Forum Machete,Modelism,Hobby: Meet the Fokkers - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Meet the Fokkers 7 la 72

#21 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2012 - 04:52 PM

...se lasa cu span mult:))

Munca de conversie a aripii de la FR-167 e mult mai complicata decit am crezut...

Imagine atasata: DSCF2755.JPG
Imagine atasata: DSCF2757.JPG
Imagine atasata: DSCF2758.JPG

Nu-s nici la jumatatea lucrului la ea...

#22 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2012 - 06:31 PM

FR-76, cel pe care il voi face cu cabina deschisa;

Interiorul din rasina din cutie , este parca pentru alt avion ; a trebuit sa-l tai in mai multe bucati si sa le lipesc separat pentru a se potrivi cit de cit. si acum urmeaza detalieri suplimentare, pentru ca e destul de slabutz.

Imagine atasata: DSCF2804.JPG

Cu un fierastrau subtire din PE, am reusit sa tai laterala cabinei fara a strica nici una din parti. pe cea deschisa am pilit-o bine pe o fatza pentru a o subtia. Urmeaza o slefuire cu pasta abraziva pentru a o face la loc transparenta.

#23 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2012 - 10:15 PM

Am vopsit si dat cu future si tus majoritatea componentelor cockpiturilor:

Cele cu motoare Mercury:

Imagine atasata: DSCF2816.JPG
Imagine atasata: DSCF2813.JPG

De sus in jos:

Fr-98 - finlandez are un gemulet suplimentar in spatele cabinei, asa ca a trebuit sa decupez fuselajul in acea zona.
La cel olandez, numic de semnalat.
Cel danez se pare ca avea interiorul argintiu.
FR-76, cel cu cabina deschisa si interior din rasina.

Cele trei Special Hobby, cu Twin Wasp:

Imagine atasata: DSCF2814.JPG
Imagine atasata: DSCF2819.JPG

Am vopsit si tablourile de bord, pe care urmeaza sa le mai bibilesc un pic. La cele finlandeze am lipit si o bucatica de foaie de plastic, reprezentind placa de blindaj.

Toate vor arata mai bine dupa un strat de lac mat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF2818.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 12 January 2012 - 10:19 PM


#24 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2012 - 10:31 PM

Am inchis fuselajele la cele 4 MPM.

Imagine atasata: DSCF2824.JPG

Va rog sa ma iertati, am gresiiiiit...

Am constatat ca am lipit gresit niste bare pe trei din ele, astfel ca m-am apucat de reparatii.

Imagine atasata: DSCF2816.JPG
Imagine atasata: DSCF2823.JPG
Am dezlipit si prelungit barele, maine urmeaza sa le lipesc in pozitia corecta.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 14 January 2012 - 10:32 PM


#25 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2012 - 09:12 PM

Azi am mai bibilit un pic la MPM-uri, finisind lipiturile la cele 4 fuselaje si aripi.

La danez, nimic de semnalat.
Imagine atasata: DSCF2844.JPG

La FR-76 la fel:
Imagine atasata: DSCF2845.JPG

La FR-98 am finisat gemuletul suplimentar din spatele cabinei si ca la FR-76 si cel danez, am lipit pe aripa carenajul farului de aterizare.
Imagine atasata: DSCF2843.JPG

La cel olandez am facut un fel de tavita care sustinea dinauntru catargul antenei radio.
Imagine atasata: DSCF2848.JPG

Un lucru de remarcat, MPM au pus o mica trapa de urcare pe partea dreapta a fuselajului, care nu exista la avionul real. Au uitat in schimb sa o figureze pe cea mare de pe stinga. Operatia de "stergere" a celei in plus e destul de dificila, pentru ca este flancata de doua striatii ale "impanzirii" si e foarte usor sa le distrugem la o pilire mai zeloasa.
Cea de pe partea stinga, care trebuie gravata, este oarecum la fel de dificila, pentru ca e bordata cu negru sau rosu, pentru care avem decal. Va fi greu sa-i nimerim exact dimensiunea si forma pentru a se potrivi cu decalul.
La kiturile de la Special-Hobby nu exista aceasta problema, trapele sint figurate acolo unde trebuie sa fie.

#26 Useril este offline   dodos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 01-January 10

Postat 20 January 2012 - 06:47 PM

109, la tine zilele par sa aiba 72 de ore. Acum, daca faci atatea fokkere, de curiozitate cate Bf-uri 109 sau Spitfire ai in colectie?

#27 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2012 - 09:46 PM

Ce ziceam de legile lui Murphy...

