Meet the Fokkers 7 la 72
#42
Postat 29 February 2012 - 09:47 AM
Din exces de zel am dat tot cu gri si pe danez, care ar fi trebuit sa fie argintiu in cockpit...shhhh.
La Fr-76 am lipit cutia de prim ajutor si ranforsarile din spatele scaunului.
Am vopsit capotele motoarelor la olandez, Fr-76 si FR-98.
Incercind sa racordez tevile de esapament cu inelul colector cu o freza fina, s-a constatat ca sint prea fragile si se tot rup, asa ca le voi finisa cind lipesc motorul inauntru definitiv.
#43
Postat 14 March 2012 - 11:41 PM
Pentru cel olandez, am dat cu bejul-gri (specal pentru el) de la White-Ensign.
Culoarea este mult mai c@c@cioasa decit credeam, e un bej spalacit care nu are nimic in comun cu ce ma asteptam sa fie.
Este se pare potrivita dupa ultimele cercetari in domeniu, care scot din schema ocrul pina acum folosit de toata lumea...
Danezul a fost vopsit cu dunkelgelb de la model master, ales dupa indelungi cercetari pe forumuri scandinave...
Despre culorile daneze de la inceputul razboiului nu-s multe de spus, se stie ca era un olive deschis si un verde inchis... in lipsa de date beton am luat o decizie bazata mai mult pe intuitie.
La FR-98 am dat cu alb, apoi cu galben (Humbrol 154), urmand a masca banda galbena de pe fuselaj si capetele de plan pe intrados.
La FR-76 inca mai am de bibilit la cabina inainte sa ma apuc de vopsit. La el va fi mai simplu , o singura culoare.
#44
Postat 31 March 2012 - 03:30 PM
M-a enervat un pic ca va trebui sa revopsesc, dar macar l-am vazut inainte sa fie avionul gata...
#46
Postat 09 April 2012 - 09:21 PM
Niste culori destul de dubioase pe el, dar cu rondelele alb-rosii, o sa dea bine, sper.
E interesant cum par a se schimba doua culori cind sint asezate una linga alta. Acum Dunkelgelbul pare deja maro, pe linga verdele ala.
La FR-98 am vopsit intradosul, cu Hu-166. Nimic de semnalat.
#50
Postat 19 April 2012 - 10:06 PM
2. La Fokker-ele astea vad ca ai lipit ampenajul inainte de a vopsi...
3. La mascari cupole ( astea-mi iau mie ani de viata) merge mai bine banda izolatoare decat cea de la Tamyia ? sau aici e un caz particular...
Aceasta postare a fost editata de busila: 19 April 2012 - 10:06 PM
#51
Postat 20 April 2012 - 09:40 PM
Le-am lipit inainte, ampenajele, intr-adevar...aici nu aveam mare lucru de pus pe deriva si directie, asa ca nu era foarte important sa am loc de manevra in zona aia.
La cupole am folosit niste seturi foarte vechi si rare de la eduard. Nu se mai gasesc nicaieri, am gasit trei la misterkit si le-am luat. Se potrivesc destul de bine, insa nu sint din hartie, ci din autocolant plastic, foarte gros si teapan, cu lipiciul foarte prost. Pe cele de pe partile de sus le-am inlocuit, pentru ca nu se conformau deloc cu curbele cupolei.
Pentru cele cu mtoare twin wasp, nu stiu ce voi face, nu au aparut nici un fel de masti pentru ele inca.
Am mai lucrat azi un pic, am pus cele 9 decaluri pe danez. Destul de anost.
La FR-98 am dat la greu cu future, cred ca si el va capata decalurile destul de curind.
Am niste dubii la el, referitoare la insemnele de pe aripi. Pe scurt, pe cutia si prospectul de la PM models, insemnele de pe aripi arata asa...fara discul alb. Initial m-am gindit ca e o greseala (desi mai apare asa pe la fiaturi G-50 finlandeze, pe fokkere n-am vazut)
...pina am vazut asta:
voi ce ziceti? poate fi doar o iluzie optica? Alte aparate apropiate ca numar, vopsire si perioada (FR-92, 93, 95 ) au marcajele de pe aripi, normale, pe disc alb.
#52
Postat 20 April 2012 - 10:20 PM
Dar in luna iunie, FR-98 apare cu ele pe planuri.
Nu am gasit alte imagini care sa surprinda D21 fara cercuri albe pe extrados cu exceptia lui FR 96 (5 alb) insa e vorba de Immola (octombrie 1939) si facand parte dintr-o unitate de antrenament, respectiv Llv 24.
Rondele albe au fost intentionat acoperite in toate cele 6 locuri, la fel si matricola neagra.
So...
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 20 April 2012 - 10:21 PM
#54
Postat 20 April 2012 - 10:36 PM
Nu stiu cat iti poate fi de sprijin, dar uite si aici:
http://www.militaryf...rentDescriptor=
Am impresia ca e fara discul alb.
Spor in continuare! Ma bucur ca ai deschis acest topic care ne mai scoate din banal.
#56
Postat 20 April 2012 - 11:09 PM
De la data intrarii lui FR 98 in serviciu si pana in 26 februarie 1945 masina a trecut prin 6 unitati, de unde si diferentele de vopsire.
In imaginea ta, respectiv prima postata de Muggs, facea parte din 1/Llv 12 (incepand cu 15 iulie 1941) iar in cursul lunii septembrie masina a intrat in revizie (implicand si revopsire).
Posibil ca atunci sa se fi mascat si discurile de pe extrados, ceea ce face perfect plauzibila varianta pe care vrei sa o alegi tu.
Ma opresc aici si iti urez spor in continuare.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 20 April 2012 - 11:10 PM
#59
Postat 21 April 2012 - 12:14 AM
1-0-9, la 21 April 2012 - 12:03 AM, a spus:
DSCF3639.JPG
DSCF3640.JPG
Cum ?
Chiar sunt curios.
#60
Postat 21 April 2012 - 12:25 AM
Mai usor decit daca as avea un disc alb din decal, bine prins cu future, de dat jos.
O mentiune : decalurile au fost extraordinare! in afara de faptul ca zvasticile din 3 bucati m-au scos din minti, decalurile s-au conformat excelent pe suprafetele impanzite, sint foarte subtiri si albul e suficient de opac.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 21 April 2012 - 12:28 AM