Coltul Avia 1/72
#21
Postat 14 April 2012 - 03:10 PM
L-am pregatit pentru vopsirea radiatoarelor si esapamentelor.
Pe deriva si directie, am slefuit ca sa mai atenuez gropile generate de vopseaua smulsa de buretei.
Pe partea dreapta a fuselajului aveam un "norisor" gri peste pata de verde, asa ca daca tot rezolv cu verde la deriva, pot aranja si asta.
#22
Postat 15 April 2012 - 09:00 PM
Radiatorul de apa cu steel de la Model master, cel de ulei de pe aripa cu amestec de maro MM si exhaust tot de la MM, cu care am dat si pe esapamente.
Am mai peticit repede pe ici pe colo si cu sand si verde.
Aseara am facut si tubul pitot (care e foarte ciudat) si catargul de radio.
Azi am pus pe deriva doua picaturi din plastic transparent tras la cald. Cu future in care am pus o picatura de rosu si respectiv verde, am vopsit luminile de pozitie.
Pina la urma i-am schimbat cocardele de pe directie. Nu mai e mult...
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 15 April 2012 - 09:01 PM
#23
Postat 18 April 2012 - 09:39 PM
Mai am de lipit tubul pitot, antena si bechia ; alte mici retusuri de facut, de asemenea.
N-o sa-l uzez aproape deloc, dat fiind faptul ca era prototip cu putine ore de zbor.
Elicea, care va fi punctul forte al avionului (foarte colorata) are o mica problema, mi-a sarit vopseaua de pe o liniutza si va trebui retusata.
#29
Postat 05 May 2012 - 11:13 PM
Va multumesc!
Panourile de pe fuselajul posterior erau asa din cutie, cred ca puteam sa le pensulez cu surfacer si se mai estompau.
Kitul asta de la KP are oricum multe alte probleme :)
Si da, mai urmeaza cel putin unul, un 135 Bulgar si poate un 35.2, inmatriculat german. Le am pe ambele de la RS Models.
#32
Postat 24 August 2012 - 10:51 PM
Ce se afla in cutia de 35-2 vedeti aici:
http://www.hyperscal...2reviewgp_1.htm
Kitul e minunat, daca as avea ceva de comentat ar fi instructiunile care sint foarte vagi si mai mult incurca.
Piesele se potrivesc foarte bine, decalurile sint minunate (stiu , pentru ca le-am folosit la KP-ul de mai sus), la fel si foitza de fotoetch.
35-2 a avut in mare doua inmatriculari, una ceheasca si alta germana. As tinde s-o fac pe cea germana, pentru singurul motiv ca cel cu cruci germane avea elicea tripala, nu cea antica de lemn stratificat.
Probabil din motive economice , kiturile de avia de la RS impart mai multe piese, intre care fuselajul si partea vitrata.
Corecte pentru unele variante, ele nu sint ok pentru altele.
Pentru a face un prototip 35-2 corect, ar trebui sa dispara usita de acces de pe partea stinga a fuselajului si ce e mai greu, ar trebui sa apara gemuletele triunghiulare pe ambele parti ale parbrizului. Usita a disparut imediat, acoperita de un strat mic de Mr.Surfacer, dar treaba cu cabina inca nu stiu cum o voi rezolva.
Deocamdata stau cam asa: interiorul a fost vopsit cu un gri deschis, scaunul (furat de la un P-40 si modificat ) vopsit intr-un gri inchis. Tabloul de bord a fost facut din plastic, are un decal generic pe el. (scaunul si tabloul de bord originale l-am folosit deja la 35-1.
Am lipit aripa , am curatat de bavuri si am inceput sa vopsesc restul de piese.
Pentru ca asta va fi argintiu, i-am mai tras niste nituri pe capotaje si fuselaj, cu o rotita dintata de la Agama.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 24 August 2012 - 11:02 PM
#33
Postat 24 August 2012 - 11:00 PM
Kitul e asta:
http://www.hyperscal...5reviewgp_1.htm
La fel ca si 35-2, e foarte misto. Instructiunile la fel de proaste.
Ca modificari, trebuie doar acoperita o scobitura de aerisire imediat in spatele capotei motorului.
Ca inmatriculare, il voi face bulgaresc:
Am vopsit interiorul, cala trenului de aterizare si citeva piese marunte cu RLM 02:
Am decupat usita laterala, pentru ca astuia o sa-i fac cupola deschisa. L-am mai detaliat la interior (dar nu am exagerat) si i-am facut o mansa noua.
Profilele si planurile sint din cartea asta, care e geniala!
http://www.goodreads...avia-b-35-b-135
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 24 August 2012 - 11:05 PM
#34
Postat 25 August 2012 - 07:19 AM
1-0-9, la 24 August 2012 - 10:51 PM, a spus:
Pentru ca asta va fi argintiu, i-am mai tras niste nituri pe capotaje si fuselaj, cu o rotita dintata de la Agama.
Nu te supara, ce pas are rotita?
Ma cam "tulbura" chestia asta: cum citesc eu la 8:16 dimineata ce ai postat tu la orele 12 ale aceleeasi zile? Dar trece
#35
Postat 25 August 2012 - 10:50 AM
flo, la 25 August 2012 - 07:19 AM, a spus:
Sincer, nu stiu, e o scula luata de mult de la Pavel.
Aproximativ, face cite o gaurica la fiecare .5 mm
I-am adus o mica modificare, in sensul ca i-am eliminat 2 dintisori, pentru a putea incepe o linie de nituri exact de unde vreau.
Cit despre ora, e clar ca esti inaintea tutulol:)
#36
Postat 25 August 2012 - 11:58 AM
Am facut din foaie de plastic un suport pentru el, cit si un fel de capac, acoperis pentru priza (fara el s-ar vedea prin priza pina in cockpit. Din doua bucati de plastic am conturat si carenajele din fata radiatorului.
#39
Postat 25 August 2012 - 10:00 PM
In esenta, ar trebui sa mai aiba un gemulet sub parbriz, in vreme ce in cutie e data cabina pentru varianta de serie:
Am bagat bisturiul in fuselajul de 35-2 si am facut loc pentru gemulete:
Am pregatit o bucatica de plastic transparent, am polishat-o si am taiat-o in doua:
Am lipit bucatelele sub parbriz, cu super-glue:
Le-am pilit, slefuit si polishat:
Rezultatul; nu perfect, dar mai aproape de cum ar trebui sa fie:
#40
Postat 25 August 2012 - 10:11 PM
1-0-9, la 25 August 2012 - 10:50 AM, a spus:
Aproximativ, face cite o gaurica la fiecare .5 mm
I-am adus o mica modificare, in sensul ca i-am eliminat 2 dintisori, pentru a putea incepe o linie de nituri exact de unde vreau.
DSCF5640.JPG
Cit despre ora, e clar ca esti inaintea tutulol:)
Aha, deci 0,5 mm sunt "acceptabili" intre doua nituri la scala aiasta. Rezulta cam 3,5 cm in realitate, ceea ce-i posibil.
Am avut o discutie cu un amic, cu ceva vreme in urma, despre pasul cel mai potrivit pentru un nituitor la 1/72.
Incerc sa-mi imaginez cum te ajuta sa incepi "nituirea" exact din locul dorit, eliminarea a doi dinti, dar tot cu destu-n gura am ramas cand am vazut ca nu sunt dinti succesivi. Ei, dar asta-i o discutie potrivita pentru UNELTE,
asa ca, revenind la tema nu pot zice decat ca urmaresc atent si cu admiratie ce-ti iese din maini.
Acum chiar ca-s tulburat. Postarea ta imi aparea ca-i facuta in data 25.08 la 12 si ceva. Fara glume.