Dupa ce am hacuit aripa, la Nurnberg se anunta ca in martie Special hobby o sa scoata varianta cu tren escamotabil :

Special Hobby SH72239 Fokker D.XXI „contractile undercarriage“

#28 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 February 2012 - 11:27 AM

Ehe, Murphy nu doarme...

#29 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2012 - 09:38 PM

In lipsa de activitate la Avia, m-am intors la Fokkere. Am decis sa continui cu cele 4 cu motor Mercury, in asteptarea noului Special-Hobby cu motor Twin Wasp si tren escamotabil. Pe cele trei Wasp le voi face impreuna.


Am lipit Aripa de fuselaj la toate 4:
Danezul:
Imagine atasata: DSCF3142.JPG

Olandezul:
Imagine atasata: DSCF3143.JPG

Finlandezul FR-98:
Imagine atasata: DSCF3145.JPG

FR-76, la care am lipit gondolele mitralierelor sub aripa:
Imagine atasata: DSCF3146.JPG
Imagine atasata: DSCF3147.JPG

Consecinta fireasca a subtierii fara cap a aripilor:
Imagine atasata: DSCF3148.JPG

In grija de a avea bordurile de fuga subtiri ca lama, tragind aripile pe smirghel s-au pilit inevitabil si bordurile de atac. La lipirea aripii a rezultat la toate 4 o mica treapta...o sa vad cum o rezolv. Evident ca daca trag de aripa in jos, nu se va mai potrivi sus, unde se vede si mai rau. Probabil ca o sa rad un pic din fuselaj. Data viitoare voi fi atent sa pilesc DOAR interiorul bordului de fuga. Daca mai e sa rad jumatatile aripilor pe smirghel ud, voi incerca sa maschez cu scotch jumatatea din fata a aripii pentru a nu rade din bordul de atac.

#30 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 February 2012 - 12:17 PM

Citeaza

...voi fi atent sa pilesc DOAR interiorul bordului de fuga
Maestro, asa se si face, numai pe interior, ca sa nu pierzi detalii si alte alea! :acute:

#31 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 07 February 2012 - 12:24 PM

Vezi postarea1-0-9, la 03 February 2012 - 09:46 PM, a spus:

Ce ziceam de legile lui Murphy...

Dupa ce am hacuit aripa, la Nurnberg se anunta ca in martie Special hobby o sa scoata varianta cu tren escamotabil :

Special Hobby SH72239 Fokker D.XXI „contractile undercarriage“

probabil un semn ca trebuie sa incluzi si progenitura finlandeza, VL Myrsky; SH 72161 parca....

#32 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2012 - 10:06 AM

...nu stiu ce sa zic, MDO, e cam uratzel ala...si in plus, nu se trage din fokker, si mai degraba din H-75.


Am mai lucrat la ele un pic, la cel olandez si cel danez am facut micul carenaj in forma de picatura din spatele capotei motorului si o fanta de aerisire de pa laterala stinga a fuselajului.
Danezului i-am taiat trenul de aterizare.

Imagine atasata: DSCF3157.JPG

La FR-76 am lipit jambele din rasina ale trenului, asta va avea talpici in loc de roti:
Imagine atasata: DSCF3156.JPG

Si ca tot veni vorba de tren, o mica atentionare. In prospectele de la MPM se sugereaza montarea cu pinul in afara a trenului , in toate variantele - olandez, danez, finlandez:

Imagine atasata: DSCF3159.JPG

Insa, dupa aripa "olandeza",
Imagine atasata: DSCF3150.JPG

care este corecta pentru varianta asta de asamblare:
Imagine atasata: DSCF3153.JPG

...baietii au repozitionat locasul trenului pe aripa, in vreme ce cadrul cu piesele trenului si prospectul au ramas neschimbate.
Imagine atasata: DSCF3151.JPG

Daca montam trenul conform prospectului la cele finlandeze si daneze, o sa iasa ceva de genul asta:
Imagine atasata: DSCF3154.JPG
Trenul prea in interior si cu un unghi curios.

Rezolvarea e pur si simplu inversarea jambelor intre ele, astfel incit sa fie cu pinul in interior. Atentie la decupajul semicircular de pe carenaj, el trebuie sa apara numai inspre exterior.
Imagine atasata: DSCF2700.JPG

La Fokkerele cu motor Wasp de la Special Hobby nu exista aceasta problema.

