe plastic. Necesita lustruire usoara, fara a apasa sau insista prea mult, cu o cirpa. Nu necesita lac de protectie. Gun metalul nu-l recomand, este o vopsea proasta nereala.
Dilutia se face cu D509, D506, nitro (atentie, cam ataca plasticul, a nu se folosi la vopsitul cu pensula!!!) sau Color-Mixt de la Revell.
- metalice cu codul de tip 14XY. Suspensie metalica intr-o baza de-nu-stiu-ce-tip. Nu le mai insir pe toate. Sint diluate gata pentru aerograf si, cum specifica si Cartula, nu este nevoie sa mai fie diluate (pot fi luate ca model de consitenta in cazul dilutiei pentru aerograf!). Nu au nevoie de lustruire. Pe pot da direct pe plastic sau pe un grund (ATENTIE NU pe vopsea email. Vopseaua email, in contact su diluantul lor, se increteste!). Sind destul de fragile, necesita lacuire cu lacul special MM1469. Dragos, dat cu aerograful (defapt nici nu se da cu pensula!!!) nu le ia fasonul, dar le protejeaza foarte bine. Recomad pentru utilizarari modelistice: 1402 otel inoxidabil (foarte real), 1403 magnesium (foarte real), 1405 gun metal (real), 1406 exhaust, 1415 burnt metal (foarte real). Nu recomand deloc 1401, nereal si practic se ia imediat dupa vopsire.
- vopsele "metalice" de tip email, produse de Humbrol. Sint cele cu codul din sase cifre de tip 2700X-Y. Se pot da direct pe plastic cu pensula sau aerograful. Necesita lustruire usoara, fara a apasa sau insista prea mult, cu o cirpa. Nu necesita lac de protectie.
- vopsele "metalice" de tip email, produse de Humbrol. Acestea au codul format doar din doua sau trei cifre. Se pot da direct pe plastic. Nu necesita lustruire. Nu necesita lac de protectie. Se pot da atit cu pensula cit si cu aerograful. Toate se dilueaza cu D509, D506, nitro (atentie, cam ataca plasticul, a nu se folosi la vopsitul cu pensula!!!) sau Color-Mixt de la Revell. Nu toate sint de calitate. Recomand doar: 11 silver, 12 cupru, 16 gold, 54 bras, 56 aluminiu. Acesta din urma este destul de inchis la culoare fata de variantele de le MM sau Revell, avind o usoara tenta verzuie (seamana cu aluminiul de proasta calitate, puternic "oxidat")
- vopsele "metalice" de tip email, produse de Revell. Sint cele cu codul format din doua cifre, prima fiind 9. Se pot da direct pe plastic, atit cu aerograful cit si cu pensula. Nu necesita lustruire. Nu necesita lac de protectie. Cea mai larga gama de "metalice". Le recomand cu caldura. Revell mai are in setul Luftwaffe WWII o vopsea de tip email, fara cod, are doar numele de gun metal. Se vopseste cu pensula sau aerograful, direct pe plastic, apoi se lustruieste. Rzulta o suprafata perfect naturala. Nu necesita lustruire. Recomand pentru armament! Toate vopselele de mai sus se dilueaza cu D509, D506,. nitro (atentie, cam ataca plasticul, a nu se folosi la vopsitul cu pensula!!!) sau Color-Mixt de la Revell.
Atentie, in cele de mai sus m-am referit la vopsele METALICE nu METALIZATE!
#7
Postat 08 March 2006 - 01:30 AM
- Eu folosesc numai Humbrol (alea de se freaca si au multe numere). Le diluez de cand ma stiu cu alcool izopropilic - a care si miros de altfel..... Si mi s-au mai uscat in BLIDON si am mai pus izo. si n-au patit nimic.
Folosesc 3 nuante (de fapt singurele de la humbrol) si cand am nevoie de o alta nuanta, le amestec intre ele pana obtin ce vreau.
- De frecat, daca chiar vreau sa obtin o culoare de otel sa juri ca-i hier le frec cu o scobitoare sau un bat de chibrit.
