Meet the Fokkers 7 la 72
#84
Postat 07 October 2012 - 10:14 AM
Finut lucrat...frumos dom'ne!
Imi place mult interiorul,se vede foarte fain prin cupola,la fel si zona motorului cu elicea (ai rezolvat-o si cu butucul) si toate scratch-urile cu care ai imbunatatit kit-ul.
Pana sa te apuci tu de ele n-am dat mare importanta avionului asta,acum pare din ce in ce mai simpatic si interesant,in culori finlandeze ii sta cel mai bine,asadar,abia astept sa-l vad si pe acela terminat.
Imi place mult interiorul,se vede foarte fain prin cupola,la fel si zona motorului cu elicea (ai rezolvat-o si cu butucul) si toate scratch-urile cu care ai imbunatatit kit-ul.
Pana sa te apuci tu de ele n-am dat mare importanta avionului asta,acum pare din ce in ce mai simpatic si interesant,in culori finlandeze ii sta cel mai bine,asadar,abia astept sa-l vad si pe acela terminat.
#87
Postat 25 October 2012 - 08:44 PM
Am bibilit un pic la FR-98. I-am inlocuit zvasticile de pe aripi, care aveau alta nuanta de bleu.
Pantalonii trenului m-au inebunit.
In mod normal, FR-98, la momentul la care avea toate cele trei elemente pe care le-am pus eu pe el
(inelul galben pe capota motorului , camoul tricolor si emblema cu berbecutul) aparea in poze fie cu pantalonii vopsiti integral in verde, fie cu schiuri.
In pozele in care apare in camo bicolor si fara emblema, are pantalonii vopsiti in niste pete clare , distincte.
As fi putut sa-l las cu pantalonii verzi (schiurile sint rezervate pentru FR-76), dar mi s-a parut ca e un element dragut sa-i aiba patati.
Nu e o imposibilitate istorica, avind in vedere ca au fost cam tot atatea scheme de vopsit pantalonii, cite avioane cu motor mercury in dotarea finlandezilor.
Am avut cel putin 4 tentative de a le vopsi, luind inclusiv un aerograf nou pentru aceasta incercare. Nimic nu a mers...erau pur si simplu prea mici pentru a iesi ok. Pina la urma, cu presiune mica, vopsea buna si bine diluata, am obtinut asta :
Petele nu-s chiar cum le avea 98, dar aduc suficient de mult cu cele de pe alte avioane, asa ca o sa le las asa cum sint.
#88
Postat 27 October 2012 - 07:06 PM
FR-98 e aproape gata.
I-am facut ceva vopsea sarita cu creionul metalic minune (merge excelent).
Am lipit mitralierele (ace de seringa), tubul pitot, antene, manere, cabluri , bechie .
Mai am de vopsit citeva zone delicate pe profundor si de dat un lac mat pentru protectia zonelor mazgalite cu creionul.
I-am facut ceva vopsea sarita cu creionul metalic minune (merge excelent).
Am lipit mitralierele (ace de seringa), tubul pitot, antene, manere, cabluri , bechie .
Mai am de vopsit citeva zone delicate pe profundor si de dat un lac mat pentru protectia zonelor mazgalite cu creionul.
#90
Postat 27 October 2012 - 07:42 PM
Toate ca toate, da' pana la petele alea...Nu prea'mi vine sa cred ca-s la aerograf( da' te cred pe cuvant).
O demonstratie la Alba ( sau un filmuletz !!! ) ar fi aur curat.In mod normal stiu ca esentiale sunt vopseaua si mana( plus al 7-lea simt dobandit dupa 100 de machete).
Chiar, ce aerograf si vopsea ai folosit ?Dilutia si presiunea care au fost ?
In orice caz un avion vopsit cu petele alea va fi traznet...
Foarte reusit finlandezul asta...preferatul meu....
Nu-l aduce la Alba , ca ramai fara el...
O demonstratie la Alba ( sau un filmuletz !!! ) ar fi aur curat.In mod normal stiu ca esentiale sunt vopseaua si mana( plus al 7-lea simt dobandit dupa 100 de machete).
