Calaret Persan Sassanid
#1
Postat 05 December 2011 - 10:04 AM
#5
Postat 05 December 2011 - 05:35 PM
Singura mea carcoteala ar fi coada calului...
Amu' am si eu o intrebare ,off-topic,sorry:
Am luat Cernit si am facut un templier[echivalent scara 1/72-cca 2,3 cm]...problema e ca a crapat la extremitatile mainilor si picioarelor.Unde am gresit?
#6
Postat 05 December 2011 - 07:46 PM
Mda, nici eu nu ma pot declara foarte multumit de coada animalului....sper ca la viitorul bidiviu sa-mi iasa mai bine. Nu stiu ce sa spun despre problema ta.....mi-e mi se intampla in general sa-mi crape materialul, din urmatoarele motive :
1. ori nu am intins bine materialul pe armatura si au ramas bule de aer.
2. ori am intins bine materialul, dar am facut greseala sa modific pozitia membrului , dupa care nu am verificat daca materialul a ramasa la fel de bine lipit pe armatura
...acum nu stiu care poate fi problema la tine, pentru ca nu stiu cum ai lucrat.
Apropo, daca tot ai facut si tu o figurina, n-ar fi rau daca ai posta-o sa o vedem si noi.
Multzam pentru aprecieri.
#7
Postat 05 December 2011 - 10:05 PM
#8
Postat 05 December 2011 - 11:04 PM
#9
Postat 05 December 2011 - 11:49 PM
Acu, daca tot ai modificat arcul, ar trebui modificat un pic si panasul de pe coif si daca se mai poate, ciucurii de pe tolba arcului. Adica ori sa ramana in spate ca are calul viteza, ori sa se duca spre in fata de la un vant din spate si zdruncinaturile galopului.
Spor in continuare !
#10
Postat 06 December 2011 - 02:34 AM
Sunt de acord cu observatia lui wurger despre ciucuri si panasul coifului. Va da mult mai mult dinamism. Cal si calaret ca un intreg. Sunt convins ca te vei ocupa si de sageata din arc precum si de sagetile din tolba si de garda spadei.
Te rog frumos da cu un grund sa vad detaliile. Grundul este cel mai bun CTC pt. tine. Iti va scoate in evidenta toate detaliile si vei vedea unde trebuie lucrat si unde nu.
Mult succes.
#11
Postat 06 December 2011 - 09:29 AM
Deci...sa incep cu primul reclamant. Caline, pre cum bine zici, ciucurii nu-si au rostul in miscare in pozitia aia. Dar ca sa nu fiu total berbec, hai sa-ti explic de ce am judecat ca ar trebui sa fie asa. M-am gandit ca...desi animalul este in miscare, si ciucurii ar trebuii intr-adevar, sa ciucureasca in directia spate, individul face o miscare de rasucire ca sa traga , ceea ce angreneaza tolba....ceea ce ar face ciucurii sa se miste in sens invers miscarii, plus ca tinand cont ca omu nu poate ochii in clipita 2, mai sta sa tinteasca vre-o 2-3 secunde, ceea ce ar face ca accesoriile cu pricina sa aiba o privire (a se interpreta directie) galesa si timida in jos. Toate bune si frumoase doar ca n-am luat in calcul greutatea pe care o au ciucurii, ca nu-s bile de fier ci niste accesorii care cantaresc cat jumatate de cap de pisica oparita. Deci normal ar fi fost sa aibe o miscare browniana si de capul lor. Dar gandirea mea herculeana nu s-a oprit aici....am zis, ok, daca omu tot sta 2 secunde in pozitia aia, pamatufu o sa-i cada in spate (trebuia sa-l fac si mai lung).....grav de tot, gandire unica...
LAV....la problema cu pamatuful si panasul coifului am raspuns. Prima poza este una din pozele de pe site-ul de pe care m-am inspirat . A doua este un artwork, despre care din cate am citit nu se prea poate avea incredere din punct de vedere istoric (vorbesc la modul general)....adica trebuie sa te documentezi bine inainte de a lua un artwork ca model, asta daca vrei sa respecti adevarul istoric. Uita-te in poza de mai jos si o sa vezi ca garda sabiei nu este atat de lunga ca in artwork-ul pe care l-ai postat. Nu spun ca nu au existat astfel de sabii, dar din moment ce am avut in fata un model real.....In a doua poza se observa capastrul (nu stiu cum se numeste portiunea aceea metalica care este fixata pe zabala) care iar este diferit fata de cel care apare in artwork, fiind mult mai complicat. Dar intr-adevar arata urat....la viitorul animal o sa incerc sa-l fac din tabla subtire, sau sarma pe care sa incerc sa o aplatizez....e complicat sa fac din material , mai ales ca, cel cu care lucrez nu se preteaza pentru asa ceva. Culoarea alba care uneste intru cuget si simtiri animalu' cu omu' este obtinuta prin grund tamiya.....acu' ori am dat prost, ori ce mi s-a vandut nu este grund, desi asta am cerut in mod expres. Culoare gri nu aveau, ideea este ca sincer nu-s multumit de reliefarea nivelului de detaliu, dar asa cum am spus, pesemne nu ma pricep sa dau cu el.
DIN PACATE
Modificari nu mai pot aduce, pentru ca nu-l pot baga la copt cu grund pe el. Pozitia arcului am putut-o modifica, pentru ca nu am facut decat sa indoi sarma (ceea ce a avut ca urmari usoare crapaturi)....dar mai departe ca sa pot face ceva ar trebui sa tai si sa modelez din nou. Dar ma lovesc de parte cu coptura.
Acestea fiind spuse, liturghia se incheie iar mosu' va ureaza o zi plina de trairi interioare si fie-va ochii mari si gandirea agera caci ma apuc de o noua catastrofa.
Aceasta postare a fost editata de silviug2009: 06 December 2011 - 09:39 AM
#12
Postat 06 December 2011 - 06:19 PM
Si aia cu coada de cal din varful sepcii e justa.
Adevarul e ca sunt doua moduri de a face ceva:
1. Sa stai sa tremuri ca gresesti ici si colo si sa astepti sa-ti zica unul si altul ce crede el ca ar mai trebui sa faci la ca faci tu si sa termini 1 lucrare la 2 ani;
2. Sa faci in acelasi timp 3-4 lucrari din care 2-3 sa aiba greseli, sa inveti din asta si la urmatoarele 3-4 sa faci numai 1-2 greseli.
Eu sunt adeptul asteia din urma, si cu greu (si pentru motive serioase) ma mai intorc sa corectez ceva.
Dar, sunt gata sa aud pareri si sa invat din ce spun altii.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 06 December 2011 - 06:20 PM
#13
Postat 06 December 2011 - 08:15 PM
In orice caz, observatiile facute de voi nu trec neobservate, cu siguranta, am spus asta de fiecare data.