- Trebuie sa le freci temeinic sau sa stai niste ore bune cu macheta in mana ca sa se curete vopseaua. Anyway, prietenul A-Sideri a gasit o gaselnita ce le imbunatateste aderenta cu 1000000000000000000000000000/100 (le numara cineva ?). Il las sa va dezvaluie solutia..... :roll:
#8
Postat 08 March 2006 - 09:04 AM
#10
Postat 08 March 2006 - 11:11 AM
Gresit Wurger, aderenta se imbunatateste numai cu 10000000000000000000000000/1
- Paul, ma mir, MM1781 are o aderenta foarte buna si nu mi s-a luat niciodata pe degete, spre deoasbire de cele cu codul 14XY si in special 1401! Indiferent cu ce vopsesti macheta, aceasta se spala obligatoriu inainte de vopsire, cu apa si detergent (atentie, nu din acela ce lasa o pelicula!). Pentru toate manipularile ulterioare este bine sa foloseasca manusi din bumbac.
E lucru stiut, metalicele scot in evidenta ori ce imperfectiune a suprafetei vopsite. Defapt este si metoda de control a caliatii lustruirii suprfetelor, mai ales in locurile de imbinare, unde microgaurile nu se disting cu ochiul liber.
#11
Postat 04 July 2006 - 12:41 PM
Incerc sa obtin scuturile de titan pt motoare ale unui F-15 (uzate, noi sunt argintii, dar in timp se innegresc), f f netede si uniforme...arata cam asa:
noi
http://photos.airlin...0/4/0937406.jpg
http://photos.airlin...4/0/0943040.jpg
uzate
http://photos.airlin...1/1/1065119.jpg
http://www.fas.org/m...dfst9011899.jpg
As aprecia sfaturi, in vreo 2 saptamani are programare la masa de lucru :)
Aceasta postare a fost editata de Robotzel: 04 July 2006 - 12:50 PM
#12
Postat 04 July 2006 - 01:30 PM
Aveam pe undeva o adresa ce te trimite la o astfel de procedura. Din pacate calculatorul ....kaput!
#13
Postat 04 July 2006 - 01:48 PM
#15
Postat 04 July 2006 - 07:01 PM
Robotzel, la Jul 4 2006, 02:48 PM, a spus:
Magneziul cand se 'uzeaza', pe langa faptul ca devine un pic mat, prinde o nuanta usor 'aurie' ... N-as merge cu 'polished aluminium'-ul de la Alclad, e prea lucios. Si prea aluminiu Jet exhaust-ul e prea inchis, prea ars.
As merge cu titaniu de la Alclad urmat de nitel 'pale burnt metal' tot Alclad.
Daca vrei cu MM-uri, tot titaniu sau o combinatie aluminiu-otel, peste care venit cu ceva galben/maroniu transparent
Vezi si aici niste poze cu F-15-le... http://cartula.net/modules/xoopsgallery/vi...albumName=F-15C
#16
Postat 06 July 2006 - 11:20 AM
nou:
http://www.dizzy.home.ro/F-15C--7.JPG
uzat:
http://www.dizzy.home.ro/F-15C--8.JPG
(cam asta e nuanta pe care vreau s-o obtin, dar dupa ceva investigatii, poze cu diverse mostre...inca nu m-am lamurit. trb sa experimentez niste combinatii)
#18
Postat 04 October 2006 - 03:01 PM
http://www.machete.r...products_id/785
#20
Postat 14 October 2006 - 12:21 PM
Este super site-ul si foarte interesant! Felicitari!
Cat priveste problema aspectului metalic obtinut prin vopsire iata ce cred:
1. Datorita dimensiunilor particulelor submicronice in suspensie teoretic aspectul ar trebui sa fie OK dar din cauza scarilor general utilizate la machete si a faptului ca particulele, orice le-ai face, au tendinta sa se aglomereze dupa depunerea vopselei (idiferent de producator) rezultatul nu poate fi considerat OK nici in cazul celor lustruibile.
2. Este de preferat o munca titanica de aplicare de folie de aluminiu de sub o sutime si asta in cazul in care suprafetele nu sunt foarte mari si aplicare de lac mat (sau chiar fara aplicare) atunci cand nu se foloseste adeziv cu conditia ca marginilese se gaseasca sub un strat de vopsea (si bineinteles totul la nivel)
3. Este preferabil ca la modelele (sau chiar modelul in sine) cu multe suprafete "aluminiu" elementele in cauza sa fie realizate din tabla de aluminiu folosind un "schelet" corespunzator si prin lipire cu rasini
4. O alta solutie ar fi realizarea suprafetelor din tabla subtire de otel "de conserva" de 0.3mm, cositorirea pe toata suprafata, prelucrarea, slefuirea si superfinisarea dupa cre urmeaza o lacuire cu lac semigloss. Ajustarea aspectului de aluminiu se face din : continutul in cositor pur din aliajul de acoperire, timpul de oxidare naturala pana la lacuire , grosimea stratului de lac.