Meet the Fokkers 7 la 72
#22
Postat 08 January 2012 - 06:31 PM
Interiorul din rasina din cutie , este parca pentru alt avion ; a trebuit sa-l tai in mai multe bucati si sa le lipesc separat pentru a se potrivi cit de cit. si acum urmeaza detalieri suplimentare, pentru ca e destul de slabutz.
Cu un fierastrau subtire din PE, am reusit sa tai laterala cabinei fara a strica nici una din parti. pe cea deschisa am pilit-o bine pe o fatza pentru a o subtia. Urmeaza o slefuire cu pasta abraziva pentru a o face la loc transparenta.
#23
Postat 12 January 2012 - 10:15 PM
Cele cu motoare Mercury:
De sus in jos:
Fr-98 - finlandez are un gemulet suplimentar in spatele cabinei, asa ca a trebuit sa decupez fuselajul in acea zona.
La cel olandez, numic de semnalat.
Cel danez se pare ca avea interiorul argintiu.
FR-76, cel cu cabina deschisa si interior din rasina.
Cele trei Special Hobby, cu Twin Wasp:
Am vopsit si tablourile de bord, pe care urmeaza sa le mai bibilesc un pic. La cele finlandeze am lipit si o bucatica de foaie de plastic, reprezentind placa de blindaj.
Toate vor arata mai bine dupa un strat de lac mat.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 12 January 2012 - 10:19 PM
#24
Postat 14 January 2012 - 10:31 PM
Va rog sa ma iertati, am gresiiiiit...
Am constatat ca am lipit gresit niste bare pe trei din ele, astfel ca m-am apucat de reparatii.
Am dezlipit si prelungit barele, maine urmeaza sa le lipesc in pozitia corecta.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 14 January 2012 - 10:32 PM
#25
Postat 15 January 2012 - 09:12 PM
La danez, nimic de semnalat.
La FR-76 la fel:
La FR-98 am finisat gemuletul suplimentar din spatele cabinei si ca la FR-76 si cel danez, am lipit pe aripa carenajul farului de aterizare.
La cel olandez am facut un fel de tavita care sustinea dinauntru catargul antenei radio.
Un lucru de remarcat, MPM au pus o mica trapa de urcare pe partea dreapta a fuselajului, care nu exista la avionul real. Au uitat in schimb sa o figureze pe cea mare de pe stinga. Operatia de "stergere" a celei in plus e destul de dificila, pentru ca este flancata de doua striatii ale "impanzirii" si e foarte usor sa le distrugem la o pilire mai zeloasa.
Cea de pe partea stinga, care trebuie gravata, este oarecum la fel de dificila, pentru ca e bordata cu negru sau rosu, pentru care avem decal. Va fi greu sa-i nimerim exact dimensiunea si forma pentru a se potrivi cu decalul.
La kiturile de la Special-Hobby nu exista aceasta problema, trapele sint figurate acolo unde trebuie sa fie.
#29
Postat 05 February 2012 - 09:38 PM
Am lipit Aripa de fuselaj la toate 4:
Danezul:
Olandezul:
Finlandezul FR-98:
FR-76, la care am lipit gondolele mitralierelor sub aripa:
Consecinta fireasca a subtierii fara cap a aripilor:
In grija de a avea bordurile de fuga subtiri ca lama, tragind aripile pe smirghel s-au pilit inevitabil si bordurile de atac. La lipirea aripii a rezultat la toate 4 o mica treapta...o sa vad cum o rezolv. Evident ca daca trag de aripa in jos, nu se va mai potrivi sus, unde se vede si mai rau. Probabil ca o sa rad un pic din fuselaj. Data viitoare voi fi atent sa pilesc DOAR interiorul bordului de fuga. Daca mai e sa rad jumatatile aripilor pe smirghel ud, voi incerca sa maschez cu scotch jumatatea din fata a aripii pentru a nu rade din bordul de atac.
