Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 20 December 2011 - 01:48 PM
Panzer IV G
#1
Postat 20 December 2011 - 01:44 PM
#2
Postat 20 December 2011 - 02:05 PM
Nu stiu daca ai facut bine ca ai lipit multe din elementele ce s-ar fi pretat la o vopsire separata, pentru ca in felul in care vad in imaginile postate, cred ca o sa fie destul de dificil de vopsit gata prinse la locul lor.
Oricum, frumoasa masina ta, curat lucrata (lipita) , sa vedem vopsirea.
Spor.
#4
Postat 20 December 2011 - 08:12 PM
Degrelle, la 20 December 2011 - 06:21 PM, a spus:
Intr-adevar, vopsirea, acolo se strica o macheta
...
Nu asta am vrut sa exprim prin ceea ce am scris mai sus, prietene Degrelle.
Sper sa nu pleci de la premisa ca prin vopsire creste riscul "depunctarii" unei machete ingrijit lucrata, ci din contra. Vopsirea doar completeaza/intregeste munca machetistului.
Si daca mi-e permisa si o alta opinie (subiectiva de altfel) : - nu cred ca exista vopsiri care sa nu se poata corecta/masca/repara, pentru a se obtine un rezultat cit mai aproape de ceea ce ne dorim sa se vada.
Putin off : Ostwind-ul a reintrat in lucru; vor urma binenteles si ceva imagini.
Spor sa ai la masina ta.
#5
Postat 20 December 2011 - 11:30 PM
Multumesc, mult spor si tie!
#6
Postat 21 December 2011 - 01:37 PM
Cel mai usor procedeu pt winter camo-ul de Harkov ce vrei sa-l faci ar fi ce-a facut Mig aici:
http://migjimenez.bl...ch/label/winter
Ai uitat sa lipesti o piesa ,pe fiecare parte a turelei,chiar langa trapele laterale.
Spor!
#8
Postat 21 December 2011 - 06:19 PM
Daca nu ai aerograf sau spray alb , eu zic sa-l vopsesti in orice alt camo decat alb , fiindca te v-a enerva puterea foarte redusa de acoperire . Pana acum nu am gasit vreun producator care sa faca un alb de treaba ( e drept nici nu am prea incercat multe firme )
Deasemenea poti sa nu-l noroiesti prea tare , avand in vedere ca prin Rusia ,iarna ,( uneori ) , mai ajungeau sa mearga si prin zapada nu" delfinau" doar prin noroaie pana la cupola comandantului .
Distractie sa fie !
#9
Postat 17 March 2012 - 10:44 AM
Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 17 March 2012 - 10:48 AM
#14
Postat 22 March 2012 - 01:59 PM
Eu am o singura observatie - nimeni nu ar fi fost atat de scrupulos incat sa vopseasca in alb interiorul tuburilor lansatoarelor de grenade fumigene! Mai ales ca acolo sunt niste contacte electrice care trebuiesc pastrate curate!
#15
Postat 22 March 2012 - 09:57 PM
#16
Postat 23 March 2012 - 10:35 AM
#17
Postat 23 March 2012 - 11:34 AM
O iau pe rand si in ordine:
1. Masina nu are cum sa fie un tanc nou abia sosit pe front, tocmai datorita modalitatii de reprezentare a albului pe vehicul.
2. Aplicarea albului pe masini de regula se facea cu pistolul sau matura, functie de compozitia acelui alb. Iar raportat la gradul de stergere al albului aplicat pe masina asta eu as zice a se vrea a fi var.
In atare conditii ma indoiesc ca se evitau anumite zone (precum cea a lansatoarelor NbKWrf40), atata vreme cat se cauta tocmai mascarea intregii masini, de multe ori la viteza si la teren, asta implicand inclusiv gurile acelor lansatoare, nu si interiorul lor, unde ma gandesc ca nici nu prea avea cum sa ajunga vopseaua pe langa grenadele montate in suporti.
Iar din cate stiam eu, legaturile electrice ale lansatoarelor erau date prin exteriorul tuburilor, respectiv cam asa :
3. Comandantul nu prea are cum sa stea cu picioarele pe rulmentul turelei, pentru ca nu i-ar ajunge picioarele pana acolo si in nici un caz nu le-ar putea flexa atat de mult. Insa dupa inaltimea la care e pozitionat eu as zice sa se poate stabili linistit faptul ca personajul foloseste ca si sprijin inelul capacului cupolei de pe turela, pozitionat sub muschii fesieri
Faptul ca de regula comandantii preferau o expunere cat mai mica a corpului nu stiu in ce masura are relevanta a fi discutata la acest moment, atata vreme cat inca nu stim exact care va fi reprezentarea finala a intregului ansamblu.
Poate colegul Degrelle ne va surprinde cu o diorama cu masina si echipajul stand linistiti la umbra unor pomi, departe de galagia frontului ceea ce ar justifica pe deplin pozitia inalta si expusa a comandantului.
Exista intr-adevar unele inadvertente privind reprezentarea vopsirii masinii, insa din pacate nu toate sunt strict obiective, subiectivismul tinand strict de opiniile fiecaruia dintre noi, privitorii.
Spor la machete la toata lumea.
#18
Postat 23 March 2012 - 04:35 PM
Din proprie experienta pe alb se vede bine wash-ul cu umbra arsa sau diferite nuante de gri.Eventual combinate...
Nu e terminat deci nu mai zic nimic... astept continuarea.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 23 March 2012 - 04:37 PM
#19
Postat 23 March 2012 - 06:52 PM
O altă chestie referitoare la poziţia aia în care foloseşti fesierii. La T-55 este posibil, partea din spate a inelului oblonului este aproape la nivel cu ce mai rămâne din plafonul turelei, oferă suficientă suprafaţă de sprijin pentru a sta comod. Ceea ce nu e cazul la Pz.Kpfw. IV. Partea superioară a cupolei este destul de îngustă, ceea ce ar provoca nişte senzaţii destul de neplăcute în respectivii muşchi fesieri. Am încercat aşa ceva la T-34, dar m-am lecuit repede.
În plus, se vede clar că figurina aia are picioarele întinse. Deci ar trebui să stea cu picioarele pe scau, poziţie pe care o foloseam la T-34.
Şi acum, despre lansatoarele alea de fumigene. Este adevărat că firele sunt la exterior, dar eu mă refer la contactele ce aprind amorsa încărcăturii de aruncare a grenadei fumigene. Căci amorsa era electrică (în ea era o mică rezistenţă electrică, ce se încălzea la trecerea curentului electric şi aprindea încărcătura din exterior) şi nu de tip mecanic (cu exploziv ce se aprinde la lovirea cu un percutor mecanic). Iar dacă vă uitaţi atent la pozele postate, vedeţi că la unul dintre tuburi există o piesă, desfăcută de la locul ei, ce conţine contactele electrice. Piesa aia e făcută aşa tocmai pentru a se putea şterge periodic contactele. Deci, probabil că era interzisă vopsirea interiorului tuburilor lansatoarelor. În orice caz, nu cred că un tanchist cu scaun la cap le-ar fi vopsit. Muncă în plus, oricum, nu ar fi ajutat cu nimic la camuflarea "sculei".
#20
Postat 23 March 2012 - 07:10 PM
Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 23 March 2012 - 07:11 PM