b00gie, la 02 February 2012 - 07:49 AM, a spus:
Multumesc pentru lamuriri. :)
Acum este musai sa incerc si eu apa distilata sa vad cum se comporta fata de cea de la robinet. :D
Cu mare placere.
Sigur merita sa incerci.
Citeaza
Te-as mai ruga cu cateva lamuriri.
Din ce ai spus aici as intelege filtru = "glaze". Asa este? (Intreb asta pentru ca toate tutorialele pe care le-am vazut/citit sunt in engleza si as vrea sa inteleg cat mai exact ceea ce ai facut la acel pas.)
Ai putea sa detaliezi putin cum procedezi tu la wash si la filtru? (Ma refer la diferente intre cele doua procedee privind dilutia vopselei si modul de aplicare.)
Spor!:)
Se poate pune egal untre filtru si glazura (strat subtire de vopsea), pentru ca un filtru este un strat subtire de vopsea, dar in cazul nostru nu este cazul.
Cand vorbesc de glazura, in cazul nostru, vorbesc de un strat subtire de vopsea care este aplicat pe o suprafata anumita cu un anumit scop. In cazul nostru este vorba de luminile si umbra de la ora 12, aplicata numai in anumite zone. Fotografiile prezentate una dupa alta prezinta glazurile succesive aplicate. Deci, in cazul nostru, glazurile tintesc anumite zone limitate ale unformei pt. a crea lumini si umbre din pictare.
Filtrul este si el un strat subtire de vopsea, dar este aplicat pe toata suprafata cu scopul de a uniformiza trecerile de la o nuanta la alta. Filtrul se poate folosi si pt. alte efecte. Este o metoda foarte eficienta de texturare a suprafetei.
Este important sa fie transparent dar sa transporte pigmentul vopselei pe suprafata de lucru si sa-l mentina acolo iar ca dilutie am folosit "formula": 4 picaturi apa distilata + 1 picatura retarder + 1 picatura vopsea de baza.
Deci, filtrul tinteste suprafata de lucru.
Cu un wash se tintesc adanciturile machetei pt. a crea mai mult volum machetei. Pigmentul vopselei se aduna in acele adancituri creand o umbra intensa amplificand volumul machetei. Daca washul se aplica pe intreaga suprafata el poate deveni si un usor filtru pt. ca nu tot pigmentul se va aduna in adancituri ci o parte din el va ramane pe suprafata, ceea ce este foarte bine pt. o macheta de avion sau un blindat, dar nu chiar asa de bine pe o figurina la 1/35 sau mai mare. Tinta washului sunt adanciturile machetei. Dilutia unui wash este mai mare decat la un filtru, dar nu cu mult. Ele sunt apropiate una de cealalta si de multe ori este foarte greu sa le separi doar din diluitie. Eu prefer sa testez dilutia inainte de a o aplica. Cand aplic grundul pe figurina, inainte de vopsire, aplic si pe o bucata de culee. Nu trebuie o suprafata mare, asa vre-o 20-30mm. Cand ajung la aplicarea filtrului, dupa dilutie aplic pe bucata aia de culee, tinuta vertical. Daca vopseaua curge tare si nu o pot tine pe suprafata, am de-a face cu dilutia unui wash. Mai adaug putina vopsea, dar nu cu picuratorul sticlutei ci cu pensula. Iau pe pensula vopsea in incremente mici si dupa amestecare, aplic din nou pe culee, Fac gimnastica asta pana observ ca pigmentul incepe sa stea pe suprafata. Vopseaua inca curge, deci este subtire dar am pigment sificient pe suprafata. Fiind subtire, filtrul este transparent. Daca nu este subtire el se transforma intrun nou strat de vopsea.
Sper ca am fost destul de clar. Daca ai nelamuriri la ceea ce am explicat sau ai alte intrebari nu ezita.