Chiar, ce aerograf si vopsea ai folosit ?Dilutia si presiunea care au fost ?
In orice caz un avion vopsit cu petele alea va fi traznet...
Foarte reusit finlandezul asta...preferatul meu....
Nu-l aduce la Alba , ca ramai fara el...
#91
Postat 27 October 2012 - 08:27 PM
Sint la aerograf, am luat pentru asta un BD-180 de la Pavel- Parcmodels.
Vopseaua e White-Ensign, Dark Earth. Nu e aceeasi nuanta cu verdele de pe avion, dar e foarte apropiata.
Diluant, white spirit. Nimic altceva nu a functionat. Pur si simplu duza se infunda mult prea repede, sau oricum, nu puteam controla ce se aseza pe avion. Aici am gresit si eu mult, pregatind suprafata extrem de lucioasa, in ideea ca pot curata imediat orice pata care nu iese cum vreau eu. Gresit...orice tentativa de a vopsi pete gazate, gen italian sau luftwaffe, ar trebui facuta (cel putin asa cred acum) pe o suprafata mata. Altfel, e foarte greu de obtinut compromisul intre dilutie (vopseaua poate iesi prea transparenta, necesitind mai multe treceri) si presiune ( care daca e prea mare, petele se intind)
Ce vezi pe capacele alea sint de fapt stropi de vopsea...am ajuns sa dau presiunea asa de mica , incit a inceput efectiv sa stropeasca. A fost singura metoda de a face petele alea. Si totul pentru ca m-a mancat in c@# sa-l fac cu pete...puteam sa-l fac cu pantalonii complet verzi, cum de fapt apare si in poze :))
Vopseaua e White-Ensign, Dark Earth. Nu e aceeasi nuanta cu verdele de pe avion, dar e foarte apropiata.
Diluant, white spirit. Nimic altceva nu a functionat. Pur si simplu duza se infunda mult prea repede, sau oricum, nu puteam controla ce se aseza pe avion. Aici am gresit si eu mult, pregatind suprafata extrem de lucioasa, in ideea ca pot curata imediat orice pata care nu iese cum vreau eu. Gresit...orice tentativa de a vopsi pete gazate, gen italian sau luftwaffe, ar trebui facuta (cel putin asa cred acum) pe o suprafata mata. Altfel, e foarte greu de obtinut compromisul intre dilutie (vopseaua poate iesi prea transparenta, necesitind mai multe treceri) si presiune ( care daca e prea mare, petele se intind)
Ce vezi pe capacele alea sint de fapt stropi de vopsea...am ajuns sa dau presiunea asa de mica , incit a inceput efectiv sa stropeasca. A fost singura metoda de a face petele alea. Si totul pentru ca m-a mancat in c@# sa-l fac cu pete...puteam sa-l fac cu pantalonii complet verzi, cum de fapt apare si in poze :))
#96
Postat 23 November 2012 - 01:30 PM
Tare bine arata olandezul. Marcajele galbene cica erau marcaje de neutralitate sa-i vada combatantii de departe sa nu-i atace din greseala(nu prea a ajutat in cazul lor....). Elvetienii aveau marcaje cu alb si rosu in acelsi spirit, ceea ce nu i-a impiedicat sa aiba citeva incaierari serioase cu Luftwaffe. Scuze daca-i usor off-topic, nu m-am putut abtine...
#98
Postat 13 January 2013 - 07:32 PM
Profitind de ultimul weekend relativ linistit de luna aceasta, m-am apucat de ultimile trei fokkere, cu acestea urmind sa inchei capitolul.
Chestii de baza deocamdata. Am inchis fuselajele si le-am lipit de aripi. Chiar si cea din rasina s-a potrivit rezonabil.
Am curatat de bavuri cilindrii motoarelor, am gaurit tevile de esapament.
Chestii de baza deocamdata. Am inchis fuselajele si le-am lipit de aripi. Chiar si cea din rasina s-a potrivit rezonabil.
Am curatat de bavuri cilindrii motoarelor, am gaurit tevile de esapament.
#99
Postat 27 February 2013 - 03:27 PM