Diluare vopsea
#1
Postat 17 January 2012 - 08:29 PM
Am incercat in aceasta seara pentru prima data un aerograf. A trebuit sa diluez vopseaua ca sa imi mearga aerograful si am ajuns la raport de 1:1 ()vopsea:diluant). Ma intreb, nu e prea mult?
La ce raport diluati ? Sau depinde de vopsea. Eu am avut Revell.
De asemena, cum se curata aerograful dupa folosire? Il desfaceti in bucati si il curatati?
#2
Postat 17 January 2012 - 09:40 PM
Raportul de dilare de care zici e cam mare pentrru vopsele d genul revell, humbrol. Cred ca trebuie sa mai maresti putin preesiunea ca sa functioneze cu vopsea mai putin diluata.
Conteaza insa si la ce o folossesti. Daca faci detalii e mai bine mai ddiluata si cu presiune mai mica. Daca insa vrei sa acoperi mai repede e bine sa fie mai groasa vopseaua.
Daca lucrezi si a doua zi cu aerograful, ajunge sa treci diluant prin el si eventual sa bagi pe unde se ppoate o pensula aspra cu diluant potrivit (nitro spala bine aproape orice - dar ar fi bine sa fie e la Policolor). Nu te chinui sa stergi de diluant aerograful inauntru. Eu las putin diluant ca sa nu se blocheze acul in duzaa si sa fiu nevoit sa trag de el.
Daca nu lucrezi un timp, sau simti ca nu ai raspunde bine la comenzi, desfa-l atent fara sa fortezi nimic si tie minte secventa ca sal poti face la loc.
Daca e dubla actiune, fii atent la cum sta saiba din spatele tragaciului - e important..
Spor la vopsiri.
#4
Postat 18 January 2012 - 12:12 PM
In privinta curatarii aerografului, imi permit sa-l contrazic nitel pe maestrul antevorbitor. Vopselele acrilice, mai ales, se usuca foarte repede, pot ramine in strat subtire pe ac, garnituri sau peretii interiori ai duzei, creind necazuri mai tirziu. Sfatul meu este sa nu faci economie la citeva minute, ca sa nu pierzi zeci de minute mai tirziu, asta in cel mai bun caz!
Ca atare, atunci cind termini de vopsit, spala corect aerograful de fiecare data. Nu stiu ce aerograf ai, dar citeste putin aici http://www.cartula.r...serie-A470.html , desi e vorba un aerograf mai putin "popular" metoda este intuitiva. Inca ceva, daca aerograful o permite, scoate acul tragindu-l in fata, nu in spate, astfel vopeaua reziduala nu se va acumula pe garnitura.
#6
Postat 24 February 2012 - 06:03 PM
Shony, la 24 February 2012 - 05:22 PM, a spus:
Revin in acest topic cu o intrebare pentru cine poate sa imi raspunda. O vopsea mai diluata decat ar fi normal, poate da aspect de matuire machetei? Fiind mai mult diluant adica, sa afecteze plasticul si sa ii dea aspect mat?
Pasticul nu este afectat in urma vopsirii. Poate fi afectat numai daca vopseaua este diluata eventual cu un solvent puternic de genul acetona (mai puternica decat cea folosita de partea feminina la unghii) sau altele asemenea, intr-un raport mai mare decat cel obisnuit, dar nu sunt indicate pentru acest proces. In al doilea rand, conteaza si tipul vopselei, daca ofera aspect mat sau lucios. Dilutia nu ofera neaparat aspect mat.
#7
Postat 24 February 2012 - 08:23 PM
- tusa vopselei (mat, semimat, lucios) nu este dictata de dilutie ci de existenta unui agent de matuire.
- o dilutie prea mare, in unele cazuri, poate altera calitatile vopselii
- o dilutie prea mare, cu un diluant neadecvat (asa zis "tare" sau "dur", gen acetona, nitrosolv. Ma refer aici la vopselele tip email sau laquer si mai putin la cele tip acrilic) poate daquna plasticului in sensul ca-l poate "dizolva" superficial. De aici poate apare si aspectul mat, aspect dat de "incretirea" superficiala a suprafetei de plastic.
#8
Postat 24 February 2012 - 10:34 PM
Acum am sesizat alt fenomen la vopsirea din aceasta seara. In timp ca suflam cu aerograful, se formau ca niste panze de paianjen pe machetea. Iar ma duce gandul la raport prea mare de solvent fata de vopsea sau prea puternic.
#9
Postat 25 February 2012 - 08:57 PM
2. Fenomenul se produce mai ales in cazul vopselelor metalice si apare din cauza uscarii vopselei pe traiectoria aerograf - macheta. Cauzele sunt multe: temperatura mediului ambiant, dilutia vopselei, presiunea prea mare. Dilueaza mai mult, redu presiunea aerului.
#10
Postat 23 March 2012 - 10:15 AM
Am si eu o problema legata de lacurile revell. Cred ca este in stransa legatura cu topicul asta asa ca prefer sa continuam aici.
