Instructiuni vopsire Stuka De la Kit-ul Fujimi Ju 87 1/3 Dora
#1
Postat 03 January 2012 - 06:50 PM
As avea nevoie de ajutorul vostru, exista un kit Fujimi Ju 87 D 1/3 Dora la scara 1:72 care are o vopsire mai deosebita.
acesta : Stuka S7 AA
As avea mare nevoie de un scan al instructiunilor de vopsire.
Are cineva sa ma ajute?
Va multumesc anticipat,
Tibi
#2
Postat 03 January 2012 - 08:51 PM
#5
Postat 03 January 2012 - 10:39 PM
#7
Postat 04 January 2012 - 08:21 AM
Instructiunile sunt mai importante ca referinta decit lucrarea acelui modelist. Acum, comparind fuselajul cu ce am eu din cartile despre Stuka, sunt mici diferente in ceea ce priveste forma lor, si in anumita situatie chiar si amplasarea lor. De exemplu in doua sau trei carti, RLM-ul 79 nu apare pe partea din spate a fuselajului. Desigur, se poate specula, a fost aplicat mai tirziu...
Numai ca sa vezi din acest profil, la avionul S7 AA lipseste pata din spate.
Am primit si fotografii de la baieti cu experienta de pe forum dar alb negru si RLM 79 este vizibil numai pe fuselaj, din pacate unghiul nu permite sa deduci existenta RLM 79 pe aripi. Acest lucru este numai mentionat inscris!
Multumesc inca odata mult pentru efortul tau, eu caut de zile intregi informatii precise despre acest avion si efectiv am obosit cautind ore intregi.
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 04 January 2012 - 08:25 AM
#8
Postat 04 January 2012 - 09:41 AM
Citeaza
#9
Postat 04 January 2012 - 11:56 AM
#10
Postat 04 January 2012 - 12:43 PM
Citeaza
Salut , Tibi . Am gasit si eu intr-o carte cele cateva foto ( cred ca sint aceleasi cu ceea ce ai tu > 2 luate din zona lateralului cokpitului din partea stanga si una ce prezinta avionul intreg insa dintr-o pozitie asemanatoare cu cea din boxartul celor de la Fujimi ).
Daca te uiti pe bordul de atac al aripii din prin plan ( cea stanga) , dupa far pare sa apara o pata de culoare asemanatoare ca nuanta de gri cu cele de pe fuselaj .
Insa ceea ce mi se pare mai interesant ,pe " galosul" trenului de aterizare par sa fie niste pete de tonalitate apropiata cu cele de pe fuselaj ce apar " suflate" (" blotcesuri") mai pierdut decat cele care apar pe fuselaj ( posibil pensulate) . Se poate ca acele carenaje ale trenului sa fi fost vopsite deasemenea cu pete de sand peste camo-ul initial .
Aceasta postare a fost editata de dany: 04 January 2012 - 12:49 PM
#11
Postat 04 January 2012 - 01:18 PM
dany, la 04 January 2012 - 12:43 PM, a spus:
Daca te uiti pe bordul de atac al aripii din prin plan ( cea stanga) , dupa far pare sa apara o pata de culoare asemanatoare ca nuanta de gri cu cele de pe fuselaj .
Insa ceea ce mi se pare mai interesant ,pe " galosul" trenului de aterizare par sa fie niste pete de tonalitate apropiata cu cele de pe fuselaj ce apar " suflate" (" blotcesuri") mai pierdut decat cele care apar pe fuselaj ( posibil pensulate) . Se poate ca acele carenaje ale trenului sa fi fost vopsite deasemenea cu pete de sand peste camo-ul initial .
Salut Dani, iti multumesc ca te implici si tu! Fotografiile sunt acelea! Greu de interpretat fotografii vechi alb/negru. Eu la galosi nu ma mai bag dar doresc restul sa fie vopsit cit mai bine posibil. Este enervant un lucru, si este al doile Stuka Hasegawa la care lucrez si are din noua toata schema de vopsire varza! Aici ma refer la RLM 79. Hasegawa da 5 pete pe fuselaj, dar nici unul pe aripi sau profundoare. Mai caut inca eventuale dovezi.
salutari,
Tibi
#12
Postat 04 January 2012 - 01:23 PM
Nu strica sa pui aici acele doua imagini de care zici; s-ar putea ca ele sa fie cele deja discutate si care nu prea au ajutat la elucidare, cadrele fiind prea restranse pentru a se putea generaliza modalitatea de vopsire a intreg aparatului cu acel RLM 79.
Aparatul lui Sigel a fost vopsit pe fuselaj (prin pensulare) RLM-ul 79 in zona cockpit-ului si cu pistolul e planuri si ampenaje, nu e necesara nici o presupunere vis-a-vis de acest aspect.
Dilema lui Tibi (si implicit si a mea) e daca masina avea doar doua, trei sau mai multe pete pe fuselaj si CUM erau dispuse benzile de RLM 79 pe restul aparatului.
In unele surse, fotografiile au trecute ca locatie Oaza Siwa altele Baza de la Derna, sau aiurea prin desert, iar aceste locatii pot fi foarte bine factorul care face ca ceea ce apare pe carenajul trenului stanga (cel dreapta nu e relevant) sa fie de fapt doar praf, nu vopsea.
Discutia s-ar putea sa fie mai ampla decat am putea prevedea noi, de aceea as sugera sa pui aici (cu acordul lui Tibi fireste) fotografiile despre care scrii mai sus; poate avem noroc si sunt altele decat cele pe marginea carora s-a discutat deja.
#13
Postat 04 January 2012 - 02:30 PM
Dupa cum sint surprinse cadrele , am impresia ca provin de pe vreun film si se poate ca in timp sa mai apara imagini ( asta daca nu da careva " lovitura " , uitandu-se intamplator pe Tube si in mod sigur cautand cu totul altceva , ) .
Citeaza
Tot ce e posibil , Adi ...desi ...parca rost de ceva speculatii tot ar fi . Arata a pete atat ca nuanta fata de camo-ul avionului fata de cea a nisipului cat si ca dispunere .Totodata ma gandesc ca jambele trenului la Stuka sint foarte evidente vazute de la distanta ( atat din aer cat si de la sol) , putand sa-l de-a de gol usor ,astfel incat camuflarea acestuia in nuante asemanatoare mediului mi se pare foarte posibila . Apoi elicea fiind in miscare , (probabil dupa aterizare ),nu cred ca ar fi trebuit sa fie prea mult praf acolo , decat poate in zona din spatele rotilor si pe partea de jos a fuselajului , ceea ce nu prea apare ( nisipul are o aderenta scazuta, daca nu vine in contact cu ceva lianti ).
Aceasta postare a fost editata de dany: 04 January 2012 - 03:03 PM
#16
Postat 05 January 2012 - 09:41 AM
Cine are cartea asta? => Kagero Top Drawings
Cartea contine si decalurile pentru avionul in cauza, ma gindesc ca poate sunt si ceva fotografii, profile mai complete ale acestui avion.