#31
Postat 07 February 2012 - 12:24 PM
1-0-9, la 03 February 2012 - 09:46 PM, a spus:
Dupa ce am hacuit aripa, la Nurnberg se anunta ca in martie Special hobby o sa scoata varianta cu tren escamotabil :
Special Hobby SH72239 Fokker D.XXI „contractile undercarriage“
probabil un semn ca trebuie sa incluzi si progenitura finlandeza, VL Myrsky; SH 72161 parca....
#32
Postat 09 February 2012 - 10:06 AM
Am mai lucrat la ele un pic, la cel olandez si cel danez am facut micul carenaj in forma de picatura din spatele capotei motorului si o fanta de aerisire de pa laterala stinga a fuselajului.
Danezului i-am taiat trenul de aterizare.
La FR-76 am lipit jambele din rasina ale trenului, asta va avea talpici in loc de roti:
Si ca tot veni vorba de tren, o mica atentionare. In prospectele de la MPM se sugereaza montarea cu pinul in afara a trenului , in toate variantele - olandez, danez, finlandez:
Insa, dupa aripa "olandeza",
care este corecta pentru varianta asta de asamblare:
...baietii au repozitionat locasul trenului pe aripa, in vreme ce cadrul cu piesele trenului si prospectul au ramas neschimbate.
Daca montam trenul conform prospectului la cele finlandeze si daneze, o sa iasa ceva de genul asta:
Trenul prea in interior si cu un unghi curios.
Rezolvarea e pur si simplu inversarea jambelor intre ele, astfel incit sa fie cu pinul in interior. Atentie la decupajul semicircular de pe carenaj, el trebuie sa apara numai inspre exterior.
La Fokkerele cu motor Wasp de la Special Hobby nu exista aceasta problema.
#33
Postat 10 February 2012 - 10:03 AM
Azi am detaliat un pic elicea de la cel olandez ( ar trebui sa fac una identica si pentru danez, dar nu mai gasesc elici de Blenheim ...am 4 kituri de la Frog-novo acasa si am gasit doar o elice! )
La cel danez am pus doua bucati de ac de seringa (din cele roz) pe post de jambe:
#36
Postat 15 February 2012 - 09:29 AM
Am potrivit doua din ele si am mai facut rost de inca o elice... pfiu:
Am vopsit si motoarele:
Humbrol 85, future, dupa care am venit cu gun metal pentru baza cilindrilor si aluminiu pentru cap. Tevile de esapament au fost vopsite cu jet exhaust. Dupa lipirea in capota a motorului, voi incerca sa le "blenduiesc" cu inelul colector din fatza.
Trei din Fokkere vor avea tevile prin care trag mitralierele vizibile intre cilindrii motorului, asa ca am pregatit 6 ace de seringa. Cele olandeze si daneze au cite doua mici prize (una ovala si una rotunda) pentru radiatorul de ulei. Pozitia lor difera in functie de varianta de motor Mercury instalata.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 15 February 2012 - 09:30 AM
#38
Postat 21 February 2012 - 09:00 AM
Chiar daca nu am mai postat de mult, de lucrat, am lucrat ;
Cea mai mare parte a timpului l-am petrecut finisind lipiturile de la capacele trenului si profundoare. Acum arata cam asa:
Olandezul:
La el nu am lipit directia, pentru ca s-ar putea, in lipsa de decaluri OK, sa o vopsesc.
Danezul:
FR-76:
FR-98
La cele finlandeze trebuie o mica modificare , un mic triunghiulet de plastic care sa acopere golul dintre deriva si directie.
In rest, aproape am terminat elicele la danez si olandez:
Am vopsit rotile:
..si am mai trecut de o problema care ma stresa rau. Prizele de aer de sub capota motorului. Am avut 4 de facut si toate au un mic gratar inauntru, pe care, cu chiu, cu vai, l-am reprodus din foitza foarte subtire de plastic, Asta dupa ce le-am gaurit cu mini bormasina, pentru ca erau pline.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 21 February 2012 - 09:10 AM