Revenind, le-am folosti atat pe cel lucios cat si pe cel mat si in ambele cazuri, aerograful imi scotea un fel de vata de zahar care plutea prin aer dar cel mai grav, care s-a lipit de macheta. Foarte inestetic. Nici nu stiu cum mai pot repara macheta :(
Am banuit ca lacul se usuca prea repede asa ca am marit dilutia de la 50% la 75% si acelasi efect. Apoi m-am gandit sa reduc presiunea aerului - am redus-o pana la 0.8 si tot degeaba...
Intrebarea: Ce naiba e cu lacurile astea de la revell? Cele de la humbrol merg excelent cu dilutie 50% si presiunea la 1.8.
Fata de cele de mai sus, va rog sa-mi spuneti care-i trick-ul cu lacurile revell si eventual, cum pot scapa de "scamoseala" de pe macheta.
Toate bune
#11
Postat 23 March 2012 - 12:24 PM
Sau ...inlocuiesti lacul.
#12
Postat 23 March 2012 - 02:27 PM
Z-mare, la 23 March 2012 - 12:24 PM, a spus:
Sau ...inlocuiesti lacul.
Multzam Z mare.
Am folosit d506 pentru dilutie si am mers spre 75% diluant. Presiunea a fost redusa la 0.8 dar fara succes.Inlocuiesc lacul! am facut totul ca la carte, deci lacul este de calitate f. proasta.
Sper ca vopselurile revell sa nu fie la acelasi nivel. Am cumparat mai multe nuante sambata la intalnirea machetistilor (pentru lancaster) dar nu am apucat sa folosesc. Pana acum am folosit humbrol si am fost multumit.
Toate bune
#14
Postat 23 March 2012 - 03:49 PM
HIND, la 23 March 2012 - 02:44 PM, a spus:
Macheta o poti corecta cu un amestec foarte diluat lac+209.
Multam, o sa incerc varianta asta. Imi poti sugera acea anumita proportie si presiune?
Totodata, va rog sa-mi spuneti daca trebuie sa ma astept la aceleasi probleme si din partea vopselurilor - ma refer la dilutie 50% cu d506 si presiune 1.8. Nu de alta dar lancasterul de la hasegawa e o bijuterie si nu vreau sa am surprize...
#17
Postat 24 March 2012 - 10:36 AM
Aceasta postare a fost editata de cobra_00711: 24 March 2012 - 10:55 AM
#18
Postat 24 March 2012 - 04:32 PM
sectoristu, la 23 March 2012 - 10:15 AM, a spus:
Am si eu o problema legata de lacurile revell. Cred ca este in stransa legatura cu topicul asta asa ca prefer sa continuam aici.
Revenind, le-am folosti atat pe cel lucios cat si pe cel mat si in ambele cazuri, aerograful imi scotea un fel de vata de zahar care plutea prin aer dar cel mai grav, care s-a lipit de macheta. Foarte inestetic. Nici nu stiu cum mai pot repara macheta :(
Am banuit ca lacul se usuca prea repede asa ca am marit dilutia de la 50% la 75% si acelasi efect. Apoi m-am gandit sa reduc presiunea aerului - am redus-o pana la 0.8 si tot degeaba...
Intrebarea: Ce naiba e cu lacurile astea de la revell? Cele de la humbrol merg excelent cu dilutie 50% si presiunea la 1.8.
Fata de cele de mai sus, va rog sa-mi spuneti care-i trick-ul cu lacurile revell si eventual, cum pot scapa de "scamoseala" de pe macheta.
Toate bune
Salut,
Spune-mi putin, cit de cald este acolo unde vopsesti? Cum faci amestecul vopsea /diluant - in recipient separat sau direct in cupa aerografului? Ce Aerograf ai - simpla sau dubla actiune? Butom feed sau Gravity feed? Eu am vopsit cu multe feluri de vopsele ( scuze ca te corectez, vopsea la plural este vopsele, nu vopseluri ) , si de la Revell dar nu am avut o asemenea problema. DIn contra, vopselele lucioase se uscau deabea dupa 48 ore. Personal cred ca folosesti un diluant neadecvat.
Firele alea ca de paianjan care ti sa format se pot inlatura foarte usor dupa uscarea lacului cu un schirghel de 2000 la ud. Dupa slefuirea se poate aplica un strat nou de lac...
Aceasta postare a fost editata de P-51-D-Mustang: 24 March 2012 - 05:21 PM
#19
Postat 25 March 2012 - 08:39 AM
Folosesc aerograf rowi cu dubla actiune si cu gravity feed. Temperatura e cea ambientala... de 25 de grade. Presiunea aerului sta pe la 1.5 - 1.8.
Cat despre scamele de pe macheta, mi-a fost frica sa le indepartez cu hartie abraziva, asa ca am pierdut vreo 2 ore folosind varful scobitorii - individual, la fiecare scama - proba de rabdare :(