#33 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2012 - 10:03 AM

Am vopsit aseara cu aluminiu palele elicelor si rotile:
Imagine atasata: DSCF3160.JPG

Azi am detaliat un pic elicea de la cel olandez ( ar trebui sa fac una identica si pentru danez, dar nu mai gasesc elici de Blenheim ...am 4 kituri de la Frog-novo acasa si am gasit doar o elice! )
Imagine atasata: DSCF3163.JPG

La cel danez am pus doua bucati de ac de seringa (din cele roz) pe post de jambe:

Imagine atasata: DSCF3164.JPG
Imagine atasata: DSCF3166.JPG

#34 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2012 - 10:24 PM

Ooof, motoarele...

Am mai detaliat nitel pe la ele, inca mai am multe de facut:
Imagine atasata: DSCF3204.JPG

Am lipit tevustile de esapament care duc spre inelul colector, cite 18 de fiecare motor:

Imagine atasata: DSCF3205.JPG

#35 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2012 - 09:14 AM

Am finalizat lipirea tevustilor de esapament de la motoare si am mai lipit o gramada de piesulici si betisoare pe ele...inca nu's gata...

Imagine atasata: DSCF3211.JPG

#36 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2012 - 09:29 AM

Dupa indelungi cautari am gasit un butuc de elice de blenheim cu o singura pala ramasa pe el si inca 3 pale similare :)
Am potrivit doua din ele si am mai facut rost de inca o elice... pfiu:

Imagine atasata: elice.JPG
Imagine atasata: DSCF3218.JPG

Am vopsit si motoarele:
Imagine atasata: flokkermerk.JPG
Imagine atasata: danez.JPG
Imagine atasata: DSCF3215.JPG

Humbrol 85, future, dupa care am venit cu gun metal pentru baza cilindrilor si aluminiu pentru cap. Tevile de esapament au fost vopsite cu jet exhaust. Dupa lipirea in capota a motorului, voi incerca sa le "blenduiesc" cu inelul colector din fatza.
Trei din Fokkere vor avea tevile prin care trag mitralierele vizibile intre cilindrii motorului, asa ca am pregatit 6 ace de seringa. Cele olandeze si daneze au cite doua mici prize (una ovala si una rotunda) pentru radiatorul de ulei. Pozitia lor difera in functie de varianta de motor Mercury instalata.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 15 February 2012 - 09:30 AM


#37 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 15 February 2012 - 06:26 PM

De care Gun Metal folosesti ?

#38 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2012 - 09:00 AM

Folosesc cu mare drag metalizer de la Model Master si pasta de la Agama. Amandoua sint geniale.

Chiar daca nu am mai postat de mult, de lucrat, am lucrat ;

Cea mai mare parte a timpului l-am petrecut finisind lipiturile de la capacele trenului si profundoare. Acum arata cam asa:
Olandezul:
Imagine atasata: DSCF3238.JPG
La el nu am lipit directia, pentru ca s-ar putea, in lipsa de decaluri OK, sa o vopsesc.

Danezul:
Imagine atasata: DSCF3241.JPG


FR-76:
Imagine atasata: DSCF3239.JPG

FR-98
Imagine atasata: DSCF3242.JPG

La cele finlandeze trebuie o mica modificare , un mic triunghiulet de plastic care sa acopere golul dintre deriva si directie.
Imagine atasata: DSCF3240.JPG

In rest, aproape am terminat elicele la danez si olandez:

Imagine atasata: DSCF3233.JPG

Am vopsit rotile:
Imagine atasata: DSCF3237.JPG

..si am mai trecut de o problema care ma stresa rau. Prizele de aer de sub capota motorului. Am avut 4 de facut si toate au un mic gratar inauntru, pe care, cu chiu, cu vai, l-am reprodus din foitza foarte subtire de plastic, Asta dupa ce le-am gaurit cu mini bormasina, pentru ca erau pline.
Imagine atasata: DSCF3232.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 21 February 2012 - 09:10 AM


#39 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 February 2012 - 09:13 AM

Excelent Edy, admir ritmul si acuratetia cu care lucrezi chiar si la niste modelel asa mici cum sunt astea!

#40 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2012 - 01:28 PM

:hi:

Am lipit si mascat cabinele la trei din ele:

Imagine atasata: DSCF3253.JPG
Imagine atasata: DSCF3256.JPG
Imagine atasata: DSCF3254.JPG


Mastile (de tip vechi) de la eduard, n-au vrut in nici un mod sa se plieze pe zonele curbe ale cabinelor, asa ca au fost inlocuite cu banda neagra izolatoare.

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi