F-5E Tiger II - WIP AFV Club 1/48
#1
Postat 23 January 2012 - 04:31 PM
O prima problema am intampinat-o cand am incercat sa curat parbrizul kitului, care avea ceva urme de adeziv de contact de la niste teste. Din pacate m-am grabit, si am folosit o solutie pentru curatat etichete. Faptul ca a reactionat cu plasticul n-ar fi fost o problema, insa in mod interesant si neasteptat, solutia in cauza a cauzat aparitia unor crapaturi extrem de adanci in partea transparenta...
Cum situatia era usor irecuperabila cu piesa din kit, am curatat-o/smirgheluit, si am termoformat o noua cupola folosind 'originalul' pe post de matrita.
Ramele le-am facut din folie de plastic de 0.15mm, lipita peste partea transparenta. Dupa ceva munca, rezultatul e in poza de mai jos. Destul de multumit pentru prima incercare in domeniu, data viitoare o sa fie si mai bine
Dupa mascarea cupolelor, am inceput sa vopsesc griul deschis (aproape alb) al schemei, si am trecut la vopsirea celorlalte doua tonuri de gri folosind pentru mascare latex. Eram destul de incantat de rezultat, pana cand mi s-a atras atentia ca arata cam ca dracu'...
Pana la urma am cedat si am lasat lenea deoparte, si am trecut la vopsirea la liber, fara nici un fel de masti. Oricum originalul era vopsit asa, deci respect 100% originalul E drept ca arata cu mult mai bine decat mascand.
Si, la final, starea de azi. Am terminat de retusat pe ici-colo, am vopsit botul si bordul de atac al cozii, precum si benzile laterale prezente pe bot. Pasul urmator, mascarea si vopsirea in alb a zonelor trenului de aterizare...
#2
Postat 23 January 2012 - 05:46 PM
cartula, la 23 January 2012 - 04:31 PM, a spus:
Operatiunea aceasta, este foarte tare !
Cu ce ai lipit stirenul de 0,15mm, peste partea transparenta ?
Ce plastic ai folosit pentru partea transparenta ?
Ceva special, sau ai refolosit un ambalaj deja termo-vacuumformat ?
Faina zburatoare, Ursul saluta pohta matale de lucru !
#3
Postat 23 January 2012 - 06:15 PM
#4
Postat 23 January 2012 - 07:07 PM
Multumesc pentru raspuns, dar fiind stirenoamorezat, mai am o mormaiala suplimentara :
PETG-ul de 0,5mm, l-ai cumparat in placi (foi) de undeva, sau l-ai recuperat dintr-un ambalaj ?
Daca este reciclat, intrebarea cheie ar fi... din ce ambalaje ?
#5
Postat 23 January 2012 - 07:20 PM
Placi, cu folie de protectie pe ambele fete
Avand in vedere cat de des il folosesc, din ce-am luat las si mostenire. N-are rost sa ma complic cu recuperari. Ma indoiesc oarecum ca poti gasi asa ceva prin ambalaje, cand PET-ul uzual e suficient.
Ma bate gandul sa incerc aceeasi procedura si cu niste Lexan, am vazut de 0.25 si 0,5mm
#7
Postat 23 January 2012 - 09:31 PM
Florin
Aceasta postare a fost editata de scorpio: 23 January 2012 - 09:34 PM
#8
Postat 23 January 2012 - 10:26 PM
"01", tigrat in doua tonuri de albastru, era cel ales initial pentru proiectul asta, dar nu-mi place prea tare schema aia de vopsire. Plus ca ma speria un pic mascarea, si vopselele care nu-s tocmai standard.
Interesant ca ai pus o poza EXACT cu aparatul pe care vreau sa-l fac (741554). Am stat ceva sa caut un avion in schema asta de vopsire, care sa provina din stocurile USAF (si NU elvetiene, cum sunt majoritatea celor din VFC-13). Aparatul a purtat initial numarul "11", a fost renumerotat "03" undeva prin 2007. Inca nu stiu daca-l fac "11" sau "03".
#9
Postat 28 January 2012 - 03:05 AM
- am facut antena din varful cozii din plastic de 0.25mm . Cea din kit era prea groasa.
- am vopsit compartimentele trenului de aterizare in alb si cele ale franelor aerodinamice in argintiu
- am vopsit efuzoarele cu Alclad
- am dat un strat de Future ca pregatire pentru decaluri
Pentru decaluri, am incercat inital sa le fac cu fontul uzual, Amarilo USAF. Dupa ceva chinuiala, am mai cautat pe net si am realizat ca fontul folosit de US Navy e diferit, asta fiind motivul pentru care nu se potrivea deloc cel USAF. Seamana, dar nu-s identice.
Fonturile le-am luat de aici: http://www.rc-networ...04-0040-02.html
Sunt o groaza de alte chestii interesante pe pagina in cauza...
O alta varianta e aici: http://www.dafont.com/usn-stencil.font
Rezultatul:
Acum trebuie sa stau sa se usuce decalurile, si trec la treaba...
#10
Postat 28 January 2012 - 07:57 AM
In fine. Scoase pe hartie obisnuita contururile pentru cele 2 culori (galben/rosu), am aplicat peste folie transparenta din vinil pentru mascare, taiat cu atentie...
Dupa uscare, am dat cu un smirghel foarte fin sa netezesc muchiile vopselei, si am aplicat peste galben inca un strat de Future cu pensula. Rolul straturilor de Future e sa imi permita sa sterg cu white spirit eventualele greseli sau vopsea ajunsa unde nu trebuie. Se vede si in poza ca a ajuns galben pe fuselaj. A fost sters cu un bat cu vata inmuiat in white spirit.
Dupa uscare, am aplicat cu atentie masca pentru rosu (mai mica) avand grija sa o aliniez corect... Rezultatul:
Eu unul sunt multumit. Urmeaza sa fac acelasi lucru si pentru restul, dar o sa mai las sa se usuce galbenul inainte.
#13
Postat 28 January 2012 - 10:02 PM
Adevarul e ca de chestii profi de iluminat nu m-am apropiat.
Spor la treaba si scuze de off-topic.
Aceasta postare a fost editata de Razvan: 28 January 2012 - 10:03 PM
#14
Postat 28 January 2012 - 10:10 PM
#15
Postat 29 January 2012 - 08:23 AM
Baga sa-l vedem gata!
#16
Postat 29 January 2012 - 01:00 PM
Aceasta postare a fost editata de gabriel chelaru: 29 January 2012 - 01:02 PM
#18
Postat 29 January 2012 - 08:05 PM
@tibi22.
Citeaza
Absolut. Poate ma ajutai cu niste injuraturi noi, ca eu ajunsesem sa ma repet Ca sa fac camo-ul, am adoptat o metoda un pic mai neobisnuita. Am montat pe aerograf o duza si ac de 0.2mm, insa ghidul de aer folosit a fost un 0.4mm. Vopseaua foarte diluata, presiune foarte joasa (sub 10psi). In felul asta m-am asigurat ca reduc riscul sa 'innec' sau sa baltesc vopseaua. In plus, am folosit si limitatorul de cursa al aerografului. Insa in acelasi timp a insemnat ca uscarea pe ac a vopselei a fost destul de deranjanta, am curatat acul de m-am saturat. Nu-i ceva ce-as face prea des, inca e un domeniu pe care nu pot sa zic ca-l stapanesc bine.
Manevra cu aplicarea de Future peste galben a fost extrem de utila, la unul din numerele de pe bot nu s-a potrivit foarte bine o masca, si n-am reusit sa-l repar. Asa ca a trebuit sa sterg rosul si sa tai o noua masca. Daca n-ar fi fost dat cu Future, ar fi insemnat munca multa, asa toata operatiunea a fost o treaba de cateva minute.
Rezultatul final dupa vopsirea stelelor si numerelor:
Am purces dupa asta la aplicarea decalurilor. Cele de la TwoBobs, facute prin 2001, sunt excelente precum decaluri insa au fost facute pentru kit-ul Monogram. Ca atare, o groaza de repere au fost supradimenionate, unele fiind cred mai degraba potrivite la 1/32 .... A trebuit sa jonglez cu decalurile din kit, pentru a obtine un rezultat multumitor. Pe cat de bune si cuminti au fost decalurile de la TwoBobs (printate de Microscale), pe atat de sinistre au fost cele ale kitului. Sinistre nu in sensul uzual (groase), ci in extrema cealalta, extraordinar de subtiri, si cu un lipici care probabil ar putea inlocui cu succes superglue-ul. Mi-au scos peri albi, mai ales ca a trebuit sa aplic marcaje mari. La unul din ele m-a parasit norocul, si n-am mai reusit sa-l misc din loc, ci doar sa-l sfasii.. L-am reparat cum am putut, si l-am lasat asa. Sper ca seturile noi de decaluri pentru inmatricularile astea, care ori de abea au aparut sau urmeaza sa apara in curand, sa fie mai bune.
Decalurile facute de mine s-au dovedit a fi un pic prea mari, asa ca a trebuit sa le micsorez, unele semnificativ.
Rezultatul dupa aplicarea decalurilor:
Dupa aplicarea inca unui strat de Future, am trecut direct la aplicarea lacului mat. Stiu ca poate e controversata decizia, dar am decis sa nu fac absolut nici o evidentiere a liniilor de panou. In primul rand, toate pozele arata avioanele impecabil de curate, si in plus kit-ul are detaliile destul de vizibile. Plus ca s-au spart in figuri cand au facut matrita, si e PLIN de nituri. Asa ca as fi riscat sa iasa o caricatura, fara legatura cu realitatea.
Am dat jos si mastile de pe transparente, totul pare in regula. Sunt cateva zone care mai necesita ajustari minore, dar in mare e ok.
Acum, avand exteriorul cam gata, mai ramane sa-i vopsesc niste dungulite subtiri pe bordul de fuga al cozii (n-am incredere in decaluri pentru ele), luminile... Si sa termin cockpit-ul si trenul de aterizare.